Chidaneh.com placeholder image

مستر روم چیست؟ ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون مستر روم

به قلم: المیرا فلاحیان

شاید پیشتر عبارت مستر روم به گوشتان خورده باشد. به خصوص اگر به تازگی چرخی در آگهی‌های فروش یا اجاره خانه و آپارتمان زده باشید، حتما این عبارت به چشمتان خورده است. مستر روم در لغت به معنای اتاق بزرگ می‌باشد، اما به کار بردن این عبارت در آگهی‌های فروش و اجاره خانه، دقیقا به همین معنی نمی‌باشد. به طور کلی یک مستر روم اتاقی در یک خانه است که فضای بسیار بزرگی دارد و امکانات آن نسبت به سایر اتاق‌های خانه بیشتر می‌باشد. در این مطلب از کارشناسان بالسا کمک گرفتیم تا با مستر روم در دکوراسیون خانه بیشتر آشنا شویم.

در ادامه خواهید خواند:

تابلو فرش ریحان
  • مستر روم چیست؟
  • مستر روم چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون مستر روم

بالسا
تخت و سرویس خواب دو نفره مدل کاترین
diamond+بالسا

مستر روم چیست

بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های امروزی که معماری و طراحی مدرن دارند، دارای یک یا چند اتاق مستر یا مستر روم می‌باشند. زیبایی و امکاناتی که این اتاق خواب دارد سبب می‌گردد که به یکی مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه تبدیل شود و در نتیجه طراحی و دکوراسیون داخلی آن نیز پر اهمیت‌تر باشد. تفاوتی ندارد که مستر روم شما کوچک است یا بزرگ، سبک دکوراسیون‌تان رسمی باشد یا کژوال و یا حتی ندارد که از ترندهای جدید دکوراسیون استفاده کنید یا لوازم کلاسیک و قدیمی را ترجیح دهید، به هر حال اتاق اصلی یا مستر روم شما باید محبوب‌ترین قسمت خانه برایتان باشد.

مستر روم چیست

شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانید مستر روم را به اتاق خوابی رویایی با دکوراسیون خیره‌کننده تبدیل کنید. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با مستر روم، اصلی‌ترین ویژگی‌های آن و همچنین ایده‌هایی برای دکوراسیون مستر روم با شما در میان بگذاریم. آگاهی نسبت به نکات زیر می‌تواند سبب گردد که اتاق خواب مستر شما زیباتر گشته و حس آرامش بیشتری را به شما منتقل نماید.

مستر روم چیست

مستر روم چیست؟

یکی از اصطلاحات کاربردی در معماری و طراحی‌های مدرن آپارتمان‌ها و خانه‌ها، اصطلاح مستر روم می‌باشد. مستر روم بزرگترین اتاق یک خانه یا آپارتمان می‌باشد که دارای فضای بیشتر و دکوراسون زیباتری نسبت به سایر اتاق‌های خانه یا آپارتمان می‌باشد. این اتاق به لحاظ امکانات نیز از سایر اتاق‌های خانه مجهزتر است.

مستر روم چیست

بدیهی است که انسان امروزی، دکوراسیون‌ها مدرن و پیشرفته‌تر را ترجیح می‌دهد. داشتن اتاق خوابی که تمام امکانات را در خود جای داده باشد، می‌تواند نیازهای افراد را تا حد بسیار زیادی رفع نماید. اتاق خواب مستر نیز از همین رو روی کار آمده و بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته است. این اتاق خواب‌ها امروزه در بسیاری از خانه‌های لوکس، ویلاها و هتل‌ها جای گرفته‌اند و ویژگی‌های مثبت بسیار زیاد آن‌ها سبب گشته که این اتاق خواب‌ها به یکی از موردپسندترین و محبوب‌ترین فضاهای در هر خانه بدل شوند.

مستر روم چیست

بسیاری از افراد، از مستر روم به عنوان بمب دنیای معماری یاد می‌کنند. زیرا بر این باورند که وجود این آپشن در خانه‌ها، طراحی داخلی خانه‌ها را زیباتر کرده و توانسته با تلفیق مهندسی، هنر و همچنین روانشناسی روح تازه‌ای به خانه‌ها تزریق می‌نمایند. شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانید مستر روم را از سایر اتاق‌های یک خانه تشخیص دهید. در ادامه به ویژگی‌های یک اتاق خواب مستر اشاره خواهیم کرد تا بتوانید آن‌ها را تشخیص دهید.

مستر روم چیست

مطلب پیشنهادی: اتاق مستر، خانه ای کوچک در دل خانه شما 

مستر روم چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه مستر روم‌ها در برخی ویژگی‌ها می‌توانند متفاوت از یکدیگر باشند، اما در داشتن ویژگی‌هایی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، با یکدیگر مشترکند. با آشنایی نسبت به ویژگی‌های زیر می‌توانید اتاق خواب مستر را از سایر اتاق خواب‌ها تشخیص دهید. این ویژگی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

مستر روم با متراژ بالا

ویژگیهای مستر روم

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های یک اتاق خواب مستر، متراژ بالای آن نسبت به سایر اتاق‌هاست. به نوعی می‌توان گفت که معمولا خانه‌های با متراژ بالای 200 متر دارای مستر روم می‌باشند و وجود مستر روم در خانه‌های کوچک تقریبا بی معنی است.

وجود سرویس بهداشتی و حمام مجزا در مستر روم

ویژگیهای مستر روم

هر مستر روم دارای سرویس بهداشتی و حمام مخصوص و مجزا از سرویس‌های دیگر خانه می‌باشد. متراژ سرویس بهداشتی و حمام نیز معمولا بزرگ است و نورپردازی خوبی دارد. طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام نیز با تجهیزات پیشرفته و به روز انجام شده است.

مستر روم و منظره چشم‌نواز 

یکی دیگر از اصلی‌ترین مشخصه‌های یک مستر روم، منظره زیبای آن می‌باشد. دید داشتن به نقاط زیبای شهر، کوهستان، دریا و دریاچه می‌توانند سبب گردند که مستر روم منظره زیبایی داشته باشد. اگر یک مستر روم به یک آپارتمان مشرف باشد و منظره خوبی نداشته باشد، احتمالا نمی‌توانیدآن را مستر روم بنامید.

ویژگیهای مستر روم

راه داشتن به تراس از مستر روم

معمولا اکثر مستر روم‌ها به یک تراس شخصی و یا یک تراس مشترک راه دارند. راه داشتن مستر روم به تراس، علاوه بر اینکه سبب افزایش میزان نور در اتاق خواب می‌شود، موجب گردش هوا به بهترین شکل در اتاق نیز می‌شود.

ویژگیهای مستر روم

اتاق خوابی که ویژگی‌های گفته شده را دارد، می‌تواند به عنوان یک اتاق خواب مستر شناخته شود. اما هز اتاق خواب مستر تنها ویژگی‌های گفته شده را ندارد و ممکن است دارای امکانات بیشتری نیز باشد. اما اصلی‌ترین ویژگی‌های مستر روم‌ها، که بین تمام آن‌ها مشترک هستند را بیان نمودیم.

مطلب پیشنهادی: اتاق خواب خاص، تنها با این 7 اکسسوری!

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون مستر روم

حال که با مفهوم مستر روم و ویژگی‌های آن آشنا شدی، شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانید این اتاق خواب را به زیباترین حالت ممکن طراحی و دیزاین کنید که بتوانید اتاق خوابی رویایی برای خود بسازید. ایده‌هایی که در ادامه آورده‌ایم می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند:

1. برای مستر روم از دیوارهای چوبی رنگ تیره استفاده کنید

تلفیق به کارگیری لوازم سنتی و قدیمی با یک دکوراسیون کاملا مردانه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب مستر شما باشد. به تصویر زیر نگاه کنید. به کارگیری صحیح دیوارهای چوبی تیره رنگ با یک پالت رنگی خنثی می‌تواند بر خلاف تصورات، ابدا غم‌انگیز یا خسته‌کننده نیز نباشند.

دکوراسیون مستر روم

2. جایی برای نشستن در مستر روم اضافه کنید

اگر مستر روم شما به لحاظ متراژ بزرگ باشد، می‌توانید از این ایده به بهترین شکل بهره‌برداری نمایید. پایین تخت خواب خود و دقیق به اندازه عرض تخت خواب، یک کاناپه برای نشستن، چت کردن و استراحت کردن تعبیه نمایید. حتی می‌توانید دو صندلی راحتی در کنار یکدیگر قرار دهید و به استراحت یا حتی کتاب خواندن روی آن بپردازید.

دکوراسیون مستر روم

3. از سبک روستیک و بوهمی کمک بگیرید

برای اینکه اتاق خواب مستر زیبا و منحصر به فردی داشته باشید، می‌توانید سبک‌های روستیک و بوهمی را به اتاق بیاورید. تصویر زیر ترکیبی از کمی سبک بوهمی، کمی روستیک و کمی صنعتی می‌باشد. اما چیزی که بسیار در آن یافت می‌شود، زیبایی و جذابیت بیش از حد است. سبک روستیک در اتاق خواب و همچنین استفاده از تخت خواب روستیک، جلوه منحصر به فردی به اتاق شما می‌بخشد.

دکوراسیون مستر روم

4. شخصیت خود را در دکوراسیون مستر روم‌ نقش دهید

اتاق خواب‌های امروزی و مدرن جای کار بیشتری نسبت به اتاق خواب‌های قدیمی دارند و دست شما را در انتخاب لوازم و سبک دکوراسیون بازتر می‌گذارند. سعی کنید دکوراسیون مستر روم‌تان متناسب با شخصیت شما باشد و حرف‌های زیادی برای کسانی که پا به اتاق می گذارند، داشته باشد. به تصویر زیر توجه کنید. بالشت‌های طرح پلنگی و درختچه‌ی موز(که البته در این تصویر مصنوعی می‌باشد)، به خوبی با یکدیگر همخوانی دارند و به نوعی نیز می‌توانند شخصیت صاحب اتاق خواب را نشان دهند.

دکوراسیون مستر روم

5. دکوراسیون را سنتی نگه دارید

داشتن یک دکوراسیون سنتی در صورتی که با رنگ‌های زیبا و مختلف، اشکال و طرح‌های متنوع ترکیب شود، نه تنها خسته‌کننده نخواهد بود، بلکه جلوه بسیار زیبایی نیز به اتاق مستر خواهد بخشید. مانند تصویر زیر که به بهترین شکل از دکوراسیون سنتی استفاده کرده و زیبایی اتاق خواب را نیز در عیح حال حفظ کرده است.

دکوراسیون مستر روم

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب مینیمال، این سادگی خسته‌کننده نیست!

6. رنگ‌های خنثی را اولویت قرار دهید

زمانی که نوبت به تغییر دکوراسیون اتاق خواب می‌رسد، استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند بهترین گزینه به حساب آید. رنگ‌هایی از قبیل قهوه‌ای و کرم رنگ‌هایی هستند که می‌توانند با انواع متریال‌های لوکس و جذاب ترکیب شوند و جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به فضای داخلی اتاق خواب مستر ببخشند.

دکوراسیون مستر روم

7. تضاد رنگی در مستر روم ایجاد نمایید

اینکه در دکوراسیون یک مستر روم تماما از رنگ‌های خنثی استفاده کرده باشید، دلیل کافی بر این نیست که نمی‌توانید رنگ‌های تندتر و جسورانه‌تر را در دکوراسیون استفاده کنید. از رنگ‌های متضاد با رنگ‌های خنثی در دکوراسیون استفاده کنید و دکوراسیونی استثنایی بسازید.

دکوراسیون مستر روم

8. از آبی و سفید استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های آبی و سفید در دکوراسیون اتاق خواب، حسی مشابه زندگی در خانه‌های ساحلی را به آدم می‌دهد. پالت رنگی آبی و سفید می‌توانند سبب گردند که هوای تازه و خنک در فضای داخلی جریان یابد. در تصویر زیر می‌توانید جزئیات را مشاهده نمایید.

دکوراسیون مستر روم

9. از وینتیج غافل نشوید

یکی از اصلی‌ترین مزایای سبک دکوراسیون وینتیج این است که فرقی ندارد شما تمام اتاقتان را به سبک وینتیج چیده باشید یا تنها در بخش کوچکی از اتاق از وینتیج کمک گرفته باشید، به هرحال به کار بردن آن‌ها در دکوراسیون سبب می گردد که حس گرمی و صمیمیت به همه افراد منتقل شود.

دکوراسیون مستر روم

10. از رنگ آبی تیره برای قدرت بخشیدن به فضا استفاده کنید

اگر دوست دارید که دکوراسیون مستر روم قدرتمند جلوه کند باید از رنگ‌های قوی‌تری برای دیوارها و لوازم دیگر خانه استفاده نمایید. با استفاده از رنگ آبی تیره می‌توانید علاوه بر حفظ زیبایی اتاق خواب، دکوراسیون را جسورانه‌تر و قدرتمندتر جلوه دهید.

دکوراسیون مستر روم

فراموش نکنید که مستر روم خود را می‌توانید مطابق با سلیقه شخصی خود بچینید و پیش از این تنها ایده‌هایی را با شما در میان گذاشتیم که بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. مطمئن باشید دکوراسیونی که مطابق با سلیقه و شخصیت حقیقی خودتان باشد بیشتر بر دل می‌نشیند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطالب دیگر چیدانه را از دست ندهید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه