Chidaneh.com placeholder image

چیدمان عکس روی زمین، روی دیوار نباشه جذاب تره!

به قلم: گلنار

تابلوهای هنری، آینه ها و قاب عکس ها عناصر دکوراسیونی هستند که در خانه همه ما حضور دارند. اما سوالی که همیشه در مورد آن ها مطرح می شود این است که چگونه و با چه مدل هایی باید آن ها را نصب کنیم. برخلاف ایده های زیادی که برای این کار وجود دارد، من امروز ایده ای جدید را به شما معرفی می کنم. هرچقدر هم که نصب قاب عکس و آینه بر روی دیوار زیبا و منطقی باشد، اما تنها راه حل ممکن نیست! گاهی اوقات قرار دادن یک قاب کنار دیوار و یا روی شلف های تزیینی می تواند تغییر بسیاری در محیط ایجاد کرده و حتی خود آثار را نیز بهتر نمایش دهد. در ادامه نمونه هایی از کاربرد این ایده را خواهید دید.

چیدمان قاب عکس

اسکای اسکرپر

چیدمان آثار قدیمی روی زمین

اگر شما یک دکوراسیون امروزی و مدرن دارید و می خواهید قاب عکس هایی سنتی و قدیمی را به نمایش بگذارید، به راحتی از این ایده استفاده نمایید. این یک روش برای چیدمان مدرن تر قاب های قدیمی است برای این که هم خوانی بیش تری بین آن ها و فضای مدرن ایجاد شود. همان طور که در تصویر بالا می بینید، دو تابلوی کوچک و بزرگ روی زمین قرار شده اند و دیگر چیدمان متقارن قدیمی را ندارند، در عین حال نصب یک تابلوی بزرگ تر ترکیب را کامل کرده و کتاب های روی زمین به کمک آن ها می آیند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان عکس خانوادگی روی دیوار، چه طوری بهتره؟

چیدمان قاب عکس روی زمین

تزیین شومینه

یکی از روش های بسیار مناسب برای تزیین شومینه با تابلو یا قاب عکس این است که به جای آویزان کردن آن بالای شومینه و به صورت متقارن، آن را روی شومینه و در کنار عناصر دکوری دیگر قرار دهید. همان طور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید، یک قاب عکس در کنار وسایل تزیینی تعادل خوبی را به وجود آورده و با این که دارای سبک خاص و متفاوتی است، با دکوراسیون هم خوانی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که چگونه رنگ های به کار رفته در تابلو در سایر وسایل نیز دیده می شوند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان قاب عکس روی دیوار، 5 ترفند جذاب!

چیدمان قاب عکس روی زمین

تغییر دادن نما روی میز

گاهی  برای رسیدن به یک طراحی خاص و منحصر به فرد باید نماها و طرح هایی که قبلا دیده ایم را کنار بگذاریم. شاید در حالت عادی، تابلوها بالای این میز نصب می شدند اما همان طور می بینید، آن ها روی خود میز قرار گرفته اند. شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن یک موضوع برای چند قاب عکس، هنگام کار از دیدن آن ها بر روی میز نیز لذت ببرید.در عین حال برای ایجاد تنوع، به راحتی آن ها را جابه جا کرده و چیدمان را تغییر دهد.

مطلب پیشنهادی : 8 چیدمان چشم نواز تابلوها در دکوراسیون منزل!

چیدمان عکس روی زمین

چیدمان عکس در فضاهای خاص

گاهی اوقات فضایی در خانه داریم که نمی توانیم مانند یک دیوار معمولی آن ها را دیزاین کنیم. مانند آن چه که در تصویر بالا می بینید، شاید امکان نصب تابلو به دیوار را نداشته باشیم یا احساس کنیم که این کار فضا را بیش از اندازه شلوغ نشان می دهد. اما به راحتی با تکیه دادن قاب ها به دیوار، به راحتی می توانیم همه این مشکلات را حل نماییم.

مطلب پیشنهادی :چیدمان تابلو، با این 7 ایده از دیوار خانه شاهکار بسازید!

چیدمان عکس روی زمین

طراحی کامل دیوار با چیدمان عکس

اگر به دنبال ایده های منحصر به فرد برای دکوراسیون منزلتان هستید، ایده بالا را حتما امتحان نمایید. به جای استفاده از راه حل های همیشگی مانند آویزان کردن از دیوار و یا استفاده از ویترین ها، فقط کافی است چند شلف را روی دیوار نصب کرده و قاب عکس ها را روی آن ها بچینید. با این کار تابلوها یا قاب های عکس مانند یک گروه عمل کرده و با ست کردن رنگ و مدل فریم ها، می توانید هارمونی زیبایی برایشان در نظر بگیرید. 

مطلب پیشنهادی : ایده ای ساده و ارزان برای نمایش عکس کودکتان

چیدمان عکس روی زمین

نمایش یک پوستر

دکوراسیون این اتاق با رنگ های ملایم و خنثی طراحی شده و نیاز به یک تغییر اساسی دارد. یک پوستر بزرگ به رنگ های گرم به راحتی می تواند این هدف را برآورده کرده و کمبود اتاق را جبران نماید. شاید در برخورد اول این اثر مانند یک کار تبلیغاتی به نظر بیاید، اما نکته مهم این است که شما با این کار هرآنچه که خودتان دوست دارید را به کار برده و به یک نقطه کانونی در دکوراسیونتان تبدیل می کند. 

مطلب پیشنهادی : 6 ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه

چیدمان عکس روی میز

یک سطح جدید اضافه کنید

آن چه که می خواهم به شما بگویم این است که این ایده فقط به قاب عکس ها محدود نمی شود، بلکه شما می توانید آن را برای آینه ها و یا هر تابلوی دیگری به کار بگیرید. در این جا برای طراحی راهرو از یک تخته سیاه سرگرم کننده استفاده شده که ارتفاع زیاد دیوارها را پوشش می دهد. مسلما برای چیدمان یک اثر در اندازه های بزرگ، نصب روی دیوار منطقی نبوده و بهتر است به راحتی آن را روی زمین قرار دهید. 

مطلب پیشنهادی : قاب عکس را به مغز دیوار نکوبید!

چیدن قاب عکس و آینه

چیدمان آینه روی زمین

همان طور که در مورد قبل نیز اشاره کردم، آینه های بلند و قدی نیز می توانند با قرار گرفتن بر روی زمین، جذابیت زیادی را در فضا به وجود بیاورند. در اتاق بالا، یک آینه گوشه اتاق را به خوبی به یک فضای پرو تبدیل کرده و البته آن را بزرگ تر و پرنورتر هم نشان می دهد. اگر دقت نمایید در این تصویر سه حالت برای نصب قاب عکس و آینه وچود دارد : تابلویی که بالای شومینه آویزان شده، قاب مینیمالی که بر روی آن قرار گرفته و در نهایت آینه ای که به جای آویزان شدن گوشه اتاق و روی زمین قرار دارد. 

مطالب پیشنهادی :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه