چگونه با کمترین هزینه خانه زیبا داشته باشیم؟

چگونه با کمترین هزینه خانه زیبا داشته باشیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

اغلب افراد فکر می‌کنند برای داشتن خانه‌ای زیبا باید هزینه زیادی صرف کنند. ولی با راهکارهای نه چندان پرخرج می‌توانید خانه خود را به روز و زیبا کنید. گاهی فقط جابه‌جایی چند وسیله، باعث بهتر شدن فضای خانه می‌شود. در این مطلب چند ایده برای زیباتر شدن خانه با کمترین هزینه بیان شده است. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

 

ثمین موسوی
دیوار آجری پذیرایی
ثمین موسوی

فضای خانه را شلوغ نکنید.

زیبایی خانه شما بستگی به خرید وسایل زیادی ندارد! اتفاقا برای اینکه خانه‌تان شیک و منظم باشد بهتر است وسایل اضافی را از خانه بردارید. در مورد ترفندهای دکوراسیونی زیباتر شدن خانه جستجو کنید و با کمی سلیقه و مهارت چیدمان و طراحی دکوراسیون خانه را دوباره انجام دهید. مطلب ترفندهای دکوراسیونی برای زندگی سالم، علاوه بر دادن ایده در مورد دکوراسیون به زندگی سالم‌تر شما کمک خواهد کرد.

 

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل خانوم هنرمند
عرفان شریف نژاد: عکاس

تعمیرات خانه را عقب نیاندازید.

قبل از اینکه دستی به چیدمان و جابه‌جایی وسایل بزنید، بررسی کنید ببینید چه جاهایی نیاز به تعمیرات دارد. مخصوصا کارای کوچک تعمیراتی که هزینه زیادی ندارند را زودتر انجام دهید، زیرا به مرور زمان ممکن است اوضاع بدتر شود. مطلب لیست تعمیرات ساختمان، حتما به دردتان می‌خورد.

 

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

از گیاهان گلدار استفاده کنید.

وجود گیاهان گلدار در فضای خانه می تواند زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه ی شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه ی شما خواهد داشت.مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آن ها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلی تان را انتخاب کنید و خانه ی زیباتری داشته باشید.

 

فاطمه غفاری
دیوار سبز پذیرایی
فاطمه غفاری

با رعایت تقارن، به سبک کلاسیک نزدیک شوید.

در چیدمان و جانمایی وسایل منزل، تعادل و تقارن را حفظ کنید. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید ولی نمی‌خواهید برای تغییر دکوراسیون زیاد هزینه کنید، ایده‌ی چیدمان متقارن شما را به آن نزدیک می‌کند. دکوراسیون کلاسیک یکی از انواع دکوراسیون‌های پرطرفدار است.

 

استودیو پر
مبلمان مدرن خانگی
استودیو پر

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید.

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای داشتن خانه ی زیباتر و جلوگیری از هزینه های اضافی باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب برای فضای داخلی تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه های اضافی در فضای خانه ی شما جلوگیری می شود در عین حال خانه ی زیباتری نیز خواهید داشت.

 

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

وسایل چشمگیر خانه را نو کنید.

برای اینکه هزینه زیادی صرف زیباتر کردن خانه نکنید، یکی از وسایل مهم و چشمگیر خانه را نو کنید. تغییر روکش مبل، پرده، روتختی و حتی تابلوی روی دیوار به زیباتر شدن خانه کمک می‌کند. با تعویض آنها علاوه بر تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه در فضای خانه می‌توانید زیبایی فضای داخلی تان را دو چندان کنید.

 

امیر صادقی
مبلمان نشیمن سفید
امیر صادقی

اکسسوری‌های کوچک بخرید.

برای داشتن یک خانه ی زیبا و تغییر دکوراسیون کم هزینه نیازی نیست حتما مبلمان گران قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک چند اکسسوری ساده و کم هزینه می توانید فضای خانه ی خود را زیبا و چشمگیر تر قبل کنید. این اکسسوری ها می تواند کوسن، آباژور و یا تابلوهای تزیینی باشد که باید هماهنگ با فضای داخلی تان از آن ها استفاده کنید.

 

امیر صادقی
نورپردازی غذاخوری منزل
امیر صادقی

نور پردازی مناسب داشته باشید.

نور طبیعی می تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد، اما گاهی به دلایل مختلف امکان بهره گیری از نور طبیعی در فضای خانه موجود نیست در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نور پردازی مناسب در فضا می توانید زیبایی مطلوب را در خانه ی خود ایجاد نمایید و خانه ای زیباتر داشته باشید.

خانه های زیبای ایران را بشناسید!

استفاده از ایده ها و ویژگی های خانه های زیبای دیگر به شما کمک می کند تا به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، ما این ویژگی ها را در مطلب زیباترین خانه های ایرانی چه ویژگی هایی دارند؟ برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید به سادگی از آن ها برای زیباتر کردن فضای خانه ی خود کمک بگیرید.

 

امیر صادقی
منزل کوثر و وحید در شهرک قائم
امیر صادقی

باسلیقه باشید.

برای داشتن یک خانه زیبا البته با طراحی مقرون به صرفه باید با سلیقه باشید، برای با سلیقه بودن نیاز به صرف هزینه های اضافی و خرید لوازم و وسایل آن چنانی ندارید با کمی تمرین و استفاده از ایده های خوش سلیقگی در امور روزمره می توانید به یک فرد با سلیقه تبدیل شوید. مطلب دکوراسیون منزل تک خوابه با سلیقه یک بلاگر را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 02 اردیبهشت 1396
سلام برای تغییر در دکوراسیون خانه خود و دریافت انواع خدمات تاسیساتی ، تعمیراتی من به شما تیم نوین خانه را پیشنهاد می کنم که با 10 سال سابقه کار بهترین خدمات را یه شما عرضه می کنند. http://www.novinkhane.com
Sousan در تاریخ 06 اردیبهشت 1396
سلام بر همگی و خدا قوت، دوستان گرامی، سپاس از راهنمایی‌های بسیار سودمندتان. ولی به نظر من هر تغییری هزینه داره اونم هزینه زیاد. تمامی وسایلی که در عکس‌های چیدمان و طراحی داخلی آپارتمان‌هایی که در چیدانه یا در سایت‌های دیگر می‌بینیم، گران هستند، چطور عزیزان می‌گویند که این طراحی‌ها و وسایلی که استفاده می‌شوند، ارزان و مقرون به صرفه هستند، مگر اینکه تعریف ما از «گران و ارزان و مقرون به صرفه»، با هم تفاوت داشته باشه و یکسان نباشه!
م در تاریخ 18 مرداد 1402
درسته منم موافق هستم
محمد در تاریخ 20 شهریور 1402
سلام منم موافقم با این دکوراسیون هزینه زیادی می بره
Tima در تاریخ 21 شهریور 1402
منم موافقم

ثبت دیدگاه