Chidaneh.com placeholder image

لیست تعمیرات ساختمان؛ چند قدم قبل از بازسازی!

به قلم: سمانه زارعی

چند سالی از عمر ساختمان ­تان می­گذرد و سال هاست که تعمیر و بازسازی برای آن انجام نداده ­اید. پس منتظر چه چیزی هستید؟ نمی ­دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید! همین حالا شروع کنید. تهیه یک لیست از تعمیرات ساختمان شما را به داشتن ساختمانی نو نزدیک می­کند. با این مطلب از چیدانه همراه باشید و لیست تعمیرات ساختمان خود را تهیه و بررسی کنید.

 

chidaneh ad banner

کابینت پرشین
انواع مدل‌های کابینت هایگلاس مدرن جدید آشپزخانه
کابینت پرشین

لیست تعمیرات ساختمان؛ زودتر اقدام کنید!

قبلا در مطالب دیگری در رابطه با بازسازی ساختمان صحبت کرده­ایم. تعریف تعمیرات ساختمان کمی با بازسازی متفاوت است. شاید بتوان گفت تعمیرات ساختمان کارهایی جزئی­تر و کوچکتر از بازسازی ساختمان است. در واقع با انجام تعمیرات ساختمان کارهای بازسازی ساختمان کمتر و با زحمت کمتری خواهد بود. به طور مثال وقتی چند کاشی از آشپزخانه آسیب دیده باشد با انجام تعمیرات زودتر دیگر نیازی به تعویض همه کاشی ­ها و در واقع بازسازی آشپزخانه نخواهید داشت. پس قبل از اینکه کار به جاهای باریک بکشد خرابی­ های کوچک را تعمیر کنید.

 

دکوراسیون داخلی آرامو دیزاین
بازسازی و دکوراسیون اداری پروژه کوه نور
دکوراسیون داخلی آرامو دیزاین

لیست تعمیرات ساختمان، چه فضاهایی نیاز به تعمیر دارند؟

انجام تعمیرات ساختمان با هدف ایجاد آسایش و بهبود و افزایش طول عمر ساختمان انجام می­ شود. یک کاغذ بردارید و از در ورودی ساختمان شروع کنید با دقت همه­ ی بخش ­ها را بررسی کنید. از تعمیرات کوچکی که مدت هاست تصمیم به اقدام آن دارید تا تعمیراتی که باعث بهتر شدن شرایط ساختمان می­ شود را بنویسید. حالا شما لیست تعمیرات ساختمان خود را دارید. فقط باید با کمی برنامه­ ریزی آنها را انجام دهید.

در ادامه مطلب انواع تعمیراتی که ممکن است ساختمان شما نیاز داشته باشد آورده شده است.

 

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

بازسازی و دکوراسیون داخلی طامو دیزاین
ساخت کابینت جذاب برای زیر سینک
بازسازی و دکوراسیون داخلی طامو دیزاین

رادیاتور و حوله خشک کن آنیت
رادیاتور پنلی رنگ های متنوع
رادیاتور و حوله خشک کن آنیت

لیست تعمیرات ساختمان؛ اول تاسیسات

ممکن است بخش­ هایی مربوط به تاسیسات ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشند. اگر خودتان دست به آچار هستید که نگرانی وجود ندارد و با چند ابزار کاربردی می­ توانید کارهای فنی مربوط به تعمیر تاسیسات را انجام دهید. تعمیرات مربوط به تاسیسات در خانه­ های قدیمی و یا ساختمان­ های کلنگی نیاز به توجه بیشتری دارد. 

لیست تعمیرات ساختمان مربوط به تاسیسات عبارتند از:

لوله­ کشی ­های ساختمان: برای بررسی لوله کشی­ ها و جریان آب در ساختمان می­ توانید کارهایی مانند: بررسی نشتی­ های احتمالی، تشخیص ترکیدگی لوله، عایق­ بندی لوله­ ها، بررسی گرفتگی و رسوب لوله ­ها، تمیز و تعمیر کردن لوله­ های آب زیر سینک آشپزخانه، بررسی آب سرد و گرم در آشپزخانه و سرویس ­ها را انجام دهید.

برق و تجهیزات الکتریکی: تعمیر پریز و کلیدهای خراب شده، تعمیر آیفون و کلید زنگ ساختمان، تهیه لامپ و روشنایی برای فضاهای بدون لامپ، بررسی همه لامپ­ های هالوژنی که در دکوراسیون خانه به کار رفته است از جمله کارهای مربوط به تعمیرات ساختمان است.

شیرآلات: همه شیرآلات ساختمان از حیاط و تراس گرفته تا شیرآلات آشپزخانه و سرویس ­های بهداشتی را چک کنید و در صورتی که شیرآبی چکه می­ کند و یا اهرم شیرآلاتی دچار مشکل شده است آنها تعمیر کنید. می­ توانید در صورت نیاز  شیرآلات با کیفیتی را جایگزین شیرهای قدیمی کنید.

 

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک
طراحی و اجرای کابینت مدرن
شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

دکوراسیون ست
طراحی و ساخت کمد دیواری چوبی
دکوراسیون ست

لیست تعمیرات ساختمان؛ کابینت و کمدها

حالا نوبت می­رسد به همه کابینت­ ها، قفسه­ ها و کمدهای خانه. با توجه به اینکه جنس انواع کمد و کابینت در خانه از چه چیزی باشد می­ توانید تعمیرات را خودتان انجام دهید و یا یک تعمیرکار ماهر در آن زمینه پیدا کنید. انواع کمد و کابینت موجود در خانه می ­تواند از جنس فلز، چوب و یا ام دی اف باشد. تعمیر این نوع وسایل می ­تواند شامل: تعمیر شکستگی­ های کوچک، تعمیر لولاهای کابینت، تعویض قفسه­ های کمد، تعمیر دستگیره­ های کمد و کابینت و یا حتی روغن­ کاری لولاها شود.

مطلب پیشنهادی: انواع دستگیره کابینت آشپزخانه، بهترین انتخاب کدام است؟

 

میکروسمنت و پتینه Mote Design
پتینه کاری بر روی کابینت و در های داخلی
میکروسمنت و پتینه Mote Design

مهیا پنجره
پنجره یو پی وی سی
مهیا پنجره

لیست تعمیرات ساختمان؛ در و پنجره ­ها

ممکن است در و پنجره ­ها نیاز به رنگ زدن داشته باشد. یا قفل در مشکلی دارد که مدت هاست می­ خواهید آن را تعمیر کنید. اگر پنجرهای با شیشه ­های معمولی دارید؛ تصمیم به دوجداره کردن آنها بسیار عاقلانه است. ممکن است درهای سرویس بهداشتی در معرض رطوبت آسیب دیده باشد پس باید فکری برایش بکنید.

مطلب پیشنهادی: مقایسه انواع پنجره، از جنس تا قیمت!

 

گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر
جنت
گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر

انتخاب یک رنگ و لعاب جدید در تعمیرات خانه

قسمت هیجان انگیز تعمیرات و یا بازسازی در ساختمان؛ رنگ جدید دیوارهاست. انتخاب رنگ مناسب دیوار و نوع رنگ کاری تخصصی است که بعضی از افراد با مشورت گرفتن از فروشنده آن را انجام می­ دهند ولی برای بهتر شدن کار می­ توانید آن را به نقاش ماهر بسپارید. همچنین یک طراحی دکوراسیون داخلی به خوبی در انتخاب رنگ به شما کمک می­ کنند. لیست تعمیر ساختمان در زمینه رنگ می ­تواند شامل کارهایی مانند: رنگ زدن دیوار پذیرایی و یا اتاق ­ها، رنگ کردن نرده ­ها، و یا نصب کاغذدیواری در بخش ­هایی از خانه باشد. مثلا یک رنگ یا پوستر دیواری جدید برای دیوار تلویزیون می ­تواند تغییر محسوسی در خانه ایجاد کند. هنگام رنگ زدن حواستان به سقف اتاق ­ها و حتی بالکن هم باشد.

صحبت از رنگ و لعاب ساختمان که می­ شود نمای ساختمان جزو اولویت­ هاست. نمای ساختمان را فراموش نکنید. اگر برخی از سنگ­ های نما دچار شکستگی شده ­اند آنها را بررسی کنید و از متخصصین اجرای نما کمک بگیرید. 

مطلب پیشنهادی: از ترک­ های روی دیوار خلاص شوید، 5 راه حل ساده

 

کاشی پرنیان
کاشی طوسی
کاشی پرنیان

لیست تعمیر ساختمان؛ کاشی سرامیک­‌ها

امروزه در بخش ­های مختلفی از خانه­ از کاشی و سرامیک استفاده شده است. ممکن است پس از سال­ها برخی از سرامیک­ های کف پذیرایی و نشیمن و یا آشپزخانه دچار ترک خوردگی شده باشند. بهتر است کاشی­ های سرویس بهداشتی و دیوار آشپزخانه را هم بررسی کنید و یک لیست از تعداد کاشی­ های نیاز به تعویض را بنویسید. حالا نوبت مشاوره گرفتن از متخصصان در زمینه کاشی و سرامیک است. از آنها بخواهید تا در مقرون به صرفه­ ترین حالت تعمیرات و تعویض کاشی و سرامیک ساختمان را برایتان انجام دهند.

مطلب پیشنهادی: نصب کاشی و سرامیک، از انواع مدل ها تا ثبت سفارش

 

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک
طراحی و اجرای منزل مسکونی
شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

تعمیر سقف ساختمان؛ قسمت سخت ماجرا!

شاید موارد تعمیراتی که برای سقف ساختمان و یا پشت بام انجام می­ شود نوعی بازسازی محسوب شود ولی برای اینکه لیست تعمیر ساختمان تکمیل شود نمی­ توانیم آن را فاکتور بگیریم. کارهای تعمیراتی ساختمان در زمینه سقف و یا پشت بام عبارتند از: کناف­کاری سقف پذیرایی، رنگ کردن سقف اتاق­ها، تعمیر نورپردازی­ های سقف ساختمان، تعویض ایزوگام پشت بام، بررسی هواکش ­ها و تاسیساتی که در پشت بام قرار گرفته ­اند و…

مطلب پیشنهادی: اجرای سقف دکوراتیو، مطمئن هستید که همه چیز را می دانید!

 

طراحان دکور هنرمند
عکس های در حال اجرای پروژه طراحی داخلی
طراحان دکور هنرمند

لیست تعمیرات ساختمان، از تاسیسات تا سقف!

به طور خلاصه، برخی از مهم ترین موارد لیست تعمیرات ساختمان عبارتند از:

  • تعمیرات لوله ­کشی­ های آب
  • تعمیر تجهیزات و تاسیسات برقی و نورپردازی
  • تعمیر و تعویض شیرآلات
  • تعمیر و تعویض لولا، دستگیره و درب کمد و کابینت
  • تعمیر قفسه­ های کابینت­ ها و یا کتابخانه و..
  • تعویض و تعمیر شیشه پنجره­ ها و قفل درها
  • روغن کاری و تعمیر لولاهای در و پنجره
  • رنگ زدن دیوارهای ساختمان، کاغذدیواری و یا رنگ کردن نرده ­ها
  • تعمیر نمای ساختمان
  • تعمیر و تعویض کاشی و سرامیک
  • کناف­کاری سقف و…

مطلب پیشنهادی: بازسازی و تغییر دکوراسیون، از صفر تا صد با شماییم!

 

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق رطوبتی
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

هزینه تعمیرات ساختمان؛ چقدر بودجه می­‌خواهد؟

در مطلب هزینه بازسازی ساختمان از عوامل موثر در قیمت بازسازی گفتیم. شاید بتوان گفت تعمیرات ساختمان به دلیل جزئی­ تر بودن، نسبت به بازسازی کل ساختمان هزینه کمتری دارد. ولی این یک قانون نیست و باز هم بستگی به عوامل مختلفی دارد. به طور کلی با توجه به میزات تعمیرات، اینکه کدام بخش­ ساختمان قرار است تعمیر شود، سختی کار و تجهیزاتی که خریداری و تعویض می ­شوند هزینه تعمیرات ساختمان متغیر است.

 

گروه معماری ژین
طراحی داخلی ساختمان مسکونی در یزد
گروه معماری ژین

کلام آخر:

تعمیرات ساختمان را می ­توانید با یک برنامه ­ریزی زمانی و بودجه ­ای به مرور انجام دهید. برخی از موارد تعمیراتی ساختمان را خودتان می­ توانید به نتیجه برسانید ولی برخی از آنها نیاز به اهل فن و متخصص دارد. با تعمیرات قدم به قدم از نظر هزینه و یا زمان لازم تحت فشار نخواهید بود و می ­توانید در طی چندین روز و یا ماه ساختمان خود را نو نوار کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه