Chidaneh.com placeholder image

میز فایرپیت گازی؛ یک پذیرایی گرم!

به قلم: سمانه زارعی

آتش گرما می ­بخشد. این عنصر را می ­توانید به شکل­ های مختلفی در خانه و محوطه ویلا و خانه خود داشته باشید. در مطلب فایرپیت و شومینه راجع به فایرپیت صحبت کردیم. بعضی از انواع فایرپیت میز دارند و این ویژگی، آنها را کاربردی­ تر می­کند. در این مطلب می­خواهیم راجع به میز فایرپیت گازی صحبت کنیم. این مطلب از چیدانه را بخوانید.

 

سرویس خواب بالسا
فایرپیت گازی

فایرپیت گازی 

همانطور که گفتیم؛ فایرپیت یا آتشدان فضای قرارگیری آتش است. فایرپیت­ ها می توانند با سوخت­ های مختلفی مشتعل شوند. یکی از انواع فایرپیت گازسوز هستند. این نوع فایرپیت نسبت به انواع هیزمی زحمت کمتری دارد. و با بدست آوردن اطلاعات کمی راجع به فایرپیت گازی احتمالا آن را برای محوطه خود انتخاب خواهید کرد. 

 

مزایا و معایب فایرپیت

صنایع تولیدی ساحل
میز باربیکیو دار فلزی حصیری فضای باز
صنایع تولیدی ساحل

مزایا و معایب فایرپیت گازی

قبل از تهیه فایرپیت گازی بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

برخی از مزایای فایرپیت گازی:

  • نگهداری راحت و آسان: با توجه تمیزتر بودن نسبت به فایرپیت هیزمی؛ نیاز به تمیز کردن آن کمتر است.
  • استفاده راحت و سریع: فایرپیت گازی مانند شعله اجاق گاز به راحتی روشن و خاموش می ­شود.
  • سوخت تمیز: با فایرپیت گازی هوای محوطه آلوده نخواهد شد و هیچ دودی ایجاد نمی­ شود.

برخی از معایب احتمالی فایرپیت:

  • گرمای کمتر: فایرپیت گازی نسبت به فایرپیت هیزمی گرمای کمتری تولید می­ کند.
  • مسدود شدن شعله: این مسئله در صورتی پیش می ­آید که نگهداری درستی از فایرپیت صورت نگیرد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع شومینه فضای باز، 15 چهره جدید گرما در محوطه!

 

صنایع تولیدی ساحل
میز فایرپیت ساحل
صنایع تولیدی ساحل

میز فایرپیت گازی

میز فایرپیت گازی

یکی از ایده ­ها برای طراحی فایرپیت گازی، استفاده از میز برای آن است. میز فایرپیت گازی در فضاهای درهمی و برای قرار دادن وسایل بسیار مفید است. مخصوصا اگر از فایرپیت به عنوان آتشدانی برای طبخ غذا استفاده شود آن را کاربردی­ تر می­کند. هر فرمی از فایرپیت می ­تواند یک سطح به عنوان میز در کنار و یا دورتادور آن داشته باشد. برخی از شرکت­ های تولید­کننده طرح ­های سفارشی برای تولید فایرپیت گازی را اجرا می­ کنند.

مطلب پیشنهادی: تجهیزات فضای باز؛ هر آنچه در محوطه نیاز دارید!

 

میز فایرپیت گازی در محوطه

میز فایرپیت گازی؛ با یک تیر چند نشان بزنید!

اگر در محوطه خود محل نشستن و یا مبلمان فضای باز دارید؛ وجود یک میز فایرپیت گازی متناسب با مبلمان در وسط آنها صمیمیت و حس گرما را به جمع شما اضافه می­ کند. علاوه بر گرمایی که در زمستان ایجاد می­ شود؛ ایجاد نور وزیبایی در شب­ های تابستان هم از دیگر مزیت­ های آن است. میز فایرپیت امکان قرار دادن وسایل پذیرایی مختصری را فراهم می ­کند در نتیجه برای فضاهایی که جای کافی برای قرار دادن میز پذیرایی وجود ندارد این فایرپیت چندین کاربرد خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: باربیکیو گازی؛ مهمانی متفاوت در فضای باز!

 

فایرپیت گازی کابینت دار

فایرپیت گازی درپوش ­دار و کابینت ­دار

میز فایرپیت گازی در حیاط
میز فایرپیت گازی مدرن

انواع میز فایرپیت گازی

همانطور که قبلا اشاره شد؛ فایرپیت و شومینه در ابعاد و انواع مختلفی تولید می ­شوند. فایرپیت­ های گازی می ­توانند میز داشته باشند. با توجه به جنس بدنه فایرپیت که آتش در آن قرار می­ گیرد، میز متصل به آن هم  جنس متناسب با آتشدان را خواهد داشت. به طور مثال فایرپیت گازی که فلزی است یک میز فلزی چسبیده به خود دارد که می ­تواند برای پذیرایی استفاده شود. علاوه بر جنس، میز فایرپیت گازی می­ تواند در انواع فرم مربع، مستطیل و دایره طراحی شود.

آتش در کنار میز: برخی از انواع میز فایرپیت گازی، به طوری طراحی شده ­اند که یک طرف آن فایرپیت قرار دارد و یک سمت آن به عنوان میز مورد استفاده قرار می­ گیرد.

فایرپیت درپوش دار: انواعی از میز فایرپیت­ گازی، پوششی دارند که هنگامی که تصمیم به روشن کردن آن داشته باشید می ­توانید آن را باز کنید و هنگام خاموش بودن فایرپیت روی آن را بپوشانید.

فایرپیت کابینت دار: میز فایرپیت گازی هم هستند که کابینت کوچکی در زیر فایرپیت قرار گرفته است که علاوه بر ظاهر زیبا؛ جایی برای قرار دادن وسایل اضافی است.

فایرپیت دیواره دار: در طرح­ هایی از میز فایرپیت گازی، دیواره­ ی شیشه ­ای کوچکی بین آتش و میز تعبیه شده است تا فاصله ­ای بین شعله و سطح میز ایجاد شود.

فایرپیت در ارتفاع مختلف: یکی دیگر از انواع میز فایرپیت گازی، فایرپیت با ارتفاع کم و یا اندازه میز معمولی است. اگر یک میز مانند جلومبلی داخل خانه برای مبلمان محوطه بخواهید باید یک میز فایرپیت با ارتفاع کمتر تهیه کنید.

انواع میز فایرپیت گازی از نظر جنس بدنه:

  • آهنی
  • مسی
  • سنگی
  • چوبی
  • شیشه­ ای

مطلب پیشنهادی: انواع آتشگاه در باغ، محوطه­ تان را خاص کنید!

 

خرید میز فایرپیت

خرید میز فایرپیت گازی

حالا که تصمیم گرفته­اید فایرپیت و یا شومینه گازی تهیه کنید. در خرید و سفارش آن لازم است به مواردی توجه کنید:

ابعاد و اندازه میز فایرپیت گازی:

اگر در مبلمان فضای باز خود همه عناصر مانند صندلی، میز پذیرایی، میز جلوی مبلمان و.. را دارید شاید تهیه یک فایرپیت گازی کوچک هم برای ایجاد نور، گرما، زیبایی، طبخ غذا و.. کافی باشد. ولی اگر فضای قراردادن وسایل و پذیرایی ندارید میز فایرپیت گازی گزینه بسیار خوبی است.

 

فرم و سبک فایرپیت گازی:

تناسب اندازه و یا سبک و متریال فایرپیت و شومینه در محوطه را متناسب با سبک محوطه­سازی انتخاب کنید. به طور مثال یک میز فایرپیت گازی سنگی سفید برای یک محوطه­ی مدرن و ساده بسیار مناسب است. و یا میزهای فرفوژه­ی فایرپیت گازی می­توانند با سبک یک محوطه مجلل و کلاسیک جور در بیاید.

 

قیمت میز فایرپیت گازی:

برای تهیه فایرپیت به بودجه خود توجه کنید. جنس فایرپیت و ابعاد و اندازه­ی فایرپیت گازی بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. فایرپیت گازی که میز دارد قیمت بیشتری خواهد داشت. 

مطلب پیشنهادی: انواع شومینه و روش ساخت آنها

 

فایرپیت میز دار

کلام آخر:

نکته ­هایی که در مورد میز فایرپیت گازی بیان شد به خرید و انتخاب مناسب فایرپیت کمک می­ کند. برای انتخاب فایرپیت مناسب برای محوطه و حیاط ویلا و ساختمان خود به مواردی مانند: میزان استفاده، جنس فایرپیت، قیمت، ابعاد و اندازه آن توجه کنید. شرکت­ های مختلفی در زمینه سفارش و اجرای انواع فایرپیت فعال هستند که با بررسی محصولاتشان می­ توانید بهترین فایرپیت را انتخاب کنید.

اهالی فن چیدانه در زمینه فایرپیت و شومینه 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه