Chidaneh.com placeholder image

جمع کردن لباس های زمستانی، خداحافظ تا سال بعد!

به قلم: مریم حیدریان

 

اصولا می توان گفت که پوشیدن لباس زمستانی و هم چنین جمع آوری و قراردهی آنها صرف نظر از اینکه ابعاد خانه شما چقدر است کار سخت و چالش برانگیزی خواهد بود. به همین دلیل نیز با به پایان رسیدن فصل زمستان در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا راه هایی را برای جمع کردن لباس های زمستانی با شما در میان بگذاریم. پس این مطلب کاربردی را اصلا از دست ندهید.

قالیشویی ادیب

جمع آوری لباس های زمستانی

چگونه لباس های زمستانی خود را برای جمع کردن آماده کنیم؟

ممکن است جمع آوری و ذخیره سازی لباس های زمستانی برای بسیاری از افراد کار سخت و دشواری باشد، اما توصیه ما آن است که با این موارد شروع کنید:

  • تغییر دادن: آیا می خواهید ژاکت ها و پالتوهای قدیمی خود را نگه دارید؟ یا اینکه تعدادی دستکش و چکمه های کهنه دارید؟ حالا وقت آن است که تا جای ممکن از شر چنین لباس هایی خلاص شوید.
  • تمیز کردن: قبل از جمع آوری لباس ها باید آنها را شست و شو دهید. لباس هایی که می توانید را در لباسشویی قرار دهید و سایر لباس ها اعم از چکمه های زمستانی تان را با کمک یک فرچه و یا مسواک تمیز کنید.
  • محافظت کردن: برای آنکه لباس های زمستانی تان در مدتی که در دسترستان نیستند از حمله مورچه ها محافظت شوند بر روی لباس هایتان از مواد دافع سازگار با محیط زیست استفاده نمایید. این مواد می توانند شامل سدر، اسطوخودوس و یا دارچین شوند.

جمع آوری چکمه ها و کفش های زمستانی

چگونه چکمه ها و لباس های زمستانی خود را بسته بندی کنیم؟

در پاسخ این سوال ما برایتان توصیه هایی داریم:

  • موارد بزرگ و جاگیر: برای نگهداری و جمع آوری چنین لباس هایی مثل کاپشن ها و ژاکت های پشمی شما می توانید از بسته بندی های وکیوم استفاده نمایید. این کار باعث می شود که تا جای ممکن فضای کمتری را اشغال کنند. در کنار این موضوع مخازن بزرگ بلاستیکی نیز گزینه های خوبی هستند، چرا که می توانند تعداد لباس های بیشتری را در خود جای دهند.
  • اکسسوری های کوچک: یک راه عالی برای سازماندهی و جمع آوری وسایلی مثل کلاه، دستکش و… قرار دادن آنها در جیب چمدان ها است. این کار بسیار هوشمندانه بوده و در عین حال که فضایی مخفی به شمار می آید، دسترسی تان را نیز آسان می کند.
  • چکمه های زمستانی: بهترین کار برای قرارگیری و سازماندهی چکمه های زمستانی آن است که آنها را خشک کنید. چکمه هایتان را تمیز نمایید و در طول ماه های گرم سال در جعبه هایشان ذخیره سازی کنید. از آنجایی که چکمه ها و کفش های زمستانی بزرگ هستند بهتر است که جعبه های آنها را تا جای ممکن از چشم دور کنید و آنها را به فضاهایی مانند انباری، پارکینگ و… انتقال دهید.

نظم بخشی لباس های زمستانی

نکاتی هوشمندانه برای جمع کردن لباس های زمستانی

  • چمدان های خالی را به کار بگیرید: به طور کلی می توان گفت که چمدان هایی که آنها را در تمام طول سال خالی نگه می دارید بهترین گزینه برای قرارگیری لباس های زمستانی در طور ماه های گرم سال هستند. بعد از هر بار که از سفر بر می گردید چمدان هایتان را تمیز کنید و آنها را در جایی خشک و خنک نگه دارید. به همین دلیل نیز فضاهایی مثل زیر زمین های مرطوب، پارکینگ های بدون حرارت و… اصلا گزینه های خوبی برای قرارگیری چمدان ها نیستند!
  • کیسه های وکیوم را از یاد نبرید: به جرأت می توان گفت که بهترین راه برای نگهداری از لباس های زمستانی در طولانی مدت استفاده از کیسه های وکیوم است. در این حالت شما می توانید آنها را به راحتی در زیر تخت خوابتان جای دهید.
  • فضای کمد را مجددا بررسی کنید: امروزه راهکارهای بسیار خوبی برای افزایش فضای کاربردی کمدها ارائه می شود. برای مثال چوب لباسی هایی که به صورت عمودی دارای چند طبقه هستند می توانند فضای ذخیره سازی کمد را تا دو برابر افزایش دهند. به همین دلیل شما می توانید با کمک این راهکارها مجددا فضای ذخیره سازی کمدهایتان را احیا کنید.

جمع آوری لباس های اضافه

چگونه لباس های جمع شده زمستانی را سالم و تمیز نگه داریم؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم اولین مسئله ای که باید در نظر داشته باشید تمیز کردن لباس ها پیش از جمع کردن آنهاست. علاوه بر این بهتر است این نکات را نیز دنبال کنید:

  • بسته های رطوبتی: اگر لباس های زمستانی خود را در کیسه های وکیومی جای داده اید بهتر است که در بین هر کدام از این کیسه های از بسته های رطوبتی استفاده کنید تا رطوبت لازم لباس ها از بین نرود.
  • چکمه ها: یادتان باشد که حتما چکمه های خود را پیش از جمع آوری واکس بزنید و یا آنها را از چند روز قبل مروطوب کنید. بهتر است بسته های رطوبتی را درون چکمه هایتان نیز قرار دهید و سپس درون چکمه هایتان را با روزنامه پر کنید تا شکل ظاهری شان از بین نرود.

نگهداری از لباس های زمستانی

نکاتی برای نگهداری از اکسسوری های زمستانی

  • کلاه زمستانی: اگر تا به حال برایتان پیش آمده که کلاه هایتان را بالای کمد بگذارید و بعد از چند وقت که به سراغشان می آیید سرشار از گرد و غبار باشند وقت آن رسیده که به دنبال راه دیگری باشید. توصیه ما این است که برای نگهداری از کلاه های زمستانی آنها ار بر روی یک طناب و ریسه ای آویزان کنید.
  • شال گردن: بهترین راه برای نگهداری از شال گردن ها استفاده از بسته های طبقه بندی شال گردن است، با این حال شما می توانید از قفسه های جایگیری حوله نیز استفاده نمایید.
  • دستکش و سایر لوازم جانبی: همان طور که پیش از این نیز گفتیم کشوهای کوچک و جیب های چمدان ها بهترین گزینه برای قرارگیری این وسایل هستند.

اگر برای نگهداری از لباس های زمستانی خود به انواع کمدها و نظم دهنده ها نیاز دارید، سازندگان و فروشندگان کمد و کابینت و تجهیزات نظم دهی در اهالی فن چیدانه را فراموش نکنید.

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه