هدایای پاگشای عروس، کامل ترین راهنمای خرید!

هدایای پاگشای عروس، کامل ترین راهنمای خرید!

به قلم: کیمیا مرادی

بسیاری از سنت های ازدواج کشورمان در راستای کمک به عروس و داماد برای تشکیل یک زندگی شاد شکل گرفته است. البته سنت پاگشا کردن عروس از قدیم تا به امروز دچار دگرگونی شده است. می توان به این دگرگونی ها به چشم خوب نگریست! اگر می خواهید نو عروس را پاگشا کنید، تا آخر مطلب با چیدانه همراه باشید!

سرویس خواب بالسا

مولینکس
نمونه محصولات شرکت مولینکس
مولینکس

مولینکس
نمونه محصولات شرکت مولینکس
مولینکس

سنت پاگشای عروس تغییر کرد!

پاگشای عروس در گذشته، 40 روز بعد از شب عروسی صورت می‌گرفت. در واقع بر این باور بودند که 40 روز دوری باعث می‌‌شود تا عروس و داماد به شرایط جدید عادت کنند. که امروزه در زمان عقد پاگشا صورت می‌گیرد. پا گشا با دعوت مادر عروس شروع می‌شود. پس از او مادر داماد و بقیه فامیل این سنت را ادامه می‌دهند.

یکی از شیرین‌ترین کارهایی که میهمانان در شب پاگشای عروس در خانه مادر عروس یا داماد انجام می‌دادند، برداشتن یک تکه از وسایل خانه بوده است. به صورت پنهانی وسیله را برمی‌داشتند و بعد از مهمانی مادر عروس یا داماد وسیله را پیدا می‌کرد و آن را در قبال شگون یا مقداری پول پس می‌گرفت.

مطلب مرتبط: بهترین هدیه برای عروس و داماد، 7 پیشنهاد شگفت انگیز!

پاناسونیک Panasonic
غذاساز MK-F800
پاناسونیک Panasonic

هدیه پاگشای عروس چی بخریم؟

می‌توانید با خرید یک هدیه پاگشای مناسب به تکمیل جهیزیه عروس کمک کنید. برای گرفتن بهترین تصمیم می‌توانید از مادر عروس کمک بگیرید یا برای تکراری نشدن بپرسید، چه هدیه‌هایی تا به حال به عروس داده‌اند. شاید به نظرتان این کار درست نباشد اما با شرایط اقتصادی حاضر بهتر است کمی منطقی‌تر و محتاط‌تر عمل کنید! چیدانه برایتان چند پیشنهاد آماده کرده است:

1. کارت اعتباری

مهم‌ترین نیاز عروس و دامادی که قرار است ازدواج کنند خرید وسایل مختلف زندگی است. با هدیه دادن کارت هدیه اعتباری، این انتخاب را به آنها می‌دهید که خودشان هرچه لازم دارند بخرند.

2. هدیه‌های هنری و صنایع دستی

می‌توانید وسایلی کاربردی و یا دکوری به عنوان هدیه پاگشای عروس تهیه کنید. یکی از این ایده‌ها، صنایع دستی است. انواع مختلفی از صنایع دستی باارزش و کاربردی وجود دارد که می‌تواند هدیه‌ای خاطره‌انگیز و ماندگار برای عرس و داماد باشد. گلیم، قالیچه، ظروف سفالی یا چوبی، تابلوهای هنری دست ساز، تابلو نقاشی و … از انواع هنرهایی هستند که می‌توانید برای پاگشای عروس، آنها را تهیه کنید.

لوازم خانگی کنوود
لوازم خانگی کن وود kenwood
لوازم خانگی کنوود

3. وسایل برقی

عروس و داماد برای شروع زندگی مشترک نیاز به وسایل برقی متنوعی احتیاج دارند. در ادامه چند وسیله برقی کوچک و کاربردی برای هدیه پاگشای عروس پیشنهاد داده‌ایم:

 

پاناسونیک Panasonic
مخلوط کن دستی پاناسونیک MX-SS40
پاناسونیک Panasonic

مخلوط کن

این دستگاه پر کاربرد از دو قسمت پارچ و بدنه تشکیل شده است. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید ابتدا به جنس بدنه پارچ دقت کنید. معمولا از پلاستیک است تا سبک و مقاوم باشد اما ظرفیت‌های متفاوت دارد. برای عروس و داماد نیازی نیست ظرفیت بالا انتخاب کنید.

امروزه برندهای معتبر جهان مدل های مختلفی را از این محصول وارد بازار کرده اند. بعضی از این محصولات دارای کارکرد ساده که همان مخلوط کردن مواد هستند و اما بعضی دیگر نیز دارای ویژگی‌هایی مانند: خرد کن یخ، فیلتر و یا تنظیم سرعت‌های مختلف و… هستند و به نام غذاساز معروفند. نکته دیگری که در هنگام خرید مخلوط کن باید بدانید، قدرت یا همان وات دستگاه است. هرچه قدرت دستگاه بیش تر باشد زمان کم تری صرف خرد کردن می شود.

مطلب پیشنهادی: لوازم برقی آشپزخانه، این 4 وسیله مهم را از این مارک ها بخرید!

لوازم خانگی پارس خزر
آب مرکبات گیر مدل لیموناد | Lemonad
لوازم خانگی پارس خزر

آب مرکبات گیری

برای خرید آب مرکبات گیری بهتر است بیش‌تر به توان موتور دقت کنید. موتور دستگاه‌های آب مرکبات‌گیری به گونه‌ای طراحی شده است که تنها با قرار دادن میوه نیم شده و فشار دست شروع به چرخش می‌کند. توان بالاتر موتور معمولا در آبگیری بهتر و سریعتر آب مرکبات کمک می‌کند. در برخی مدل‌ها قابلیت چرخش دو طرفه به سمت چپ و راست، جهت گرفتن بهتر آب میوه وجود دارد. البته این امکان در زمانی که موتور دستگاه ضعیف‌تر است بیشتر می تواند موثر باشد.

نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است اهرم آب گیریست. اهرم آبگیری، امکان آبگیری میوه‌ها را راحت‌تر می‌کند. اگر چه برای کسانی که دستان قدرتمندی دارند، استفاده از اهرم ضرورتی ندارد و حتی می توان گفت که کیفیت آبگیری با استفاده از نیروی دست بهتر می‌باشد. اما استفاده از اهرم شرایط ساده‌تری را برای آبگیری فراهم می‌کند. باید توجه داشت که وجود اهرم به شرطی موثر است که دستگاه حداقل قدرت ۸۵ وات و یا بالاتر را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید آبمیوه گیری، انتخاب بهترین مارک با یک مقایسه عالی!

مولینکس
نمونه محصولات شرکت مولینکس
مولینکس

لوازم خانگی کنوود
لوازم خانگی کن وود kenwood
لوازم خانگی کنوود

همزن برقی

 شاید با خوتان بگویید که همزن یک وسیله ضروری نیست و بهتر است سراغ هدیه دیگری بروید! اما اگر یکی از دو طرف یعنی عروس یا داماد عاشق کیک و شیرینی باشد، این هدیه آن‌ها را هیجان زده خواهد کرد. در خرید همزن برقی بهتر است، نوع کاسه دارش را انتخاب کنید. خرید همزن نکته پیچیده‌ای ندارد. فقط دقت کنید همزن با حجم کاسه بزرگ تهیه نکنید. منزل عروس و داماد ممکن است نقلی باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین مارک همزن برقی، از صفر تا صد با پرفروش ترین های بازار

لوازم خانگی کنوود
گوشت کوب برقی کنوود مدل HB682
لوازم خانگی کنوود

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی از اوجب واجبات برای هر آشپزخانه ای است. می‌تواند یک کار یا چند کار را انجام دهد. به طور مثال ،بعضی مدل ها سری همزن نیز دارند. بستگی به انتخاب شما دارد. اگر گوشت کوب برقی می‌خرید بهتر است بالاترین قدرت موتور را تهیه کنید. بعد از قدرت موتور، بهتر است به قابلیت‌های آن توجه کنید. بهتر است قابلیت خرد کردن یخ را هم داشته باشد و تمام اجزایش برای شستشو جدا شود. چه بهتر است اگر بتوان همه اجزایش را به جز موتور در ماشین ظرف شویی شست.

مطالب پیشنهادی:

کلام آخر:
خرید هدیه می‌تواند کار سختی باشد و در عین حال هیجان انگیز. برای خرید هدیه پاگشای عروس بهتر است هدیه ای بخرید که نیاز آنها را برطرف کند. وسایل تکراری و جاگیر مناسب خانه عروس و داماد نیستند.

چیدانه می تواند شما را در خرید هدیه پاگشای عروس کمک کند. ثبت درخواست خدمات در چیدانه رایگان است!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه