Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب زمستانی، فقط با چند تغییر ساده و گرم!

به قلم: گلنار

 

هیچ چیزی لذت بخش تر از این است که در فصل زمستان و بعد از یک روز کاری خسته کننده به زیر پتویی گرم و نرم برویم و از پشت پنجره، زیبایی باران و برف را تماشا نماییم. همه ما دوست داریم که اتاق مان را برای داشتن چنین لذتی آماده نماییم. خبر خوب دقیقا این است که به راحتی می توان با استفاده از همان وسایل موجود و تنها اضافه کردن چند عنصر، اتاق خواب را برای دعوت زمستان و سرما آماده کرد. در ادامه 5 ترفند این کار را با هم می بینیم

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون اتاق خواب زمستانی

1. اضافه کردن بافت با بالش و کوسن

اگر به دنبال الفبای دکوراسیون زمستانی برای اتاق خواب خود هستید، باید به سراغ بافت ها و پارچه های مناسب این فصل بروید. بالش ها و کوسن های بافتنی، خز، مخمل به راحتی می توانند  این کار را برای شما انجام دهند. تنها نکته ای که باید به آن دقت نمایید این است که آن ها را به درستی  در حد لازم به کار ببرید تا اثر مثبت خود را از دست ندهند. برای این کار می توانید از نمونه بالا ایده بگیرید. یک پتوی مخمل به همراه چهار کوسن با همان جنس و در رنگ های متفاوت در کنار پارچه های معمولی برای سرویس خواب قرار رفته اند. شما می توانید رنگ های خاص تر اتاق خوابتان را به این عناصر اختصاص دهید تا جلوه خاصی را برایتان به وجود بیاورند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت،8 ایده شیک و کم هزینه!

دکوراسیون اتاق خواب زمستانی

دکوراسیون زمستانی اتاق خواب

2. ایجاد نور در کل اتاق

با توجه به کوتاه بودن روزها و آمدن شب های طولانی، لازم است بتوانید نور لازم اتاق خواب را در نبود نور خورشید جبران نمایید. برای رسیدن به این هدف، به جای استفاده از یک منبع نور خاص، لامپ های سقفی را به صورت پراکنده نصب نمایید. این کار درخشندگی خیلی خوبی در اتاق خواب شما به وجود خواهد آورد. بنابراین شما می توانید در یک اتاق چند لایه روشنایی داشته باشید. یک لوستر یا چراغ آویز اصلی، آباژورهای کنار تختی و لامپ های سقفی پراکنده.

مطلب پیشنهادی : پر بازدیدترین دکوراسیون اتاق خواب های ایرانی در چیدانه!

دکوراسیون اتاق خواب زمستانی

3.استفاده از سرویس خواب پشمی

اگر همیشه گفته می شود که برای تابستان و بهار باید از سرویس خواب های پنبه های یا کتانی استفاده شود، الان وقت آن رسیده تا به سراغ پشمی ها بروید. این پارچه ها نه تنها بسیار نرم هستند، گرمای مناسبی را نیز به وجود می آورند. بنابراین همه چیز برای یک مطالعه مفید و سپس خوابی آرامش بخش مهیا خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : 10 وسیله که باید از دکوراسیون اتاق خواب حذف شوند!

دکوراسیون اتاق خواب زمستانی

4. رنگ های روشن تر را اضافه کنید

معمولا گفته می شود که باید برای یک دکوراسیون زمستانی، از رنگ های روشن استفاده کرد. شاید یکی از علت های وجود این اصل در دکوراسیون، مانند مورد قبلی، طولانی تر بودن زمان تاریکی و نبود روشنایی روز است. نیاز به نور امری ذاتی و البته مهم است که همه ما باید در فضای زندگی مان ان را داشته باشیم، بنابراین زمانی که این امکان وجود ندارد می توان از تنالیته های سفید، آبی روشن و آبی- خاکستری استفاده کرد. این رنگ ها خود باعث روشن تر به نظر رسیدن فضا می شوند.

مطلب پیشنهادی : 10 وسیله که دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما کم دارد!

دکوراسیون زمستانی اتاق خواب

5. به کار برددن عناصر درخشان

همیشه در دکوراسیون زمستانی، به نوعی با عناصر پر حرارت و گرم مانند شومینه یا شمع مواجه می شویم. اما در صورت در دسترس نبودن این گزینه، روشی که می تواند به صورت کاملا بصری ما را به همان حس و حال برساند، استفاده از فلزات و استیل های درخشان است. زمانی که سطح صیقلی دارند می توانند تضاد زیبایی را در کنار بافت پارچه ها و کوسن ها به وجود بیاورند و با رنگ طلایی خود، گرمی را اضافه کنند. این کار را می توانید با استفاده از عناصر تزیینی مانند آباژور انجام دهید و یا این که مانند نمونه بالا محدوده وسیع تری را برایشان انتخاب نمایید.

اگر به دنبال ایده های جدید برای اتاق خوابتان هستید این مطالب را دنبال نمایید :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه