Chidaneh.com placeholder image

بهترین و جدیدترین مدل پرده اتاق خواب شیک

به قلم: نرگس مهردادیان

پرده‌ها از مهم‌ترین اجزا در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب هستند. پرده اتاق خواب می‌تواند از تابش نور مستقیم نور به‌خصوص در اول صبح جلوگیری کند، باعث حفظ انرژی اتاق شود و موجب زیبایی و شیک شدن دکوراسیون اتاق خواب شود. این پرده‌ها در مدل‌های متنوع و با طرح و رنگ‌های جذابی طراحی شده و در بازار موجود هستند که می‌توان از انواع پرده‌های سلطنتی و لاکچری، ساده یا مدرن و شیک استفاده کرد. توجه داشته باشید که باید با توجه به سبک دکوراسیون، طرح و رنگ سایر وسایل اتاق خواب و سلیقه شخصی، بهترین، زیباترین و جداب‌ترین انتخاب را برای پرده اتاق خواب داشت. انتخاب پرده مناسب اتاق خواب علاوه بر نقش زیبایی و دکوراتیو، وابسته به موارد مهمی چون اندازه فضای اتاق خواب، میزان ورود نور و محرمیت این فضا است. در مطالب قبلی چیدانه به‌طور کلی انواع پرده منزل را بررسی کردیم، در این مطلب به معرفی بهترین و جدیدترین مدل‌های پرده اتاق خواب شیک و زیبا و ویژگی‌های یک پرده مناسب برای اتاق خواب با توجه به میزان نور، محرمیت و دکوراسیون داخلی اتاق‌ خواب می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

خواب1
خواب2
شیک

 طراحی پرده اتاق خواب شیک

طراحی پرده‌ اتاق خواب با توجه به نقش دکوراتیو آن در دکوراسیون داخلی به منظور ایجاد فضایی شیک و جلوه‌‌ای زیبا در اتاق خواب انجام می‌شود. اما این پرده‌ها با اهداف مهم دیگری چون خصوصی کردن فضای اتاق خواب، تنظیم روشنایی و نور اتاق خواب هم استفاده می‌شوند. در نتیجه بهتر است برای انتخاب مدل پرده شیک اتاق خواب، تمام فاکتورهای گفته شده، در نظر گرفته شود.  برای آشنایی بیشتر با انواع پرده‌های لوکس و شیک مطلب آن را بخوانید.

چوب و هنر
رنگ

رنگ مناسب برای پرده اتاق خواب

با توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها و اینکه اتاق خواب مکانی برای استراحت افراد است، مناسب‌ترین رنگ‌ برای پرده اتاق خواب رنگی است که باعث ثبات، افزایش آرامش روحی انسان، خواب و استراحت بیشتر شود. برای مثال رنگ‌هایی چون آبی فیروزه‌ای، سبز، سفید، صورتی یا یاسی و رنگ‌های خنثی چون طوسی یا کرم انتخاب‌های مناسبی هستند. از طرف دیگر رنگ پرده اتاق خواب باید متناسب با اندازه اتاق، میزان نورگیر بودن، سبک دکوراسیون و رنگ وسایل اتاق خواب انتخاب شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه رنگ‌های مناسب پرده مطلب پرده رنگی را بخوانید.

نور

تاثیر نور فضا در انتخاب پرده اتاق خواب

اگر اتاق خواب به اندازه کافی نورگیر باشد، بهتر است از پرده‌های ضخیم برای آن استفاده شود چراکه نور زیاد در اتاق خواب ممکن است مانع استراحت شود. توصیه می‌شود برای اتاق خواب از پرده‌های ترکیبی استفاده کنید. برای مثال یک لایه پرده حریر یا پارچه رنگ روشن در زیر و پرده‌ای ضخیم‌تر روی آن نصب شود تا در مواقع استراحت روی پرده حریر کشیده شود. اما در صورت نورگیر نبودن اتاق خواب می‌توان از پارچه‌های حریر و تور به تنهایی استفاده کرد. پرده اتاق خواب حریر برای تنظیم میزان نور و دمای اتاق خواب بهترین گزینه است که زیبایی فوق‌العاده‌ای هم ایجاد می‌کند.

مدرن کوچک
کلاسیک بزرگ

اهمیت اندازه اتاق خواب در انتخاب پرده 

اندازه اتاق خواب نقش مهمی در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب دارد و پرده‌ای که برای اتاق خواب‌های بزرگ، با متراژ بالا استفاده می‌شود با پرده‌ اتاق خواب با فضای کوچک متفاوت است. اگر اندازه اتاق خواب کوچک است بهتر است از پرده‌های مدرن، ساده و مینیمال استفاده شود و پرده‌های کلاسیک و سلطنتی والان دار و تزیین شده با ابزار برای اتاق‌‌خواب‌های بزرگ مناسب هستند. نصب پرده سلطنتی در اتاق خواب کوچک، باعث کوچک نشان داده شدن اتاق می‌شود. برای پنجره‌های کوتاه در اتاق خواب‌های کوچک می‌توان با استفاده از پرده‌های بلند و قدی، ظاهر زیباتر و شکیل‌تری به فضای اتاق خواب بخشید. 

پارچه

انواع پارچه پرده اتاق خواب

امروزه تنوع پارچه‌ها زیاد شده و برای دوخت پرده برای فضاهای مختلف محدودیتی وجود ندارد. انواع پارچه‌های حریر، تور، نخ پنبه، ابریشم، کتان، مخمل یا حتی پلاستیک در دوخت پرده اتاق خواب استفاده می‌شوند. در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب، به پارچه پرده باید توجه زیادی شود. جنس پرده اتاق خواب باید با توجه به سبک دکوراسیون، میزان محرمیت فضا و تعادل دما در فصول مختلف انتخاب شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب انواع پارچه پرده‌ای را بخوانید.

مدل

انواع مدل‌ پرده اتاق خواب

پرده‌های اتاق خواب در انواع مختلفی تولید و استفاده می‌شوند. در انتخاب مدل پرده اتاق خواب علاوه بر میزان نورگیری و محرمیت اتاق باید توجه ویژه ای به سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و ویژگی‌های فرد یا افرادی که از اتاق خواب قرار است استفاده کنند، داشته باشید.

حریر

پرده حریر و تور اتاق خواب

پرده‌های حریر و تور نور را کاملا از خود عبور می‌دهند. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر نیست، از حریر و تور استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این پرده‌ها حریم خصوصی را حفظ نمی‌کنند، می‌توان برای محدود شدن دید اتاق خواب به‌صورت ترکیبی پرده‌ حریر را با دیگر پارچه‌ها چون آستر استفاده کرد.

نخ پنبه

پرده‌های ابریشم و نخ پنبه در اتاق خواب

پرده‌های ابریشم و نخ پنبه نور را به اندازه متوسطی از خود عبور می‌دهند. استفاده از این پرده‌ها برای اتاق خواب طرفداران زیادی دارد. این پارچه‌ها به نازکی تور و حریر نیستند و حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، علاوه بر این‌ پرده‌های از جنس ابریشم و ساتن ظاهری شیک و لاکچری به دکوراسیون اتاق خواب می‌بخشند.

بلک اوت

پرده بلک اوت در اتاق خواب

پرده‌های بلک اوت (blackout) کاملا مانع ورود نور می‌شوند. این پرده‌ها که از پارچه‌های ضخیمی چون مخمل و کتان دوخته می‌شوند، به تازگی محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده‌اند. این پرده‌ها موجب ایجاد محرمیت فضا شده و مانع عبور نور زیاد در مواقع استراحت می‌شوند، بنابراین انتخاب مناسبی برای اتاق خواب‌هایی با پنجره مشرف و نورگیر هستند. 

زبرا
رومن

پرده کرکره‌ای اتاق خواب

پرده‌های کرکره‌ای جزء پرده‌های مدرن هستند که از حریم خصوصی به‌خوبی حفاظت می‌کنند و بیشتر مدل‌های آن قابلیت تنظیم نور دارند. به‌همین دلیل برای پرده اتاق خواب انتخاب بسیار مناسبی هستند. امروزه پرده کرکره‌ای اتاق خواب در مدل‌های متنوعی چون رومن، شید رول، لوردراپه و زبرا، با ظاهری زیبا، خاص و کاربردی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

پانچ

پرده پانچ اتاق خواب

استفاده از مدل پرده پانچ برای اتاق خواب طرفداران زیادی دارد و با هر سلیقه و دکوراسیونی هماهنگ است. این پرده‌ها ساده، مدرن و شیک بوده و همزمان به حفظ حریم خصوصی اتاق خواب نیز کمک می‌کنند. امروزه فناوری تولید پارچه و پرده پانچ پیشرفت کرده و می‌توان طرح‌های مختلفی روی پرده چاپ کرد. طرح‌های ساده‌ای چون گل و ستاره برای کودکان یا طرح‌های فانتزی و صورت انسان برای دیگر اتاق‌خواب‌ها و ازین طریق فضا را از یکنواختی خارج کرده و نشاط را به اتاق خواب هدیه داد. پرده‌های پانچ به سه دسته ساده، چاپی و طرح‌دار تقسیم می‌شوند.

فانتزی

پرده اتاق خواب فانتزی

پرده فانتزی، پرده‌ای با طرح و نقش‌های خیالی و غیر واقعی است. خیال و تصور محدودیتی ندارد، در نتیجه می‌توان هر طرحی را برای پرده فانتزی به‌کار برد. پرده‌ فانتزی با استفاده از طرح‌های متنوع و رنگ‌های خاص مانند یک اثر هنری است.‌ پرده فانتزی برای افرادی که به تنوع، جذابیت و خاص بودن خانه علاقمندند انتخاب مناسبی است. پرده‌های چاپی و تصویری جزء این نوع پرده‌ها هستند که برای پرده اتاق خواب دخترانه و پسرانه هم کاربرد دارند.

کودک

پرده اتاق خواب کودک

پدر یا مادران به دکوراسیون اتاق خواب فرزندشان اهمیت زیادی می‌دهند چراکه طراحی مناسب این فضا می‌تواند تاثیر به‌سزایی در روند رشد کودک داشته باشد. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، پرده یکی از وسایل مهم است. برای مثال در انتخاب پرده اتاق خواب کودک، باید به امنیت کودک، اندازه، رنگ و نداشتن تزیینات اضافی روی پرده توجه زیادی داشت.

دخترانه

مدل پرده اتاق خواب دخترانه

پرده اتاق خواب تاثیر زیادی بر روحیه دختران کودک یا نوجوان دارد. پرده‌های فانتزی چون پرده‌های روشن با طرح گل، عروسک، شخصیت‌های کارتونی دخترانه و ماه و ستاره مناسب اتاق خواب دختران است. پرده‌های روشن اتاق خواب دختران باعث نشاط و سرزندگی آن‌ها می‌شود. البته باید این انتخاب با توجه به سن و علایق  خودشان انجام شود. دختران نوجوان معمولا به پرده‌های ساده و شیک اتاق خواب علاقمندند. مدل یا طرح پرده اتاق بهتر است با را با روتختی، رنگ دیوارها یا فرش اتاق خواب ست شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب پرده اتاق خواب دخترانه را بخوانید.

پسرانه

مدل پرده اتاق خواب پسرانه

پرده اتاق خواب می‌تواند تاثیر زیادی روی قوه تخیل و وضع روحی کودکان داشته باشد. معمولا پسر بچه‌ها به طرح‌های ماشین، شخصیت‌های کارتونی یا حیوانات علاقه زیادی دارند. البته برای خرید حتما سلیقه و سن فرزند را در نظر داشته باشید. برای مثال پرده با رنگ تیره و طرح‌های خاص چون منظومه شمسی می‌تواند مناسب پرده اتاق خواب پسران نوجوان باشد.

عروس

پرده اتاق خواب عروس

معمولا افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند، به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت زیادی می‌دهند. پرده اتاق خواب عروس به‌عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون، نقش مهمی در زیبایی اتاق خواب ایفا می‌کند. معمولا پرده این اتاق خواب‌‌ به رنگ‌های روشن و سفید و از جنس تور یا حریر دوخته می‌شود. تور و حریر با ویژگی‌هایی چون زیبایی، آرام‌بخش بودن و شستشوی آسان مناسب این فضاست اما مشکل عدم محافظت از حریم خصوصی دارد. برای حل این مشکل بهتر است از آستر یا والان استفاده شود. پرده زبرا، پانچ و کرکره‌ای هم برای پرده اتاق خواب عروس انتخاب مناسبی است.

قیمت

قیمت پرده اتاق خواب

قیمت پرده اتاق خواب با توجه به اندازه پرده، جنس پارچه، نوع دوخت و ابزار مورد استفاده در نصب آن تعیین می‌شود. گران قیمت‌ترین پرده، صرفا زیباترین پرده برای اتاق خواب شما نیست، بلکه استفاده از پرده‌ای، که با ارزانترین نوع پارچه اما باکیفیت بالا و ساده‌ترین مدل اما متناسب با فضای دکوراسیون داخلی اتاق دوخته شده، می‌تواند بهترین انتخاب و زیباترین مدل پرده برای اتاق خواب شما باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی داشتن یک خرید خوب می‌توانید مطلب راهنمای خرید پرده را بخوانید.

کلاسیک2
مدرن2

کلام پایانی

اتاق خواب مکانی است که بیشتر در مواقع استراحت و خواب به‌کار می‌رود و افراد به دنبال کسب آرامش روحی در این فضا هستند. پرده اتاق خواب به‌عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی این فضا، می‌تواند تاثیر زیادی در تامین این آرامش داشته باشد. پرده از گذشته برای محافظت از سرما و گرما، کنترل تابش نور خورشید و حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شده اما امروز کاربرد پرده فراتر از این‌هاست و به‌عنوان ابزاری دکوراتیو در طراحی دکوراسیون منزل هم به‌کار می‌رود. برای ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون اتاق خواب نیازی به تغییرات زیاد با هزینه‌های بالا نیست، شما می‌توانید با ایده گرفتن از این مطلب، رعایت چند نکته ساده، توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود و سلیقه شخصی‌تان بهترین، زیباترین و شیک‌ترین پرده را از بین پرده های متنوع موجود برای این فضا انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پرده مطالب راهنمای نصب پرده، شستن پرده و آموزش دوخت پرده ساده را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه