Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه ایرانی در استانبول؛ خانه زیبای زهره در ترکیه

به قلم: مهسا پوررضا

دکوراسیون مینیمال، سبکی از دکوراسیون داخلی است که در آن حس سادگی، راحتی و آرامش وجود دارد. سادگی آن سبب شده است که این سبک بین طراحان داخلی محبوبیت بسیاری بدست آورد و این روزها به دلیل مشغله ذهنی مردم بیشتر از این سبک استفاده میکنند. در این مقاله از تور خانه گردی چیدانه به دکوراسیون یک خانه ایرانی در استانبول سر زدیم که ساکنین آن طرفدار آرامش سبک مینیمال هستند. با ما همراه شوید.

دکوراسیون مینیمال
دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون خانه ایرانی زهره در استانبول

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر به همراه سه گربه
  • شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو): مهندس مشاور منابع آب/ باستانشناس
  • موقعیت (شهر و محله): استانبول/ بخش آسیایی
  • متراژ فضا:105 متر
  • سال ساخت: 2018
  • طبقه: چهارم
  • تعداد اتاق خواب: دو اتاق خواب و یک الندری
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال
  • رنگ های غالب: سفید- کرم – رنگ چوب
  • طراح دکوراسیون: خودم
  • مدت زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل: حدودا 2 ماه
  • هزینه تقریبی طراحی دکوراسیون و خرید وسایل: حدود 80000 هزار لیر (شامل خرید تمامی وسایل منزل)
دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال به قرن بیستم زمان ساده گرایی برمیگردد. این سبک یک جنبش هنری است که در همه ی زمینه های هنری کاربرد دارد اما در سبک زندگی مفهوم بیشتری دارد. این سبک در طراحی محصولات بسیاری استفاده می شود. همان گونه که در تصاویر طراحی داخلی این خانه ایرانی در استانبول مشاهده می کنید، دکوراسیون استفاده شده در بخش های گوناگون خانه از نمونه های بارز این سبک دکوراسیون داخلی است.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: 37 سبک دکوراسین داخلی: بهترین ها در سال 2022 + عکس

ویژگی های سبک دکوراسیون خانه زهره در استانبول

طراح در فضای خانه نهایت استفاده را کرده و هیچ فضایی را هدر نمیدهد. وسایل استفاده شده در طراحی این خانه همه کاربردی است و همه چیز بر اساس نیاز در خانه استفاده می شود. دیوارها ساده و کمدها به صورت مخفی طراحی شده‌اند. 

سادگی و کارامد بودن وسایل در دکوراسیون این خانه ایرانی در استانبول به خوبی دیده می شود.

مطالب بیشتر: دکوراسیون منزل با وسایل ساده، نکاتی که باید بدانید!

در دکوراسیون این خانه در استانبول هرچیزی که ضروری نیست و بلا استفاده است حذف شده و خرده ریزها و تزئینات کنار گذاشته شده اند. زیرا وسایل سلطنتی و تجملات در این سبک طراحی جایی ندارد و باید خانه کاملا خلوت باشد و فقط وسایلی که کارآمد هستند و طراحی ساده دارند دیده شوند. این کار باعث میشود به دلیل باز شدن فضا، آرامش به وجود آید.

این از مهمترین کارها برای داشتن خانه ای با سبک مینیمال است که در دکوراسیون خانه زهره در استانبول می بینیم.

رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون خانه ایرانی زهره در استانبول

در دکوراسیون خانه زهره در استانبول دیوارها ساده و به رنگ های سفید و روشن دیده می شوند. رنگ های روشن باعث بازتر دیده شدن فضا می شوند و حس تمیزی دارند. رنگ های روشن و خنثی پایه اصلی رنگ ها در این سبک هستند که در مبلمان و اجزای اصلی هم دیده میشوند. ترکیب رنگی که در سبک دکوراسیون این خانه ایرانی در استانبول دیده می شود رنگ های مشکی، طوسی، خاکستری، سبز کمرنگ و متریال به رنگ چوب های روشن است که کمی کنتراست به وجود آورد. اخیرا در طراحی به سبک مینیمال از متریال چوب کمرنگ برای کف در کنار رنگ های روشن و خنثی دیوارها و وسایل دیده می شود.

زهره، می‌گوید: 

ترکیب رنگی روشن و استفاده از تنالیته های خنثی با توجه به رنگ روشن در و دیوارهای آپارتمان انتخاب شد که در نهایت محیطی مینیمال و ساده را بسازد. متریال چوب و یا استفاده از رنگ چوب برای برخی از وسایل، به منظورگرم و دلنشین کردن فضا صورت گرفت.

 

نورپردازی در سبک مینیمال
نورپردازی در سبک مینیمال

نورپردازی در خانه پر نور زهره در استانبول

پنجره های خانه ها به سبک مینیمال را بزرگ طراحی میکنند تا نهایت استفاده را از نور طبیعی خورشید داشته باشند. که این طراحی یکی از مواردی است که به کارآمد بودن خانه کمک میکند.

مطالب بیشتر:

جزئیات در طراحی داخلی به سبک مینیمال

جزئیات طراحی داخلی دکوراسیون این خانه ایرانی در استانبول

در اکثر خانه ها لوازم تزئینی دیده میشود ولی در خانه هایی که به سبک مینیمال طراحی شده اند هیچ کدام از این لوازم دیده نمی شود. در دکوراسیون این خانه ایرانی در ترکیه نیز طراح خانه از یک گلدان یا تابلو ساده برای تزئینات خانه استفاده کرده است تا خلوت بودن فضا از بین نرود و حس خالی بودن و آرامش در فضا حفظ شود. 

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال
طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال

دکوراسیون آشپزخانه خانه زهره

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال آشپزخانه بسیار کاربردی و ساده طراحی میشود. به طوری که نظم و هماهنگی اجزا دیده شود. همانطور که می بینید در آشپزخانه زهره نیز کابینت ها با رنگ های روشن و دستگیره های توکار طراحی شده اند، قفسه ها مخفی و دور از دید هستند و هر وسیله جای به خصوصی دارد تا فضا خلوت و آرام دیده شود. 

در آشپزخانه زهره سطح کابینت ها مسطح هستند و هیچ وسیله ای روی آن ها جای ندارد. علاوه بر این کف آشپزخانه براق است و از شیرآلات مدرن و ساده استفاده شده است.

مطالب بیشتر: 

ویژگی‌های برجسته انتخاب این خانه ایرانی در ترکیه

  • نور فراوان در تمام بخش های منزل
  • دارا بودن ویوی همزمان شهر و جزایر برای نشیمن
  • ویوی جذاب  همه ی اتاق ها
روند طراحی دکوراسیون و ایده های  چیدمان

از روند دکوراسیون و چیدمان این خانه در استانبول بشنوید:

به گفته صاحب خانه مهم ترین نکته برای آن ها خرید بهینه اسباب و وسایل  و بعد از آن پرهیز از شلوغی و پر کردن همه فضاها، برای داشتن آرامش بیشتر بوده است. بیشترین منابع جهت ایده گرفتن از  از پینترست و اینستاگرام بوده و البته در نهایت توجه کردن به نیازها و امکانات مالی خود فرد. خرید وسایل را با حوصله و با توجه به نیازهایی که به مرور زمان پیش میآمد انجام داده اند چرا که با عجله خرید کردن گاهی اوقات منجر به خرید وسایل غیرکاربردی می شود.

 سبک دکوراسیون داخلی مینیمال
 سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

همان طور که مطالعه کرید، اجرای چنین سبکی در خانتان، دکوراسیونی ساده و با فضایی خلوت، مرتب و منظم ایجاد می کند. بنابراین اگر به سادگی و آرامش فضای خانه بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، از نکات بالا استفاده کنید و منزلتان را به سبک مینیمال دکور کنید.

شما هم می توانید برای شرکت در تورهای خانه گردی چیدانه، تصاویر منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه