Chidaneh.com placeholder image

فرش ضد لغزش | رفع مشکل راه رفتن فرش با جدیدترین فرش‌های ضد لغزش

به قلم: تحریریه چیدانه

برای ما که فرش ایرانی جزو محبوب‌ترین و معروف‌ترین صنایع در سطح جهان به شمار می‌رود، فرش فقط یک زیرانداز برای پر کردن دکوراسیون نیست. می‌توانیم ادعا کنیم که فرش نماینده هویت ایرانی در یک خانه ایرانی است، بنابراین باید با وسواس هرچه تمام‌تر انتخاب شود. فرش باید با مساحت و متراژ خانه، سبک دکوراسیون و ذوق و سلیقه و لایف‌استایل شما و اعضای خانواده‌تان سنخیت داشته باشد. یکی از انواع فرش که این روزها حسابی روی بورس است و از زمانی که به بازار آمده جزو اقلام محبوب خریداران به شمار می‌رود فرش ضد لغزش است. 
در این مقاله از چیدانه قصد داریم شما را با تمام خصوصیات این نوع فرش‌ها و مزایا و معایب آن‌ها آشنا کنیم تا اگر قصد دارید دستی به سر و روی دکوراسیون بکشید و فرش‌های خانه را تعویض کنید دید بازتری در انتخاب خود داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه ضدلغزش
فرش دو لایه مدما

چوب و هنر

فرش ضد لغزش چیست؟

احتمالا وقتی صحبت از ضد لغزش بودن فرش و جلوگیری از سر خوردن آن به میان می‌آید اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد استفاده از ترمز فرش و چسب فرش و امثالهم باشد. اما خبر خوب این است که ما ایرانی‌ها درمورد چالش لیز خوردن فرش هم خلاقیت به خرج داده‌ایم و نوعی جدید از فرش را ابداع کرده‌ایم که از هرگونه خطر سر خوردن ایمن بوده و به همراه مزایای دیگری که دارد توانسته است محبوبیت قابل ملاحظه‌ای را به دست بیاورد. فرش دولایه همان چیزی است که به عنوان فرش ضد لغزش شناخته می‌شود که از دو لایه مجزا تشکیل شده است:

1) لایه زیرین از متریالی ساخته شده که وظیفه پیشگیری از لغزندگی فرش را بر عهده دارد.

2) لایه رویی شکل و شمایل طبیعی فرش ماشینی را دارد و در طرح و رنگ‌های متنوع و منطبق با هر نوع سلیقه‌ای در بازار فرش وجود است.

این دو لایه از یکدیگر جدا می‌شوند، یعنی هنگامی که فرش کثیف و لک شد شما می‌توانید لایه رویی را به راحتی از لایه زیرین جدا کرده و در ماشین لباسشویی خانه بشویید! جالب نیست؟ فرش شما به همین سادگی و بدون دردسرهای یک فرش ماشینی معمولی و بدون دخالت دست و زحمت زیاد در خانه شسته و نظافت خواهد شد. 

فرش دو لایه مدما
جدیدترین فرش‌های ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

کاربرد فرش ضد لغزش

البته که فرش ضد لغزش در همه اماکن کاربردی است اما در برخی شرایط این خاصیت ضد لغزندگی بیشتر به چشم می‌آید و نیاز بیشتری به آن احساس می‌شود، مانند موارد زیر:

در یکسری مکان‌ها مانند مغازه‌ها و رستوران‌ها که با کفش در آن‌ها تردد می‌شود و کفش فشار بیشتری به فرش وارد کرده و ممکن است مشتریان به راحتی روی سطح لیز بخورند فرش ضد لغزش اهمیت خودش را نشان می‌دهد. در اینگونه شرایط که سلامت مشتری و احساس امنیت او برای صاحبان کسب و کار مهم است بهتر است از این تیپ فرش‌ها برای محل کار خود استفاده کنند.

اگر در خانه کودک دارید، بالاخص اگر به سن راه رفتن رسیده، هنوز تعادل بدنی کافی ندارد و هر ثانیه ممکن است به زمین بخورد استفاده از فرش ضد لغزش در اتاق فرزند دلبندتان یک امتیاز به حساب می‌آید. کودکان هرچه بزرگتر می‌شوند انرژی بیشتری برای دویدن، بازی کردن و شیطنت به دست می‌آورند، در این شرایط استفاده از یک فرش ایمن که تضمین‌کننده سلامت فیزیکی کودکتان باشد انتخاب بسیار مناسبی است. به خصوص اگر کفپوش خانه شما صیقلی و لغزنده باشد به فرشی نیاز است تا محکم و بدون حرکت زیر پای فرزند شما قرار بگیرد. ناگفته نماند که محافظت از کودکان فقط محدود به محیط خانه نمی‌شود و در فضاهایی مانند مدارس و مهد کودک‌ها نیز استفاده از فرش‌های ضد لغزش ضروری به نظر می‌رسد. همچنین در صورتی که در خانه شما فردی سالمند زندگی می‌کند باید حواستان به سر خوردن او روی کفپوش خانه باشد، زیرا این دسته افراد به دلیل کهولت سن تعادل بدنی کمتری دارند و اگر در خانه از فرش مناسبی استفاده نکنید ممکن است روی آن لیز بخورند و آسیب ببینند.

فرش دو لایه مدما
جدیدترین فرش‌های ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

راه‌پله‌ها معمولا جزو پرخطرترین قسمت‌های هر ساختمان به شمار می‌روند. فرقی نمی‌کند در چه رده سنی قرار داشته باشید، اگر پله‌های شما لیز و لغزنده باشند به سختی می‌توانید تعادلتان را حفظ کنید و ممکن است سقوط ناگواری را تجربه کنید. فرش ضد لغزنده در این مورد هم به کمک شما می‌آید. می‌توانید در ابعاد و اندازه پلکان ساختمان خود در هر طرح و رنگی که می‌پسندید فرشی سفارش بدهید که از سر خوردن شما و اهالی ساختمان پیشگیری کند.در این صورت می‌توانید دستی به سر و روی دکوراسیون راه پله هم بکشید، جایی که کمتر کسی به جذابیت‌های ظاهری آن در خانه توجه و رسیدگی می‌کند.

فرش‌های که سایز کوچکتری دارند مانند فرش پادری و راهرو احتمال تکان خوردن و جابجایی آن بیشتر است، زیرا هیچ المانی نیست که آن‌ها را سر جای خورد نگه دارد. به عنوان مثال فرش پذیرایی توسط پایه‌های مبل سر جای خودش فیکس می‌شود اما برای فرش راهرو این امکان فراهم نیست و جابجایی آن ممکن است باعث بهم‌ریختگی ظاهری خانه شود. به همین خاطر فرش مدما در سایزهای کوچک با خاصیت ضدلغزندگی خود می‌تواند در این زمینه انتخاب خوبی برای شما باشد.

آشپزخانه‌ها یکی دیگر از فضاهای پررفت و آمد و در عین حال خطرناک خانه هستند، اگر به اندازه کافی به ایمنی لوازم آن توجه نداشته باشید. مثلا هنگامی که ظرف می‌شویید ممکن است کف آشپزخانه خیس و لغزنده شود، و یا هنگام آشپزی کف آشپزخانه روغن بریزید، در این صورت خطر سر خوردن و آسیب دیدن اعضای خانواده بیش از پیش است. تنها فرشی که می‌تواند شما را از این خطرات نجات بدهد یک فرش ضد لغزش و مناسب است. فرش مدما از پیشتازان تولید فرش ضد لغزش با طرح‌ها و نقش و نگاره‌های مناسب آشپزخانه است، مانند مدل‌هایی که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید.

اینگونه فرش‌ها هم می‌توانند باعث شوند سبک خاص و متفاوت خودتان را در طراحی دکوراسیون داشته باشید و هم هنگام آشپزی و تردد مداوم در فضای آشپزخانه به نگرانی‌های شما بابت هرگونه لیز خوردن و به زمین افتادن پایان می‌دهند. همچنین اگر حس می‌کنید که هنگام ظرف شستن کف آشپزخانه خیس و لیز می‌شود ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به فرش‌های جلوسینکی مدما هم فکر کنید. با تهیه این مدل فرش‌ها هم با هزینه کم می‌توانید فرشی کوچک تهیه کنید که جلوی لغزنده بودن کف آشپزخانه شما را بگیرد و هم جلوه زیبا و متفاوتی به ظاهر آشپزخانه می‌بخشید. 

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه طرح دار جذاب آشپزخانه
فرش دو لایه مدما

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه طرح دار جذاب آشپزخانه
فرش دو لایه مدما

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه طرح دار جذاب آشپزخانه
فرش دو لایه مدما

فرش ضد لغزش را چگونه نصب کنیم؟

اگر برای حل مشکل لیزی فرشتان به خریدن فرش دولایه فکر کرده‌اید باید این را بدانید که نصب اینگونه فرش‌ها نیز کاری بسیار آسان و بدون دردسر است. فقط کافی است پد زیرین را که نقش ترمز فرش را دارد روی زمین پهن کنید، سپس لایه رویی را روی آن انداخته به طوری که تقریبا دو سانتی‌متر از هر سمت بیرون باشد، حالا از فرش استفاده کنید! این دو لایه به دلیل متریال خاصی که در تولید آن‌ها استفاده شده به هیچگونه چسبی برای اتصال به یکدیگر نیاز ندارند، الیاف هر دو لایه فرش به گونه‌ای هستند که به راحتی در یکدیگر قفل می‌شوند، یعنی هنگام استفاده از فرش خود به خود پیوند محکمی بین آن‌ها ایجاد خواهد شد که با شستشوی مداوم لایه رویی نیز این اتصال و چسبندگی آسیب نمی‌بیند و همانند روز اول قوی و مستحکم خواهد بود. آیا این ایده خلاقانه و جذاب نیست؟ اینجاست که تکنولوژی به کمک ما می‌آید و ما را از شر هرگونه چسب و ترمز فرش خلاص می‌کند.

نکته‌ای که باید بدانید این است که لایه زیرین فرش مدما سرتاسر از مواد ضدلغزش ساخته شده است. تفاوت این لایه با ترمز فرش این است که در ترمز معمولی فرش از مواد دات‌شکل و پلاستیکی استفاده شده که هم برای طبیعت مضر هستند و هم ممکن است به دلیل ساز و کار خود در برخی مواقع باعث سر خوردن بیشتر فرش بشوند. در زیر فرش‌های معمولی هم از متریال خاصی برای جلوگیری از حرکت فرش تعبیه نشده، اما در فرش مدما از لایه‌ای شبیه به مت یوگا استفاده شده که با شیارهای خود باعث می‌شوند فرش به هیچ عنوان بر روی هیچگونه سطحی سر نخورد، این مواد ضدلغزش هستند و به طور کامل با طبیعت سازگارند و هیچگونه خطری برای آن ایجاد نخواهند کرد.

فرش دو لایه مدما
فرش ایرانی دولایه مدرن
فرش دو لایه مدما

ناگفته‌ها درمورد فرش مدما …

خریدن فرش دولایه مدما که به عنوان بهترین و به صرفه‌ترین فرش ضد لغزش از آن استقبال شده است با مزایای زیر همراه است:

ضد لغزندگی و سر خوردن

بزرگترین امتیازی که این فرش به شما می‌دهد و تا اینجای مقاله در مورد آن گفتیم و شنیدید همین مورد است. احتمالا شما هم تجربه کرده باشید که هنگام قدم زدن یا نشستن و دراز کشیدن روی فرش، ناگهان فرش اتاق شما حرکت کند، جمع شود و بلغزد و نتوانید به راحتی روی آن استراحت کنید. به خصوص اگر در خانه کودک داشته باشید و یا از فردی سالمند نگهداری کنید حتما می‌دانید که در انتخاب اسباب و وسایل داخل خانه باید نهایت دقت و احتیاط را به خرج بدهید تا این افراد در معرض کمترین خطر فیزیکی قرار بگیرند. لیز خوردن روی فرش ممکن است گاها تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و علاوه بر آسیب‌های فیزیکی و جسمی، ما را دچار صدمات ذهنی و روانی کنند. فرش ضد لغزش تولید شده است تا اعضای خانواده شما را از خطر سر خوردن و زمین خوردن ایمن کند و بتوانید با خیال راحت و بدون هیچگونه نگرانی فرشتان را روی پارکت، سرامیک و هر نوع کفپوش دیگری که می‌خواهید پهن کنید. همچنین در لبه‌های فرش مدما از چسبک‌هایی استفاده شده است تا اگر کودک شما روی فرش دوید و یا فردی سالمند با واکر روی آن حرکت کرد لبه‌های فرش تحت هیچ شرایطی بلند نشوند. در این صورت خیالتان راحت است که دیگر امکان ندارد پایتان به لبه فرش گیر کند و زمین بخورید، زیرا این چسبک‌ها باعث می‌شوند فرش با هیچ تکان و ضربه‌ای از جای خود تکان نخورد.

مقاوم در برابر شستشو

یکی از دردسرهای فرش‌های ماشینی معمولی این است که در صورت کثیف شدن، یا باید خودتان دست به کار شوید و با سختی زیاد آن را بشویید و یا مشتری دائمی قالیشویی‌های شهرتان باشید. اما خرید یک فرش قابل شستشو این امتیاز را به شما می‌دهد که به سهولت لایه رویی را جدا کنید و در ماشین لباسشویی بیندازید.

فرش دو لایه مدما
انواع مدل‌های فرش ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

لایه رویی قابل تعویض

یکی از امتیازاتی که این فرش را به فرش مورد علاقه سخت‌پسندها و تنوع‌طلب‌ها تبدیل کرده است همین خصوصیت است. فرش معمولی کالایی است که نمی‌توانید زود به زود آن را تعویض کنید و به سراغ فرشی دیگر با طرح و نقشی متفاوت بروید، اما اگر از آن دسته افرادی باشید که زود از طرح فرش خود خسته می‌شوند و دوست دارند دائما مدل‌های جدید را تجربه کنند تکلیف چیست؟ در این شرایط است که برتری فرش مدما به چشم می‌آید. این فرش این امکان را می‌دهد که هر زمان که مایل بودید لایه رویی جدیدی بخرید و به پد زیرین نصب کنید. هزینه خریدن لایه رویی فرش تقریبا نصف هزینه یک فرش کامل است، پس می‌توانید با پرداخت نصف قیمت فرشی جذاب و خیره‌کننده داشته باشید و متناسب با مد روز دکوراسیون خانه را تغییر بدهید.

فرش ضد حساسیت

اگر در خانه راه می‌روید و عطسه و سرفه می‌کنید و بی‌دلیل علائم آلرژی بروز می‌دهید به فرش اتاقتان شک کنید و نیم‌نگاهی هم به آن داشته باشید. ما روزانه پایمان را روی سطوح آلوده مختلفی می‌گذاریم و سپس روی فرش خانه راه می‌رویم و این آلودگی‌ها را به سطح فرش منتقل می‌کنیم. حالا اگر عادت داشته باشیم روی فرش بنشینیم یا دراز بکشیم و فرش مستقیما با پوست صورت و بدنمان در تماس باشد به راحتی این کثیفی‌ها را به بدنمان جذب خواهیم کرد. فرش آنتی‌باکتریال یا فرش ضد حساسیت گونه‌ای از فرش است که با استفاده از متریال ضد آلرژی جلوی جذب هرگونه باکتری را به سطح فرش می‌گیرد و دوستدار سلامت شما و اعضای خانواده است. فرش مدما با خاصیت ضد حساسیت بودن و بدون هیچگونه پرزی در استراکچر آن جذب آلودگی را به حداقل می‌رساند.

فرش دو لایه مدما
جدیدترین فرش‌های ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

حرف پایانی

فرش از آن دسته وسایل خانه است که هم باید از جنبه زیبایی و جذابیت بصری همه‌چیز تمام باشد و هم از لحاظ سلامت و ایمنی خیال ما را از همه جهات راحت کند. در این مقاله درمورد فرش ضد لغزش و مزایا و کاربردهای آن مفصلا با هم صحبت کردیم و در پایان قصد داریم اولین فرش ایرانی دارای ثبت اختراع در این زمینه را به شما معرفی کنیم. فروشگاه فرش مدما با بکارگیری خلاقیت و تولید فرشی دولایه با لایه رویی قابل تعویض و پد زیرین ضد لغزش محصولی به بازار ارائه کرده است تا دغدغه مشتریان را از بابت سر خوردن و جمع شدن فرش در هر مکانی به طور کامل رفع کند. برای دیدن مدل‌های این فرش و مشورت با کارشناسان و اهالی فن چیدانه می‌توانید به صفحه فرش دو لایه مدما مراجعه کنید.

همچنین در چیدانه بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه