Chidaneh.com placeholder image

آموزش بازسازی خانه | صفر تا صد از زبان متخصص

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از ترفندهای ایجاد تغییرات منزل، بازسازی خانه است. از تغییر رنگ دیوارها گرفته تا تعویض لوله کشی­ های ساختمان، می­ توان همه را جزوی از بازسازی خانه در نظر گرفت. اینکه قرار است در بازسازی خانه چه کارهایی انجام شود؛ بستگی به درخواست­ های شما و شرایط خانه دارد. در این مطلب از چیدانه قرار است در مورد آموزش بازسازی خانه صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید. 

آموزش بازسازی خانه

تا به حال به این موضوع فکر کرده ­اید که آیا فضاهایی که ما در آنها کار و زندگی می­ کنیم، استانداردهای لازم را دارند و به صورت اصولی طراحی شده ­اند؟ احتمالا اغلب ما به این سوال پاسخ منفی بدهیم. چگونه می ­توانیم فضای زندگی خود را کاربردی و غنی کنیم؟ فضایی مطلوب که در خدمت زندگی کردن باشد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به مواردی از طراحی اصولی منزل توجه کنیم، به طور مثال؛ نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل، طبیعت در منزل، رنگ و.. از مواردی هستند که فضا را برای یک زندگی ایرانی مطلوب می­ کنند. با آموزش بازسازی خانه می­ توانید خودتان تغییراتی را در خانه ایجاد کنید.

قالیشویی ادیب

 

آموزش بازسازی ساختمان

آموزش بازسازی ساختمان

آموزش بازسازی ساختمان؛ چه چیزهایی را یاد بگیریم؟

اگر به بازسازی منزل علاقه دارید، می­ توانید با برنامه ­ریزی؛ صفر تا صد نکته­ های بازسازی منزل را با شرکت در کلاس­ های مرتبط و یا مطالعه یاد بگیرید. و همچنین با توجه به نکته­ های کوچکی که برای بازسازی ساختمان وجود دارد؛ خودتان شروع به ایجاد تغییر در خانه کنید. برای آموزش بازسازی لازم است اصول کلی آن را بدانید که شامل:

  • آشنایی با متریال
  • نورپردازی ساختمان
  • آشنایی با سبک­ های طراحی داخلی
  • اصول و نکته ­های بازسازی

 

انتخاب متریال برای بازسازی منزل

انتخاب متریال برای بازسازی منزل

آموزش بازسازی خانه و انتخاب درست متریال

وقتی شما متریال­ها را به خوبی می­ شناسید، در انتخاب آنها نگرانی وجود نخواهد داشت. ولی باید از انواع جنس موجود در بازار آگاه باشید و بتوانید متریال خوب و بد را از همدیگر تشخیص بدهید. یکی از مشکلات رایج در بازسازی خانه؛ می ­تواند انتخاب متریال نامناسب باشد، مثلا یا انتخاب کفپوش نامناسب ساختمان؛ بعد از چند سال ناچار به تغییر خواهید بود.

 

نورپردازی ساختمان در بازسازی

نورپردازی ساختمان در بازسازی

نورپردازی ساختمان در آموزش بازسازی

یکی از موارد مهم در بازسازی خانه؛ توجه به نورپردازی است. بهتر است چندین نکته را برای نورپردازی مورد توجه قرار دهید:

  • یکی از این موارد استفاده از لامپ­ هایی است که از نظر سلامتی و همچنین نوع نورپردازی برای خانه ما مناسب باشند. یکی از انواع لامپ­ هایی که برای روشنای منزل مناسب هستند لامپ­ های ال ­ای­ دی هستند.
  • فراموش نکنید که قرار است در فضایی زندگی کنیم که در آن آرامش وجود دارد. یکی از اصول نورپردازی وجود کمترین نور در شب و ایجاد فضاهای روشن در طی روز است. عدم وجود نورپردازی صحیح در طی شب، خواب افراد را دچار اختلال خواهد کرد.
  • بهتر است از نور روز نهایت استفاده شود؛ ولی فراموش نکنید که از نظر قوانین شهرداری امکان تغییر در ابعاد پنجره وجود ندارد. ولی تکنیک­ هایی از نورپردازی مانند نور مخفی و استفاده از نورهایی مانند نور طبیعی می­تواند فضایی مطلوب در خانه ایجاد کند.
  • یکی دیگر از اصول نورپردازی در بازسازی منزل، توجه به عدم ایجاد خیرگی با استفاده از چراغ ­های روشنایی استاندارد است.

 

سبک طراحی در آموزش بازسازی

سبک طراحی در آموزش بازسازی 

آشنایی با سبک طراحی در آموزش بازسازی خانه

یکی از موارد مهم در طراحی دکوراسیون و یا بازسازی منزل؛ هویت بخشی به فضا است. انتخاب سبک دکوراسیون بخشی از هویت فضا را می­سازد. بهتر است با سبک­هاب مدرن، کلاسیک، سنتی و المان­های آنها آشنا باشید.

ممکن است شما به دنبال ایجاد فضایی با هویت ایرانی باشید؛ در این صورت المان­هایی مانند گچبری­ های خاص و یا استفاده از فرش ایرانی این حس را در خانه ایجاد خواهد کرد. با اینکه خودتان هم می­ توانید چنین ترفندهایی را برای بازسازی به کار ببرید ولی طراح متخصص به شما کمک می­ کند تا به یک تعادل در انتخاب سبک در بازسازی منزل برسید.

با اینکه بهتر است از ابتدای ساخت خانه از یک معمار کمک گرفت. ولی ممکن است سازنده خانه­ شما نباشید و خانه را خریداری کنید در نتیجه می­ توانید با بازسازی فضای داخلی، ساختار خانه را به سلیقه خود نزدیک کنید.

 

اصول مهم در آموزش بازسازی

اصول مهم در آموزش بازسازی 

اصول مهم در آموزش بازسازی ساختمان

بعضی از کارهای به ظاهر ساده در بازسازی، به راحتی می ­تواند فضای دکوراسیون منزل شما را تغییر دهد. تعدادی از نکات بازسازی ساختمان:

  • وارد کردن گیاهان آپارتمانی به خانه می­تواند گزینه­ای برای تغییر حال و هوای منزل شما باشد. لازم نیست گیاهانی با نگهداری خاص را انتخاب کنید. کافی­ست تعدادی گیاه آپارتمانی با نگهداری آسان خریداری کنید و در بخش ­هایی از خانه با نور و شرایط مناسب قرار دهید.
  • در بازسازی خانه، برای تغییر مبلمان؛ به انتخاب متریال آن توجه کنید. متریال طبیعی در مبلمان و وسایل، حسی از طبیعت را به خانه شما می ­آورند. متریال ­هایی مانند چوب، سنگ و.. تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل شما دارد.
  • یکی از اهداف بازسازی منزل، می­ تواند تغییر رنگ دکوراسیون باشد. در انتخاب رنگ­ ها جسور باشید. طبیعت می­ تواند یک الگوی بسیار عالی برای ترکیب رنگ­ ها و انتخاب رنگ باشد. رنگ ­های کرم، قهوه ­ای و طلایی از جمله رنگ­ های متداول در خانه­ های ایرانی هستند، ولی لازم است که کمی در انتخاب­هایتان تغییر ایجاد کنید و به سمت رنگ ­های متفاوت­ تر بروید.

آموزش بازسازی ساختمان؛ خودمان انجام دهیم یا طراح؟

بازسازی منزل اصول خاص خودش را دارد؛ شاید برای برخی از اقدامات نیازی به مشاوره با طراح را احساس نکنید، ولی مطمئنا در موارد دیگری که بازسازی به صورت بنیادی­تر انجام می­ شود، باید با طراح مشورت کرد یا کار را به آنها سپرد.

شاید برای شما هم سوال باشد که وقتی برای انجام کار بازسازی منزل، با یک طراح همکاری می­ کنید، آیا می ­توانید همه کارها را به تیم طراحی بسپارید و به او اعتماد کنید؟ پاسخ این سوال بستگی به انتخاب شما دارد. زمانی که یک تیم حرفه ­ای و متخصص که رزومه کاری خوبی دارند را برای انجام کار بازسازی انتخاب می ­کنید خیالتان برای اجرای بازسازی خانه راحت است.

یک طراح حرفه ­ای در بازسازی منزل؛

  • همه اصول را در مورد انتخاب متریال، بررسی شرایط فضایی و تهیه بهترین مبلمان و.. رعایت می­ کند.
  • هزینه­ های شما را به حداقل می ­رساند.
  • طراح؛ نیازها و خواسته ­های کارفرما را نظر می­گیرد.
  • در مورد انواع مدل­ ها و سبک­ های دکوراسیون به روز است.

 

آموزش بازسازی ساختمان

آموزش بازسازی ساختمان

مجوز بازسازی و تعمیرات ساختمان

اولین موردی که باید در بازسازی ساختمان بدانید این است که برای انجام برخی از تعمیرات باید مجوز داشته باشید. همه ­ی موارد بازسازی ساختمان نیاز به مجوز ندارد. به طور کلی تا زمانی که تصمیم به ساختار کلی خانه نداشته باشید، به مجوز نیاز ندارید. در نتیجه می ­توانید؛ تغییر در سرویس بهداشتی و حمام، تعمیر پنجره ­ها، تغییر رنگ دیوارهای خانه و حیاط، تعمیر و اصلاح کف، سقف و دیوار و… را با خیال راحت انجام بدهید.

پس فراموش نکنید یکی از موارد مهم در آموزش بازسازی خانه؛ اطلاع از صفر تا صد دریافت مجوز بازسازی خانه است.

 

آموزش بازسازی خانه

آموزش بازسازی خانه

آموزش بازسازی خانه؛ این اشتباهات را نکنید!

تا زمانی که با روند بازسازی و تعمیر ساختمان به خوبی آشنا شوید؛ ممکن است اشتباهاتی را انجام دهید، دانستن این موارد قبل از شروع بازسازی به کاهش خطاها و حداقل شدن خسارت ­ها کمک می­ کند. برخی از اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان:

  • در نظر نگرفتن آینده و شرایط خانواده در طی چندین سال بعد
  • عدم انتخاب متریال مناسب
  • در نظر نگرفتن میزان بودجه
  • در نظر نگرفتن محل قرارگیری خانه

در مطلب اشتباهات رایج بازسازی از زبان متخصصان؛ به پاسخ این موارد پرداخته­ ایم. پیشنهاد می­ کنیم این مطلب را بخوانید.

 

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه

یکی از اصول آموزش بازسازی ساختمان، آشنایی با برآورد هزینه ­هاست. اگر با بازسازی ساختمان آشنا باشید می­ توانید در ابتدای کار هزینه­ های حدودی را به کارفرما بدهید. و یا می توانید ترفندهایی را برای بازسازی خانه با هزینه کم به کار ببرید. هزینه بازسازی ساختمان بستگی به موارد زیر دارد:

  • ابعاد و مساحت فضا
  • میزان تغییرات فضا
  • جنس عناصر انتخابی
  • پیچیدگی کارهای بازسازی

 

بازسازی منزل

بازسازی منزل

پاسخ به 7 سوال مهم در مورد بازسازی منزل

در ادامه چندین سوال مهم در مورد بازسازی منزل را پاسخ داده ایم، شاید سوال شما هم باشد:

1.  با توجه به اینکه ابعاد اغلب خانه ­های امروزی نسبتا کوچک است، چه سبک و رنگی برای این نوع خانه ­ها مناسب است؟

متراژ منزل در انتخاب دکوراسیون بسیار تاثیرگذار است ولی همه چیز نیست. به طور کلی تناسب ابعاد و اندازه وسایل و مساحت فضا بسیار اهمیت دارد به طور مثال؛ بهتر است مبلمان بزرگ و کلاسیک را برای آپارتمانی کوچک انتخاب نکنید. در بازسازی و نوسازی منزل بهتر است افراد بر ذهنیت ­های قبلی خود اصرار نکنند و کمی از سلیقه­ ها و چارچوب­ های خود فاصله بگیرند و متفاوت تصمیم بگیرند.

2. بهترین متریال کاربردی برای مبلمان چه متریالی است؟

چوب یکی از متریال ­های طبیعی است که طول عمر بالایی دارد و پس از سال­ها می­تواند احیا شود. پس اگر در بازسازی خانه قرار است وسایل را تعویض کنید، در انتخاب وسایل و مبلمان، این متریال را مد نظر قرار دهید. وسایلی با متریال مصنوعی بعد از سال­ ها دیگر قابل استفاده نیستند، ولی چوب با کیفیت اینطور نیست و حس خوبی به فضای منزل می­ دهد.

3. آیا سبک مینیمال با روش زندگی ایرانی تناسب دارد و برای خانواده ­های ایرانی مناسب است؟

با توجه به شلوغی فضاهای شهری امروزی و حجم اطلاعاتی که در زندگی ما وجود دارد، افراد از تنوع زیاد و شلوغی دلزده می­ شوند به همین دلیل، سادگی را ترجیح می­دهند. به دلیل اینکه ذهن انسان نمی­ تواند اطلاعات زیادی را بپذیرد، در نتیجه سادگی آرامش بیشتری برایش خواهد داشت.

4. آیا امکان تبدیل بالکن به آشپزخانه در بازسازی وجود دارد؟

بهتر است هر فضا کاربری خود را حفظ کند. شما می ­توانید از بالکن به عنوان یک فضای کاربردی و جذاب استفاده کنید. بالکن را طراحی کنید و فضایی سبز و زیبا برای نشستن بسازید.

5. آیا بعد از خرید خانه می­ توانیم شرایطی که از آن راضی نیستیم را با بازسازی تغییر بدهیم؟

با انجام برخی از کارها می ­توان تحول زیادی در منزل ایجاد کرد، ولی میزان این تغییرات تا حدی است که قانون و شرایط محیط اجازه دهد. اگر تغییرات بنیادی باشد نیاز به تخریب برخی از بخش­ ها وجود دارد. به طور مثال نورگیری نامناسب منزل را نمی ­توان به طور کلی تغییر داد و با چند ترفند می­توانید نور بیشتری در فضای داخلی داشته باشید.

6. آیا راهی برای اتاق خواب بدون پنجره وجود دارد؟

ایجاد پنجره، با قوانین ساخت و ساز منافات دارد. و اصولا اتاق خواب نباید بدون پنجره باشد. هنگام خرید خانه به این مورد توجه کنید، زیرا عدم وجود پنجره در روح و روان افراد و کیفیت خواب و بیدار شدن آنها تاثیر زیادی دارد.

7. تلفیق دکوراسیون مدرن و سنتی در بازسازی کار درستی است؟

اینکه چطور این کار انجام شود، بسیار اهمیت دارد. طراحان ماهر با در نظر گرفتن اصول طراحی می­ توانند بهترین پیشنهاد برای ترکیب سبک­ های مختلف را بدهند.

 

آموزش بازسازی و نوسازی

آموزش بازسازی و نوسازی

کلام آخر:

بازسازی خانه در عین چالش برانگیز بودن می­ تواند بسیار مهیج و جذاب باشد. برای اینکه بتوانید آموزش بازسازی ساختمان را بهتر پیگیری کنید؛ می­ توانید نمونه کارهای مختلف طراحان و معماران را ببینید و ایده بگیرید. نمونه کارهای اهالی فن چیدانه در زمینه دکوراسیون داخلی و معماری را ببینید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه