Chidaneh.com placeholder image

قیمت انواع ست قابلمه، هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

به قلم: تحریریه چیدانه

خرید ست قابلمه یکی از اصلی ترین بخش های خرید جهیزیه مربوط به آشپزخانه است. استفاده روزانه و مکرر از قابلمه ها باعث می شود که دقت در انتخاب و خریدشان افزایش پیدا کند تا در نهایت بتوان محصولی با کیفیت مطلوب و البته ماندگاری بالا تهیه کرد.

خرید ست قابلمه

به همین مناسبت در این مطلب از مجموعه مطالب زندگی نو در وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به بررسی انواع ست قابلمه بپردازیم و بهترین برندهای قابلمه را نیز با هم بشناسیم.

تابلو فرش ریحان

قابلمه‌های تفلون

قابلمه تفلون یکی از رایج ترین انواع ست قابلمه است که معمولا طرفداران بسیاری نیز دارد. به طور کلی اگر بخواهیم این نوع از قابلمه ها را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

معایب قابلمه تفلون

هرچند قابلمه‌ های تفلون از محبوب‌ ترین نوع قابلمه‌ ها هستند، ولی در مقایسه با سایر قابلمه‌ها انتخاب چندان مطمئنی نیستند. فلز سنگین کادمیوم که در اغلب آنها وجود دارد، با استفاده پی‌ در پی قابلمه وارد غذا می‌ شود و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌ های دیگر را زیاد می‌ کند. 

تفلون

مزایای قابلمه تفلون

ظروف تفلون نچسب، نسبتا سبک، با کاربرد و شست‌ و شوی راحت و با مصرف کمتر روغن هستند. پیشنهاد چیدانه به شما این است که از تفلون‌ های تولیدکنندگان معتبر استفاده نمایید و در صورت آسیب، پخت غذا درون آن را متوقف کنید.

مطلب مرتبط: کدام جنس ظرف برای پخت و پز بهتر است؟

قابلمه‌های چدن

یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید ست قابلمه ، قابلمه های چدن هستند. این نوع از قابلمه ها نیز ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند.

چدن

مزایای قابلمه چدن

عمر طولانی و وزن بسیار بالایی دارند. برای پخت طولانی و یکنواخت مناسب‌ اند و به حرارت بالا مقاوم اند. چدن فلزی است که مدت زیادی گرم می‌ ماند. مطمئن شوید قابلمه‌ ای که به نام چدن خریداری می‌ کنید فاقد آلومینیوم باشد. چدن، آلیاژی از آهن است و قابلمه چدن واقعی با خراش سطحش زنگ می‌ زند.

معایب قابلمه چدن

به طور کلی نباید این نکته را فراموش کرد که سرویس قابلمه چدن گران‌قیمت هستند و تنوع چندانی از نظر طرح و رنگ ندارند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن قابلمه سوخته، چیکارش کنم؟

قابلمه‌های استیل

قابلمه های استیل با تنوع بالایی که در تولید دارند می توانند طیف گسترده ای از مشتریان را به سمت خود جذب کنند. ویژگی های کلی این نوع از قابلمه ها شامل این موارد می شوند:

مزایای قابلمه استیل

این نوع از قابلمه از دیگر قابلمه‌ ها بهداشتی‌ تر بوده دوستدار سلامت‌اند. عمر طولانی داشته، زنگ نمی‌زنند و واکنشی نسبت به مواد غذایی ندارند. به علاوه اینکه این سرویس دارای قیمت مناسبی بوده و برای پخت انواع خورش و غذاهای آبدار بسیار مناسب هستند. 

استیل

معایب قابلمه استیل

این نوع از قابلمه ها حرارت را مستقیم انتقال می‌ دهند، یعنی غذا سریع‌تر در آن می‌سوزد. برندهای معتبر را استفاده کنید که چند لایه‌اند. اگر غذا به ته قابلمه چسبید، با مقداری سرکه یا استیل شو آن را ترمیم کنید. 

مطلب مرتبط: وسایل استیل را برق بیندازید

 قابلمه‌های سرامیکی

قابلمه های سرامیکی به عنوان جدیدترین انواع سرویس آشپزخانه شناخته می شود و مزایا و معایب آن نیز به این شرح هستند:

مزایای قابلمه سرامیکی

دارای روکش نچسب و بدون ترکیبات مضر و تا حدی مقاوم به خوردگی و خراش است. به علاوه اینکه این نوع از قابلمه ها دارای بدنه و کف چندین لایه هستند که لایه سرامیک یکی از لایه‌ های بدنه قابلمه است. حرارت را به خوبی پخش و منتقل می‌ کنند.

قابلمه سرامیکی

معایب قابلمه های سرامیکی

این نوع از قابلمه ها قیمت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل در استفاده از آنها باید کمی دقت بیشتری کنید. این را نیز اضافه کنیم که باید مراقب بود تا تکه‌ های سرامیک آن وارد غذا نشود. 

مطلب مرتبط: ظروف سرامیکی، عتیقه های مادربزرگ را در گنجه نگذارید!

قابلمه‌های گرانیتی

قابلمه های گرانیتی یکی از انتخاب های اول برای خرید ست قابلمه جهیزیه شناخته می شوند. اگر بخواهیم این نوع از قابلمه ها را کامل بررسی کنیم می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

مزایای قابلمه گرانیتی

در بین پوشش‌ های نچسب، گرانیت از همه بادوام‌ تر و سخت‌ تر است. گرانیت یا سنگ خارا به دلیل جنس خود، گرما را نگه داشته و غذا در آن دیرتر از ظروف معمولی می‌ سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می‌ دهد. چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی‌ دهد. 

قابلمه گرانیتی

معایب قابلمه گرانیتی

سایزهای بزرگ این نوع از قابلمه ها بسیار سنگین هستند و علاوه بر آن برای گرم شدن نیز به مدت زمان بیشتری احتیاج دارند. بنابراین اگر برای گرم شدن غذایتان عجله دارید بهتر است که روی این نوع از ست قابلمه ها حساب نکنید. 

قابلمه‌های آلومینیومی

برخلاف تصور بیشتر محصولات مشابهی که در بازار می‌ بینید بیشتر از جنس آلومینیوم است و نه فلز روی! فلز روی برای قابلمه مناسب است ولی کمتر یافت می‌ شود. در ادامه به بررسی قابلمه های آلومینیومی می پردازیم:

مزایای قابلمه آلومینیومی

این نوع از قابلمه ها وزن کمی دارند و به راحتی نیز قابل جا به جایی هستند. علاوه بر آن انتقال سریع گرما و همین طور قیمت به نسبت پایین آنها نیز از دیگر مزایای قابلمه آلومینیومی به شمار می آید.

قابلمه آلومینیومی

معایب قابلمه آلومینیومی

آلومینیوم برای سلامت انسان ضرر دارند. نگهداری و پخت مواد غذایی اسیدی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و شور در این ظروف، موجب خروج آلومینیوم و ورود آن به غذا می‌ شود که بیماری و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. قابلمه‌های آلومینیومی ارزان و با وزنی سبک هستند.
حرارت در این قابلمه‌ ها به شکل یکنواخت و سریع پخش می‌ شود. حساسیت آن به ضربه باعث می‌ شود که سریع فرمش تغییر کند.

خرید قابلمه مسی

 

قابلمه‌های مسی

یکی از قدیمی ترین انواع ست قابلمه، قابلمه های مسی هستند که هنوز هم که هنوز است به قوت خودشان باقی اند. ویژگی های این نوع از قابلمه ها به این شکل است:

مزایای قابلمه مسی

حرارت را به خوبی و یکسان پخش می‌ کنند. جالب است بدانید که این نوع قابلمه در بازار به شکل کیلویی فروخته می‌شود و کار دست هنرمندان ایرانی است. البته برندهای دیگری هم سرویس های قابلمه با این جنس عرضه کرده اند ولی قطعا کار دست چیز دیگر است!

قابلمه مسی

معایب قابلمه مسی

مس قرمز در معرض هوا اکسید می‌شود و حالت سبز رنگ می گیرد و در این صورت برای سلامت مضر است. اغلب داخل مس با فلزی دیگر پوشانده می‌شود تا مس به داخل غذا وارد نشود. مس با مواد غذایی اسیدی و شور واکنش نشان می‌دهد و طعم غذا را تغییر می‌دهد. 

مطلب مرتبط: با ظروف مسی دکوراسیون منزل خود را دگرگون کنید!

قابلمه‌های شیشه‌ای

ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، یکی از بهترین ظروف پخت و پز هستند. مزایا و معایب این نوع از قابلمه ها را در ادامه بررسی می کنیم:

مزایای قابلمه شیشه ای

گر این ظروف بی‌ رنگ باشند سالم‌ ترین انتخاب برای طبخ غذا هستند و به علت اینکه درون آنها کاملا دیده می شود، حس خاصی را به آشپزخانه می‌ دهد. تا زمانی که این ظروف ضربه‌ محکم نخورد و شوک دمایی به آن وارد نشود، مقاوم هستند. در مدل های جدیدتر حرارت بالا را تحمل می‌ کنند. 

قابلمه شیشه ای

معایب قابلمه شیشه ای

این نوع از قابلمه ها به دلیل ظرافت طراحی خود نیازمند دقت بالایی در نگهداری هستند چرا که وارد شدن ضربه ای محکم می تواند باعث شکسته شدن آنها شود.

قابلمه‌های لعابی

روکش‌ لعابی اغلب روی ظروفی سرامیکی یا چدن کشیده می‌ شود. در ادامه برخی از ویژگی های این قابلمه ها را بررسی می کنیم:

مزایای قابلمه لعابی

این نوع ظروف برای گرم کردن کنسرو و قوطی‌ ها، پخت غذاهای آبدار و یا نگهداری غذا در فریزر استفاده می‌ شوند.

معایب قابلمه لعابی

طول عمر روکش لعابی محدود است و بر اثر ضربه و نوسان حرارتی از بین می‌ رود. 

برگهف
ست 9 پارچه قابلمه برگهف
برگهف
برگهف
سرویس 8 تکه قابلمه نئو گلاس برگهف
برگهف
برگهف
قابلمه منهتن برگهف
برگهف

خرید ست قابلمه 

برای تهیه سرویس قابلمه مورد نظرتان می توانید به فروشگاه هر برند مراجعه کنید و از میان محصولات موجود، سرویس خود را تهیه کنید. همچنین با توجه به اینکه راسته فروش ظروف از هر نوعی در محله شوش تهران قرار دارد، می توانید به آنجا بروید و با تنوع بسیار زیادی که وجود دارد، با سلیقه و با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برندهای قابلمه

بهترین برندهای قابلمه

به طور کلی برندهای بسیاری به تولید و عرضه انواع ست قابلمه می پردازند که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها می پردازیم:

برند سرویس قابلمه فلورانس ایتالیا

این برند زیبایی و کیفیت بالایی دارد و به شما کمک می کند که غذاهای خود را در سلامت بیشتری پخت و پز کنید. برند فلورانس ایتالیا علاوه بر قابلمه محصولات دیگری همچون کتری و قوری، ظروف گرانیتی، اتو، زودپز و… را نیز تولید می کند.

برگهف
قابلمه با درب لاور برگهف
برگهف
برگهف
قابلمه حرفه ای استیل سری هتل لاین برگهف
برگهف
شرکت کوشا نوین ترنج
قابلمه 28 suzuki ( sun)
شرکت کوشا نوین ترنج

برند سرویس قابلمه تفال

این برند نیز به عنوان یکی از بهترین و نام آشناترین برندهای قابلمه ویژگی های منحصر به فردی دارد که از میان آنها می توان به درجه حرارت بالا و نشان دهنده درجه حرارت اشاره کرد که به محض بیش از حد گرم شدن قابلمه شما را مطلع خواهد کرد. قابلمه های تفال دارای روکش داخلی ضدخش هستند و می توان حس متفاوتی از آشپزی را با آنها تجربه کرد.

سرویس قابلمه

 

برند سرویس قابلمه یونیک

محصولات برند یونیک نیز سال هاست که اعتماد مشتریان خود را جلب کرده است. کیفیت بالای قابلمه های برند یونیک در کنار زیبایی آنها این محصولات را به انتخاب هایی هوشمندانه تبدیل کرده است. 

قیمت انواع ست قابلمه

با توجه به نوسانات قیمت محصولات نمی توان قیمت مشخصی را به طور قطع اعلام کرد با این حال می توان به طور حدودی با ذکر مثال هایی حدود قیمت انواع ست قابلمه را ذکر نمود:

  • قیمت سرویس قابلمه چدن سرامیک 10 پارچه حدود 700 هزار تومان
  • قیمت سرویس قابلمه 30 پارچه گرانیت حدود 2 میلیون تومان
  • قیمت سرویس قابلمه 7 پارچه چدن گرانتی جدود 500 هزار تومان
  • قیمت سرویس قابلمه استیل 9 پارچه حدود 1 میلیون تومان
  • قیمت سرویس قابلمه 10 پارچه سرامیکی حدود 800 هزار تومان

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

کدام قابلمه؟ کدام غذا؟

7 جا قابلمه ای داخل کابینت، معجزه می کنند!

با کمبود جای قابلمه و ماهی تابه در آشپزخانه چه کنیم؟

ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
نام در تاریخ 17 آذر 1396
مرسی برای سایت خوبی که دارید https://nali24.joomla.com/

ثبت دیدگاه