Chidaneh.com placeholder image

بشکه چوبی در دکوراسیون، این 10 کاربرد خانه تان را تغییر می دهند!

به قلم: گلنار

هیچ چیز بهتر از وسایل قدیمی و روستیک نمی تواند کامل کننده یک دکوراسیون باشد. این وسایل علاوه بر زیبایی خاصی که دارند کاربردی نیز هستند و عملکردی خوبی از خودشان نشان می دهند. البته اگر کمی خلاقیت به خرج دهیم می توانیم کاربردهای بسیار متنوعی برایشان تعریف کنیم. بشکه های چوبی قدیمی در همین دسته قرار دارند و شما در این مطلب چهره ای جدید از آن ها را در دکوراسیون خواهید دید.

بشکه چوبی در دکوراسیون

بشکه های قدیمی به عنوان میز کنار مبلی

اگرچه احتمالا بشکه های چوبی را در فیلم های قدیمی و رستوران ها دیده اید، اما روش های مختلفی برای استفاده از آن ها در خانه ها نیز وجود دارد. میز کنار مبلی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، با نصف کردن یک بشکه چوبی به دست آمده است. البته ارتفاع مناسبی برای این میز درنظر گرفته شده و همان طور که می بینید علاوه بر تناسبات زیبا کارایی خیلی خوبی هم از خود نشان داده است.
 مطلب پیشنهادی : پاتختی هایی که میز نیستند!

تابلو فرش ریحان
بشکه چوبی در دکوراسیون

بشکه چوبی به شکل عثمانی

چه کسی می گوید بشکه های چوبی نمی توانند راحت باشند؟ یک دکوراتور خلاق با استفاده از فوم یک بشکه چوبی را تبدیل به یک عثمانی با طرحی قدیمی و سنتی کرده است. او این ایده را برای فضای بالکن استفاده کرده اما شما با توجه به سبک دکوراسیونتان می توانید به راحتی در فضاهایی مانند نشیمن از آن استفاده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : 12 دیوارپوش چوبی خلاقانه برای دکوراسیون داخلی شما

بشکه چوبی در دکوراسیون

تزیین گوشه پذیرایی با بشکه چوبی

اگر شما یک گوشه خالی و بلااستفاده در خانه تان دارید  و می خواهید ایده ای را برای آن پیاده کنید، می توانید از تصویر بالا الهام بگرید. ایده روش برای کسانی مناسب خواهد بود که دوست دارند گوشه های خانه شان را به روش های خاص تزیین کرده و یک زیبایی بصری به وجود بیاورند. البته نمونه ای که مشاهده می کنید برای اتاق غذاخوری در نظر گرفته شده و می تواند محل خوبی برای چیدن ظروف باشد.

مطلب پیشنهادی : خلاقیت با وسایل بازیافتی، 40 ایده دکوراسیونی!

بشکه چوبی در خانه

میز جلومبلی با بشکه چوبی

خلاقیت دیگری که در استفاده از بشکه های چوبی وجود ارد، تبدیل آن ها به میز جلومبلی است. برای این کار بعد از نصف کردن بشکه چوبی، یک سطح چوبی دایره ای نیز برای آن در نظر گرفته شده تا فضای بیش تری را در اختیاز ساکنین خانه قرار دهد. اگر دوست دارید که به یک سبک امروزی و مدرن تر برسید می توانید به راحتی  سطح رویی را با متریال هایی مانند شیشه، سنگ و … اجرا نمایید.

مطلب پیشنهادی : ساخت تخت خواب با پالت های چوبی، اتاق خواب روستیک!

ساخت صندلی با بشکه چوبی

تبدیل بشکه چوبی به صندلی

با این ایده، هدف استفاده دوباره و به شکلی جدید از بشکه های چوبی قدیمی است. صندلی که در تصویر می بینید با به کاربردن الوارهای چوبی یک شبکه بزرگ شاخته شده اند. فقط کافی است آن ها را از یکدیگر جدا کرده و به شکلی خلاقانه دوباره سرهم کنید. این صندلی برای فضای بیرون مناسب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : خلاقیت با پالت چوبی، این 9 وسیله بدون هیچ هزینه ای ساخته شده اند!

دیزاین با بشکه چوبی

ایجاد تابلوی دیواری با بشکه چوبی

قسمت بالا و پایین بشکه چوبی، یک بوم کامل برای خلق اثر هنری زیبا را فراهم می کند. این دایره های چوبی، قابلیت رنگ شدن داشته و می توانند یک عنصر دکوراتیو مینیمال را برای تزیین دیوار به وجود بیاورند. شما هم می توانید مانند تصویر بالا خلاقیت به خرج داده و از رنگ های مختلف برای این کار کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی :15 ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل

 

میز بار با بشکه چوبی

بشکه چوبی به عنوان میز بار

شاید این ایده یکی از ساده ترین روش های برای استفاده از بشکه های چوبی است. یک میز بلند که می تواند برای مهمانی، جشن و حتی عروسی در فضای باز مناسب باشد. فقط کافی است بشکه را تمیز یا رنگ کرده و سطح رویی آن را نیز بپوشانید. با اضافه کردن چند صندلی بار طراحی شما کامل می گردد. 

کاربرد بشکه چوبی در دکوراسیون

ساخت تخت برای حیوانات خانگی

دیدن این تصویر برای دوستداران حیوانات جذاب و حوشحال کننده خواهد بود. البته برای داشتن چنین تختی باید از یک نجار ماهر کمک بگیرید اما در هر صورت قابل اجرا خواهد بود. یک نمونه به دلیل زیبایی می تواند یک عنصر دکوراتیو زیبا در خانه شما نیز باشد. البته در کنار این که حیوان خانگی نیز مکان راحت و دنجی در اختیار دارد.

مطلب پیشنهادی : معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد بشکه چوبی در دکوراسیون
ساخت آینه با بشکه چوبی

استفاده از بشکه چوبی در ساخت قفسه

این قفسه یک راه عالی برای استفاده از بشکه چوبی است در حالی که کمتر سبک روستیک یا قدیمی در آن دیده می شود. دراین تصویر قفسه بر روی دیوار حمام نصب شده اما شما می توانید در فضاهای مختلف از آن استفاده کرده و وسایل گوناگون مانند گلدان، کتاب، مجسمه، قاب عکس و …. را بر روی آن بچینید. البته در تصویر دوم کاربرد دیگر ای ایده نشان داده می شود. دایره بودن بشکه می تواند یک آینه دایره ای زیبا را نیز به وجود بیاورد.

مطلب پیشنهادی : چوب گردو و جلوه آن در دکوراسیون مدرن و سنتی

گلدان با بشکه چوبی
استند گل با بشکه چوبی

گلدان گل چوبی

یک راه حل عالی برای نگهداری از گیاهان خانگی، استفاده از متریال های طبیعی است. بشکه ها از آن جایی که چوبی هستند مناسب این کار خواهند بود و این امکان را به شما می دهند تا طبقات مختلف را در آن ها ایجاد نمایید.

مطالب پیشنهادی :

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه