Chidaneh.com placeholder image

جای نگهداری زیورآلات، این 11 تا برای دکور اتاق هم قشنگن!

به قلم: گلنار

 

جواهرات و زیورآلات عناصر جدانشدنی از زندگی خانم ها هستند. اگر شما هم مثل من تعداد زیادی از آن ها را دارید و بازهم خریداری می کنید، حتما با مشکلات نگهداریشان نیز آشنا هستید. معمولا در هر جعبه ای که انواع زیورآلات مانند انگشتر و یا گردنبند را قرار دهیم بهم گره خورده و جدا کرندشان زمان بر خواهد بود. گاهی اوقات نیز بسیاری از جواهرات در صندوق ها و کشوها باقی مانده و اصلا فراموش می کنیم که از آن ها استفاده نماییم. بنابراین تصمیم گرفتم در این مطلب نمونه هایی از نگهدارنده جواهرات که با هزینه های کم قابل تهیه کردن هستند را برای شما انتخاب نمایم. با من همراه باشید.

چوب و هنر

جای نگهداری زیورآلات

نگهدارنده جواهرات

1. آویز نگهدارنده جواهرات

برای کسانی که زیورالات در تنالیه های رنگی مختلف دارند، این ایده بسیار کارساز خواهد بود. کافی است که شما یک قسمت باریک از دیوار یا حتی فضای بدون استفاده پشت درب را در نظر گرفته و آن را با نوارهای باریکی از چوب تقسیم بندی نمایید. سپس به راحتی با نصب چند میخ و زنجیرهایی ساده، مانند آن چه که در تصاویر بالا می بینید، فضای لازم برای آویزان کردن جواهرات را آماده سازید. در این حالت شما یک اثر هنری از آن ها خلق نموده اید.

مطلب پیشنهادی : جا جواهری های شیک و خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خانم ها

آویز نگهدارنده جواهرات

2. آویز جواهرات چوبی

این ایده سازماندهی جوهرات در سبک های مختلفی از دکوراسیون کاربردی خواهد بود. البته نکته مهم در هماهنگی زیورآلات با شاخه های چوبی است. بهتر است برای این مورد از نمونه های بسیار رنگی استفاده نکنید. مزیت اصلی این مدل در این است که به راحتی می توانید شاخه های درخت را تهیه کرده و بر روی دیوار نصب کنید. 

مطلب پیشنهادی :طراحی جواهرات، طرح های مدرن ایرانی برای دوستدارانش!

نگهدارنده جواهرات فلزی

نگهدارنده جواهرات فلزی

3. پایه نگهدارنده جواهرات فلزی

چیدمان یک پایه نگهدارنده جواهرات بر روی میز آرایش، خود می تواند یک روش خاص و البته جذاب برای منظم نمودن آن ها باشد. مسلما راه حل های زیادی برای این کار وجود دارد و تنها یکی از ان ها تصویری است که در بالا مشاهده می کنید: لوله های فلزی که سرهم شده اند تا نقش یک پایه را ایفا نمایند. 

مطلب پیشنهادی : جای زیورآلات، ساعت و جواهرات، 10 ایده راه گشا!

پایه جواهرات چوبی

پایه جواهرات چوبی

4. نظم دادن جواهرات با شاخه درخت

جواهرات و زیورآلات گاهی می توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته و تکمیل کننده سبک طراحی شما باشند. یک شاخه از گیاه که به طور نمادین در گلدان قرار گرفته باشد می تواند فرصت خوبی برای نمایش جواهرات شما باشند. این ایده برای دکوراسیون های مدرن، مینیمال و سبک بوهو مناسب تر خواهند بود. البته این شاخه ها بیش تر برای مدل های سبک مناسب هستند.

مطلب پیشنهادی : تمیز کردن لوازم آرایشی، در چند دقیقه استریل می شوند!

جا انگشتری چوبی

جا انگشتری

جا انگشتری

7. جعبه قدیمی برای انگشترها

یکی از روش های خوبی که می توانید برای نظم دهی به جواهرات خود به کار ببرید این است که انگشترها را از بقیه جدا کرده و محل نگهداری خاص خودشان را طراحی نمایید. جعبه های قدیمی به راحتی در این راه به شما کمک می کنند، فقط کافی است که آن ها را با ابر پوشانده و با پارچه ای مخملی روکش کنید. نتیجه آن چیزی می شود که در تصاویر بالا می بینید. هر چقدر جعبه ساده تر باشد، درخشش انگشترها را بیش تر نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی : نظم بخشی به لوازم آرایشی، ۱۲ ایده ساده و خلاقانه!

جا انگشتری بتنی

8. مخروط های بتنی برای نگهداری انگشتر

اگر دوست ندارید که به روش های قدیمی و مانند طلا فروشی ها از جواهراتتان نگهداری کنید، بهتر است به سراغ این مخروط های بتنی بروید. این مدل ها هم قابلیت استفاده بر روی میز آرایش و هم درون کشوها را داشته و در نتیجه مزاحمتی برایتان نخواهند داشت.  فقط باید از اندازه های آن ها مطمئن بوده تا همه انگشترها را درون خود جای دهند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان لوازم آرایش، 10 راه ساده برای میز توالت دوست‌داشتنی‌مان!

نگهدارنده جواهرات

نگهدارنده جواهرات

نگهدارنده جواهرات

نگهدارنده جواهرات

9. تخته چوبی برای نگهداری جواهرات

اگر فضای کافی در اتاق خوابتان دارید و یا جواهرات خاصی را نگهداری می کنید، این بورد چوبی می تواند انواع ایده های را برای شما به نمایش بگذارد. اگر به تصاویر دقت نمایید به راحتی می توانید ببینید که این بورد می تواند با وسایلی دورریختنی طراحی و ساخته شود و در عین حال فضای کافی برای انواع جواهرات مانند انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره را در خود جای داده دهد.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده راه گشا برای نظم دهی به لوازم آرایشی!

نگهدارنده جواهرات شیشه ای

10.نگهدارنده گوشواره شیشه ای

این ایده می تواند برای انواع جواهرات مناسب باشد اما بیش تر از همه به درد گوشواره ها می خورد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، قلاب هایی را به چوب پنبه ها وصل کرده و گوشواره ها را از آن آویزان نمایید. سپس آن را درون بطری هایی کوچک بگذارید.

قاب نگهدارنده جواهرات

قاب نگهدارنده جواهرات

11. قاب کردن جواهرات

قاب عکس ها همیشه برای عکس به کار نمی روند، بلکه می توانند فضایی مناسب برای نظم دهی به جواهرات باشند. با این روش شما به راحتی می توانید همه مدل های زیورالات را مشاهده کرده و از زیبایی شان در دکوراسیون نیز بهره ببرید. این که از قاب های خالی استفاده نمایید و جواهرات را چگونه آویزان کنید کاملا به خلاقیت خودتان بستگی دارد. 

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه