Chidaneh.com placeholder image

بهترین برند هود آشپزخانه چیست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

هود آشپزخانه از جمله آن عناصری است که وجود آن می تواند خیال خیلی ها را راحت کند. داشتن یک هود مناسب و هوشمندانه می تواند به شما کمک کند که راحتی و آسایش بیشتری را در آشپزخانه خود و در زمان پخت غذا تجربه کنید. در پی این موضوع انتخاب یک محصول متناسب با نیازهای شما مسئله ای است که اهمیت بسیاری پیدا می کند. شما باید پیش از خرید هود آشپزخانه دقیقا بدانید که باید به دنبال چه نوع محصولی باشید و چه مارک هایی از این محصول می توانند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما باشید تا به طور مفصل به موضوع راهنمای خرید هود آشپزخانه بپردازیم و شما را با زیر و بم های خرید این محصول آشنا کنیم.

هود آشپزخانه

درباره هود آشپزخانه

هودهایی که امروزه در بازار موجود هستند تنوع بالایی دارند و در دسته بندی های متعددی قرار می گیرند. پیش از این در مطلبی با عنوان «بهترین هود آشپزخانه، هوشمند انتخاب کنید!» به بررسی برخی از مدل هایی اعم از هودهای هوشمند از نوع 400، هودهای هوشمند Downdreft، هودهای هوشمند table، هودهای هوشمند VARIO، هود آشپزخانه با زاویه ی عمود، هود آشپزخانه سقفی، هود های جزیره ای آشپزخانه و… پرداخته شده است که با مراجعه به آن می توانید تمامی آنها را به طور دقیق بشناسید.

چوب و هنر

با این حال هودهای بسیاری نیز وجود دارند که معرفی از آنها قطعا خالی از لطف نخواهد بود. برای مثال یکی از رایج ترین ترین انواع هودهای آشپزخانه آنهایی هستند که با نام هودهای زیر کابینتی شناخته می شوند. قیمت این نوع از هودها غالبا مقرون به صرفه است و می توان آنها را با مدل ها و سبک های متفاوتی از دکوراسیون آشپزخانه همراه کرد. نصب این نوع از هودها کار چندان سختی نیست و می توان به راحتی از پس آن برآمد.

از دیگر انواع رایج هودهای آشپزخانه، نمونه های دیواری هستند که بسته به نوع خاصی از طراحی دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از هودهای آشپزخانه که غالبا با نام های هودهای شومینه ای و یا شیب دار نیز شناخته می شوند چیزی شبیه به دودکش هستند و به راحتی در از بین بردن بوی بد و یا بوی غذا تاثیرگذار هستند. البته باید این را نیز اضافه کرد که این نوع از هودهای آشپزخانه نسبت به هودهای کابینتی هزینه بیشتری دارند و علاوه بر صدای کمی که از خود تولید می کنند مکش بسیار بالایی نیز دارند.

امیر صادقی
کریسمس در خانه ی توانیر
امیر صادقی

نکات خرید هود آشپزخانه

پیش از این در مطلبی با عنوان «نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه، بهترین مدل کدام است؟» سعی شده تا با مرور نکات خرید این محصول در روند انتخاب و خرید هود آشپزخانه به شما مشورت و یاری داده شود. در این مطلب با بررسی انتخاب بهترین هود بر اساس نوع تهویه چنین گفته شده است که « هودها از لحاظ کارکرد معمولا به دو دسته تقسیم می شوند. 

دسته اول آنهایی هستند که که فقط نقش هواک را داشته و هوای نامناسب آشپزخانه را از طریق کانال که به بیرون راه دارد، به خارج از خانه منتقل می کنند.

اما دسته دوم هوا را به داخل خود کشیده، تصفیه کرده و سپس باز می گرداند. قبل از هر انتخابی شما باید بدانید که دقیقا به کدام نوع احتیج دارید. برای دسته اول باید کانال کشی لازم انجام شده و در صورت امکان پذیر نبودن این کار، ممکن است هزینه زیادی را برای شما در برداشته باشد. معمولا دسته دوم در نوسازی و بازسازی آشپزخانه ها کاربرد بیش تری دارند.»

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

با این حال در این مطلب مسائل دیگری اعم از قدرت و سرعت مکش، تولید صدا در دستگاه، ابعاد هود، سبک آن و… نیز به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است که توصیه می کنیم حتما نگاهی به آنها بیندازید. برای مثال در رابطه با قدرت مکش هود چنین آمده است که «یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برتری یک هود را ثابت می کند همین قدرت مکش است. حال برای است که بدانید برای آشپزخانه شما هود با چه قدرتی مورد نیاز است باید یه محاسبه خیلی ساده انجام دهید: معمولا برای این کار ابعاد آشپزخانه به طور مثال 15 متر مربع ) در ارتفاع 3 متری سقف ضرب شده که عددی ( 45 متر مکعب ) به متر مکعب به دست می آید. این عدد همان قدرت مکش هود را به شما نشان می دهد. یعنی برای آشپزخانه ای با ابعاد 15 متر مربع، هود با حداقل قدرت مکش 450 m3/h باید انتخاب شود. البته معیارهای دیگری نیز مانند اپن بودن آشپزخانه در این محاسبه دخیل خواهند بود که در این صورت انتظار می رود که حدود 20 درصد افزایش قدرت برای هود در نظر گرفته شود.»

ثمین موسوی
کابینت سفید
ثمین موسوی

علاوه بر این در مطلب دیگری با عنوان «انتخاب و خرید هود مناسب برای آشپزخانه» به عنوان نکات خرید این محصول نکاتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند که به این شرح هستند:

  1. برای خرید هود آشپزخانه بودجه ی خود را ارزیابی کنید.
  2. برای هود آشپزخانه بین فیلتر زغالی و فیلتر آلومینیومی انتخاب کنید.
  3. در انتخاب هود اولویت های زیبایی مورد نظر تان را بسنجید.
  4. سرعت جریان هوای مطلوب تان را برای هود آشپزخانه در نظر بگیرید.
  5. سطح ایجاد سر و صدای هود بدون دودکش را بررسی کنید.

شما می توانید با مطالعه کامل این مطلب نیز اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و تکمیل کنید.

ثمین موسوی
طراحی آشپزخانه چوبی
ثمین موسوی

بهترین برند هود آشپزخانه

اگر بخواهیم بهترین برندهای هود آشپزخانه موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم باید آنها را به دو دسته کلی تقسیم نماییم:

هود آشپزخانه ایرانی

برخی از بهترین برندهای ایرانی هود آشپزخانه شامل اسنوا، اخوان، درسا، تکنوگاز، استیل البرز، ناب استیل و… می شوند که با توجه به تنوع بالایی که در محصولاتشان دارند می توانند شما را از جنبه های متفاوتی از قبیل کیفیت، امکانات، قیمت و… راضی نگه دارند.

هود آشپزخانه خارجی

اما اگر بخواهیم نمونه های خارجی برندهای هود آشپزخانه را نام ببریم بهتر است که حتما از مارک هایی اعم از آ ا گ، LETO، T&D، مایرباخ، فورس و… یاد کنیم. این برندها نیز تنوع محصولی خوبی دارند و می توانند انتخابی خوبی برای دکوراسیون آشپزخانه شما به حساب بیایند.

پرفروش ترین هود آشپزخانه

طبیعتا آشنایی با بهترین و پرفروش ترین مدل هود آشپزخانه های موجود در بازار می تواند با حدود زیادی به شما کمک کند تا با دقت و اطلاعات بیشتری دست به انتخاب محصول مورد نظر خود بزنید. در ادامه شما را با سه مورد از پرفروش ترین هودهای آشپزخانه آشنا می کنیم:

  • هود آشپزخانه مورب صدرا مدل SD-101: این مدل از هود آشپزخانه با داشتن محدوده سایز 85، 3 دور موتور عادی، کلید فشاری، یک عدد موتور، قابلیت تنظیم پوشش دودکش، فیلتر آلومینیومی و… توانسته در میان یکی از سه مدل پرفروش هود آشپزخانه جای بگیرد.
  • هود آشپزخانه تکنوگاز مدل TDG910B: این مدل نیز با داشتن 4 دور موتور عادی، صفحه نمایش، کلید لمسی، یک عدد موتور، فیلتر آلومینیومی و… در میان سه مدل پرفروش هود آشپزخانه قرار گرفته است.
  • هود آشپزخانه فورس مدل FH45: این مدل از هود آشپزخانه با داشتن 4 دور موتور عادی، دور فوق سریع، کلید لمسی، کنترل از راه دور، نحوه برقی باز شدن درب، فیلتر استیل ضد رنگ و… خود را در میان سه مدل پرفروش بازار جای داده است.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه