Chidaneh.com placeholder image

در این ناهارخوری های لوکس شاهانه غذا بخورید!

به قلم: تحریریه چیدانه

غذاخوریاتاق ناهارخوری بدون شک یکی از مهم ترین مکان های خانه برای دورهم بودن و لذت بردن اعضای خانواده و مهمانان است. در نتیجه باید در طراحی دکوراسیون اتاق ناهارخوری وقت و توجه زیادی را صرف کرد و این امر بادقت فراوان و صرف زمان میسر خواهد بود. این مکان می تواند با لوازمی شیک مانند میز و صندلی ناهارخوری لوکس و دکوری های دیواری زیبا، دکوراسیونی چشم گیر با کاراکتر مخصوص بخود را داشته باشد. در این مطلب با چیدانه همراه باشید تا راز و رمزهای یک غذاخوری لوکس را مرور کنیم…

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان

 

  •  ترکیب رنگی مناسب ناهارخوری لوکس
  • استفاده از کاغذ دیواری در فضای ناهارخوری
  • انتخاب مبلمان مناسب فضای ناهارخوری
  • ناهارخوری کلاسیک
  • از اکسسوری های لوکس استفاده کنید
  • نورپردازی مناسب فضای ناهارخوری

میز ناهارخوری لوکس با صندلی های غذاخوری رنگ قرمز

 ترکیب رنگی مناسب ناهارخوری لوکس

رنگ ها برای ایجاد حس لوکس و سنگین در فضا نقش مهمی بازی می کنند. بعضی رنگ ها مثل بنفش، آبی درباری، طلایی، نقره ای، مشکی، قرمز مایل به قهوه ای و… حسی از تجمل و اصالت را در خود دارند. ترکیب رنگ طلایی با رنگ های خنثی جلوه ی بی نظیر و لوکسی به فضاهای شما می بخشند.

ترکیب رنگ طلایی با هر رنگی به خصوص رنگ های خنثی جلوه ی بی نظیر و لوکس به فضاهای داخلی شما می بخشند، این رنگ می تواند به عنوان یکی از اکسسوری های بکاررفته در دکوراسیون شما بدرخشد.

مطالب بیشتر: 10 ایده شیک و زیبا برای دکوراسیون داخلی غذاخوری منزل شما

میز غذاخوری چوبی قهوه ای کلاسیک با کاغذ دیواری قهوه ای

 

استفاده از کاغذ دیواری در فضای ناهارخوری

اضافه کردن رنگ و کاغذ دیواری هایی که دارای تنالیته رنگهای گرم و درخشان هستند می تواند تاثیری دوچندان در لوکس بودن فضای ما داشته باشد. 

مطالب بیشتر: 20 ایده برای آنکه یک اتاق غذاخوری دنج داشته باشید

میزغذاخوری چوبی کلاسیک 8نفره چوبی در فضای ناهارخوری

انتخاب مبلمان مناسب فضای ناهارخوری

مهم ترین عنصر در تزیین دکوراسیون اتاق ناهارخوری، انتخاب مبلمان مناسب است. با توجه به سبک منزلتان می توانید از بین میز های سنتی و کلاسیک یا مدل های مدرن و شیک یک کدام را انتخاب کنید.  

مطالب بیشتر:  دکوراسیون غذاخوری، این وعده را مدرن نوش جان کنید!

محمد محسنی
دکوراسیون آپارتمان مجلل خانم آرزو رضا زاده در اهواز
محمد محسنی

ناهارخوری کلاسیک 

فضاهای کلاسیک معمولا به مبلمانی بزرگ تر و کامل تر احتیاج دارند به همین دلیل اگر فضای کافی در خانه در اختیار دارید بهترین انتخاب از نظر شکوه و زیبایی مبلمانی کلاسیک برای اتاق ناهارخوری خواهد بود.

مطالب بیشتر: نورپردازی آشپزخانه و غذاخوری، اصولش چیست؟

میزناهارخوری کلاسیک با پارچه طرحدار و کنسول چوبی

مبلمان منبت کاری شده به خوبی می تواند فضای شما را متفاوت جلوه دهد. می توانید برای تکمیل طراحی خود از صندلی میزبان و یا آینه و کنسول استفاده کنید.  برای انتخاب پارچه رومبلی از بهترین نوع آن با بافت های کلاسیک با گل های برجسته گرفته تا انتخاب پارچه های دست بافت کمک بگیریم. همیشه هماهنگی پارچه رومبلی و پرده هایی که در یک فضا استفاده می شود بسیار حایز اهمیت بوده که در اینجا هم باید بادقت کافی انتخاب شوند.از دیگر جزئیات تزئینات داخلی بکار رفته میتوان به درب ها، قرنیز و دیوار کوب های چوبی، گچ بری های هنرمندانه تزئینات شومینه یا حتی دستگیره ها با وجودی که شاید به نظر برسد کمتر به چشم می آیند اشاره کرد اما تاثیر بسیار بزرگی در برداشت و حس مخاطب از فضا دارند.

طراحی منزل شخصی خودم

از اکسسوری های لوکس استفاده کنید

برای تزیین میز ناهارخوری در هنگام مجالس و مهمانی ها می توانید با استفاده از مجسمه و اکسسوری، پارچه های رومیزی گران بها و گل های طبیعی در گلدان های لوکس، حیات و سرزندگی را به دکوراسیون اتاق وارد کنید.

مطالب بیشتر: اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

نورپردازی مناسب فضای ناهارخوری

با رعایت این نکات حتی در مواقعی که از اتاق ناهار خوری استفاده نمی کنید، استفاده از نورپردازی مناسب در این فضا تاثیر خود را خواهد داشت؛ همچنین فضاهای همجوار خودش را (برفرض مثال اتاق پذیرایی) شیک جلوه داده و تحت تاثیر خود قرار می دهد. نور در یک فضا نقش بسیار مهمی را داراست بخصوص  اگر بخواهد تجمل را در یک فضا نشان بدهد می توان با نورپردازی درست در یک فضا تمامی المانهای دیگر آن را ، دستخوش حال و هوای متفاوتی از لحاظ بصری قرار داد ؛ مثلا شما می توانید با انتخاب یک لوستر کوچک 4 شعله حس صمیمیت را بوجود بیاورید حال آنکه با انتخاب همان لوستر اما این بار با 12 شعله حس لوکس بودن را تجربه کنید. استفاده از لوسترهای چلچراغ مانند به خوبی می توانند حالت تجمل  را به فضای  داخلی ببخشند. اما نکته مهم در استفاده ازآنها داشتن سقفی با ارتفاع بلند خواهد بود. استفاده از گلدان هایی با ابعاد بزرگ  و نیز مجسمه های تندیس مانند حال و هوای کاخ ها و عمارت های مجلل را به فضاهای داخلی شما می بخشند. 

در پایان افزودن این نکته خالی از لطف نیست که هیچ حسی نمی تواند با نوشیدن یک فنجان چای در فضایی در اوج سادگی اما پر از صمیمیت که با کمی چاشنی محبت دم کشیده شده باشد برابری کند. چیدانه مشتاق دیدن ایده های گرم و صمیمی شما در دکوراسیون داخلی و به اشتراک گذاشتن آن ها است؛ پس فرصت همکاری با تحریریه چیدانه را از دست ندهید.

 

مطالب پیشنهادی:
۲۰ نکته طلایی برای لوکس‌پسندها!
دکوراسیون داخلی لوکس به سبک کوکو شانل
اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!
کف پوش چرمی برای فضاهای لوکس!
دکوراسیون خانه لوکس با این ۶ وسیله دکوری

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه