Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه دنج با دیوارهای آجری + ویدئو

به قلم: مهسا پوررضا

دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از رنگ های گرم و مبلمان راحت، فضایی متفاوت و به اصطلاح دنج پدید می آورد. در چنین فضایی معمولا از رنگ های گرمی مثل قرمز، قهوه ای، کرم و متریال چوب استفاده می شود و ترکیب این رنگ ها با بافت های طبیعی و سنتی یا عناصری برگرفته از طبیعت مثل کنده ی چوبی، مجسمه های چوبی و المان های سنگی و آجری ،فضای داخلی را با ظاهری آشنا و برگرفته از طبیعت طراحی می کند. در این قسمت از تور چیدانه به دکوراسیون خانه دنج با دیوار های آجری زوج جوان می پردازیم  نمونه هایی از طراحی خانه با رنگ های گرم و متریال های طبیعی آورده شده که در آن دیوار آجری، کفسازی  و شومینه، نقش مهمی در ایجاد فضایی دنج ایفا می کنند. 

دکوراسیون خانه دنج با دیوارهای آجری

دکوراسیون خانه دنج با دیوارهای آجری 

یکی از مهم ترین انگیزه های زوج جوان برای بازسازی خانه خود استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی کل خانه است. اگر شما در حال بازسازی داخلی منزل خود هستید می توانید از این روش استفاده نمایید و پوشش آجری تزیینی را روی دیوار مورد نظر خود نصب نمایید. توجه داشته باشید که دیوارهای آجری با سبک های مختلف دکوراسیون همخوانی و مطابقت دارند و علاوه بر این پوشش آجری در ابعاد و اشکال مختلف موجود می باشد همچنین برای طراحی این پوشش ها از آجرهای ساده و کوچک یا آجرهای سطحی بافت دار استفاده می شود.در صورت تمایل می توانید از ترکیب چند رنگ یا اندازه آجر برای تزیین دیوار پذیرایی استفاده نمایید همچنین می توانید دیوارپوش آجری را با دیوارپوش سنگی تلفیق نمایید و جلوه بدیعی را در فضای پذیرایی منزل تان ایجاد نمایید.

چوب و هنر

مشخصات کلی خانه

  • تعداد افراد ساکن: 4
  • شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو): من رشتم گرافیکه ،نقاشی میکشم و به دیزاین خونه و طراحی و بازسازی بناهای قدیمی و مستحکم علاقمندم
  • متراژ فضا: 150 متر
  • تعداد اتاق خواب: 3
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک سرویس فرنگی و یک سرویس ایرونی داره
  • رنگ های غالب: رنگ های غالب سفید و آجری و رنگ سوم زرد
  • ویژگی های برجسته: ویژگی برجسته ی خونمون آجری بودنشه و پرپنجره و روشن بودنش
  • طراح دکوراسیون: طراحش خودم هستم 4 سال پیش اینجا رو بازسازی کردم
  • هزینه تقریبی طراحی دکوراسیون و خرید وسایل: هزینه ی بازسازی 4 سال پیش 120 میلیون بود
دیوار های آجری یکی از ویژگی های برجسته خانه آرزو و همسرش

دیوار های آجری یکی از ویژگی های برجسته خانه آرزو و همسرش 

داشتن خانه ای با دیوار های آجری یکی از ویژگی های برجسته خانه آرزو و همسرش محسوب می شود. از نظر صاحبان خانه، استفاده از دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی قدم جسورانه‌ای است که تفاوت بارزی در حال و هوای فضا ایجاد می‌کند. فرقی ندارد در کدام شهر یا کشور زندگی می‌کنید، دیوار آجری و آجر می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی دکوراسیون فضای داخلی منزل یا محل کار شما باشد و حتی پس از سال‌های طولانی هم شما را خسته و دل‌زده نکند.امتیاز ویژه آجر برای طرح دیوارپوش داخلی، ایجاد حس دنج و گرمابخشی است که به محیط می‌دهد. البته تا چند سال پیش این نوع دکوراسیون داخلی چندان در کشور ما جاافتاده نبود، زیرا بسیاری از افراد تصور می‌کردند، دیوارپوش آجری در حقیقت یک دیوار برهنه است که با بی‌توجهی صاحب‌خانه برای ترمیم مواجه شده است!

چیدمانی شیک به رنگ سفید و آجری

چیدمانی شیک به رنگ سفید و کرم 

از نظر آرزو برای داشتن خانه ای دنج با دیوار های آجری بهترین رنگ سفید، کرم و زرد است. یکی از مکمل‌های جذاب رنگ کرم، سفید است . این ترکیب رنگی برای دکوراسیون خانه ایده بسیار مناسبی است زیرا فضا را دلبازتر و روشن تر می‌کند. معمولا رنگ سفید و کرم بهترین انتخاب برای افرادی است که علاقه چندانی به استفاده از رنگ‌ها در فضا ندارند. شما به راحتی می‌توانید با کمک رنگ کرم، زیبایی و گرمای مطلوبی در فضا ایجاد کنید و با ترکیب اندکی از رنگ سفید، شیک ترین دکوراسیون را داشته باشید. معمولا استایل دکوراسیون مبل راحتی کرم فضا را بزرگتر نمایش می‌دهد، از سوی دیگر حس جذابیت و پرستیژ خاصی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. پس طبیعی است که برای زیباتر شدن خانه، باید از این رنگ همه فن حریف کمک بگیرید.

پنجره های قدی و بلند از بخش های مهم خانه

پنجره های قدی و بلند از بخش های منحصر به فرد خانه

یکی دیگر از ویژگی های مهم و بسیار ارزشمند خانه از نظر آرزو و همسرش ، پنجره های قدی و متعدد آن محسوب می شوند. اگر صاحب خانه با پنجره ی بزرگی شده‌اید خوب است از نوری که از طریق این پنجره مهمان خانه‌تان می‌شود به خوبی بهره ببرید. خانه هایی با پنجره بزرگ که نورگیرهای خوبی دارند، ساعت‌های طولانی‌تری روشن هستند و نیاز کمتری به روشن شدن چراغ برای روشن نگه داشتن محیط دارند. پس تا می‌توانید از این نور در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این پنجره ها به شما کمک می‌کنند تا فضای پرنورتری داشته باشید و مجبور نیستید لوازم مختلف خانه را به بهانه‌ی روشن‌تر نشان دادن خانه از رنگ‌های محدودی انتخاب کنید.

مطالب بیشتر: 50 ایده ناب دکوراسیون پنجره پذیرایی + عکس

دکوراسیون خانه نورگیر

دکوراسیون خانه نورگیر

در هنگام چیدمان خانه‌ی نورگیر به گفته آرزو  به این نکته توجه کنید که بیش از حد شلوغ شدن محیط با انتخاب طرح‌های عجیب و شلوغ و رنگ‌های مختلف برای پرده یا مبل نه تنها کمکی به زیبایی محیط نمی‌کند بلکه مطمئن باشید خیلی زود باعث آزار و اذیت خودتان نیز می‌شود. در ضمن هر چقدر پنجره‌ی خانه شما بزرگ‌تر باشد فضای بیشتری با پرده‌ها پوشانده می‌شود و فکر کنید اگر این پرده‌ها طرح و رنگ مناسبی نداشته باشند چه ظلمی در حق دکوراسیون خانه خود می‌کنید. به همین منظور از پرده های ساده متناسب با نوع چیدمان در خانه استفاده شده است.

گوشه دنج خانه با صندلی راک

گوشه دنج خانه، ترکیب صندلی راک و شومینه 

 به گفته صاحبان خانه، همیشه حضور شومینه در خانه حس خوب و صمیمیت را القا می کند. قطعا هنگامی که با دیوار های آجری و صندلی چوبی راک ترکیب شود بهترین گزینه برای گوشه دنج خانه محسوب خواهد شد. یک صندلی راک چوبی دارای سبک طبیعی است که می‌تواند بسیار جذاب باشد.گذراندن اوقات روی صندلی راک، آرام‌بخش است. حرکت آسان عقب و جلو، آن را به مکانی ایده‌آل برای کتاب خواندن، گپ زدن یا حتی خواب کوتاه تبدیل می‌کند. ممکن است متوجه شوید که صندلی راک به اندازه دلخواه شما راحت و جذاب نیست به همین منظور آرزو از زوکش و کوسن جهت راحتی بیشتر استفاده کرده است.

یک مجموعه شمع برای یک بعدازظهر دلنشین

استفاده از شمع در دکوراسیون خانه به گفته آرزو فوق العاده است. شمع ها با اشکال و سایزهای مختلف نمایی چشمگیر و دلپذیر را برای اتاق نشیمن القا می کنند. هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، نور فوق العاده ای ایجاد می کنند که برای مهمانان نیز دلچسب است. برای این مواقع حتی بهتر است از شمع های غیرعطری با رنگ روشن استفاده کنید.

گل ها مترادفند با دنج بودن

گل ها مترادفند با دنج بودن

به گفته صاحبان خانه اگر گل ها را در گوشه گوشه خانه جای دهید، بیشترین تاثیر را دارند، پس آن ها را در یک نقطه اتاق جمع نکنید. اگر چندین دسته گل رنگارنگ از یک جشن برای تان باقی مانده، می توانید آن ها را به دسته های هماهنگ تقسیم کنید. قرار دادن گل در جای جای خانه حاکی از آن است که همواره در خانه حضور دارید.
مطالب بیشتر: انواع گل خشک در دکوراسیون، قشنگه و از بین نمیره!

خانه ایی مملو از گرما و نور

خانه ایی مملو از گرما و نور

پتوهای گرم، بالشت های نرم، قالیچه های لطیف و نوری جزئی از لامپ ها ترکیباتی عالی برای خلق فضایی دلنشین در خانه هستند. اتاقی آرام و خنثی می تواند با همین عناصر به محیطی گرم و روشن تبدیل شود. اساساً پتوها و بالشت ها می توانند به گونه ایی بی نظم چیده شوند تا دیگران احساس کنند که می توانند فوراً در هر گوشه ایی که می خواهند بنشینند و آرام بگیرند.

دیدگاهی خلاقانه برای چیدمان ظروف و لوازم 

ظروف معمولاً به صورت مخفیانه درون کابینت قرار می گیرند، اما اگر  مانند صاحبان خانه دنج  در پی ایجاد تنوع هستید، توجه نمائید که تا چه حد می توانید در فضای اتاق تغییر ایجاد کنید. از تجربه نهراسید: جای قرارگیری آن ها را تتغییر دهید آن ها را تغییر دهید یا اشیاء دیگری در کنار ظروف  قرار دهید. مهم ترین نکته، اجتناب از قالب ثابت چیدمان ظرف ها است و به جای آن بیشتر بر اساس دلخواه خود عمل کنید.

مطالب مرتبط: مدل چیدمان شلف، هر چیزی رو طبقه چندم بذاریم؟

دکوراسیون آشپزخانه با دیوار آجری

شاید انتخاب آجر به دلیل نظافت سخت برای فضایی مانند آشپزخانه کمی دور از ذهن به نظر برسد و یکی از چالش های صاحبان خانه محسوب می گردید. اما با کمی زیرکی می توانید از آن برای فضاهایی مانند دیوار وردی آشپزخانه و یا اطراف کابینت های دور از گاز و سینک استفاده کنید و ظاهر صمیمی با دیوار آجری به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.دیوار آجری در آشپزخانه را با نورپردازی، زیباتر جلوه دهید. بازی با نور و ایجاد سایه ها در دیوار، طرح های جذابی را به وجود می آورد و آشپزخانه ی شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد.

دکوراسیون اتاق خواب دنج با دیوار آجری

تخت خواب از ضروریات جدایی ناپذیر یک اتاق خواب است. باید برای تهیه ی بهترین سرویس خواب، به تمام نکات مخصوصا رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب توجه زیادی داشت و بر اساس آن ها زیباترین و هماهنگ ترین کالای خواب را انتخاب کرد، همان طور که در این تصویر می بینید تلفیق دیوار آجری با سرویس تخت و روتختی های کرم قهوه ای فضای گرم و دلچسبی را به وجود آورده است.

دکوراسیون بالکن همچون حیاطی کوچک 

از بخش های زیبای خانه آرزو و همسرش دکوراسیون بالکن و استفاده مفید از آن به عنوان یک فضای سبز زیبا اشاره کرد.بالکن در فصلهای معتدل، محل مناسبی برای نشستن و لذت بردن از هوای خارج منزل است. شاید تصور شما از یک بالکن زیبا وجود یک دست میز و صندلی یا مبل فضای بیرونی راحت باشد اما تصور کنید وقتی در بالکن آپارتمان خود باربیکیو می‌گذارید، لبه‌های بالکن پر از درختچه و گلدان‌های زیبا باشد و کف بالکن هم با چمنی سبز و یک‌دست چشم‌ شما را خیره کند. لذت چنین ناهار یا شامی را با وقت گذراندن در یک بالکن آجری یا سیمانی ساده مقایسه کنید و ببینید، چقدر هر روز در چنین بالکنی ایتادن حال‌تان را خوب می‌کند.

مطلب بیشتر: طراحی تراس و بالکن کوچک، 23 ایده برای فضای دنج و سبز خانه

دکوراسیون خانه دنج با دیوار آجری

جمع بندی 

دکوراسیون منزل مدرن می تواند دنج اما سرشار از حس امنیت و آرامش طراحی شود. یکی از آیتم های تاثیرگذار در این زمینه ، بهره گیری از هارمونی گرم در طراحی فضای داخلی است. این هارمونی گرم می تواند در متریال کف سازی، دیوار و بدنه و حتی نورپردازی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دیواره های آجری یکی دیگر از ایده های جذاب در طراحی دکوراسیون منزل مدرن است که می تواند در بحث حس امنیت و آرامش تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مقاله از تور چیدانه به بررسی چیدمان و دکوراسیون خانه دنج با دیوارهای آجری آرزو و همسرش پرداختیم.

برای تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید از اهالی فن کمک بگیرید. عکس های منزل طراحی شده خود را برای ما ارسال کنید تا در تور خانه گردی انتخاب شوید 09388547140 تلگرام چیدانه.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فروهر در تاریخ 23 فروردین 1402
خیلی زیباست و لی تبدیل به نمایشگاه مبلمان شده
سعیده در تاریخ 27 فروردین 1402
حالم خوب شد با دیدن این خونه

ثبت دیدگاه