Chidaneh.com placeholder image

وسایل چند منظوره، نگران کوچک بودن خانه خود نباشید!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در چیدمان خانه‌های کوچک، جا دادن وسایل ضروری و در عین حال منظم بودن فضای خانه است. امروزه وسایل و مبلمان خانه‌ها طوری طراحی شده‌اند که برای استفاده در فضای آپارتمان‌های کوچک امروزی تطبیق پیدا کرده‌اند. یکی از راه‌حل‌های مناسب برای فضاهای کوچک استفاده از وسایل چندمنظوره می‌باشد که با کاربردهای مختلف خود باعث صرفه‌جویی در خرید برخی از لوازم و وسایل جاگیر در خانه می‌شوند.

برای آشنایی با برخی از وسایل چند منظوره، با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

۱. مبل‌های چندمنظوره

مبل تختواب‌شو

شرکت تولیدی مبلمان سیب
مبل تخت خواب شو بنفش
شرکت تولیدی مبلمان سیب

شرکت تولیدی مبلمان سیب
مبل تخت خواب شو مدل گلکسی
شرکت تولیدی مبلمان سیب

شرکت تولیدی مبلمان سیب
مبل تخت خواب شو مدل گلکسی
شرکت تولیدی مبلمان سیب

مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
مبل تخت خواب شو شیوا
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو

یکی از وسایل چند منظوره مبل تختخواب شو است. مبل تختخواب شو کاناپه‌ای است که می‌توان با تغییری در اجزای آن به راحتی به تختواب تبدیل کرد. این طراحی ساده وسیله‌ای ایده‌آل برای فضاهای کوچک است. این نوع مبل برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های تک خوابه که اتاق مهمان ندارند بسیار مناسب هستند و شما با خیال راحت می‌توانید از مهمان خود پذیرایی کنید.

نکاتی در مورد مبل تختخواب‌شو:

  • قبل از خرید این نوع مبلمان توجه کنید که اندازه‌ی آن متناسب با فضای شما باشد.
  • به پایه‌های مبل دقت کنید تا مطمئن شوید به خوبی و محکم به هم متصل شده باشند.
  • با توجه به سبک و دکوراسیون منزل خود طرح و بافت پارچه و مدل مبل را انتخاب کنید.
  • قبل از خرید مبل حتما روی آن بنشینید تا از نرمی و راحتی آن مطمئن شوید.

مطلب پیشنهادی: انتخاب مبلمان تختخواب شو، یک راهکار معجزه گر برای خانه‌های کوچک!

 

مبل مدولار

مبل مدولار

اگر از افرادی هستید که فرم ثابت مبلمان برایتان خسته‌کننده است می‌توانید از این نوع مبلمان استفاده کنید چرا که می‌توانند به حالت‌های مختلف تغییر شکل دهند و شما با توجه به نشستن خود آنها را تنظیم کرده و بچینید. به طور مثال یک نمونه از این مبل‌، طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند از بین کاناپه دونفره تا مبلمانی شش نفره متغیر باشند و شما با توجه به تعداد افراد و مهمانان خود این مبل را باز کرده و صندلی‌های آن را تنظیم کنید و همچنین چیدمان متفاوتی را با این نوع مبل تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم در خرید مبل مناسب، چگونه مبل مناسب بخریم؟

 

۲.میزهای تاشو

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
میز ناهار خوری تاشو گرد 4 نفره
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

گروه تولیدی عاج
میز تاشو کد 412
گروه تولیدی عاج
گروه تولیدی عاج
میز چوبی تاشو با کشو - عاج
گروه تولیدی عاج

یکی دیگر از وسایل چندمنظوره میز تاشو است. میز تاشو انواع مختلفی دارد، می‌تواند یک میز با پایه‌ها و سطح تاشو باشد که جای کمی را در زمانی که بلااستفاده است در گوشه‌ی اتاقتان بگیرد و یا یک میز که روی دیوار قرار دارد و زمانی که احتیاج دارید می‌توانید آن را باز کرده و پایه‌هایش را روی زمین بگذارید و از آن استفاده کنید.

میز تاشو

میز تاشو که روی دیوار نصب می‌شود در واقع مانند یک قاب عکس تزئینی روی دیوار اتاق عمل می‌کند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود از عکس‌های زیبایی برای آن استفاده کنید، در زمان استفاده از میز این عکس در سطح زیرین آن قرار می‌گیرد. برای سطح میز هم می‌توانید طرح دلخواه خود را به کار ببرید و هنگام جمع کردن آن، تصویر مورد نظر پشت تابلو قرار می‌گیرد. این نوع میز فضایی را در سطح خانه اشغال نمی‌کند و فقط زمانی که به میز احتیاج دارید می‌توانید آن را باز کنید.

[[nid:60382]]

میزهای تاشو میزهایی هستند که سطح آنها قابل تغییر و بزرگ و کوچک شدن هستند به طور مثال برای میز نهارخوری می‌توانید زمانی که مهمان دارید آن را بزرگتر کنید و دوباره جمع کنید.

مطلب پیشنهادی: میز ناهارخوری تاشو، ۵ ایده کمجا برای خانه‌های کوچک!

 

۳. صندلی عثمانی چند قسمتی

صندلی عثمانی

زمانی که در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید و یا در محل کار خود فضای بزرگی برای گذاشتن مبلمان ندارید، صندلی عثمانی چندقسمتی پیشنهاد مناسبی برای شما است. می‌توانید در زمان‌هایی که تعداد افراد زیاد می‌شود از آنها استفاده کنید. صندلی عثمانی در واقع همان پاف است که علاوه بر نشستن بر روی آن مانند یک صندوقچه کاربرد داشته و داخل آن می‌توان وسایل مختلفی را قرار داد. همچنین به عنوان جاپایی- مبلی که پاها را برای استراحت روی آن میگذارند- استفاده می‌شود.

صندلی عثمانی یکی از وسایل چندمنظوره‌ای است که می‌توانید برای خانه‌ی کوچک خود از آن استفاده کنید. این مدل از صندلی در واقع از پنج صندلی تشکیل شده است که با قرار گرفتن در داخل همدیگر یک پاف را تشکیل می‌دهند و جای کمی را می‌گیرند و فقط زمانی که به آن احتیاج دارید آن را باز می‌کنید تا پنج صندلی برای نشستن داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: مبل عثمانی، چرا هر خانه‌ای به یک پاف یا صندلی عثمانی نیاز دارد؟

 

۴.فضاهای ذخیره‌سازی چندمنظوره

فیکس گروپ|fixgroup
باکس صندوقدار
فیکس گروپ|fixgroup

پیدا کردن فضاهایی برای گذاشتن وسایل در خانه‌های کوچک یک چالش است. در اینجا وسایل چندمنظوره به شما کمک خواهند کرد. به طور مثال یکی از وسایلی که شما می‌توانید در چیدمان و جاسازی وسایل از آن‌ها استفاده کنید مبلمان جادار برای گذاشتن کتاب و یا وسایل دیگر است. این نوع مبلمان در کناره‌های خود جعبه‌هایی برای گذاشتن وسایل دارند. یا مبلمانی که در زیر فضای نشستن خود جایی برای گذاشتن وسایل دارند.

امیر صادقی
کتابخانه در اتاق نشیمن
امیر صادقی

یکی دیگر از این نوع وسایل ذخیره‌سازی چندمنظوره، قفسه‌هایی هستند که به عنوان جداکننده فضا در خانه کاربرد دارند. این قفسه هم جایی برای گذاشتن وسیله است و هم فضاهای خانه را از هم جدا می‌کند. همچنین این قفسه می‌تواند قفسه‌ی کتابی باشد که از یک طرف بسته است و یا دو طرف آن باز باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی!

 

۵. وسایل چندمنظوره، با قابلیت تغییر اندازه

تختخواب قابل تغییر

اگر شما بچه کوچک دارید می‌دانید که با بزرگ شدن او باید مبلمان اتاق هم تعویض شوند تا متناسب با سن او باشند. بهترین راه‌حل برای این مسئله استفاده از تختخواب چندمنظوره و قابل تغییر است. منظور از تخت قابل تغییر؛ تختی است که به اندازه‌های مختلف قابل تغییر است و شما با یکبار صرف هزینه برای این تخت، با بزرگ شدن کودکتان نگرانی برای تعویض تخت او و صرف هزینه‌ی اضافی ندارید. برخی از این نوع تخت‌ها تجهیزات جانبی برای تبدیل شدن به فضای کوچک بازی برای کودکان و یا میز مطالعه برای بچه‌های بزرگتر را دارند.

مطلب پیشنهادی: وسایل چند منظوره تحولی در آپارتمان‌های کوچک!

 

۶.کشوهای پلکانی

کشوی پلکانی

 

کمجا چوب
تخت چند منظوره مهتا
کمجا چوب

این نوع کمد و یا کشوها به شکل پلکانی هستند و به عنوان یک وسیله چند منظوره می‌تواند به عنوان پله مورداستفاده قرار بگیرند و در عین حال کشوهایی برای گذاشتن وسایل مختلف دارند. اگر از این وسیله به عنوان پله استفاده نمی‌کنید می‌توانید روی آن وسایل تزئینی بگذارید. این کمد برای خانه‌هایی که طبقه دوم و یا اتاق زیرشروانی دارند بسیار مناسب است.

 

کمجا چوب
تخت چند منظوره آوا
کمجا چوب

سخن آخر:

انواع مختلفی از وسایل چند منظوره در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به اینکه بیشترین نیاز در کدام قسمت از خانه حس می‌شود از این وسایل استفاده کنید. هنگام خرید این نوع وسایل به سبک دکوراسیون خود توجه کنید تا وسایلی که خریداری می‌کنید با منزل شما همخوانی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ وسیله کم جا برای دکوراسیون جمع و جور

 

نمونه‌های دیگری از وسایل چند منظوره چیدانه:

فروشگاه اینترنتی کالکشن
میز نشیمن و قفسه کتاب
فروشگاه اینترنتی کالکشن

میز و قفسه کتاب

 

کمجا مدرن تخت
تخت خواب کم جا مدل پیانو
کمجا مدرن تخت

تختخواب تاشو و میز کار و مطالعه

 

اریکه چوبین (دلاوران)
انواع جاکفشی چوبی دکوراتیو
اریکه چوبین (دلاوران)

جاکفشی و میز دکوراتیو

 

کمجا چوب
سرویس خواب چند منظوره پرديس
کمجا چوب

تختخواب، میزمطالعه و کشو

 

مبلمان و اکسسوری جاکوب
جعبه دو منظوره جاکوب
مبلمان و اکسسوری جاکوب

جعبه،گلدان، میز وجای کتاب

مطالب پیشنهادی:

۱۰ نکته که در دکوراسیون خانه‌های کوچک جادو می‌کند!

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک

میز آشپزخانه چندمنظوره برای داشتن دکوراسیونی متفاوت!

مبلمان چند منظوره، بهترین راه حل در این ۴ آپارتمان کوچک!

طراحی فضاهای چند منظوره، به داد خانه‌های کوچک می‌رسد!

خانه‌های کوچک را چطور دکور کنیم، ۱۰ نکته طلایی!

۱۱ ایده باور نکردنی برای نظم بخشی خانه‌های کوچک

 

اگر شما هم به دنبال وسایل چند منظوره برای خانه خود هستید با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید و بهترین وسیله را برای منزل خود انتخاب کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه