Chidaneh.com placeholder image

معماری دلربای ساختمان اداری با ویژگی‌های صنعتی

به قلم: علیرضا باقرپور

TBD دفتری برای یک پیمانکار عمومی متخصص در زمینه داخلی و تناسب است که توسط تیم طراحی Aaaaaa و در واقع شریک این مجموعه طراحی و اجرا شده است.

این بنا در یک قطعه زمین اجاره ای قرار دارد که زمینه آن به شدت بر سیستم ساخت و ساز ساختمان و تجربه فضایی آن تأثیر می گذارد که قرار است در آینده نزدیک منقضی شود. بنابر این دارای شرایط ویژه ای می باشد که در ادامه این مقاله به شرح این پروژه می پردازیم.

قالیشویی ادیب

شرایط جوی منطقه

شهر هوشی مین مقصد مهاجرت، پرجمعیت ترین و سریع ترین مقصد است. با این حال، این شهر قرار است تأثیر شدید افزایش سطح دریا را تجربه کند. زیرا موضوع چالش برانگیز تغییرات آب و هوایی در حال برجسته‌ تر شدن است.

بیشتر بخوانید: 

این ساختمان ویژگی‌ های عملی را اجرا می‌ کند که معمولاً در معماری بومی استوایی، به‌ ویژه در اطراف منطقه دلتای مکونگ یافت می‌ شود. برای جلوگیری از سیل احتمالی، تسهیل تهویه طبیعی، اجازه جذب طبیعی آب در اعماق زمین و دوباره پر کردن آبخوان زیرین، روی پایه ها قرار می گیرد. همانطور که در مناطق روستایی رایج است، این عمل با توسعه بافت شهری خود نادیده گرفته می شود.

تغییرات بر اساس شرایط موقت و اجاره ای

بیشتر بخوانید: 

طراح به عنوان توسعه‌ دهنده محصول خود، به چرخه کامل ساختمان می‌ پردازد که گزینه‌ هایی برای جا به‌ جایی، یا چرخش بخشی از ساختمان به ساخت‌ و سازهای جدید، یا برچیدن ضایعات برای بازگرداندن بخشی از سرمایه اولیه خود پس از پایان اجاره ارائه می‌ دهد.

TBD برای شریک پیمانکار ما برای فراتر رفتن از خط کاری و گسترش بازار خود به همان اندازه که برای ما برای رسیدگی به آینده شهر که به سرعت در حال تغییر است، یک چالش معماری است.

از آنجایی که ساختمان خارجی به نظر می رسد، تجربه ای آشنا را ارائه می دهد. با قرض گرفتن مناظر اطراف که هنوز توسعه نیافته است، ادراک فضایی ساختمان مظهر فضای باز است که خود را در حالتی میانی، بین داخل و خارج، و در برگیرنده طبیعت بومی استوایی قرار می دهد. این اثر با استفاده از یک فضای داخلی تک رنگ که خط سخت ساختمان و گوشه آن را محو می کند، بیشتر می شود.

جمع بندی نهایی

تیم طراحی قصد داشته است که از طریق این پروژه، جایگزینی برای صنعت خود در پاسخ به شرایط مختصر و ناگفته ای که بر بافت شهری شهر تأثیر می گذارد، ارائه دهند. در عین حال، ارائه یک تغییر امکان پذیر برای به کارگیری و مدرن کردن دانش محلی خود، با شناخت ارتباط ذاتی بین مناطق روستایی و شهری در حالی که آن ها به طور همزمان در حال توسعه هستند ایجاد کند.

برای دیدن پروژه های بیشتر می توانید سری به بخش پروژه برجسته های چیدانه بزنید.

منبع: آرک لاین

لینک‌های مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه