Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب لاکچری و 8 ایده برای دکوراسیون آن

به قلم: المیرا فلاحیان

داشتن یک اتاق خواب لاکچری می‌تواند علاوه بر زیبایی، تاثیر به‌سزایی بر روحیه افراد داشته باشد. آیا تا به حال به داشتن یک اتاق خواب لاکچری فکر کرده‌اید؟ به نظر شما چه المان‌هایی می‌توانند موجب لوکس‌تر دیده شدن اتاق خواب شما شوند؟ اگر قصد دارید جلوه‌ای لاکچری ک زیبا به اتاق خواب خود ببخشید، باید پیش از اقدام برای خرید لوازم گران قیمت و کالاهای لوکس، اصولی و با دقت بالا در رابطه با دکوراسیونی که قصد ایجاد آن را دارید، فکر کنید. زیرا به عنوان مثال صرف هزینه بسیار زیاد برای خرید مبلمان لزوما تضمین ظاهر لوکس اتاق خواب شما نخواهد بود. چیزی که سبب می‌گردد یک اتاق خواب لوکس به نظر برسد، جزئیات درست و به‌جایی هستند که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بر آن شدیم تا به شما در طراحی یک اتاق خواب لاکچری کمک کنیم. 8 ایده‌ای که در ادامه خواهیم گفت می‌توانند ایده‌های بسیار خوبی برای داشتن اتاق خوابی لوکس و در عین حال زیبا باشند.

اتاق خواب لاکچری

1. دیوارهایتان را زیبا کنید

دیوارهای سفید و خالی، حس سرد بودن را بیشتر از لوکس بودن به انسان منتقل می‌کنند، مگر در صورتی که دکوراسیون اتاق خواب شما به طور کلی حالتی مینیمالیسم داشته باشد و شلوغ بودن دیوارها چندان جذاب نباشد. برای افزایش زیبایی اتاق خواب و لاکچری دیده شدن آن، از تابلوهای نقاشی کوچک و یا کاغذهای دیواری استفاده کنید تا اتاق خواب گرم و صمیمی‌تر دیده شود.
به طور مثال به تصویر زیر دقت کنید. در این تصویر رنگ طوسی دیوارها سبب ایجاد تضاد بسیار زیبایی بین دیوار و سایر اجزاء،مانند تخت خواب، فرش و پرده شده است. اگر در این دکوراسیون، به جای رنگ طوسی از رنگ سفید برای دیوارها استفاده میشد، نتیجه حاصل این زیبایی را نداشت و سایر لوازم نیز تاثیر چشمگیری بر زیبایی دکوراسیون نمی‌گذاشتند.

چوب و هنر

مطالب بیشتر: دکوراسیون اتاق خواب 2019، 30 مدل دیدنی با تم بهار!

اتاق خواب لاکچری

2. تخت خوابی با تاج چشمگیر انتخاب کنید

افزودن یک تخت خواب با تاج لاکچری می‌تواند راهکاری تضمینی برای افزایش زیبایی اتاق خواب لاکچری می‌باشد. یک تخت خواب زیبا و خیره‌کننده لزوما قیمت گرانی ندارد، اما باید ویژگی‌هایی داشته باشد که توجه مخاطب را به خود جلب نماید. به عنوان مثال باید رنگ خیره کننده‌ای داشته باشد و به لحاظ اندازه و شکل، زیبایی اتاق خواب را دو چندان کنند.

مطالب بیشتر: دکوراسیون اتاق خواب بزرگ و رویایی، به این 9 نکته توجه کنید!

اتاق خواب لاکچری

3. نورهای مسحورکننده به دکوراسیون بیفزایید

فرقی ندارد که برای نوپردازی اتاق خواب لاکچری خود از لوسترهای سقفی استفاده میکنید یا از لامپهای رو میزی، به هر حال باید بدانید که نورپردازی صحیح از مهمترین ویژگیهای یک اتاق خواب لوکس به حساب میآید. باید لوسترهایی با بدنه براق و درخشنده انتخاب کنید. فرقی ندارد که لوسترهای طلایی، نقره ای و یا کریستالی را انتخاب میکنید، به هرحال باید لوستر انتخابی شما تاثیر مثبتی بر لوکس دیده شدن اتاق خواب شما داشته باشد. استفاده از یک لوستر بییار بزرگ و با شکل خاص میتواند به اعیانیتر دیده شدن اتاف خواب کمک کند.

مطالب بیشتر: دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک، 7 ایده از زوج های ایرانی!

صندلی در اتاق خواب لاکچری

4. یک صندلی یا نیمکت راحتی در اتاق قرار دهید

اگر در قسمتی از فضای اتاق خوابتات، مانند قسمت کنار پنجره و یا پایین تخت خوابتان فضای خالی دارد، میتوانید یک صندلی یا نیمکت راحتی در این فضا قرار دهید. این نیمکت راحتی میتواند مکانی آرام برای کتاب خواندن و در برخی مواقع حتی استراحت باشد. افزودن این نیمکتهای زیبا به دکوراسیون اتاق خواب سبب میگردد که اتاق خواب شما ظاهری مشابه اتاق هتلهای بسیار بزرگ داشته باشد. پس پیشنهاد چیدانه به شما این است که با قرار دادن یک نیمکت یا صندلی راحتی در اناق خواب ظاهری لاکچری و زیبا برای اتاق خود بسارید.

مطالب بیشتر: دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری، یک ساختمان همه چیز تمام!

اتاق خواب لاکچری با آینه

5. از آینه های مختلف در اطراف تخت خواب کمک بگیرید

یکی از مهمترین فوت و فن هایی که طراحان داخلی به هنگام دیزاین اتاق خواب در نظر میگیرند، قرار دادن یک یا چند آینه در بالای تخت خواب میباشد. استفاده از آینه ها میتواند سبب درخشندگی و زیبایی هرچه بیشتر لوازم داخل اتاق خواب شده و همچنین اتاق خواب را بزرگتر از حالت عادی خود نشان دهد.
پیشنهاد ما به شما این است که از آینه هایی با جزئیات بیشتر و طرح های منحصر به فرد تر انتخاب نمایید تا قرار دادن آنها در کنار تخت خواب جلوه ای زیبا به اتاق خواب لاکچری ببخشد.

مطالب بیشتر: اتاق خواب خاص، تنها با این 7 اکسسوری!

اتاق خواب لاکچری با میز پا تختی

6. میزهای پاتختی پر زرق و برق انتخاب کنید

میزهای پاتختی از جمله اساسی ترین اجزای سرویس خواب میباشند. البته انتخاب صحیح آنها میتواند تاثیر به سزایی بر زیباتر شدن فضا و دکوراسیون داشته باشد.
برای اینکه اتاق خوابی لوکس و زیبا داشته باشید، ابتدا باید روی میزهای پاتختی را مرتب و تمیز کنید. لوازم اضافی و کاغدهای باطله را از روی آن بردارید و اجازه دهید تنها آباژور روی میز پاتختی بماند. قرار دادن یک کتاب و یا یک گلدان کوچک از گل نیز میتواند تاثیر به سزایی بر زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب لاکچری داشته باشد.
برای اینکه نور آباژور روی میز پاتختی انعکاس یافته و چند برابر شود میتوانید در کنار آنها از آینه های دکوراتیو زیبا استفاده کنید تا فضای اتاق خواب لاکچری زیباتر و پرنورتر شود. به طور کلی استفاده از اشیای پر زرق و برق و تجملاتی در اتاق خواب میتواند جلوه ای لاکچری و چشمگیر به فضای داخلی اتاق ببخشد.

مطالب بیشتر: با این رنگ ها اتاق خوابی سرزنده اما آرام داشته باشید!

میز و کوسن در اتاق خواب لاکچری

7. از بالش و کوسنهای کوچک و بزرگ کمک بگیرید

حتما در فیلمها و سریالها دیده اید که اتاق خوابهای لاکچری دارای تعداد بسیار زیادی بالش و کوسن روی تخت خوابشان میباشند. شما هم اگر میخواهید جلوه ای زیبا و لوکس به اتاق خواب خود ببخشید بالش و کوسنهایی در ابعاد و سایزهای مختلف روی تخت خواب خود قرار دهید. میتوانید برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی اتاق خواب از چند کوسن اورسایز بزرگ، چند بالش با اندازه نرمال و دو یا سه عدد کوسن کوچک در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای اینکه این کوسن ها موجب شلوغ و نامرتب دیده شدن تخت خواب نشوند، باید یک قانون بسیار مهم را رعایت نمایید. کوسن و بالش ها را طوری بچینید که تنها یک چهارم طول تخت خواب را اشغال نمایند.

برای اینکه کوسن ها ظاهری لوکس تر بیابند، میتوانید در اطراف آنها از پارچه های پر زرق و برق مانند ابریشم، مخمل و پشم مصنوعی استفاده کنید.

مطالب بیشتر: کوسن تخت خواب، یک کالای ارزان برای دیزاین اتاق خواب لوکس

اتاق خواب لاکچری با رو تختی مخمل

8. از رو تختی مخمل استفاده کنید

تقریبا تمام اتاق خواب های لاکچری از پارچه های نرم و لطیف به عنوان رو تختی استفاده میکنند. جنس پارچه مخمل حالتی پر زرق و برق دارد و میتوانید جلوه ای بسیار زیبا به اتاق خواب لاکچری شما ببخشد.

 

برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب تان می توانید سری به بخش اهالی فن در چیدانه بزنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 

منبع: Forbes

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه