Chidaneh.com placeholder image

سریال Big Little Lies، شما کدام خانه را انتخاب می کنید؟

به قلم: سحر طاهری

آیا تا به حال با دیدن یک فیلم یا سریال جذاب متوجه سبک مورد علاقه خودتان در دکوراسیون شده‌اید؟ به نظر من در کنار مطالعه مجله‌ها و وبسایت‌های آموزشی طراحی داخلی  یا جستجو در میان عکس‌های سبک‌های متفاوت دکوراسیونی، یکی از راه‌های جالب برای ایده گرفتن و اجرا کردن ترفندهای جدید دکوراسیون نزدیک شدن به سبک چیدمان خانه‌ی شخصیت مورد علاقه‌مان در فیلم یا سریالی است که هر هفته برای دیدنش لحظه شماری می‌کنیم. 
این هفته به سراغ سریال پر طرفدار Big Little Lies ( دروغ‌های کوچک بزرگ) می‌رویم که در کنار داستان نفس گیر و بازی چشم گیر ستاره‌هایش با طراحی صحنه خارق العاده در خانه‌های تک تک شخصیت‌های فیلم می‌تواند منبع خوبی برای آشنایی با ترفندهای دکوراسیونی طراحان خلاق آن باشد.

طراحی صحنه بیگ لیتل لایز

چوب و هنر

دکوراسیون فیلم big littel lies

«یک زندگی ایده آل یک دروغ ایده آله»

قبل از آشنایی با خانه‌های شخصیت‌های فیلم بهتر است به معرفی کوتاهی از مینی سریال Big Little Lies بپردازیم. همزمان با پایان گرفتن سریال Game Of Thrones، جدیدترین سریال شبکه HBO بر اساس رمانی با همین نام که اثر لیان موریارتی بود تولید خود را آغاز کرد و توانست به یکی از بهترین سریال‌های چند دهه اخیر تبدیل شود. 
خلاصه فیلم: زندگی به ظاهر  ایده آل یک سری از مادران تجملاتی و خوش پوش در شهر ساحلی و آرام کالیفرنیا با درگیر شدن در یک قتل رمز آلود دستخوش تغییراتی می‌شود و این تغییرات با ورود یک مادر مجرد به شهرشان آغاز می‌شود.

  • نوع فیلم: درام و جناییامتیاز فیلم در IMDB: 10/8.5تهیه کننده: David E. Kelley دیوید ای کلیبازیگران فیلم: Reese Witherspoon در نقش مادلینNicole Kidman در نقش سلستShailene Woodley در نقش جینZoë Kravitz در نقش بانیLaura Dern در نقش رنتاAdam Scott در نقش ادJames Tupper در نقش نیتن
  • جوایز فیلم: این فیلم در نه بخش جایزه امی نامزد شد و توانست در پنج بخش برنده جایزه شود.  هم چنین این فیلم در گلدن گلوب  توجه ویژه داوران را به خود جلب کرد و  سه جایزه در بخش‌های مهم این جشنواره را به دست آورد.

دکوراسیون منزل در 22 فیلم سینمایی، قبل از دکور اینا رو ببین!

طراحی دکوراسیون آپارتمان براساس یک فیلم کلاسیک

خانواده مادلین و اد در بیگ لیتل لایز

خانه مادلین در فیلم big little lies

خانه ساحلی مادلین در فیلم big little lies

خانه ساحلی در فیلم big littel lies

دکوراسیون خانه مادلین در سریال Big Little Lies

 

مادلین صاحب یک خانه ساحلی مرفه است که همراه با همسرش اد و دو دخترش در آن زندگی می‌کند. شخصیت مادلین زنی است که می‌تواند اعضای خانواده‌اش را دور هم جمع کند و یا با کارهای دیوانه وار خود آن‌ها را از خودش دور و متنفر سازد. بنابراین خانه‌ی مادلین و اد یک خانه لوکس پر زرق و برق به نظر می‌رسد که در عین حال می‌تواند پوچ یا توخالی باشد.

 قسمت اصلی خانه مادلین که در فیلم بارها آن را مشاهده می‌کنیم اشپزخانه است. در فیلم، آشپزخانه مثل سایر خانه‌ها به عنوان محل اصلی جمع شدن اعضای خانواده است که دیالوگ‌های اصلی بین مادلین و خانواده‌اش در آن شکل می‌گیرد. مکانی که مادلین در آن سعی در خوشحال نگه داشتن خانواده‌اش را دارد در حالی که کم کم می‌فهمیم که او از همه کمتر خوشحال است. 

طراحی آشپرخانه  به سبک آشپزخانه‌های با پلان باز است که یک جزیره بزرگ نیز در آن قرار دارد. طراحان خانه شخصیت مادلین در فیلم به این نکته توجه داشتند که او یک زن مدرن نیست. برای همین پالت رنگ انتخابی برای این خانه از سوی طراحان رنگ سفید و آبی بود که در عین حال با وسایل لوکس و کلاسیک مثل یک کاناپه گران قیمت مخلمی تزیین شده است. این طراحی به ویژگی‌های شخصیتی مادلین نزدیک است زنی که سعی در نشان دادن ظاهری بی نقص و امروزی از زندگی خود به دیگران را دارد در حالی که ممکن است از خیلی چیزها بی خبر باشد.

اگر این سبک طراحی با همین ترکیب رنگی را می‌پسنیدید این مطالب را بخوانید:

بانی و نیتن در خانه Big Little Lies

 

خانه چوبی در فیلم Big Little Lies

خانه سبک روستیک در فیلم بیگ لیتل لایز

بانی و مادلین در فیلم Big Little Lies.jpg

دکوراسیون خانه بانی در سریال Big Little Lies 

طراحان صحنه سریال بیگ لیتل لایز در مصاحبه‌ای به این نکته مهم اشاره کرده‌اند که طراحی داخلی خانه‌های شخصیت‌های فیلم باید به گونه‌ای صورت می‌گرفت که علاوه بر بازتاب ویژگی‌های اجتماعی و فردی کارکترهای سریال، از یکدیگر کاملا  متمایز و متفاوت نشان داده می‌شد.

 بانی(زویی کرویتز) که به همراه نیتن (جیمز توپر) همسرش در یک خانه چوبی ساکن است بر خلاف دیگر کارکترهای فیلم در کنار ساحل زندگی نمی‌کند و برای همین ما شاهد سبک متفاوتی در خانه‌ی آن‌ها هستیم. بانی در فصل دوم سریال بر خلاف فصل اول نقش پر رنگ تری دارد و کم کم  با شخصیت پیچیده و رمز آلود او آشنا خواهیم شد. تا جایی که در ادامه سریال علت پناه بردن او به یک خانه چوبی نزدیک جنگل برای بیننده آشکار می‌شود. بانی یک مربی یوگا است و کار همسرش نیتن نیز به معماری مربوط می‌شود. به همین دلیل خانه این دو شخصیت داستان به شکل جالبی بیان گر روحیات فردی و علائق شغلی آن ها است.

در نگاه اول وقتی شما وارد این خانه چوبی می‌شوید با مجموعه‌ای از وسایل و گنجینه‌هایی مواجه خواهید شد که گویی در طول سفر به مناطق دیدنی و عجیب دنیا مثل هند یا تبت جمع آوری شده است. فرش‌های شرقی، گیاهان زیاد، استفاده زیاد از اکسسوری‌های چوبی و هنری و شومینه سنگی می‌تواند نشان دهنده علاقه صاحبان خانه به چیدمان منزلشان بر اساس اصول فنگ شویی باشد که با توجه به فعالیت بانی در یوگا دور از ذهن نیست. بر خلاف خانه‌های لوکس زنان دیگر این فیلم خانه‌ی بانی یک فضای خودمانی و گرم به سبک خانه‌های روستیک دارد و به گفته طراح این خانه حس بودن در وسط یک جنگل بلوط را به شما خواهد داد.

اگر دوست دارید خانه‌ای نزدیک به سبک این زوج داشته باشید شاید خواندن مطالب زیر به شما کمک کند:

خانه سلست در big little lies

دکوراسیون خانه سلست در فیلم big littel lies

اتاق خواب سلست در بیگ لیتل لایز

خانه سلست در فیلم بیگ لیتل لایز

اتاق لباس سلست Big Little Lies

دکوراسیون خانه ساحلی Big Little Lie

 

دکوراسیون خانه سلست در سریال Big Little Lies

خانه سلست بر خلاف شخصیت‌های دیگر فیلم نزدیک شهر واقع شده است. سلست یک زن آرام و رمز آلود است که او نیز با دروغ‌های کوچک سعی در پنهان کردن واقعیت‌های وحشتناک و دردناک زندگی‌اش را دارد. زندگی سلست و همسرش پری بر خلاف خواسته آن‌ها که خواهان یک روند آرام و عاشقانه در کنار دو قلوهایشان هستند هر لحظه آبستن حادثه‌ای تلخ است. نکته‌ای که طراحان صحنه در انتخاب و طراحی داخلی منزل سلست به آن توجه داشته‌اند: «"می دانید ، با وجود صخره ها و امواج متلاطمی که به آن برخورد می‌کند ، همیشه یک نوع احساس خطر در گوشه و کنار احساس می‌شود." جمله‌ای که به انتخاب خانه ساحلی سلست و پری در کنار اقیانوس آرام اشاره می‌کند. خانه سلست یک خانه شیک است که با وسایل گران قیمت و مبلمان خاص طراحی شده است. آبی سرد رنگ انتخابی دیوارهای این خانه در کنار پنجره‌های بزرگ آن بوده است که در واقع نزدیک به آبی آسمان و دریا نزدیک این خانه است. در فیلم شاهد سکانس‌های زیادی از اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف این خانه هستیم. اتاق خواب و حمام مستر، بالکن بیرونی نزدیک ساحل، اتاق لباس، آشپزخانه مدرن، اتاق بچه‌ها که همه با طراحی آرامش بخش خود می‌توانند خبر از حادثه‌ای تلخ دهند.

اگر شما هم از طرفداران خانه لوکس و مدرن هستید خواندن این مطالب به شما کمک خواهد کرد:

دکوراسیون خانه رنتا در فیلم big little lied

دکوراسیون خانه رنتا در فیلم بیگ لیتل لایز

دکوراسیون خانه ساحلی رنتا در big little lies

دکوراسیون خانه ساحلی رنتا در فیلم بیگ لیتل لایز

دکوراسیون خانه رنتا در سریال Big Little Lies

خانه رنتا نیز مانند مادلین و سلست در کنار ساحل قرار دارد. رنتا یک زن پر قدرت در تجارت با جایگاه شغلی بالا است که طراحی خانه‌ی او با شخصیتش هماهنگی زیادی دارد. خانه‌ای با طراحی مینیمال و مدرن که فضای نشیمن آن به عنوان مرکز خانه در نظر گرفته شده است. دیوارهای خانه در قسمت نشیمن کاملا شیشه‌ای است و طراحی پله‌های فرعی تئاتری در نشیمن حس ظرافت و برازندگی خاصی را به این خانه می‌دهد. رنتا یک زن بسیار موفق به نظر می‌آید و خانه‌ی او باید بیان گر ثروت و مهم تر از همه احساس او باشد: « همه چیز باید کامل و بی نقص باشد.»

مطالب پیشنهادی برای طرفداران سبک خانه رنتا

شما سبک طراحی کدام یک از این خانه‌ها را دوست دارید؟ بی شگ انتخاب من خانه بانی خواهد بود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه