Chidaneh.com placeholder image

تغییر دکوراسیون با طراحان رنگ شناس ؛ به استقبال نوروز

به قلم: لاله داورپناه

کار با اهالی فن : نوروز در راه است. با نزدیک شدن به سال نو شاید به فکر ایجاد تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود هستید. از یک رنگ شناس حرفه ای متناسب با علایقتان برای زیباسازی محیط خود استفاده کنید. اگر شما در حال ساخت یک ساختمان، بازسازی آن و یا تغییر رنگ دکوراسیون داخلی برای استقبال از نوروز  می باشید ، احتمالاً برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیروهای حرفه ای را استخدام خواهید کرد. از مهندسین معماری و پیمانکاران گرفته تا صنعتگران اما آیا تا به حال به فکر استخدام یک طراح داخلی که مشاور رنگ حرفه ایست افتاده اید؟ با کمپین 40 روز تا نوروز چیدانه همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه از یک مشاور رنگ برای تغییرات نوروزی دکوراسیون خانه خود کمک بگیرید.

مشاوران حرفه ای رنگ طراحان داخلی هستند که به شما در انتخاب رنگی که با روحیاتتان سازگار باشد کمک می کنند و محل مورد نظرتان را به مکانی آرامش بخش تبدیل می کنند و از آنجا که خود دستی بر آتش دارند از تحولات مربوط به رنگ در بازار و روند احتمالی تغییرات آن در آینده نیز مطلع اند. در این مطلب ما به شما چگونگی یافتن ، همکاری  و مزیتهای استفاده از یک مشاور را از ابتدا تا انتها خواهیم گفت.

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی : روانشناسی رنگ در آپارتمان شما!   

رنگ هایی که راز شخصیت دیگران را برایتان آشکار می کند!

  1. یافتن یک طراح داخلی حرفه ای

اگر چه بعضی از رنگ شناسان دارای مدارک معتبر و حرفه ای هستند ، اما اکثراً به صورت حرفه ای آموزش ندیده اند و پس زمینه هایی در هنرهای تجسمی ، گرافیک و طراحی داخلی یا رنگ سازی دارند. برای یافتن یک کارشناس معتبر و حرفه ای به بخش اهالی فن چیدانه مراجعه کرده یا در نشریات تبلیغاتی و اینترنت به دنبال آنها بگردید. شاید بتوانید از دوستان و آشنایان نیز کمک بگیرید. پس از تهیه لیستی با همه ی آنها صحبت کرده تا شخص مطلوبتان را بیابید.

  1. قبل از مشاوره با طراح داخلی یک لیست اولویت بندی رنگ تهیه کنید

حتی اگر هنوز رنگی را به صورت قطعی برای منزلتان انتخاب نکرده اید ، فهرستی از رنگهای مطلوب و نا مطلوبتان تهیه کنید زیرا این اطلاعات در قدم اول می توانند کمک شایان توجهی به مشاورتان در مورد کلیات شخصیت شما ( جسور ، آرام ، باهوش ، خنثی ) باشند. ابتدا با لیستی از رنگهای مطلوب و لیستی از رنگهای نامطلوب شروع کنید. سپس لیست سومی از رنگهایی که بین این دو گروه قرار می گیرند بسازید. در ادامه نمونه هایی برای لیست هایتان بیابید.می توانید یک کتاب ایده برای خود بسازید و عکسهایی را که الهام بخش علاقه مندیهایتان است در آن گردآوری کنید. نگاهی به کمدتان بیندازید، به مرکز خرید رفته و رنگهای کوچک تهیه کرده و سپس آنها را بر اساس همان سه لیست علاقه مندیهایتان گروه بندی کنید.

آگاه باشید که حتی اگر کاملاً از رنگهای انتخابیتان مطمئن هستید باز هم یک طراح داخلی می تواند به روشی باورنکردنی ترکیبی از سایه های رنگهای مورد علاقه تان بسازد یا حتی آنها را طوری کنار هم قرار دهد که به بهترین شکل فضا را رنگ آمیزی کنند.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی

  1. اولین جلسه مشاوره با طراح داخلی

به عنوان قدم اول طراح باید از منزلتان دیدن کند. در این دیدار او از جزئیاتی مثل نحوه چیدمان ، نقشه طبقات و راهروها ، سبک معماری و عناصر رنگدار دیگری که در محیط تاٌثیر گذارند یادداشت تهیه می کند. از آنجا که نور طبیعی خورشید تاٌثیر قابل توجهی بر رنگها دارد ، زمانی را که ، نور روز در مطلوبترین حالت ممکن است برای ملاقات با مشاورتان انتخاب کنید.

پس از این دیدار ، طراح داخلی مجموعه ای از پیشنهادات را به همراه ایده هایش در مورد نحوه اجرا ، اتمام و عوامل دیگر ارائه می کند.او به شما رنگهای خاصی را پیشنهاد می کند که شامل موارد سفارشی و گزینه های دیگر می باشد.

  1. نحوه بودجه بندی بر اساس زمان

در مورد تخمین بودجه لازم برای این کار زمانبندی انجام پروژه را از مشاورتان درخواست نمایید. سپس حدود 10 تا 15 درصد برای احتمالات (مشکلاتی که ممکن است در کار پیش بیاید) در نظر بگیرید. در کل بسته به مکان و دیگر عوامل درگیر در این کار تفاوت چشمگیری در مورد نرخ قیمت ها وجود دارد ، برخی از آنان بر اساس یک رقم ثابت از قبل تعیین شده کار می کنند. 

  1. از پیشنهادات طراح داخلی استقبال کنید

واقعیت این است که اگر به مشاورتان به عنوان یک فرد حرفه ای اعتماد کنید کارتان بسیار بهتر پیش خواهد رفت. در کارتان به هیچ وجه عجله به خرج ندهید . اگر طراح داخلی شما را به استفاده از رنگی خاص تشویق کرد که شما با آن موافق نیستید از نظراتش استفاده کنید ، شاید در نهایت آن را بپسندید وگرنه تغییر دادن یک رنگ کار سختی نیست ، ضمناً اگر مشاور شما اصرار به استفاده از رنگی دارد که به هیچ وجه مورد پسندتان نیست ، سر حرف خود بمانید تا با هم به یک توافق برسید زیرا در نهایت این شما هستید که می خواهید در آن خانه زندگی کنید.

سوالات خود را در مورد ترکیب رنگ ها در خانه یا محل زندگیتان  در قسمت بحث و گفتگو چیدانه مطرح کنید تا اهالی فن و علاقه مندان به طراحی داخلی به شما پاسخ گویند.

مطالب مرتبط: راز های طراحی داخلی از زبان طراحان

طراح داخلی خوب کیست؟

چگونه با یک معمار کار کنیم؟

منبع: houzz | مترجم : سپیده نعمت زاده |  گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه