Chidaneh.com placeholder image

روفرشی دور کشدار اسکور؛ نسل جدید روفرشی در خانه‌های ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از چالش‌های بزرگ خانم‌های خانه محافظت کردن از فرش در برابر پا خوردن، آفتاب‌خوردگی، رفت و آمد و آلودگی است. بعضی خانم‌ها هرچند وقت یکبار فرش‌های خانه را می‌شویند و عده‌ای دیگر دائما با شامپو و شوینده به جان فرش و قالی‌های خانه می‌افتند. اما یک راه هوشمندانه برای این که به بهترین شکل ممکن از فرش‌های منزلتان مراقبت کنید و آن را مثل روز اول نو نگه دارید استفاده از روفرشی است. روفرشی به طور کامل سطح فرش را کاور می‌کند و اجازه نمی‌دهد به این راحتی‌ها کثیفی و گرد و خاک به تار و پود آن نفوذ کند. در این مقاله از چیدانه به سراغ نسل جدیدی از روفرشی رفته‌ایم که اگر این مطلب را تا انتها بخوانید حتما شیفته آن خواهید شد. روفرشی دور کشدار اسکور مدل تازه‌ای از روفرشی است که با طرح‌های جذاب خود رنگ و لعاب متفاوتی به فضای منزلتان خواهد داد. اگر می‌خواهید درمورد این نوع خاص روفرشی بیشتر بدانید تا آخر مقاله با ما باشید.

سبز چوب

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

سرویس خواب بالسا

روفرشی دور کشدار چیست؟

شاید شما هم مثل خیلی‌ها خاطره خوبی از روفرشی‌های معمولی نداشته باشید و پس از چند روز از خریدن آن پشیمان شده باشید و حالا روفرشی‌هایتان یک گوشه کمد بلااستفاده افتاده‌اند و خاک می‌خورند. ما به شما حق می‌دهیم، روفرشی‌های قدیمی معمولا سبک و نازکند، روی فرش سر می‌خورند و همین حرکت کردن آن باعث می‌شود همیشه در حال صاف کردن روفرشی باشید و اگر در خانه از کودک یا سالمند نگهداری می‌کنید یکی از نگرانی‌های شما لیز خوردن این افراد بر روی آن و آسیب دیدن جدی آن‌ها باشد. اصلا به همین خاطر است که متخصصان صنعت نساجی تصمیم گرفتند با کشدار کردن روفرشی‌های جدید تا حدودی به این مدل این دردسرها پایان بدهند. 

همانطور که از نام آن پیداست دور تا دور روفرشی‌های دور کشدار جدید کش‌های محکمی تعبیه شده که به زیر فرش می‌روند و به آن فیکس می‌شوند. این طراحی باعث می‌شود که روفرشی به روی فرش ثابت شود حرکت نکند، در این صورت اگر یک فرد تازه‌وارد آن را ببیند ممکن است حتی متوجه نشود که این فقط یک روکش است و گمان کند فرشی جدید خریده و در خانه پهن کرده‌اید. البته این روفرشی هم یک نوع پارچه است و طبیعتا کمی چروک خواهد شد اما نه به اندازه روفرشی‌های معمولی! همچنین این مدل روفرشی‌های جدید به دلیل چاپ در دمای بالا، پس از شستشو به هیچ عنوان دچار آب‌رفتگی و تغییر ظاهر نخواهند شد.

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

مزایای روفرشی دور کشدار اسکور

شاید برایتان سوال باشد که وقتی برای انتخاب و خریدن فرش منزلتان اینهمه وسواس به خرج داده‌اید، فروشگاه‌های زیادی را گشته‌اید و هزینه کرده‌اید چرا باید با یک روفرشی روی آن را بپوشانید و به فرش زیبایتان اجازه خودنمایی خانه ندهید؟ ما به شما می‌گوییم.

اولین چیزی که در امور خانه‌داری باید بدانید این است که فقط خریدن یک وسیله مهم نیست، شما باید برای نگهداری و مراقبت از آن انرژی بسیار بیشتری بگذارید. مهم نیست که چقدر پول خرج می‌کنید و لوازم خانه شما مارک هست یا نه، مهم این است که بتوانید کیفیت آن را مثل روز اول حفظ کنید و با بی‌اهمیتی و بی‌دقتی اجازه ندهید که سرمایه شما به باد برود. پس مهم است که چگونه از فرش خود نگهداری کنید. فرش جنسی نیست که هرموقع از آن خسته شدید و دلتان را زد آن را دور بیندازید و یک فرش نو بخرید، آن هم در این اوضاع اقتصادی که با از بین رفتن هر وسیله‌ای جبران کردن و جایگزین کردن آن بسیار سخت شده است. بنابراین یک بار هزینه کنید و با مراقبت از فرش تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین لوازم برای نگهداری از فرش پهن کردن یک روفرشی روی آن است. اما بهتر است از چه نوع روفرشی استفاده کنیم؟ روفرشی دور کشدار چه مزیتی نسبت به روفرشی‌های معمولی دارد که انقدر در بازار روی بورس است و متقاضیان آن زیاد هستند؟

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

حفظ کیفیت فرش

فرش یک سرمایه است. احتمالا در دکوراسیون هر خانه‌ای فرش جزو باارزش‌ترین اقلام چیدمان به شمار بیاید. فرش کف خانه را گرم می‌کند، به ظاهر دکوراسیون شما زیبایی و صمیمیت خاصی می‌بخشد، مانع از لیز خوردن شما روی کفپوش می‌شود، هنگام قدم زدن نرمی دلپذیری زیر پای شما ایجاد می‌کند و در یک کلام، چیزی فراتر از یک زیرانداز ساده است. اگر اجازه بدهید فرش خانه به راحتی کثیف شود، اگر دائما در حال شستشوی مداوم و صدمه زدن به تار و پود آن باشید، اگر آن را در برابر آفتاب قرار بدهید و رنگ‌پریدگی فرش برایتان اهمیت نداشته باشد خیلی زود فرش محبوبتان کیفیتش را از دست می‌دهد و خراب می‌شود. اما استفاده از روفرشی دور کشدار اسکور باعث می‌شود فرش‌های خانه عمر و دوام بیشتری پیدا کنند، بدون این که ذره‌ای آسیب ببینند و خرج روی دستتان بگذارند.

تنوع طرح و رنگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای عوض کردن حال و هوای خانه هوس کنید دستی به سر و روی دکوراسیون بکشید و برخی المان‌ها را تغییر بدهید. اما این چالش پیش رویتان قرار داشته باشد که فرش خانه با دکوراسیون جدید ست نشود و نظم بصری چیدمان به هم بریزد. در این مواقع است که امتیاز استفاده از روفرشی کشدار خودش را نشان می‌دهد.

استقبال از روفرشی پشت کشدار به حدی زیاد بوده که این روزها انواع طرح و مدل‌های آن را در فروشگاه‌های مختلف پیدا می‌کنید، روفرشی‌هایی با طرح مدرن، کلاسیک، فانتزی، مینیمال، سنتی و … که با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ هستند. این تنوع باعث می‌شود فرش شما با یک روکش ساده ظاهری جدید به خود بگیرد و نیازی نباشد که هرساله فرش خانه را تعویض کنید.

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

مقرون به صرفه بودن

گاهی اوقات پیش می‌آید که فرش خانه کهنه و قدیمی شده، در اثر بی‌دقتی خانواده بخشی از فرش سوخته و آسیب دیده و یا به علت این که دائما در معرض آفتاب قرار داشته دیگر رنگ و روی سابق را ندارد، از همه این‌ها گذشته صاحبخانه نیز توان مالی خریدن فرش‌های جدید را نداشته و تعویض آن‌ها برایش سخت و غیرممکن است. در این صورت بهترین راهکار برای خلاصی از ظاهر فرسوده فرش چیست؟ بله! در این شرایط با خریدن یک یا چند مدل روفرشی لبه کشدار هم می‌توانید غیب و نقص فرش‌هایتان را بپوشانید و هم ظاهری شکیل و چشم‌نواز به دکورتان ببخشید. هر زمان هم که از شکل و شمایل فرش خسته شدید روکش آن را درآورده و روفرشی دیگری روی آن پهن کنید. این کار شما را از شر هزینه‌های فضایی خرید و تعویض فرش خلاص خواهد کرد.

ایمنی بهتر

زمانی که روفرشی روی فرش جمع می‌شود و یا حالتی موج‌دار به خود می‌گیرد و روی آن چین و چروک می‌افتد احتمال این که پایتان به این برآمدگی‌ها گیر کند و به زمین بیفتید بسیار زیاد است. این احتیاط زمانی پررنگ‌تر می‌شود که در خانه کودک دارید و یا از فردی مسن نگهداری می‌کنید. کودکان بالفطره عاشق جنب و جوش و شیطنت هستند و شما نمی‌توانید به دلیل این که روفرشی‌تان استاندارد نیست و زیر پای کودک جمع می‌شود او را از حرکت و اکتشاف منع کنید. افراد سالمند نیز به دلیل کاهش قدرت بدنی ممکن است نتوانند خودشان را روی روفرشی‌های معمولی کنترل کنند و با سر خوردن روی آن آسیب ببینند. بنابراین بهتر است برای زیر پای اهالی خانه یا فرش ضدلغزش بخرید و یا جنسی از روفرشی را انتخاب کنید که کمتر چروک بیفتند.

شستشوی آسان

در آپارتمان‌های نقلی و جمع و جور امروزی محوطه‌ای برای شستشوی فرش وجود ندارد و اگر فرشتان لک شود یا آسیب ببیند ناچارید آن را به قالیشویی‌ها و رفوگری‌های شهرتان بسپارید. بنابراین انتخاب یک روفرشی دور کشدار که به راحتی در ماشین لباسشویی شسته و تمیز می‌شود می‌تواند برای محافظت از فرشتان بهترین گزینه باشد.

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

کاربردهای روفرشی دور کشدار اسکور

 

روفرشی لبه کشدار برای مراقبت از فرش و افزایش طول و عمر و ایمنی آن استفاده می‌شود بنابراین می‌توانید آن را در منزل و مکان‌های دیگری استفاده کنید که حفاظت فرش برایتان مهم است.

روفرشی دور کشدار برای اتاق پذیرایی

بیشترین کاربرد روفرشی‌های دور کشدار اسکور برای اتاق نشیمن و پذیرایی است، جایی که مهمانان و تازه‌واردها در آن پذیرایی می‌شوند و مهم است که ظاهر آن قسمت از خانه مرتب باشد و افراد از حضور در آن احساس لذت کنند. خیلی‌ها دوست دارند برای اتاق پذیرایی روفرشی کشدار طرح فرش بخرند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند مدل‌های فانتزی یا مدرن را امتحان کنند، این کاملا یک موضوع سلیقه‌ای است. فقط باید حواستان باشد که طرح روفرشی کشدار شما باید با سبک دکوراسیون خانه ست شود. مثلا اگر خانه را به سبک کلاسیک چیده‌اید بهتر است از روفرشی کشدار طرح سنتی استفاده کنید اما اگر صاحب یک دکوراسیون مدرن و مینیمال هستید پیشنهاد ما به شما روفرشی کشدار ساده و کم‌نقش است. اگر از مقوله رنگ‌شناسی در طراحی داخلی سررشته ندارید ما در مقاله بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با نشان دادن مدل‌های متنوع دکوراسیون شما را در انتخاب جذابترین رنگ فرش و چگونگی ست کردن آن با سایر اجزای دکوراسیون راهنمایی کرده‌ایم. 

روفرشی دورکشدار اسکور
فرش یک لایه قابل شستشو در ماشین لباسشویی
روفرشی دورکشدار اسکور

روفرشی دور کشدار برای اتاق کودک

کودکان به خصوص در سنین کم عاشق بازیگوشی و امتحان کردن چیزهای جدید هستند. ممکن است دلشان بخواد در اتاقشان نقاشی بکشند، غذا بخورند، بدوند و دست به شیطنت‌های کودکانه بزنند. اگر بخواهید جلوی بازیگوشی‌های کودکتان را بگیرید در حقیقت جلوی رشد استعدادهای او را گرفته‌اید. بنابراین اتاق کودک شما باید امن‌ترین نقطه خانه باشد. ما قبلا در چیدانه درمورد اصول طراحی اتاق کودک به طور مفصل صحبت کرده‌ایم، می‌توانید لینک را باز کنید و اطلاعات جالب آن را بخوانید.

و اما درمورد فرش اتاق کودک …

فرش اتاق فرزند شما بیشتر از هرجای دیگری از خانه مستعد کثیف شدن است. اگر خانم خانه قصد داشته باشد برای مراقبت از فرش روی آن روفرشی پهن کند باید بداند که استفاده از روفرشی‌های معمولی برای اتاق کودک یک تصمیم بسیار خطرناک است، درست است که این مدل روفرشی‌ها فرش و قالی را کاور می‌کنند اما با تکان خوردن و حرکت کردن زیر پای کودکتان سلامت و امنیت او را به خطر می‌اندازند. اگر زمان بگذارید و به فروشگاه‌های فرش سری بزنید حتما چشمتان به روفرشی‌های دورکشدار کودکانه می‌افتد و به خریدن یکی از آن‌ها وسوسه می‌شوید. این مدل روفرشی با مدل‌های شاد و جذاب و رنگ‌های زنده طراوت خاصی به اتاق فرزندتان خواهند داد. ضمن این که این نوع روفرشی‌ها دارای یک لایه قابل شستشو در ماشین لباسشویی هم هستند که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای اتاق کودک باشد.

روفرشی دور کشدار برای آشپزخانه

احتمالا تابحال به این مساله پی برده‌اید که فرش آشپزخانه زودتر از فرش‌های دیگر لک می‌شود و به شستشو و تمیزکاری نیازمند است. زیرا شما علاوه بر آشپزی و پخت و پز در آشپزخانه که خودش منبع بسیاری از چربی‌ها و آلودگی‌هاست در این مکان ظرف می‌شویید، غذا میل می‌کنید و ساعات زیادی از شبانه‌روز را در آن سپری می‌کنید. اما به جای این که هرچند وقت یکبار با شوینده به جان فرش آشپزخانه بیفتید بهتر است به فکر خریدن یک روفرشی جدید برای آن باشید. با تهیه یک روفرشی دور کشدار اسکور به محض کثیف شدن روفرشی آن را از فرش جدا کرده و در ماشین لباسشویی می‌اندازید. همچنین به دلیل این که در آشپزخانه سینک ظرفشویی قرار دارد امکان خیس شدن و رطوبت فرش بالاست، در این صورت می‌توانید از مدل‌های روفرشی کشدار ضدآب استفاده کنید که برای این فضا بسیار هم مفید و کاربردی است. 

تنوع طرح و مدل در روفرشی کشدار آشپزخانه یکی از امتیازات بزرگ آن است. معمولا طرح روفرشی آشپزخانه را از بین مدل‌های فانتزی و متفاوت انتخاب می‌کنند. رنگ روفرشی کشدار در آشپزخانه باید با دیگر المان‌های آن مانند کابینت‌ها ست یا مکمل باشد تا ظاهر چشم‌نوازی را به وجود بیاورد. انتخاب رنگ‌های خنثی هم انتخاب خوبی به نظر می‌رسد، زیرا با هر رنگی به راحتی ست می‌شود. مثلا یک روفرشی کشدار کرمی با هر رنگی از کابینت یا میز ناهارخوری هماهنگ است و زیبا به نظر می‌رسد. البته اگر ترجیح می‌دهید که لکه‌های روفرشی شما کمتر به چشم بیاید بهتر است از رنگ‌های تیره و چرک‌تاب استفاده کنید. مثلا انتخاب یک روفرشی کشدار سرمه‌ای برای آشپزخانه‌های شلوغ و پررفت و آمد انتخاب خوبی خواهد بود. 

روفرشی دورکشدار اسکور
انواع مدل‌های روفرشی مخمل دورکش
روفرشی دورکشدار اسکور

جمع‌بندی پایانی درمورد روفرشی دورکشدار …

در این مطلب شما را با نسل جدیدی از روفرشی آشنا کردیم که دردسرها و کاستی‌های روفرشی‌های معمولی در آن اصلاح شده و در هر شکل و سایزی که مدنظر دارید تولید می‌شود. روفرشی دورکشدار اسکور همانطور که از نام آن پیداست دور تا دور خود دارای کش‌دوزی‌های محکمی است که به زیر فرش رفته و باعث ثابت ماندن آن روی فرش و قالی خواهد شد. این ویژگی در کنار تنوع طرح‌ها و مدل‌های بی‌نظیر آن باعث می‌شود به ظاهر دکوراسیون خود زیبایی دوچندانی ببخشید. در میان اهالی فن چیدانه مجموعه اسکور با تولید و وارد کردن روفرشی‌های دورکشدار با بالاترین درجه کیفیت از پیشتازان عرضه روفرشی در بازار هستند. برای دیدن محصولات دیگر این مجموعه می‌توانید به صفحه پروفایل روفرشی دور کشدار اسکور سر بزنید و سفارشات خود را از طریق همین صفحه ثبت بفرمایید.

 

همچنین در چیدانه درمورد اصول انتخاب فرش مناسب و دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن بیشتر بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه