Chidaneh.com placeholder image

معرفی بهترین نوع کلید و پریز مکانیکی و نقش آن در دکوراسیون

به قلم: تحریریه چیدانه

یک دکوراسیون داخلی شکیل و موفق زمانی شکل می‌گیرد که علاوه بر توجه به اسباب و اثاثیه بزرگ خانه، برای جزئیات نیز اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم. کلید پریز خانه از اقلامی است که شاید کمتر کسی با وسواس و حساسیت آن را انتخاب کند و همه به چشم یک کلید ساده به آن نگاه کنند که خیلی هم در زیبایی دکوراسیون نقشی ندارد، اما این دیدگاه اشتباه است. یک دکوراتور ماهر و خلاق باید تک تک جزئیات خانه را در نظر بگیرد و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار بدهد، حتی کلید پریز خانه هم باید از نظر ظاهری با مابقی اجزای خانه هماهنگ باشد و حتی در بین کلید پریزها هم تنوع بصری زیادی وجود دارد. بنابراین در این مقاله تصمیم داریم در جهت حفظ ارزش جزئیات دکوراسیون درمورد کلید و پریز مکانیکی صحبت مفصلی داشته باشیم. پریزهای خانه باید در کجای دیوار نصب شوند؟ هر اتاق به چند پریز احتیاج دارد؟ ایده‌آل‌ترین کلید و پریز برای خانه ما چه مدلی از آن است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با چیدانه همراه باشید.

انتخاب کلید و پریز مکانیکی متناسب با دکوراسیون

شاید به نظر نیاید اما طراحی درست و بجای کلید و پریز با ظاهری شیک و جذاب بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم در کیفیت زندگی ما موثر است. کلید مکانیکی شما را به روشنایی وصل می‌کند و پریز آن نیاز شما را به برق تامین خواهد کرد. مثال بارز آن حتما برای همه ما پیش آمده است، وقتی که وادر یک اتاق جدید می‌شویم و پیش از هرچیزی به دنبال کلید برق و پریز آن می‌گردیم تا موبایل یا لپ‌تاپمان را با آن شارژ کنیم! قبلترها در اغلب خانه‌ها تمام کلید و پریزها از یک رنگ و یک مدل مشابه انتخاب می‌شد اما امروزه به حدی طرح و مدل‌های کلید و پریز مکانیکی در بازار متنوع شده که معمولا صاحبخانه‌ها برای انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند و جدیدا مد شده که دکوراتورها کلید و پریز هر فضا را متناسب با سبک چیدمان آن فضا انتخاب می‌کنند. 

سرویس خواب بالسا

اما کلید و پریز متناسب با فضا و دکوراسیون یعنی چه؟

شما پیش از خرید هر مدل کلید و پریز و قبل از توجه به ظاهر آن بایستی به کیفیت و متریال آن توجه کنید، این متریال است که باعث می‌شود کلید و پریز شما پس از مدتی پوسیده نشود، ترک نخورد، نشکند و از جا در نیاید، این اتفاقات ممکن است باعث شود سیستم برق خانه دچار اختلال شود و خب! این یک موضوع ایمنی است و مستقیما با سلامت شما و اهالی خانه در ارتباط است، بنابراین باید حسابی حواستان را به آن جمع کنید.

دکوراسیون یک سمفونی بزرگ است، همه اجزا باید در آن با همدیگر هماهنگ باشند تا بتوانیم در کل شاهد یک نظم بصری باشیم. در ابتدا باید سبک دکوراسیون خود را مشخص کنید. خانه شما مدرن و امروزی چیده شده یا کلاسیک و سنتی؟ المان‌های دیگر دکوراسیون شما شلوغ و پرطرح هستند یا ساده و مینیمال؟ چه مدلی از انواع کلید و پریز به خانه شما بیشتر می‌آید؟

کلید و پریزهای مکانیکی طرحدار بیشتر با دکورهای کلاسیک هماهنگند اما در کل رنگ و طرح کلید و پریز خانه باید با مدل دستگیره‌ها، لوستر، شومینه، پنجره‌ها و جزئیات دیگر همخوانی داشته باشد، مثلا اگر همه دستگیره‌های درب‌های خانه به رنگ طلایی یا بژ انتخاب شده‌اند بهتر است کلید و پریزها هم به همین رنگ خریداری شوند تا این هماهنگی به صورتی چشم‌نواز دربیاید. استفاده از تضاد رنگی هم در دکوراسیون ایده خوبی است و باعث می‌شود زیبایی کلید و پریز بیشتر خودنمایی کند. مثلا اگر رنگ‌آمیزی یا کاغذ دیواری شما سفید نیست یا طرحدار است بهتر است کلید و پذیر را سفید و ساده انتخاب کنید و یا اگر دیوارها سفید رنگ هستند انتخاب کلید و پریز تیره به دیدن شدن آن بسیار کمک می‌کند. خوبی کلید و پریز مکانیکی ساده و بدون طرح این است که به همه نوع دکوراسیونی می‌آید و هیچوقت از مد نمی‌افتد.

کلید و پریز مکانیکی در اتاق پذیرایی

معمولا اتاق نشیمن و پذیرایی محل تجمع افراد خانواده و گپ و گفت‌های شبانه هستند. لوازمی مانند تلویزیون، آباژورها و دکوراتیوهای رومیزی و دیواری در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرند و همه آن‌ها به پریز برق نیاز دارند. به جز اینها چند پریز هم برای استفاده اهالی خانه نیاز است تا گوشی و لپ‌تاپ یا پاوربانک خود را شارژ کنند و هر استفاده شخصی دیگری که به برق نیاز دارد از این طریق تامین شود. برای این کار بهتر است پریزها در فاصله نزدیکی از زمین قرار بگیرند و ترجیحا پشت مبلمان اصلی خانه تعبیه شوند. اگر دوست ندارید که از وسایلی مانند دوراهی و چندراهی استفاده کنید و فکر می‌کنید این کار خانه را شلوغ و به هم ریخته می‌کند و نظم بصری دکوراسیون را به هم می‌زند بهتر است به جای یک پریز، از پریزهای سه تایی استفاده کنید.

کلید و پریز مکانیکی در اتاق خواب

یک احساس مشترک بین اغلب ما وجود دارد و آن این است که دوست داریم پریز برق به تختخوابمان نزدیک باشد تا بتوانیم شارژر موبایلمان را به آن بزنیم، روی تختخواب لم بدهیم و با گوشی کار کنیم! هرچند استفاده همزمان از گوشی در حالی که به برق متصل است به هیچ وجه توصیه نمی‌شود اما حتی‌الامکان سعی کنید پریز را در نزدیکی میز کار یا تختخواب قرار بدهید تا زمانی که گوشی، لپ‌تاپ، پاوربانک، سشوار و یا دیگر وسایل الکتریکی‌تان به برق است دائما توی دست و پا نباشند و روی میز یا تختخواب قرار بگیرند. معمولا برای هر اتاق خواب دو عدد پریز نصب می‌شود. بهتر است پریزها در دیوار کناری درب ورودی اتاق نصب نشوند زیرا با باز شدن درب دیگر عملا پریز قابل استفاده نیست. ناگفته نماند که استانداردهای نصب کلید و پریز توسط پیمانکار ساختمان طراحی می‌شود و یک فاکتور کاملا مهندسی‌شده است.

کلید و پریز مکانیکی در آشپزخانه

در آشپزخانه وسایل برقی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر یخچال، اجاق گاز، مایکروویو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی باید در این فضا پریزهای اضافی تعبیه شود تا برای استفاده‌های دیگری مانند همزن، چای‌ساز، مخلوط‌کن و … لنگ نمانیم و مجبور شویم با استفاده از رابط‌ها، دوراهی‌ها و سیم‌های آن‌ها فضای آشپزخانه را شلوغ و نامنظم کنیم. حواستان باشد که پریزها در مجاورت سینک ظرفشویی قرار نگیرند زیرا ممکن است با پاشیدن آب به پریز خطر برق‌گرفتگی اهالی خانه را تهدید کند. اگر رنگ کلید و پریزهای آشپزخانه را با کابینت یا دستگیره‌های آن ست کنید منظره شکیلی ایجاد خواهد شد.

کلید و پریز مکانیکی در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام مکان‌هایی مرطوب هستند و پریزهای برق باید تا جایی که ممکن است از رطوبت دور باشند، حالا چاره چیست؟ جاگیری کلید و پریز در دورترین نقطه ممکن به شیرآلات، نصب آن در ارتفاع مناسب و استفاده از محافظ برای افزایش ایمنی ساکنین خانه.

یک کلید و پریز مکانیکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا به اینجای مطلب با اهمیت کلید و پریز در کیفیت زندگی روزمره آشنا شدید. حالا به نظر شما مشخصات یک کلید و پریز خوب و مناسب چیست؟ ما به شما می‌گوییم.

ظاهر زیبا

بله! اولویت اول در انتخاب کلید و پریز کیفیت است زیرا این اقلام برقی مستقیما با ایمنی و سلامت شما و اعضای خانواده‌تان سر و کار دارند، اما زیبایی و جذابیت ظاهری مساله‌ای بااهمیت است. شاید فکر کنید که کلید و پریز جزء کوچکی از دکوراسیون است و هر شکلی هم باشد خیلی به چشم نمی‌آید اما اشتباه می‌کنید! زیبایی دکوراسیون با همین جزئیات کوچک آغاز می‌شود. 

تنوع کالا

بهتر است از برندی خرید کنید که محصولات متنوعی را به شما ارائه بدهد. تنوع کالا باعث می‌شود دست شما برای انتخاب باز باشد.

نصب ایمن و آسان

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام کشیدن سیم اتو یا شارژر موبایل از برق ناگهان کادر پریز از جا دربیاید و سیم‌های آن بیرون بریزد! صحنه جالبی نیست و حتی ممکن است تماس دست با سیم‌های برق برای شما خطرآفرین باشد، بنابراین برندی را انتخاب کنید که با بکارگیری مکانیسم نصب ایمن کلید و پریز روی دیوار خیال شما از بابت پایداری و استحکام آن راحت باشد.

عملکرد مناسب

شما در شبانه‌روز بارها و بارها با کلیدهای برق سر و کار دارید و در صورت استفاده از محصول مناسب، خیلی نرم و راحت و بدون هیچ فشار اضافی می‌توانید کلید را بالا و پایین کنید و اگر مکانیزم نصب پریز هم درست و اصولی باشد دیگر نیاز نیست دوشاخه را با زور و فشار در پریز جا بدهید.  

گارانتی

یکی از تفاوت‌های شاخص محصول معتبر و غیرمعتبر داشتن ضمانت‌نامه است. گارانتی و خدمات پس از فروش خیال شما را از بابت خرابی زودهنگام محصول راحت می‌کند، از طرفی داشتن گارانتی گویای اعتبار و کیفیت کالای تولیدی است. بنابراین از برندی خرید کنید که پس از خرید هم کیفیت محصول شما را تضمین کند.

کلید و پریز نستک …

مجموعه نستک (نوین سازان تارا کاوش) در زمینه تولید کلید و پریز‌های مدرن و هوشمند، رو میزی و لمسی استاندارد با پشتوانه دانش فنی آلمان و ایران فعالیتی تخصصی دارد. این مجموعه با تولید کلید و پریزهای مکانیکی و هوشمند، با استفاده از بهترین متریال اولیه و دانش روز دنیا و بکارگیری بهترین نیروهای متخصص در این حوزه به یکی از پیشگامان صنعت کلید و پریز در ایران تبدیل شده است. 

کلید و پریزهای مکانیکی این مجموعه دارای مشخصات زیر هستند:

  • کلیدهای مکانیکی NESTECH سری evidente ساخته شده از پلی‌کربنات مرغوب و با کیفیت
  • مکانیزم به کار برده شده تحت نام MC2، دارای چنگه‌های فلزی مقاوم جهت نصب در انواع قوطی برق
  • رنگ‌های متنوع سفید صدفی، نقره‌ای، بژ، مشکی مات و آنتراسیت
  • ظاهری منحصربفرد سازگار با انواع دکوراسیون‌ها
  • کیفیت بالا و مقاوم در برابر خط و خش و آسیب‌دیدگی
  • عدم تغییر رنگ در گذر زمان
  • تمیزشوندگی آسان
  • تولید کلید پریز در رنگ‌های سفارشی
  • امکان خرید آنلاین و حضوری
  • ارائه مشاوره تلفنی
  • گارانتی به صورت 2 سال تعویض و تعمیر و 4 سال خدمات پس از فروش
  • انواع کلید و پریزهای نستک سری evidenteشامل کلید یک تا سه پل روشنایی، کلید تبدیل و صلیبی، پریز ارت‌دار، پریز همراه با شارژر usb، شارژر دابل usb، پریز آنتن تلویزیون و ماهواره و …

جمع‌بندی نهایی

تصور اتاقی بدون کلید و پریز و یا با کلید و پریزهای نازیبا که در جای نامناسبی هم نصب شده‌اند دلهره‌آور است. درست است که کلید و پریز عضوی بسیار کوچک از دکوراسیون است اما به طرز عجیبی بر جلوه بصری دکوراسیون و کیفیت زندگی اهالی خانه تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل این مقاله را به بررسی ویژگی‌های رایج‌ترین نوع آن، یعنی کلید و پریز مکانیکی اختصاص دادیم.

مجموعه نستک با تولید انواع کلید و پریزهای مکانیکی و هوشمند با متریال درجه یک، کیفیت بالا و ظاهری مدرن و لاکچری به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای متفاوت از دکوراسیون خلق کنید. برای مشاهده محصولات دیگر این مجموعه می‌توانید به صفحه خانه هوشمند نستک سر بزنید.

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه