Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه صد متری، خلاقیت این زوج برای آپارتمان اجاره ای!

به قلم: تحریریه چیدانه

 با قطعیت می توان گفت که طراحی دکوراسیون منزل هر خانواده ای دقیقا برگرفته از شخصیت و سبک زندگی آنهاست. به همین دلیل هم هست که در هر خانه ای می توان روح و احساسات اعضای خانواده را به خوبی درک کرد، از انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون گرفته تا نحوه استفاده از وسایل مختلف. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه یک خانواده 4 نفره در ساری رفته ایم، خانه ای که در وهله اول گیاهان آپارتمانی متنوع آن چشمانمان را نوازش کرد و بعد هم سادگی لذت بخش وسایل. در این مطلب همراه ما باشید تا از زبان سمیرا و مهرداد داستان طراحی دکوراسیون منزلشان را بشنویم.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

چوب و هنر

خانه مهرداد و سمیرا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • شغل آقای خانه: گرافیست/ شغل خانم خانه: نقاش
  • موقعیت: مازندران
  • متراژ فضا: 105 متر مربع
  • سال ساخت : 93
  • ملک اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب : 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی، سفید، سبز
  • طراح دکوراسیون: خانم خانه
  • مدت زمان خرید وسایل و طراحی دکوراسیون: 4 ماه
  • هزینه طراحی دکوراسیون: چیزی حدود 70 میلیون تومان در سال 93

منزل زیبای خانم جعفرزاده

درباره چیدمان خانه صد متری

ما معمولا خانه هایی را انتخاب می کنیم که نور خوبی داشته باشند، چرا که نور طبیعی مناسب در خانه می تواند در شکل‌گیری حس و حال مثبت بسیار موثر باشد. علاوه بر این به دلیل آن که در خانه ما گل و گیاه آپارتمانی زیادی وجود دارد، فضای خانه باید از نور طبیعی کافی برخوردار باشد. برای انتخاب این خانه تقریبا 5 ماه زمان گذاشتیم.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

داستان دکوراسیون (بازسازی) خانه خود را تعریف کنید.

از آنجایی که خانه ما استیجاری است نمی توانستیم دخل و تصرفی در آن داشته باشیم. به همین دلیل هم امکان بازسازی منزل برایمان وجود نداشت. با وجودی که از خیلی از بخش های خانه رضایت کافی را نداریم، اما نمی توانیم از تغییرات بزرگ و یا بازسازی منزل نیز بهره بگیریم.

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم جعفرزاده

 

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

معمولا هر شخصی بنا بر سلیقه و روحیه خود رنگ دکوراسیون منزل خود را انتخاب می کند. از آنجایی که ما هم به رنگ طوسی به عنوان یک رنگ خنثی علاقه داریم آن را به عنوان رنگ اصلی منزل خود انتخاب کردم. در کنار آن نیز از رنگ سبز کمک گرفتیم، چرا که این رنگ حس طبیعت را به فضا القا می کند. علاوه بر این علاقه خیلی زیاد ما به طبیعت و گل و گیاه نیز در این تصمیم تاثیرگذار بود.

در رابطه با سبک دکوراسیون خانه هم باید بگوییم که ترجیح ما طراحی دکوراسیون منزل با وسایل ساده بود. باید بگویم که هر وسیله ای که طراحی ساده ای داشته باشد می تواند ما را به خود جذب کند. به همین خاطر هم در طراحی دکوراسیون منزل خودمان به سراغ وسایلی رفتیم که به لحاظ طراحی بسیار ساده بودند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل با وسایل ساده، 10 حلقه‌ مهم دکوراسیونی!

منزل زیبای خانم جعفرزاده

 

چگونگی چیدمان خانه صد متری

باید صادقانه بگوییم که روند خاصی نداشتیم، اما هر زمانی که احساس کنیم لازم است تابلوی جدیدی را به دیوار نصب کنیم و یا وسیله جدیدی را به دکوراسیون خانه اضافه کنیم سریعا دست به کار می شویم. به همین دلیل هم هر از چند گاهی تغییر کوچکی در دکوراسیون منزل خود ایجاد می کنیم.

ویژگی دوست داشتنی در خانه صد متری زوج جوان

به طور کلی نمی توانیم دقیقا بگوییم که کدام قسمت از خانه مان حس خانه بودن دارد، چرا که اگر هر قسمت از خانه را با عشق و علاقه چیدمان کنیم و آن را دوست داشته باشیم تک تک فضاها حس خانه بودن را القا خواهند کرد. با این حال اگر بخواهیم بین فضاها تفکیک قائل شویم و به طور مشخص به یکی از آنها اشاره کنیم می توانیم جایی که گل و گیاه ها را در آن چیدمان کردیم انتخاب نماییم، جایی در کنار میز ناهارخوری که نور بالکن هم به آن می تابد و حس و حال بی نظیری را القا می کند.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

فضای و وسایل مهم در چیدمان خانه اجاره‌ای صد متری

وجود فضای دنج و آرام در طراحی دکوراسیون منزل برایمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم ما با انتخاب تعداد زیادی گل و گیاه آپارتمانی و چیدمان آنها در گوشه ای از خانه این حس و حال را به خانه مان القا کردیم.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

چالش در زمان طراحی این خانه صد متری

از آنجایی که منزل ما استیجاری است چالش زیادی پبش رویمان نداشتیم. صادقانه باید بگوییم که هیچ وقت نمی توانیم خانه را به آن شکلی که واقعا می خواهیم طراحی کنیم و از آن رضایت کامل داشته باشیم، چرا که برای انجام هر کاری باید رضایت صاحب خانه را کسب نماییم. به همین دلیل هم برای طراحی دکوراسیون منزلمان خود را درگیر چالش های بزرگی نکردیم. در نتیجه سعی کردیم که با کمک وسایلی که داشتیم خانه ای زیبا طراحی کنیم و از داشتن آن نیز لذت ببریم.

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم جعفرزاده

 

مشکل کمبود فضا در خانه صد متری مهرداد و سمیرا

معمولا به این شکل است که با استفاده از رنگ های روشن، تیره نکردن فضای خانه و  همین طور حذف وسایل غیر ضروری می توان با مشکل کمبود فضا رو به رو شد. اما ما هیچ وقت چنین کارهایی را انجام ندادیم. دلیل آن هم این است که ما در زمان خرید وسایل منزلمان هیچ وقت به سراغ عناصر اضافی نرفتیم و فقط همان چیزهایی که لازم داشتیم را خریداری کردیم. اما صادقانه باید گوییم که تنها چیزی که در خرید آن هیچ گونه کنترلی نداریم گل و گیاه است! تا جایی که معمولا ماهی یک بار برای خودمان گل و گلدان می خریم.

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم جعفرزاده

وسایل موجود در چیدمان خانه صد متری

خانم خانه می‌گوید: به خاطر علاقه خیلی زیادی که به آشپزی و شیرینی پزی دارم وسایلی که در آشپزخانه هستند و به این کار اختصاص دارند را خیلی دوست دارم و از هر چیز دیگری برایم جذاب تر است.  

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

خانم خانه می‌گوید: تلویزیون! هرچند تلویزیون برای خیلی از افراد سرگرم کننده است. اما ترجیح من بر این است که به جای آن که تلویزیون ببینم به سراغ یک تابلوی جدید بروم، اثری هنری خلق کنم و یا به آشپزی و شیرینی پزی بپردازم . به خاطر همین هم علاقه زیادی به تلویزیون ندارم و وجود آن در خانه برایمان اهمیت چندانی ندارد.  

منزل زیبای خانم جعفرزاده

آیا وسیله خاطره انگیز و یادگاری را در دکوراسیون خانه استفاده کرده اید؟

باید بگوییم که اگر یک وسیله یادگاری با سلایق ما جور در بیاید و با دکوراسیون منزلمان نیز هماهنگ باشد از آن استفاده خواهیم کرد.  

 آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله بزرگی که برای دکوراسیون منزل خود خریداری کردیم تخت خواب، کمد و وسیله اتاق بچه ها بود که به یک نجار از آشناهایمان سفارش دادیم و او هم آنها را برایمان ساخت.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

خانم خانه پاسخ می دهد: بله، می توانم بگویم که همه وسایلی که بر روی دیوار نصب شده و از آنها به عنوان وسایل دکوراتیو استفاده کردیم را خودم ساختم. تمامی تابلوها نقاشی خود من و همسرم هستند و متریال آنها هم معمولا اکریلیک روی بوم است.

وسایل تزئینی و آویزهای اتاق بچه ها هم همگی ساخته دست خودم هستند و متریالشان نیز نمد از است. ظروف تزئینی که به دیوار خانه نصب شدند نیز به روش پاپیه ماشه ساخته شده اند. باید بگویم که معمولا محوریت طراحی تابلوها بر اساس گل و گیاه بوده است، حتی تعدادی از تابلوهایی که روی دیوار می بینید گلدوزی هایی با طرح گل و گیاه هستند.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

من معتقدم که هر شخصی بنا بر توانایی هایی که در هر زمینه ای دارد می تواند حداقل وسایل دکوراتیو خانه خود را طراحی کرده و بسازد. من از این کار لذت می برم. باید بگویم که حتی روتختی های اتاق را نیز خودم می دوزم و چاپی هم که بر روی روتختی خورده چاپ دستی و به روش ترافارد است. کوسن های مبل را نیز خودم دوختم. معمولا هم هزینه ای که برای ساخت این وسایل به کار می برم خیلی کم است. به همین خاطر هم هست که هر وقت احساس کنم لازم است یک تابلویی به دیوار اضافه نمایم یا تغییری به خانه بدهم دست به کار می شوم و شروع به ساخت یک وسیله جدید می کنم.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

تغییرات مهم در چیدمان خانه صد متری

به طور کلی باید بگوییم که این خانه جای تغییر چندانی ندارد. درست است که بخش های مختلفی از خانه قابل تغییر هستند، اما به دلیل آن که ملک استیجاری است توانایی ایجاد تغییرات زیادی را نداریم. برای مثال دیواری که تلویزیون را بر روی آن نصب کردیم اصلا با سلیقه ما جور در نمی آید، اما نمی توانیم هم آن را تغییر دهیم و یا حذف کنیم. علاوه بر این رنگ تیره کابینت آشپزخانه نیز هیچ وقت جزء علاقه مندی های ما نبوده است. ما همیشه به پارکت طوسی علاقه داشتیم. این خانه اولین خانه ای است که پارکت دارد و ما در آن زندگی می کنیم. خانه قبلی مان کفپوش سرامیکی سفید داشت. به همین خاطر هم کاملا حس می کنیم که پارکت این خانه تا چه حد می تواند در گرم تر و دنج تر کردن خانه تاثیرگذار باشد.

یکی دیگر از مواردی که می توانم به آن اشاره کنم این است که ما همیشه دوست داشتیم که دیوار خانه مان را رنگی کنیم، چرا که حس می کنیم وجود دیوار رنگی می تواند فضای خانه را بسیار پر حس و حال تر و دنج تر کند. برای مثال دلمان می خواست که دیوار پشتی گل وگیاهمان را به رنگ گرمی مثل آجری و یا قرمز پخته رنگ آمیزی می کردیم تا خانه را گرم تر و دنج تر نشان دهیم. حتی دلمان می خواست که دیوار اتاق بچه ها را نیز رنگ آمیزی کنیم و از چاپ های ریزی بر روی آنها استفاده کنیم، اما به دلیل محدودیت هایی که اشاره کردیم از خیر این کار هم گذشتیم.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

توصیه صاحبان خانه صد متری به مخاطبین

چیزی که می توانیم به طور کلی بگوییم این است که به دنبال سادگی باشند. وقتی که از محیط شلوغ و خسته کننده بیرون وارد خانه میشوی فضای خانه باید سادگی لازم را داشته باشد تا با کمک آن بتوانی احساس آرامش کنی. البته تعریف سادگی برای هر کسی متفاوت است. از نظر ما تعریف سادگی وجود عناصری است که چشممان را خیلی درگیر نمی کند. برای مثال اما از دیدن یک فرش اصیل ایرانی با طرح و نقش قرمز لذت می بریم، ولی ترجیح می دهیم که آن را در فضای خانه مان استفاده نکنیم، چرا که طرح چنین فرش هایی برای ذهن ما کمی شلوغ است.  

البته که ممکن است بسیاری از مخاطبان شما با دیدن تصاویر خانه ما، وجود این تعداد از گل و گیاه را خسته کننده تلقی کنند. در صورتی که خودمان واقعا از داشتن آنها لذت می بریم. هر شخصی بنا بر علاقه مندی های خود می داند که بهتر است در فضای خانه خود به سراغ چه وسایل بروید.  با این حال توصیه می کنم که سادگی را همیشه در ذهن داشته باشید، چرا که سادگی در طراحی، همیشه شیک ترین و زیباترین انتخاب است.

منزل زیبای خانم جعفرزاده

منزل زیبای خانم جعفرزاده

فضای استراحت در چیدمان خانه صد متری

خانم خانه پاسخ می دهد: شاید برایتان جالب باشد، اما تخت خواب اتاق بچه ها بیشتری آرامش را برای من دارد و به همین دلیل نیز می توانم در آن به راحتی استراحت کنم.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم. 

مطالب مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
منوچهر بهروزنامی در تاریخ 11 خرداد 1399
بسیار عالی

ثبت دیدگاه