Chidaneh.com placeholder image

قیمت درب آکاردئونی، همه چیز درباره این حفاظ های مطمئن!

به قلم: تحریریه چیدانه

حفظ امنیت خانه و محل زندگی و یا حتی محل کار مسئله بسیار مهمی است که نمی توان به همین سادگی ها از کنار آن گذشت. به طور کلی روش های مختلفی برای حفظ امنیت خانه وجود دارد که یکی از رایج ترین و یا بهتر است بگوییم راحت ترین آنها استفاده از درب آکاردئونی است، حفاظی که بر روی درب معمولی ساختمان نصب می شود و ورود به داخل خانه را بدون داشتن کلید قفل مخصوص خود غیر ممکن می کند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با خرید درب آکاردئونی بیشتر برایتان بگوییم و شما را با قیمت درب آکاردئونی نیز آشنا کنیم. 

درب آکاردئونی

تابلو فرش ریحان

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی به دربی میگویند که به‌صورت تاشو و ریلی جمع و باز می‌شود. این درب از متریال های متفاوتی در دو نوع داخلی و خارجی ساخته می‌شود. شما باید برحسب نیازتان آن‌ها را انتخاب و سفارش دهید. این نوع از درب ها به عنوان حفاظی شناخته می شود که امنیت ساختمان و درب ورودی واحدهای آپارتمان، شرکت و یا مغازه را حفظ کرده و خیال شما از بابت امنیت واحد به مراتب راحت تر می کند. 

مطلب مرتبط: هوشمندسازی ساختمان، با یک دکمه کل خانه را کنترل کنید!

صنایع فلزی کاوه
حفاظ آکاردئونی
صنایع فلزی کاوه

مزایای درب آکاردئونی

اگر بخواهیم به مزایای درب آکاردئونی بپردازیم و بگوییم که دقیقا چه چیزهایی آن را به یک انتخاب ایده آل و البته ایمن تبدیل کرده است می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  • درب آکاردئونی فضای بسیار کمی را اشغال می کند و به راحتی می توان آن را باز و بسته کرد.
  • این نوع از حفاظ ها وزن نسبتا کمی دارند و این موضوع به هیچ عنوان از استحکام آنها نکاسته است.
  • معمولا خیلی کم پیش می آید که این نوع از درب ها با خرابی مواجه شوند و همین موضوع نیز آن را نسبت به درب های ضد سرقت پیشرفته چند قدم جلوتر می اندازد.
  • این نوع از درب ها به عنوان یک وسیله امنیتی و حفاظی هیچ نوع مراقبتی احتیاچ ندارد و در نتیجه شما هیچ نیازی به دزردگیر و یا دوربین ندارید.

انواع درب آکاردئونی

درب های آکاردئونی را از چند نظر می توان در دسته بندی هایی متفاوت تقسیم نمود. برای مثال اگر بخواهیم درب آکاردئونی را از نظر انواع ظاهری و کلی دسته بندی کنیم می توانیم آن را در انواع دوگل لوزی، پروانه ای، چهار گل و همین طور کلاسیک خلاصه نماییم. اما در ادامه شما را با دسته بندی دیگری از انواع درب آکاردئونی نیز آشنا می کنیم.

به طور کلی می توان گفت که درب آکاردئونی به دوسته خارجی و داخلی تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

گروه صنعتی کاوه
درب آکاردئونی (کشویی)
گروه صنعتی کاوه

درب آکاردئونی خارجی

این درب در اصل یک حفاظ آهنی است و به شکل شبکه‌ هایی لوزی است که در هنگام باز و بسته شدن به‌ صورت تاشو عمل می‌ کند. گاهی از درب آکاردئونی به‌ عنوان درب اصلی هم استفاده می‌ شود. البته در فضاهایی که بیش تر جداکنندگی فضا مانند داخل بازارچه‌ ها مدنظر است.

معمولا در رابطه با رنگ درب آکاردئونی آهنی نیز می توان با تنوعی اعم از رنگ‌ های مشکی، مشکی مسی، قهوه‌ ای سوخته، سفید و سفید نقره‌ ای رو به رو شد که ازجمله رنگ‌ های پرطرفدار در این زمینه است. رنگ درب‌ ها کوره‌ ای است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

مطلب مرتبط: دزدگیر منزل، یعنی کی میتونه باشه این موقع شب؟!

خرید درب آکاردئونی

درب آکاردئونی داخلی

این نوع درب بیش تر در فضاهای اداری یا تالارهای پذیرایی برای تقسیم‌ بندی فضاها کاربرد دارد. درب آکاردئونی داخلی برخلاف نوع آهنی که مانند حفاظ است، در زمان باز بودن مانعی برای دیده شدن قسمت دیگر است. متریال هایی که برای درب آکاردئونی داخلی استفاده می‌ شوند شامل پی‌ وی‌ سی و ام دی اف هستند. پیشنهاد می‌ شود در صورتی‌ که از پی‌ وی‌ سی برای ساخت درب استفاده می‌ کنید برای زیباتر شدن درب از روکش چوب استفاده کنید.

اما اگر بخواهیم در رابطه با تفاوت درب آکاردئونی پی وی سی و ام دی اف بگوییم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که پی‌وی‌سی به دلیل وزن پایین، قابلیت شستشو و زیبایی ظاهری کاربرد بیشتری در این قسمت دارد. درب آکاردئونی ‌ام دی اف به دلیل وزن بالا و نبود ریل زمینی در مدت‌زمان کمی خودش را می‌اندازد و ترک می‌خورد. البته دلیل درخواست سفارش ام دی اف قیمت مناسب آن نسبت به پی‌وی‌سی است.

این نوع از درب آکاردئونی را می توان در رنگ هایی با تنوع بالا در بازار شاهد بود. معمولا پرطرفدارترین رنگ درب آکاردئونی داخلی شامل سفید، گردویی، نسکافه ای، کرم استخوانی، طوسی و… می شود. 

مطلب مرتبط: نصب دوربین مداربسته، دستا بالا!

پرشین در
درب آکاردئونی پرشین در
پرشین در

 

نکات مهم درب آکاردئونی

  • دربی را انتخاب کنید که دارای دو قفل توکار (سوئیچی) و قفل روکار باشد.
  • درب آکاردئونی سه گل یکی از بهترین انتخاب‌ ها است.
  • دربی که کم تر از سه گل باشد امنیت کم تری دارد و ورود سارقین به‌ راحتی صورت می‌ گیرد.
  • توجه داشته باشید قسمت ریلی درب روان باشد.
  • دقت کنید دربتان پرچ‌ های محکم و مرغوبی داشته باشد.
  • نباید درب از پروفیل‌ های آهن‌ های ضایعاتی درست‌ شده باشد.
  • درب باید بدون سروصدا باز شود.
  • زمان سفارش تا نصب درهای استاندارد ساختمانی ۷ روز است ولی برای پروژه‌ های بزرگ‌ تر زمان تحویل توافقی هست.
  • از دستگاه وکیوم برای روکش چوب بر روی پی‌ وی‌ سی استفاده می‌ شود.
  • معمولا توصیه می شود که درب آکاردئونی شما دارای مقاطع کناری 50 در 30 باشد.
  • بهتر است که درب آکاردئونی تا از کمربند ایمنی نیز برخوردار باشد.
  • ابعاد مقطع ریلی درب آکاردئونی به شکل استاندارد باید 50 در 50 باشد.

گروه صنعتی کاوه
درب آکاردئونی (کشویی)
گروه صنعتی کاوه

نحوه سفارش درب آکاردئونی

 بعد از مشاوره و اندازه‌ گیری محل نصب درب، سازنده درب آکاردئونی یک فاکتور ارائه می‌ دهد. بعد از پرداخت مبلغ بیعانه ساخت درب آغاز می‌ شود و به مدت حدود ۷ روز کاری درب ارسال و نصب می‌ شود.

صنایع فلزی کاوه
درب آکاردئونی
صنایع فلزی کاوه

 قیمت درب آکاردئونی

به طور کلی باید گفت که با توجه به نوسانات قیمت موجود در بازار نمی توان هزینه مشخصی را در رابطه با قیمت درب آکاردئونی و هزینه نصب آن مطرح کرد. با این حال اگر بخواهیم بازه ای کلی و البته حدودی را در رابطه با قیمت درب آکاردئونی مطرح کنیم می توانیم بگوییم که هزینه هر متر مربع درب آکاردئونی درجه یک از 600 هزار تومان شروع شده و در برخی از مدل ها به 2 میلیون تومان نیز می رسد.

علاوه بر این هزینه نصب درب آکاردئونی و یا رنگ کوره ای آن نیز چیزی حدود 200 تومان تا بیش از 500 تومان خواهد بود. طبیعتا با توجه به محل زندگی تان و همین طور کیفیت متریالی که برای درب آکاردئونی خود در نظر دارید می توانید با هزینه های متفاوتی رو به رو شوید که بسته بودجه ای که دارید انتخاب آنها کار سختی نخواهد بود. طبیعتا محاسبه قیمت درب آکاردئونی دارای فرمولی مشخص است که به این شرح خواهد بود:

ارتفاع درب *عرض درب*قیمت هر مترمربع = قیمت تمام‌ شده درب آکاردئونی

شما می توانید این مطالب مشابه در وب سایت چیدانه را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه