Chidaneh.com placeholder image

بهترین فیلم های جهان، برای تعطیلات نوروز متفاوت

به قلم: فائزه میرسلطانی

در این مطلب از چیدانه قصد داریم با شما همراه شویم و بیننده چند فیلم مطرح سینمای جهان باشیم.  تعطیلات نوروز و روزهای قرنطینه به سبب شیوع کرونا، فرصت فوق‌العاده‌ای برای تماشای بهترین فیلم های جهان در فضای خانه است. با پیشنهادهای چیدانه همراه شوید تا روزهای خانه‌نشینی را به خاطره‌ای خوش تبدیل کنیم.

دیوانه‌ای از قفس پرید

سرویس خواب بالسا

۱ـ پرواز بر فراز آشیانه فاخته (One flew over the cuckoos nest)

  • کارگردان:Milos Forman
  • imdb: 8‎٫7

پرواز بر فراز آشیانه فاخته، بدون شک یکی از بهترین فیلم های جهان است که حتما باید ببینید. اگر تا امروز فرصت تماشای این فیلم را پیدا نکرده‌اید، در این روزهای قرنطینگی، یک فرصت طلایی برایتان محسوب می‌شود. این فیلم با عنوان دیوانه از قفس پرید نیز در ایران مشهور است وی یکی از شاهکارهای سینمای جهان محسوب می‌شود. بازی هنرمندانه «جک نیکلسون» نقطه عطف فیلم است و به فیلم جذابیتی فوق‌العاده بخشیده است. جوایز متعدد اسکار، این فیلم را به یکی از بهترین‌های سینمای جهان تبدیل کرده است.

«رندال پاتریک مک مورفی» به جرم تجاوز دستگیر و راهی یک بیمارستان روانی می‌شود. ماجرای جذاب فیلم در این آسایشگاه رقم می‌خورد. مک مورفی با مقررات سخت‌گیرانه حاکم در فضای بیمارستان مخالفت می‌کند و این قوانین توسط سرپرستار این بیمارستان گذاشته شده است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل در 22 فیلم سینمایی، قبل از دکور اینا رو ببین!

فارست گامپ

۲ـ فارست گامپ (Forrest Gump)

  • کارگردان: Robert Zemeckis
  • imdb: ۸٫۸

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر کمدی درام است. این فیلم یک شاهکار تمام و عیار است که در سال ۱۹۹۴ توسط «رابرت زمکیس» ساخته شد. «تام هنکس» یکی از بهترین بازی‌های کارنامه حرفه‌ای خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد. فارست گامپ ازپر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا است و موفق به کسب ۶ اسکار شده است.

فارست گامپ در دنیای پر از سادگی و شفافیت خود به سر می‌برد و با سایر افراد متفاوت است. بهره هوشی پایین فارست او را نسبت به دیگران خاص کرده و قلبی مهربان به او بخشیده است. تنهایی فارست به دلیل این ویژگی با مادرش و دختری به نام جنی پر می‌شود. ماجرای پر فراز و نشیب این مرد ساده دل تماشایی است.

مطلب پیشنهادی: اژدها وارد می‌شود، طراحی صحنه موفق ترین فیلم ترسناک ایران

فهرست شیندلر

۳ـ فهرست شیندلر (Schindler’s List)

  • کارگردان: Steven Allan Spielberg
  • imdb: 8٫5

این فیلم به ماجراهای تلخ جنگ جهانی دوم و کشتار یهودی‌ها توسط نازی‌ها اشاره دارد. در این درام تاریخی با کارآفرین و کارخانه‌داری به نام «اسکار شیندلر» با بازي «ليام نيسون» روبه‌رو هستيم که ناجي هزاران يهودي مي‌شود. اين تاجر در ابتدا با نفوذي که در حزب نازي و مقامات ارتشي داشته است، کارخانه‌اي را مي‌خرد و جمعي از يهوديان را در فضاي کارخانه مشغول به کار مي‌کند. با گذشت زمان شيندلر هدف بزرگ‌تري از تجارت پيدا مي‌کند و آن نجات يهوديان بي‌گناه از هلوکاست است. کار در کارخانه آقاي شيندلر و اضافه شدن به فهرست استخدامي‌هاي او، راه نجات بسياري از يهوديان در انتظار مرگ است. فهرست شیندلر در سال 1993 توسط «استیون اسپیلبرگ» ساخته شده است و یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود. این فیلم به شکل سیاه و سفید فیلمبرداری شده و رنگی نبودن آن به زیبایی و درک سرد و سخت بودن قصه افزوده است.

انگل

۴ـ انگل (parasite)

  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • imdb: ۸٫۶

یکی از بهترین فیلم های جهان در سال 2019 ساخته شد. سینمای کره جنوبی در این سال با ساخت فیلم انگل توانست، در ژانر کمدی سیاه یک شاهکار خلق کند و جایزه باران شود. نخل طلای جشنواره کن و همچنین چهار جایزه در آکادمی اسکار، از جمله جوایز این فیلم است. نام فیلم، بهترین تعبیری است که می‌شود از قصه داشت. در انگل با خانواده فقیری آشنا خواهید شد که در شرایط نامطوبی زندگی می‌کنند و همه این چهار نفر کار ثابت و مشخصی ندارند و درآمدشان تقریبا صفر است. قصه از جایی شروع می‌شود که پسر خانواده به‌واسطه لطف یکی از دوستانش، موفق می‌شود که به‌عنوان معلم خصوصی وارد خانه یکی از ثروتمندان شهر شود. کم‌کم تمام این چهار نفر با نقشه و حیله خودشان را به این خانه و خانواده نزدیک و شغلی برای خود مهیا می‌کند. اما در این حین درگیر ماجراهای تلخ و در عین حال کمدی می‌شوند که رهایی از مهلکه به‌وجود آمده برایشان آرزو می‌شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی صحنه فیلم، دکوراسیون منزل به سبک دیوار به دیواری‌ها

زنان کوچک

۵ـ زنان کوچک (little Women)

  • کارگردان: Greta Gerwig
  • imdb: ۸

سال 2019 سال بهترین فیلم های جهان است و این بار با فیلم زنان کوچک به سراغ عاشقان سینما آمده است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و یکی از فیلم‌های پر فروش محسوب می‌شود. قصه ساده در عین حال پر ماجرای این فیلم،حول چهار خواهر است که در یک خانه قدیمی در کنار مادر خود زندگی می‌کنند. این خانواده به دلیل نبود پدر که به جنگ رفته است با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است و روند داستانی قصه به سبب این چالش‌ها، برای مخاطب بسیار جذاب است.

در میان ستارگان

۶ـ در میان ستارگان (Interstellar)

  • کارگردان: Christopher Nolan
  • imdb: ۸٫۶

یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر علمی تخیلی، با عنوان در میان ستارگان ساخته شده است. این فیلم شاهکاری از کارگردان خوش‌ذوق سینمای جهان، «کریستوفر نولان» است که نه تنها علاقمندان ژانر تخیلی، بلکه بسیاری دیگر از سلیقه‌ها را نیز به خود جذب کرده است. سفر از طریق کرم چاله‌ها و شوق پیدا کردن محلی برای ادامه حیات بشر پس از نابودی زمین، هسته اصلی داستان این فیلم است. هرگز تماشای این فیلم خوش‌ساخت و هوشمندانه را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی: سریال Big Little Lies، شما کدام خانه را انتخاب می کنید؟

مرد بارانی

۷ـ مرد بارانی (Rain Man)

  • کارگردان: Barry Levinson
  • imdb: ۸

مرد بارانی یکی از بهترین فیلم های جهان در تاریخ سینمای آمریکاست و دو ستاره هالیوود در آن هنرنمایی می‌کنند تام کروز و داستین هافمن نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارند و دو برادر این قصه هستند. این فیلم موفق به دریافت جوایز مهم سینمایی بسیاری همچون اسکار و گلدن گلوب شده است. چارلی و ریموند دو برادر قصه هستند که بعد از مرگ پدرشان، ماجراهای جذابی بین آن‌ها اتفاق می‌افتد. چارلی فردی تحصیل‌کرده و از فعالان تجارت اتومبیل‌های لوکس است و برادر او ریموند دچار بیماری ذهنی است. بعد از مرگ پدر، چارلی متوجه می‌شود که برادرش وارث سرمایه سه میلیون دلاری پدر است و این شروع ماجرا را شکل می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: سریال Black Mirror، سبک معاصر در آینه سیاه

1917

۸ـ 1917

  • کارگردان: Sam Mendes
  • امتیاز imdb: ۸٫۴

یکی دیگر از شاهکارهای سینمای جهان در سال ۲۰۱۹ اکران شد و با نام ۱۹۱۷ در جهان شناخته می‌شود. ۱۹۱۷ موفق شد در بسیاری از رشته‌ها، جوایز اسکار و گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد. در ماجرای جنگ جهانی اول، در شمال فرانسه، ماموریتی سخت و حیاتی به دو سرباز جوان سپرده می‌شود. از این دو خواسته می‌شود که هر طور شده خودشان را به لشکری از سربازان آماده به تاخت خط دشمن برسانند و عملیات حمله را متوقف کنند. دشمن دام برای نیروهای خودی پهن کرده و این دو سرباز زمان کافی برای رساندن این پیغام مهم ندارند. ماجراهای رساندن این پیغام سرنوشت ساز و نوع خاص فیلمبرداری، ۱۹۱۷ را به یک شاهکار تبدیل کرده است.

در روزهای تعطیلات عید و ایام قرنطینه خانگی، چیدانه ایده‌های مختلفی برای سرگرمی شما همراهان همیشگی دارد. در هر روز سری به سایت بزنید و منتظر یک ایده جدید باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه