Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب دو تخته، با این 8 ایده هر دو نفر راضی میشن!

به قلم: گلنار

اگر اتاق خواب را یکی از فضاهای اصلی در خانه بدانیم پس دور از انتظار نیست که توجه ویژه ای به دکوراسیون آن داشته باشیم.اگر بخواهیم این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کنیم، دکوراسیون یک اتاق خواب بنا بر فردی که از آن استفاده می کند، قواعدی خاص را نیاز دارد. به طور مثال رنگ، نورپردازی و مبلمانی که برای اتاق خواب والدین انتخاب و طراحی می شوند با آن چه که در اتاق خواب کودک می بینیم کملا متفاوت از یکدیگر خواهند بود. بنابراین زمانی هم که می خواهید یک اتاق خواب را برای دو نفر طراحی کنید باید از نکات و ترفندهای متفاوتی بهره بگیرید. 8 موردی که برای شما آماده کردم می تواند راهنمایی خوبی باشد.

دکوراسیون اتاق دوتخته
دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

طراحی متقارن با رنگ سفید

اتاق های 2 تخته همان طور که از نامشان مشخص است برای دو نفر طراحی و آماده می شوند. بنابراین هر آن چه که برای یک فرد نیاز است مانند تخت خواب، میز کنارتخت، کمدها و …. باید ضرب در دو شده و در اتاق قرار بگیرد. این اتاق که معمولا برای دو فرزند یک خانواده، مهمان و یا در هتل ها وجود دارند می توانند با استفاده از تقارن و کنتراست به زیبایی زیادی برسند. 
برای طراحی این گونه فضاها در ابتدا باید در نظر داشته باشید که چه کسانی می خواهند از این فضا استفاده کنند. سپس در مرحله بعد مشخص می شود که سرویس های خواب باید ست شوند و یک شکل باشند، یا از یک سبک دکوراسیون خاص استفاده کرده و یا یک تم مسخص را وارد فضا نمایید. برای طراحی متقارن، باید تخت خواب ها و سایر وسایل در دو طرف اتاق قرار گرفته به طوری که دارای فاصله یکسان باشند. بهتر است رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و زمینه در نظر بگیرید تا بتوانید از رنگ ها و الگوهای متنوع برای سرویس خواب و بالشت ها استفاده نمایید. برای رسیدن به یک ترکیب بهتر، سعی کنید پرده ها، کاغذدیواری و وسایل پارچه ها را با همان تم رنگی در نظر بگیرید. 

چوب و هنر

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب مشترک کودک و والدین، کنار هم ولی جدا از هم!

منزل زیبای خانم جعفرزاده

طراحی اتاق خواب دو تخته

استفاده از یک الگوی خاص مشترک

این موضوع که سادگی همیشه برای یک فضای آرام و ملایم ایده ال است کاملا در این مورد هم صدق می کند اما گاهی اوقات بهتر است که از کمی رنگ و بافت برای ایجاد انرژی در فضا استفاده نمایید تا به یکپارچگی بیش تری نیز در دکوراسیون اتاقتان برسید. برای این کار می تواند یک کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری با تم مشخص را برای پشت تخت خواب ها انتخاب نمایید. مانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، از یک نقشه بزرگ برای این منظور استفاده شده اما به دلیل رنگ آبی ملایمی که در نقشه وجود دارد، طراحی کماکان ساده و آرامش بخش به نظر می رسد. یک دیوار در اتاق خواب می تواند بهتر مکان برای انتخاب و نصب طرح مورد علاقه تان باشد. زمانی که شما نقش خاصتان را در پشت هر دو تخت خواب به کار می برد، به یکدست شدن فضا برای دو نفر کمک زیادی خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی : 8 سرویس خواب چوبی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب دوتخته

انتخاب یک تم کلی در طراحی

همیشه در طراحی موضوعات زیادی برای الهام گرفتن و ایده پردازی طراح وجود دارد. فیلم ها، کتاب ها، شخصیت های معروف کارتونی و حتی خود طبیعت مثال هایی هستند که متناسب با فضا و کاربری آن مورد استفاده قرار می گیرند. شما هم برای ایجاد هماهنگی در یک اتاق خواب دو نفره می توانید یک تم خاص انتخاب کرده و رنگ بندی، مصالح و همه وسایل مورد نیازتان را بر همان اساس انتخاب کنید. تصویری که مشاهده می کنید با ایده قایق چوبی طراحی شده است. چوب تخت ها، پارکت کف و رنگ سفید سرویس خواب همگی حس و حال و فضای قایق ها و کشتی های چوبی قدیمی را تداعی می کنند. حتی قایق بادبانی کوچک کنار پنجره نیز به عنوان یک عنصر تزیینی یادآور همین موضوع است.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت،8 ایده شیک و کم هزینه!

طراحی اتاق خواب دو تخته

چیدمان در گوشه اتاق خواب دو نفره

هنگامی که اتاق خواب کوچکی داشته اما نیاز دارید که آن را برای دو نفر آماده کنید، گوشه ها را از دست ندهید. همان طور که می توانید در تصویر بالا مشاهده نمایید، یک میز گرد در بین دو تخت خواب قرار گرفته که می تواند هم زمان به عنوان میز پاتختی برای هر دو نفر استفاده شود. به یاد داشته باشید که بیشتر بر روی احساسی که می خواهید به دست بیاورید متمرکز شوید. قرار گرفتن محل بالشت ها هم می تواند بنابر خواست افراد تغییر کند.
 

مطلب پیشنهادی : 10 وسیله که باید از دکوراسیون اتاق خواب حذف شوند!

طراحی اتاق خواب دو تخته

ایجاد فضای بازی برای دو نفر

اتاق دو نفره کودکان می تواند خلاقانه تر و جذاب تر باشد. زیرا شما باید در این فضا قسمتی برای خواب، بازی و کنجکاوی کودکان در نظر بگرید و همین موضوع ایده های متنوعی را طلب می کند. آن چه که در طراحی بالا می بینید یک روش عالی برای اضافه کردن قسمت بازی و مطالعه بدون از دست دادن فضای اتاق است. نیم طبقه به وجود آمده در عین حال که فضایی را در قسمت بالایی در اختیار کودکان قرار می دهد، کمدها، فضای ذخیره سازی و نورپردازی مناسبی را نیز در قسمت پایینی به وجود آورده است. 
 

مطلب پیشنهادی : 10 وسیله که دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما کم دارد!

دکوراسیون اتاق خواب دو تخته

ایجاد تفاوت های کوچک در طراحی اتاق دو نفره

مسلما زمانی که دو نفر در یک اتاق خواب حضور دارند، دارای سلایق و خواسته های متفاوتی هستند. برای اینکه بتوانید با وجود این تفاوت ها، هماهنگی و یکنواختی لازم را نیز در طراحی به وجود بیاورید، باید از تضادهای کوچک استفاده نمایید. تصویر بالا به خوبی این ترفند را به شما نشان می دهد. شاید در برخورد اول همه چیز شبیه بهم به نظر برسد، اما زمانی که وارد جزییات می شویم تفاوت های زیادی را می بینیم. طرح های هندسی روی بالشت ها و سرویس خواب شبیه بهم بوده اما ترکیب رنگی متفاوت آن ها را از یکدیگر متمایز کرده است. چراغ های کنار تخت شبیه بهم بوده اما اندازه های بلند و کوتاه خود تنوع را به وجود آورده است. حتی تابلوهای هنری بالای تخت خواب ها با یک ترکیب رنگی اما دو شکل متفاوت طراحی شده اند. 

مطلب پیشنهادی : چیدمان اتاق خواب، تخت خواب رو کجا بذاریم؟

طراحی دکوراسیون اتاق دو تخته

شخصی سازی برای هر فرد 

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، ممکن است یک اتاق دو تخته برای فرزندان یک خانواده در نظر گرفته شود. بنابراین لازم است در عین حال که یک طراحی متناسب و هماهنگی در اتاق وجود داشته باشد، هر یک از فرزندان فضای خصوصی و متناسب با شخصیتشان را نیز داشته باشند. این کار به آسانی و با چند راه حل ساده امکان پذیر خواهد بود. به طور مثال تفاوت در رنگ سرویس خواب و یا نصب نقاشی هر یک از فرزندان در بالای تخت خواب خودشان، این ایده را عملی می کند. 

 

مطلب پیشنهادی : 8 ایده در دکوراسیون اتاق خواب مشترک برای دو فرزند!

 

طراحی اتاق دو تخته

پشت تختی مشترک و چند منظوره

قسمت پشتی تخت خواب ها می توانند به راحتی عملکرد چندگانه داشته و به عنوان فضاهای ذخیره سازی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در اتاق خواب های کوچک طرحی مانند تصویر بالا می تواند بسیار ایده آل و مناسب به نظر برسد و این که پشتی تخت خواب به صورت مشترک و با عملکرد بیش تر طراحی و اجرا شود. در این ایده، در عین حال ترکیب رنگ ها می تواند تفاوت و تنوع لازم را به وجود بیاورد.

“برای سفارش انواع تخت خواب می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

ایده های جالب در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب :

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه