Chidaneh.com placeholder image

رنگ اتاق کودک: 9 پیشنهاد از بهترین رنگ ها

به قلم: مژگان احمدی

رنگ اتاق کودک: اتاق کودک فوق العاده ترین مکان برای حضور جسورانه رنگ ها است. البته نباید از این موضوع هم غافل شد که اتاق کودک یکی از تاثیر گذارترین مکان ها بر روی حالات روحی و عاطفی کودکان است. پس انتخاب رنگ اتاق کودک موضوع بسیار مهمی است. این مطلب می خواهد به شما نشان دهد که چه رنگ هایی برای اتاق کودک مناسب است، البته باید دقت کنید که در انتخاب رنگ اتاق کودک حتما سلیقه و نظر خود او را هم اعمال کنید، چرا که این اتاق متعلق به اوست و قرار است تا شخصیتش در آن شکل بگیرد پس حتما به این نکته توجه کنید.

رنگ صورتی در اتاق خواب کودک
رنگ اتاق صورتی برای کودک

رنگ اتاق کودک: صورتی

نتیجه رنگ صورتی همیشه انسان را به یاد دختر بچه های کوچک با عروسک هایی با دامن های چین چینی و گل گلی می اندازد و قطعا این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق خواب یک دختر کوچک است. همه چیز در این اتاق خواب می تواند هاله ای از رنگ صورتی داشته باشد. از دیوار ها و درب کمد ها و شلف ها گرفته تا کفپوش اتاق و میز تحریر و حتی پرده ها. 

چوب و هنر

به عکس بالا نگاهی بیاندازید تا ببینید که نتیجه این کار چه می شود. البته همه لوازم و تجهیزات اتاق خواب نباید از یک رنگ باشند، بعضی از وسایل باید روشن تر و بعضی دیگر باید پر رنگ تر باشند. این که هرکدام به چه شکلی باشند به سلیقه شما و دختر کوچکتان بستگی دارد. شاید مطلب 10 پیشنهاد ساده برای دکوراسیون اتاق دخترانه رویایی هم به کارتان بیاید. 

رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک
رنگ اتاق قرمز برای کودک

رنگ اتاق کودک: قرمز

همه می دانند که قرمز رنگ هیجان و سرزندگی است. این رنگ قدرت و هیجان بیشتری را به اتاق کودک شما القا می کند و باعث می شود تا او همیشه سرحال و پر جنب و جوش باشد. اما باید دقت کنید که چه رنگی از طیف قرمز را انتخاب می کنید. قرمز کم رنگ ممکن است اتاق را خسته کننده نشان دهند، می توانید از قرمز های پر قدرت تر مانند آنچه در عکس بالا می بینید استفاده کنید. رو تختی، دیوار ها و حتی لوازم و وسائل دکوری هم می توانند قرمز باشند.

درباره دکوراسیون قرمز بیشتر بخوانید: 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد با استفاده از رنگ های ملایم
دکوراسیون اتاق نوزاد

رنگ های ملایم برای اتاق خواب نوزادان

اگر به دنال مناسبترین رنگ اتاق کودک برای یک فسقلی نو رسیده هستید خب قضیه کمی فرق می کند و باید از رنگ های ملایم تری استفاده کنید. اتاق نوزادان باید دارای رنگ های ملایم و روشن باشند تا حس آرامش بیشتری به آن ها منتقل شود. دیدن 41 تصویر زیبا از دکوراسیون اتاق نوزاد می تواند به شما در انتخاب رنگ ایده دهد. این رنگ های ملایم می توانند از طیف سبز، یاسی یا حتی آبی انتخاب شوند این کاملا به خود شما مربوط است.

درباره کاربرد انواع رنگ سبز در دکوراسیون بیشتر بخوانید:

استفاده از رنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک
رنگ اتاق نارنجی برای کودک

رنگ اتاق کودک: نارنجی 

رنگ نارنجی خاصیتی دارد که برای اتاق کودکانی که کم کم دارند وارد دوره نوجوانی می شوند بسیار مناسب است. نارنجی رنگی قدرتمند است که هم به عنوان رنگ اتاق کودک در اتاق خواب های دخترانه مناسب است و هم برای اتاق خواب های پسرانه. انتخاب رنگ نارنجی برای اتاق خواب کودکان یک انتخاب جسورانه است و طبق روانشناسی رنگ ها این رنگ القا کننده حس اعتماد به نفس است. اگر برای استفاده از نارنجی در اتاق خواب به کمک احتیاج دارید عکس بالا می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در مطلب 7 ترکیب رنگی جذاب با نارنجی هم می توانید دیگر رنگ هایی که می توانید با نارنجی ست کنید را ببینید.

رنگ زرد در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

رنگ اتاق کودک: زرد

خانواده زرد را مهمان خانه خود کنید! پیشنهاد دیگری که می خواهیم به شما بدهیم رنگ زرد است. بر خلاف خیلی ها که فکر می کنند این رنگ را اصلا نباید هیچ جا استفاده کرد ما می خواهیم به شما پیشنهاد بدهیم که اتفاقا ازاین رنگ هیجان انگیز استفاده کنید. البته استفاده از این رنگ باید خیلی هوشمندانه صورت بگیرد وگرنه ممکن است به جای خوشحالی و هیجان القای حس یکنواختی کند. 

رنگ اتاق کودک

رنگ اتاق کودک: ترکیب هوشمندانه رنگ‌ها

استفاده از ترکیب چند رنگ که هر یک تعریف، سبک و خصوصیات خاص و متفاوتی دارند هم می توانید به عنوان یک پیشنهاد دیگر در نظر بگیرید. به طور مثال عکس بالا را ببینید، مطمئن هستم وقتی کودک تان با چنین اتاقی روبرو شود چشمانش از خوشحالی برق خواهد زد. هر کدام از عناصر می توانند رنگی خاص داشته باشند که با دیگری متفاوت باشند. هر در کمد ها می تواند رنگی متفاوت داشته باشد و یا هر کدام از کشو های میز تحریر. شاید بهتر باشد در این رابطه با کودکتان مشورت کنید. پیشنهاد میکنیم برای انتخاب درست رنگ مطلب معجزه چرخه رنگ در دکوراسیون منزل را حتما بخوانید.

رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک
رنگ اتاق آبی برای کودک

رنگ اتاق کودک: آبی

رنگ آبی جزو رنگ هایی است که در اطراف ما به وفور یافت می شود و چون برای ما تداعی کننده دریا و آسمان است همراه خود آرامش را می آورد. استفاده کردن از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی احتیاج به کمی جسارت دارد. اما اگر شما بدانید که از این رنگ چگونه در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید به راحتی می توانید به فضایی دست پیدا کنید که در عین داشتن آرامش بسیار مجلل و سلطنتی به نظر می آید. اگر به رنگ آبی علاقه مند هستید مطالب زیر در انتخاب رنگ به شما کمک میکنند:

رنگ سفید در طراحی اتاق کودک
رنگ اتاق سفید برای کودک

رنگ اتاق کودک: سفید

خیلی از مادر پدر ها فکر می کنند که انتخاب رنگ سفید برای اتاق خواب کودک بدترین انتخاب است. چرا که خیلی زود کثیف می شود و ظاهری بد پیدا می کند. اما ما می خواهیم به شما بگوییم که رنگ سفید بستری مناسب را برای جلوه گری دیگر رنگ ها در اتاق خواب کودکان پدید می آورد پس با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بشناسید!

 

استفاده از رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک
رنگ اتاق کودک سیاه

رنگ سیاه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک؟

رنگ سیاه هم یکی دیگر از آن رنگ هایی است که پدر مادر سعی می کنند تا کمتر از آن استفاده کنند چرا که معتقد هستند که این رنگ بسیار دلگیر است، اما ما می خواهیم ایده ای را به شما نشان دهیم تا به راحتی از این رنگ نیز به عنوان رنگ اتاق کودک استفاده کنید. وقتی این رنگ را برای دیوار ها به کار می برید می توانید از استیکرهایی مانند سیاره های منظومه شمسی روی آن استفاده کنید و به کودک عزیزتان دقیقا همان چیزی را نشان دهید که به آن علاقه دارد. البته بسیار مهم است که از هر رنگی به صورت هوشمندانه و به اندازه به کار ببرید و سن کودک و علایق او را نیز در انتخاب رنگ لحاظ کنید.

رنگ اتاق کودک

در پایان:

اگر در فضایی(محلی) با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده : شمیم آقازاده | اقتباس از : houzz | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sndekorisa در تاریخ 10 اسفند 1395
اگر میخواهید اتاق فرزندتون رو اصولی و خلاقانه بچینید، قبل از هر کاری با کارشناسان دکوریسا، رایگان! مشورت کنید: 021-66577515 0919-0755457 www.dekorisa.com تیم پرحوصله و با سلیقه دکوریسا در ساعات اداری از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی تمام شما عزیزان خواهد بود!

ثبت دیدگاه