Chidaneh.com placeholder image

مدل کاشی و سرامیک، ترندهای 2017 در یازده خانه!

به قلم: گلنار

 

کاشی و سرامیک بر خلاف تصور ما، هر روزه در حال تغییر است. این تغییرات می تواند در زمینه مدل و طرح یا جنس آن ها باشد که تحت تاثیر تکنولوژی های جدید به وجود می آید. در دکوراسیون امروزی، بیش تر شاهد مدل های مدرن و ترکیبی برای کاشی ها و سرامیک ها هستیم و شاید کم تر مدل های مربع و مستطیل قدیمی را ببینیم. علت این امر در این است که طراحان و دکوراتورها به این باور رسیده اند که مدل کاشی و سرامیک می تواند تاثیر چشم گیری در دکوراسیون یک فضا داشته باشد. در ادامه شما را با 6 مدل و معنای هر کدام در دکوراسیون آشنا می کنم.

سرویس خواب بالسا

طرح کاشی شش ضلعی

کاشی شش ضلعی

امروزه با توجه به تنوع باورنکردنی محصولات موجود در بازار، طراحی داخلی و دکوراسیون آزادانه تر انجام می پذیرد و طراان محدودی کم تری نسبت به گذشته دارند.  طرح شش ضلعی شخصیت خاص خود را دارد و بیش تر برای ایجاد یک نقطه کانونی و محدود به کار می اورد. در مثال بالا با وجود سه رنگ، باز هم می توانیم شش ضلعی بودن تایل ها را تشخیص بدهیم.

مطلب پیشنهادی : انواع کاشی و سرامیک پرطرفدار در سال 2016

طرح کاشی مربع

مربع و لوزی

کاشی های دیوار در لحظه اول لوزی به نظر می رسند اما در واقع همان مربع هایی هستند که چیدمان متفاوتی پیدا کرده اند. در سال 2017 شاهد حضور همین طرح لوزی دیوار، طرح منحنی کف، طرح پولک ماهی، الماس و حتی نمونه های موج دار هستیم. البته هیچ محدودیتی برای به کار بردن این طرح ها وجود نداشته و اکثرا برای دیوارهای حمام و آشپزخانه به کار می روند. 

مطلب پیشنهادی :مدل کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، کدام را می‌پسندید؟

طرح مورب کاشی

طرح مورب کاشی

چیدمان خلاقانه

طرح های خلاقانه برای چیدمان کاشی ها نماهای جدیدتری را در اختیار ما قرار می دهند. برای بلندتر نشان دادن دیوارها از چیدمان عمودی ومورب مانن دو تصویر بالا الهام بگیرید. این طرح ها نیز معمولا برای حمام و آشپزخانه استفاده می شوند. با این مدل ها شما می توانید تاثیر بیش تری را در یک فضا ایجاد کرده و یا سطوح متضاد تشکیل بدهید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید کاشی و سرامیک دکوراسیون منزل

کاشی مرمر

به غیر مورب کردن کاشی ها، می توان رنگ بندی را نیز تغییر داد. به طور مثال یک کاشی سفید در کنار یک کاشی مشکی فرم زیگزاک زیبایی را خلق می کند. اگر این کار را مانند تصویر بالا، با سنگ مرمر انجام دهید یک شکل هندسی جسورانه را خواهید دید. مدل زیگزاک برای بین کابینت های آشپزخانه و کف حمام مناسب است اما این نکته را فراموش نکنید که به غیر از سنگ نیز می توانید سراغ متریال های دیگر مانند چوب بروید.

مطلب پیشنهادی : کاشی کاری هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد!

طرح کاشی مدرن

برای ایجاد یک طرح مدرن تر، معمولا تفاوت رنگ ها با یک ریتم یکنواخت اتفاق نمی افتد، بلکه رنگ های به صورت تصادفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. اگر به تصویر بالا خوب مشاهده کنید، خواهید دید که طرح کاشی کف، از هیچ الگوی خاصی پیروی نکرده و تایل های سفید به صورت پراکنده شکل گل را خلق کرده اند. البته منند همین حمام، شما نیز می توانید از این کار برای رسیدن به یک هدف خاص، به طور مثال مشخص کردن جای وان یا سیک روشویی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ سرامیک متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

کاشی بافت دار

کاشی و سرامیک بافت دار

بافت دار بودن کاشی ها حس لامسه انسان را تحریک کرده و می تواند تجربه جالبی در یک فضا به وجود بیاورد. البته معمولا برای سبک های روستیک و سنتی به کار می روند اما در حالت کلی به دلیل بافت دار بودنشان جنب و جوش و عمق را وارد فضا می نمایند. همین طور این بافت ها باعث می شوند انعکاس زیاد کاشی های صیقلی را نداشته و برای زمانی که شما بخواهید یک طراحی مات داشته باشید مناسب خواهند بود.

مطلب پیشنهادی :پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کم ترین هزینه!

طرح مدرن کاشی و سرامیک

کاشی با طرح ترکیبی

همان طور که به شما در مقدمه مطلب گفتم، قوانین در حال تغییر هستند و این کار را در ترکیب  کاشی های مختلف با یکدیگر کاملا مشاهده می کنیم. با این ایده دیگر لازم نیست که شما از بین چند طرح و رنگ دلخواه حتما یکی را برگزینید، بلکه به راحتی با انتخاب دو یا چند مدل ترکیبات جدیدی از آن ها را خلق می کنید. تزکیبات غیر منتظره یک طرح مدرن را به وجود می آورند اما اگر از سنگ های لوکس مانند مرمر استفاده کنید، بیش تر به سمت دکوراسیون کلاسیک و تجملی می روید. کاشی های عمودی آبی، سبز و قهوه ای در حمام بالا، طرح بسیار جذاب و خاصی را به وجود آورده اند.

مطلب پیشنهادی: رفع جرم کاشی و سرامیک، آسان ترین روش ها

طرح مدرن کاشی و سرامیک

کاشی سه بعدی

کاشی سه بعدی

بعد سوم در کاشیها، جلوه جدیدی را برای آن ها به وجود آورده است. آن ها معمولا برای طراحی دیوار آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به کار رفته و به خوبی می توانند جلب توجه کنند. البته این سه بعدی بودن می تواند توسط طرح و نقش کاشی نیز ایجاد شود. یعنی حتما لازم نیست که خود کاشی به صورت سه بعدی ساخته شود. بین دو تصویر بالا به خوبی می توانید تفاوت بین آن چه که توضیح دادم را متوجه بشوید. 

مطلب پیشنهادی : خانه سرامیک فرزانه، جلوه خیره کننده هنر ایرانی

انواع مدل کاشی مدرن

سه بعدی بودن ظاهر سرامیک و کاشی ها مشکلی در نصب، اجرا و حتی تمیز کردنشان به وجود نمی آورد اما ممکن است گردوغبار بیش تری را نسبت به کاشی های دوبعدی مسطح بر روی خود جمع نمایند. بهتر است این مدل ها را فقط بر روی دیوارها و سطوح عمودی استفاده کنید و فراموش نکنید که بعد سوم آن ها فضا را نیز سه بعدی نشان خواهد داد. 

در مورد سرامیک و کاشی بیش تر بدانید :

منبع : houzz.fr

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه