Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه 25 متری، چطور به 65 متر رسید؟

به قلم: گلنار

 

آپارتمان های کوچک امروزی مشکلات بسیار زیادی را به خصوص برای چیدمان و دکوراسیونشان به وجود آورده اند. البته باید در کنار همه این ها دلگیر و تاریک بودن را نیز اضافه نماییم! اما به نظر من گاهی اوقات کوچک بودن خانه تنها مشکل اصلی نیست و با کمی دقت و بازبینی متوجه می شویم که اشکال اصلی در عدم شناخت کامل فضا و پتانسیل های آن است. این به معناست که اگر بررسی دقیق تری در خانه انجام دهیم به راحتی می توانیم فضاهای پرت و بیهوده را شناسایی کرده و از آن ها در راستای بهبود فضای کلی خانه بهره ببریم. آپارتمان 25 متری که در این مطلب برای شما در نظر گرفتم مثال بسیار خوبی برای این موضوع خواهد بود. جایی که تراس خانه به کمک آن می آید. 

اسکای اسکرپر

بازسازی خانه 24 متری با تراس بزرگ

بازسازی خانه 24 متری

قبل و بعد از بازسازی آپارتمان 25 متری

این آپارتمان 24 متری در یکی از ساختمان های شهر پاریس قرار گرفته و دارای بالکن بسیار بزرگی با متراژ 40 مترمربع است. قبل از بازسازی این خانه بسیار کوچک، کم جا و دلیر بوده و در عین حال از تراس با چنین ابعاد بزرگی استفاده مفیدی نمی شده است. بنابراین معمار برای شروع بازسازی تصمیم می گیرد که از فضای تراس نیز استفاده کرده و به نوعی آن را به فضای داخلی آپارتمان متصل نماید. از همین روی دیوارهای بین فضای داخلی و خارجی برداشته شد تا بتوانند به یک فضای انعطاف پذیر با بیش تر بهره از نور و طبیعت به دست بیاید. برای رسیدن به این هدف، طراح پروژه از شیشه های بسیار مقاوم برای سقف و جداره های تراس استفاده کرده و برای قابلیت جمع و بسته شدنشان، مدل کشویی را انتخاب نمود. به لطف این ایده، فضای داخلی خانه به دو برابر افزایش یافته و میزان نور و روشنایی نیز کیفیت فضا را بسیار افزایش داده است. 

بازسازی خانه 24 متری

بازسازی خانه 24 متری

آپارتمان کوچک اما پر نور

همان طور که در قسمت اول مطلب نیز اشاره شد، با توجه به وجود دیوارهای شیشه ای، داخل خانه با یک جریان ثابت نور روشن می شود. همین طور جهت گیری مناسب آپارتمان و تهویه ایده آل به کار رفته در داخل خانه، امکان لذت بردن از این آفتاب را بدون ایجاد اثر گلخانه ای یا گرمای بیش از اندازه میسر کرده است. به گفته معمار این پروژه، با وجود نور همیشگی خانه در فصل تابستان از دمای خنک و متعادلی نیز برخوردار خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : زیبایی نمای ساختمان، 10 نرده بالکن و حفاظ تراس مدرن

دکوراسیون تراس بزرگ

مبلمان رنگارنگ پر از طراوت

برای کف پوش خانه از پارکت با چوب بلوط استفاده شده و دیوارها نیز با رنگ سفید رنگ آمیزی شدند اما با این حال، داخل آپارتمان توسط مبلمان با رنگ هایی زنده و با طراوت دیده می شود. مبلمان اصلی با رنگ بنفش و صندلی های ناهارخوری رنگی، در کنار یک میز کلاسیک هم خوانی زیبایی را خلق کرده اند. البته در این طراحی سبزی گیاهان و حضورشان در فضا نیز در نظر گرفته شده است. 

مطلب پیشنهادی : آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج!

طراحی خانه با تراس بزرگ

طراحی پایدار خانه 24 متری

طراحی متفاوت با احترام به طبیعت در خانه 25 متری

قبل از بازسازی فضاهای مختلف خانه به صورت بسیار فشرده و نامتناسب طراحی و ساخته شده بود به صورتی که برای نشیمن تنها فضای کوچک باقی مانده بود. معمار تصمیم گرفت در طراحی این قسمت ها نیز به صورت پلان باز و بدون دیوارهای اضافی عمل نماید. بنابراین بعد از تقسیم فضاها و قرارگیری هر کدام در جای مناسب، تفکیکشان تنها به وسیله گیاهان، قفسه ها و خود مبلمان صورت پذیرفت. به طور مثال قسمت اتاق خواب تنها با قفسه کتابخانه کوتاهی از نشیمن جدا شد. از جمله اهداف پراهمیت معمار می توان به استفاده از متریال های دوستدار طبیعت و بومی اشاره داشت. به طور مثال پارکت از چوب بلوط جنگل های نزدیک همان منطقه تهیه شده و همین طور چسب های ساخته شده از نوعی صمغ درخت انتخاب شدند که به عنوان عایق نیز ایفای نقش می کنند. 

مطلب پیشنهادی : پوشاندن دید تراس بدون کور کردن نور، راهی داره؟

دکوراسیون آشپزخانه و نشیمن باز

طراحی حمام کوچک

دکوراسیون آشپزخانه در خانه 24 متری

آشپزخانه و حمام خص خانه 25 متری

آشپزخانه و حمام در کنار یکدیگر و در کنار نشیمن قرار گرفته اند که تنها حد فاصل بین آن ها را یک گلدان گل بزرگ مشخص می کند. این تقسیم فضایی باعث شده حمام نیز از نور طبیعی بهره منده شده و در صورت نیاز نیز با یک درب کشویی کاملا بسته و محدود شود. مانند سایر فضاهای خانه حمام نیز بزرگ تر از قبل شده و از یک روشویی مدرن و چوبی، متناسب با دکوراسیون کلی فضا در طراخی آن استفاده شده است. برای طراحی آشپزخانه از یک فرم خطی و بسیار ساده استفاده شده که به ساکنان اجازه می دهد به راحتی وسایل و ظروف موردنظرشان را پیدا کنند و همه چیز در دسترسشان باشد. کابینت ها مانند روشویی حمام از همان چوب بلوط ساخته شدند و یک سنگ گرانیت برای صفحه رویی آن ها انتخاب شد. این نکات ظریف و کوچک در طراحی باعث شد تا معمار به یک کل منسجم و کاملا هماهنگ با یکدیگر برسد. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی یک خانه‌ کوچک برای داشتن تراس زیبا

دکوراسیون تراس بزرگ

طراحی تراس مانند باغچه سبز و کوچک

این بدون شک مهم ترین ویژگی این آپارتمان است: تراس بزرگ سبز که از یک طرف به داخل خانه راه پیدا می کند. وجود سقف شیشه ای فضای تازه ای را هم برای ساکنین وهم برای گیاهان خلق کرده و شرایط برای نگهداری انواع گیاهان مانند درختان نخل، بامبو، درختان زیتون، اکالیپتوس، گیاهان گلدار و سایر گیاهان به خوبی مهیا گشته است. مسلما تبدیل خانه ای کوچک و دلگیر به یک فضای بزرگ، دلباز و پر از طراوت و سبزی گیاهان آرزوی هر خانواده است. 

مطالب پیشنهادی :

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
p-h در تاریخ 25 آذر 1397
خیلی منظم , بدون شلوغی , باسلیقه و بسیار پرنور , خونه ای که این مشخصات رو داشته باشه واقعا" رویایی هست حتی اگر متراژ خونه کم باشه درست مانند این خانه کوچک ولی زیبا و دوست داشتنی .

ثبت دیدگاه