Chidaneh.com placeholder image

4 برج در تهران برای زندگی امروز

به قلم: صبا اکبری

پروژه های برجسته : ساخت برج‌های بلند و زیبا در تهران روزگاری است که با سرعت زیادی در حال انجام است. برج‌هایی شیک و زیبا که بسیاری از آن‌ها با استفاده از به‌روزترین ایده‌ها و بهترین کیفیت ممکن ساخته شده‌اند و برخی دیگر فقط ظاهر زیبایی دارند و درون آن‌ها مانند بیرونشان شیک و مجلل نیست. به هر حال شهر تهران اکنون خانه برج‌های بسیار زیادی در مناطق شمالی شهر است و به تعداد آن‌ها هر روز افزوده می‌شود. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است سه برج از این برج‌های لوکس و شیک را به شما معرفی کند. برج‌هایی که هر کدام در طراحی و اجرا سرآمد هستند و امکانات فوق‌العاده زیادی را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهند.

برج لوکس آلتون تهران

سرویس خواب بالسا

حیاط برج آلتون تهران

برج لوکس آلتون کورت

اولین برج تهران که به شما معرفی می کنیم، برج آلتو کورت در خیابان نیاوران است. این برج یکی از لوکس‌ترین برج‌های مسکونی تهران بوده که با معماری لوکسش شناخته می شود. ساخت آن به صورت 60 واحد و در 24 طبقه صورت گرفته که دو پنت هاوس 500 و 700 متری با امکانات بسیار منحصر به فرد اهمیت آن را بسیار زیادتر کرده اند. از جمله نکات بسیار مهم در زمینه معماری این بنا می توان به این مورد اشاره داشت که سقف ها عایق صوتی است و دیوارهای داخلی و خارجی از جنس مقاوم در برابر زلزله ساخته شده اند. علاوه بر این ها سیستم خنک کننده بی صدا، سیستم تهویه هوای تازه، فن اکسپوز و اعلام حریق آمریکایی هم از ویژگی‌های خاص این برج گران قیمت و میلیاردی است. یکی دیگر از ویژگی‌های برج آلتون باغ ایستاده آن است که بزرگ ترین سرسرا و ورودی را بین ساختمان‌های لاکچری تهران دارد. جالب است بدانید که این ساختمان به گونه‌ای ساخته شده که نسبت به زلزله 8.5 ریشتری مقاوم خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : برج‌های تهران ، بلندی های ماندگار

دکوراسیون داخلی برج لوکس آلتون کورت

دکوراسیون لوکس آپارتمان آلتون کورت

معماری داخلی برج لوکس آلتون کورت

مسلما انتظاری که از معماری و طراحی داخلی یک برج لوکس در تهران وجود دارد، دیدن شکوه و جلال زیاد در کنار تکنولوژی است. دقیقا همان چیزی که می توانیم در فضاهای مختلف برج آلتون کورت مشاهده کنیم. همانطور که انتظار می رود متریال غالب در فضاهای داخلی سنگ بوده که هم در رنگ های روشن و هم در رنگ های تیره مانند سیاه انتخاب شده اند. این کار علاوه بر ایجاد فصایی لوکس، تصاود خوبی را نیز با خود به همراه می آورد. از متریال ها که بگذریم، مدل مبلمان لوکس و رنگ بندی های کلاسیک آن مانند زرشکی و طلایی بسیار خودنمایی می کنند.

مطلب پیشنهادی : برج سوپر لوکس در شمال ایران، مجتمع قو الماس خاورمیانه!

برج لوکس تهران

امکانات برج لوکس آلتون کورت

اگر بخواهیم در یک نگاه کلی امکانات زیاد و البته پیشرفته این برج لوکس در تهران را بررسی کنیم می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم :

  • خانه هوشمند
  • آشپزخانه فرانسوی
  • سیستم جاروبرقی مرکزی
  • رستوران و کترینگ
  • استخر شنا و سالن ورزشی مجلل، سالن بیلیارد و ماساژ
  • لابی زیبا و لوکس
  • زمین تنیس، روف گاردن، باند هلی کوپتر و فضای مناسب برای پیاده روی.

این بنا توسط مهندس منصور وکیلی طراحی و اجرا شده است.

مطالب پیشنهادی :  رویایی ترین برج ها در خیابان الهیه تهران!

برج های لوکس ایران زمین

برج‌های لوکس ایران زمین تهران

خیابان ایران زمین از جمله مناطق معروف و البته قدیمی است که البته همیشه به عنوان خیابانی گران قیمت و با ارزش شناخته می شود. برج های ایران زمین که به صورت 3 برح متصل بهم هستند، در زمینی به مساحت 12500 متر مربع بنا شده است. از جمله مهم ترین ویژگی های معماری این برج ها در این است که تمامی موارد مقاوم سازی ساختمان در مقابل هر نوع زلزله احتمالی در تهارن رعایت شده تا جایی که مطالعات شناسایی نوع زمین و کلیه آزمایشات ژئوتکنیکی خاک توسط آزمایشگاه مکانیک خاک دانشکده فنی دانشگاه تهران صورت پذیرفته است. کلیه مصالح مصرفی ( بتن و فولاد) با دقت نمونه برداری، آزمایش و اجرا شده اند.

مطلب پیشنهادی: زندگی به سبک هتلی در برج باران هاشمیه مشهد!

اگر بخواهیم به نمای برج های ایران زمنی اشاره کنیم، می توانیم در مورد متریال های به کار رفته در طراحی و اجرای آن صحبت نماییم. این نما با سنگ های گرانیت، ورق های آلومینیوم آلکوباند (در محل درزهای انبساط در ارتفاع ساختمان و روی دیوارهای برشی بتنی) و سیمان‌کاری پوشش یافته اند و برای حفاظت در زمان زلزله با میلگرد و نبشی مقاوم سازی شده اند. امکان دسترسی سریع از چهار اتوبان چمران (پارک وی)، نیایش، یادگار امام و همت با بهترین سامانه ترافیکی، یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه است.

مطلب پیشنهادی : برج بین المللی تهران، بلندترین برج مسکونی ایران!

ویژگی های برج های ایران زمین :

  • مجموعه ورزشی به وسعت 800 مترمربع شامل سالن ایروبیک و بدنسازی، سونای خشک و بخار، جکوزی و استخر سرپوشیده با سقف Space Frame در طبقه
  • ورودی وسیع در فضای سبز، لابی مجلل، مخصوص برگزاری مراسم و جلسات مجهز به سیستم های روز صوتی و تصویری (سینمای خصوصی مجتمع) به انضمام دفتر مدیریت ساختمان.
  •  یازده دستگاه آسانسور یازده نفره ساخت شرکت KONE فنلاند با سرعت 2.5 متر بر ثانیه و سقف مرتفع با چهار آسانسورها به صورت پانورامیک با نمای شیشه‌ای با دید دائمی و زیبای کوه‌های شمال تهران هستند.
  • سه طبقه پارکینگ  با دسترسی کنترل شده منحصر‌به‌فرد و مجهز به کارواش.
  • سیستم کنترل روشنایی اتوماتیک تماما با چشم کنترل کننده برای به حداقل رساندن مصرف برق عمومی.
  • مخازن لوله‌کشی آب خام برای مصارف سیفون توالت‌ها و فضای سبز.
  • لوله‌کشی‌های ساختمان از روی سقف‌های کاذب دکوراتیو و در داخل سرویس‌ ها و آشپزخانه ها تماما چند لایه نیوپایپ.
  • سه دستگاه چیلر ساخت شرکت EBARA ژاپن و سه عدد دیگ بخار
  • سیستم سرمایش و گرمایش فن کوئل سقفی با ترموستات کنترل دما و دریچه‌های دسترسی دکوراتیو و حوله خشک‌کن در سرویس‌ها.
  • شوتینگ زباله با رعایت موازین بهداشتی در فضای مجزا از راهروها، پلکان و قسمت‌های مسکونی.

مطلب پیشنهادی : برج میلاد، نمادی از هنر و معماری ایرانی!

  • فریم پنجره ها از نوع Thermal Break عایق حرارتی
  • شیرآلات KWC سوئیس، کاشی و سرامیک‌های تماما اسپانیایی، کف آپارتمان‌ها سنگ دهبید یا کاشمر، راهرو دسترسی و لابی طبقات تا زیر سقف سنگ تراورتن کرم و قهوه‌ای تزئینی تراش خورده، درب‌های ورودی تماما چوب.
  • مجهز به سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر با استفاده از دتکتورهای دودی و حرارتی و سیستم اطفا حریق ترکیبی از افشانک و باکس‌های آتش‌نشانی با منبع ذخیره آب 8 ساعته.
  • شش سری پله فرار با شبکه تحت فشار هوا که برای پیشگیری از ورود دود به راهروها و پلکان فرار در هنگام حریق احتمالی، با فشار مثبت، هوا در آن پمپاژ می‌شود.
  • باند هلیکوپتر در پشت بام برای مواقع اضطراری.
  •  سیستم کنترل هوشمند رایانه ای BMS ساختمان جهت کنترل تاسیسات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مجتمع.

برج های ایران زمین دارای 29 طبقه و 362 واحد مسکونی هستند که متراژ واحدهای تیپ در سطح طبقات به صورت 2 خوابه‌های 136، 144 و 154 متری و 3 خوابه های 211، 225، 231، 240، 250، 290 (دوبلکس) و 306 متری تقسیم بندی شده اند. همچنین برج‌های شرقی و غربی دارای دو واحد 2 خوابه و 3 واحد آپارتمان سه خوابه بوده و برج مرکزی نیز عمدتا دارای یک واحد 2 خوابه و 4 واحد سه خوابه طراحی و قابل استفاده اند. هم‌چنین متراژ پنت هاوس های چهار و پنج خوابه مجموعه 450 الی 700 متر مربع است.

مطلب پیشنهادی : 10 تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده اند!

برج لوکس روما رزیدنس

برج لوکس روما رزیدنس

برج لوکس روما رزیدنس تهران

سومین برجی که به شما معرفی می کنیم برج لوکس روما رزیدنس است. دور از انتظار نیست که این برج نیز در یکی از خیابان های لوکس تهران بنا شده باشد. کامرانیه شمالی منطقه ای است که برای ساخت این برج لوکس با مساحت 7 هزار متر مربعی انتخاب شده است. برج لوکس روما رزیدنس دارای 65 واحد مسکونی است که در 5 طبقه قرار گرفته اند.

مطلب پیشنهادی : مصاحبه با فرزاد دلیری، معمار برج های تهران

برج لوکس روما رزیدنس

برج لوکس تهران

این مجتمع لوکس دارای سه طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل بوده و تردد خوبی به نقاط مختلف شهر دارد. واحدهای روما رزیدنس از طبقه‌ی اول تا پنجم همه بین سیصد و پنجاه مترمربع تا چهارصد متر مربع است و در هر طبقه با تیپ‌ها و دکوراسیون داخلی متفاوتی مواجه هستیم.از طبقات شش تا سیزدهم روما رزیدنس نیز دو واحد شش صد متر مربعی و چهارصد متر مربعی وجود دارد. پنت هاوس روما رزیدنس که در اختیار مدیرعامل نمایندگی یکی از شرکت‌های الکترونیکی شرق آسیا در ایران است، بیش از نهصد مترمربع مساحت داشته و یکی از مجلل‌ترین خانه‌های ایران است.

مطلب پیشنهادی : برج جام بانک ملت، ساختمانی رقصان در تهران

دکوراسیون لوکس برج روما رزیدنس

برج لوکس روما رزیدنس

برج لوکس تهران

دکوراسیون لوکس برج روما رزیدنس تهران

ترکیب رنگی غالب که در معماری داخلی لوکس این برج ددیده می شود، ترکیب کرم و قهوه ای است اما همانند برج های قبلی، سنگ های لوکس بسیار خودنمایی می کنند. در کنار همه این موراد این کاغذ دیواری های کلاسیک هستند، که دکوراسیون و فضای داخلی برج رزیدنس را لاکچری و خاص می کنند. لوسترها، وسایل دکوری و حتی کابینت ها بیش تر با سبک لوکس شناخته شده و خالی از لطف نیست که بدانید این برج لوکس به عنوان یک بنای هوشمند دارای کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما و نور و صدا است. معمار این بنا فرزانه دلیری است.

مطلب پیشنهادی : خودنمایی مکعب های شیشه ای در برج اداری فرمانیه تهران!

برج پارامیس فرشته تهران

برج لوکس پارامیس فرشته تهران

برج لوکس پارامیس فرشته تهران

آخرین مورد برج لوکس پارامیس در خیابان فرشته تهران است. یک برج 13 طبقه که دارای واحدهای مسکونی 450 مترمربعی است و سقف لابی باشکوهش به 6 متر می رسد. با این که خیابان فرشته با پروژه ها و بناهای لوکس شناخته می شود، اما برج پارامیس درخشش خاصی در این خیابان نشان می دهد. از جمله برخی امکانات مهم این برج می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • سالن احتماعات 150 مترمربعی
  • استخر مجهز 300 مترمربعی
  • سالن ورزشی و هزاران متر مشاعات

مطلب پیشنهادی : پروژه های معماری حسین امانت در ایران

دکوراسیون لوکس برج پارامیس فرشته

دکوراسیون لوکس برج پارامیس تهران

دکوراسیون لوکس برج پارامیس فرشته

دکوراسیون داخلی برج لوکس پارامیس تهران

آن چه که در دکوراسیون لوکس این برج بسیار خودنمایی می کند، مبلمان های کلاسیک و البته به روزی است که فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته اند. شاید برعکس سایر برج ها، ترکیب رنگی های متنوع تری را در طراحی داخلی این برج مشاهده می کنیم، رنگ هایی مانند سورمه ای، طوسی و گلبهی. معمولا رنگ های طلایی و مشکی را در کنار این ترکیب رنگی خودنمایی می کنند.

“شما می توانید در بخش پروژه های برجسته چیدانه، با ساختمان ها و ویلاهای ایرانی بیش تری آشنا شوید"

مطالب مرتبط :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه