Chidaneh.com placeholder image

اصول ترکیب رنگ ها، خانه های جذاب با رنگ های آنالوگ!

به قلم: گلنار

پیش تر در مطلبی تخت عنوان رنگ مونوکروم، در مورد قوانین مختلف ترکیب رنگ ها صحبت کرده و توضیح دادم که چگونه می توان از این قوانین برای رسیدن به طرحی بهتر و ایده آل تر استفاه کرد. حال در مطلب به سراغ رنگ های آنالوگ می روم و می خواهم نحوه و چگونگی استفاده از آن ها را در دکوراسیون بررسی نمایم. در ادامه خواهید دید که چگونه با استفاده از این قانون در چرخه رنگ می توانید ترکیب های مختلفی را به دست آورده و رنگ های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید. با من همراه باشید.  

رنگ های آنالوگ
رنگ های آنالوگ

رنگ آنالوگ چیست ؟

رنگ های آنالوگ در چرخه رنگ، به رنگ هایی گفته می شوند که به صورت متوالی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در واقع به معنای ساده تر شما یک رنگ را در چرخه رنگ انتخاب کرده و آن را به عنوان رنگ اصلی خود قرار دهید، سپس دو یا سه رنگ کنار آن را (قبلی یا بعدی یا هردو) را برای ترکیب رنگی تان در نظر بگیرید. تصویر اول به خوبی این روش را در چرخه رنگ ها به شما نشان می دهد. این ترکیب رنگی در واقع همان ترکیبی است که ما در طبیعت و به شکل های گوناگون مانند رنگ های پاییزی، گلبرگ های یک گل و حتی موقع غروب و طلوع در آسمان مشاهده می کنیم. بنابراین رنگ ها کاملا با یکدیگر هماهنگ بوده و اثر دلپذیری را خلق می کنند. 

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی : بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل، 20 انتخاب محبوب!

رنگ های آنالوگ در دکوراسیون

کاربررد رنگ های آنالوگ در دکوراسیون :

این رنگ ها در دکوراسیون و طراحی داخلی معمولا در دسته های زیر قرار می گیرند، اما همه چیز بنابر نوع نیاز و سلیقه شما می تواند تغییر کند :

قرمز، قرمز – نارنجی و قرمز – بنفش : 

ترکیبی از این رنگ های گرم و غنی، یک اتاق خواب راحت و جذاب را در عین سادگی به وجود می آورند و برای زمانی مناسب هستند که شما یک فضای آرام با وجود رنگ های گرم نیاز دارید. تصویر بالا نمونه ای از این ترکیب را به شما نشان می دهد. میت وانید به خوبی سادگی و آرامش را در کنار هیجان و جذابیت مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، 10 ایده خوش ترکیب!

ترکیب رنگ های انالوگ در دکوراسیون

 

زرد، زرد – نارنجی و نارنجی :

تصویر بالا استفاده از این ترکیب را در یک اتاق نشیمن به شما نشان می دهد. زمانی می توانید آن ها را به کار ببرید که به رنگ های پر جنب و جوش نیاز داشته باشید. این فضا دارای روحیه ای شاداب و جوان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : 5 ترکیب رنگ خیره کننده در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ های آنالوگ

سبز آبی، سبز، زرد – سبز :

تازگی و طراوت، به وسیله این سه رنگ از روی چرخه رنگ ها به دست آمده و برای افراد زیادی خیره کننده و جذاب است. سایه های رنگی شاد و آرامش بخش در عین پرانرژی بودن نمادی از طبیعت نیز خواهند بود.

مطلب پیشنهادی : ست کردن رنگ چوب در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ های آنالوگ در دکوراسیون

آبی، بنفش، بنفش – آبی :

این اتاق نشیمن درخشان، تند و تیز و فوق العاده شیک است که با کمک این سه رنگ خلق شده و همان طور که مشاهده می کنید همه چیزبه خوبی با یکدیگر کار می کند. این ترکیب نیز به راحتی از روی چرخه رنگ ها به دست می اید و شما می توانید میزان تیره یا روشن بودن هر رنگ را نیز تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی : جذاب ترین ترکیب رنگ مبل راحتی در دکوراسیون منزل!

رنگ های آنالوگ در دکوراسیون
رنگ های انالوگ در دکوراسیون داخلی

قرمز، قرمز – نارنجی، نارنجی :

این ترکیب رنگی که در سبک های مختلف به کار می رودانرژی و هیجان را با خود هبه مراه داشته و می تواند برای اتاق خواب دخترانه گزینه ایده آلی به نظر برسد. شاید بهتر باشد در بین سه رنگ آنالوگ از رنگ سفید نیز برای ایجاد تعادل استفاده شود. 

مطلب پیشنهادی : 11 ترکیب رنگ در دکوراسیون که قانون ها را می شکنند!

رنگ های آنالوگ در دکوراسیون

سبز، زرد – سبز، زرد :

این یکی از بهترین نمونه های ترگیب رنگ های آنالوگ در دکوراسیون داخلی است. طراحی یکپارچه و در عین حال جذاب که به وسیله سایه های روشن و تیره رنگ های سبز و زرد به دست می آید. این اتاق نشیمن کاملا نماد یک طراحی بهاری و نشاط اور خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه با بهترین ترکیب رنگ ها

رنگ های آنالوگ در دکوراسیون
رنگ آنالوگ در دکوراسیون

آبی، سبز- آبی، سبز :

یکی دیگر از ترکیب های عالی از بین رنگ های انالوگ ترکیب سبزآبی، آبی و سبز خالص است. شاید این نمونه نیز برای شما تداعی کننده طبیعت باشد اما بیش تر به دلیل توانایی در ایجاد یک فضای صمیمانه و در عین حال شیک به کار می رود. نمونه هایی که در تصاویر بالا مشاهده کردیدتنها محدوده ای از گسترده رنگ های آنالوگ را به شما نشان می دهند و شما می توانید تعداد بسیار زیاد دیگری از این ترکیب ها با توجه به توضیحات ابتدای مطلب خلق نمایید. 
 

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه