Chidaneh.com placeholder image

آموزش نظم به کودکان، خانه‌تکانی فرصت خوبیست!

به قلم: کیمیا مرادی

 

کودکانتان را تشویق کنید تا اتاقشان را تمیز کنند و تمیز نگهدارند! با این مقاله همراه باشید. چیدانه به شما خواهد گفت: چطور تمیز کاری را به یک بازی مهیج و سرگرم کننده برای کودکان تبدیل کنید. حس مسئولیت پذیری را در آن ها بپرورانید.

چوب و هنر

خانه تکانی با کودکان

آموزش خانه داری به کودکان

بگویید از آن ها چه می خواهید!

با فرزندانتان گنگ و مبهم صحبت نکنید! شما فقط به آن ها می گویید: اتاقت را تمیز کن! یا اتاقت را مرتب نگهدار! اما او چطور باید این کارها را انجام دهد؟ کودکان نمی دانند برای داشتن یک اتاق تمیز و مرتب، به انجام چه کارهایی نیاز دارند. با توجه به سنشان کارها را مستقیم از آن ها بخواهید. برای مثال بگویید: اسباب بازی هایت را درون سبدش بریز.

مطلب پیشنهادی: تمیز و مرتب کردن اتاق خواب ؛ به استقبال نوروز

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

سن کودک مهم است!

متناسب با سنشان به آن ها مسئولیت محول کنید. توانایی های کودکان باهم متفاوت است. از کودکان انتظار بیش از حد نداشته باشید! به آن ها کارهایی را محول کنید که می توانند تا انتها انجام دهند. تمام کردن یک مسئولیت به آن ها عزت نفس می دهد. برعکس اگر کار را نیمه کاره رها کنند، بی خیال و بی مسئولیت بار می آیند.

مشارکت کودکان در تمیزکاری

حواستان به زمان باشد!مواظب باشید زمان زیادی را  صرف تمیز کاری اتاقش نکنید. کودکان خسته می شوند. می توانید به آن ها دستکش گردگیری بدهید و بخواهید جاهایی که قدش می رسد را گردگیری کند.

آموزش نظم به کودکان

تمیزکاری منزل با مشارکت کودکان

در تمیزکاری به آن ها کمک کنید!

به فرزندانتان در تمیز کردن اتاقشان کمک کنید. نگذارید احساس کنند با این کار نا آشنا تنها هستند. البته می توانید روی فرزند نوجوانتان بیش تر حساب باز کنید. اما زیر سن نوجوانی حتما در زمان تمیز کاری، حضورتان در اتاق مهم و ضروری است.

تربیت و آموزش کودکان برای انجام کارهای منزل

برای نوجوانان چک لیست درست کنید!

همان طور که گفتیم روی کمک نوجوان ها بیش تر حساب می کنیم. فقط کافیست برای آن ها یک چک لیست تهیه کنید. در چک لیست کارها را مرحله به مرحله برایشان بنویسبد. با این کار زمان تمام شدن هر وظیفه می توانند، جلویش تیک بزنند و از نظر روانی تشویق به ادامه دادن کارها شوند.

مطلب پیشنهادی: خانه تکانی در 7 روز: اتاق خواب تان را زیر و رو کنید!

تمیزکاری منزل با بچه ها

خانه داری با کمک بچه ها

تمیز کاری را به بازی تبدیل کنید!

شما به تمیز کاری به چشم یک فعالیت سرگرم کننده نگاه نمی کنید. این تفکر به راحتی می تواند به کودکانتان انتقال پیدا کند. شما با کمی تلاش و خلاقیت می توانید تمیز کاری را به یک بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز تبدیل کنید. به طور مثال: بعد از تمام کردن هر کار، یک توپ داخل سبد بسکتبالشان بیاندازند یا برایشان آهنگ بگذارید و اجازه دهید با حرکات موزون به این طرف و آن طرف اتاق بروند.

مطلب پیشنهادی: مرتب کردن اتاق کودک، ترفندهای فوری فوتی!

نظم دهی به اتاق کودکان

آموزش نظم دهی به کودکان

از سبدها استفاده کنید!

سبد ها از ارزان ترین وسایل نظم دهنده هستند که می توانید تهیه کنید. کودکان گاهی نمی دانند باید وسایل مختلفشان را کجا بگذارند! با خرید این سبدها به آن ها اصول اولیه نظم را می آموزید. سبدها را در رنگ ها و اندازه های متفاوت  بخرید و هرکدام را به گروهی از وسایلشان اختصاص دهید. بیش تر از دو یا سه سبد نخرید! گیج می شوند.

آموزش خانه داری به فرزندان

آموزش فرزندان در امور خانه داری

رشوه ندهید!

جایزه دادن کم هزینه تر و آسان تر از رشوه دادن است! تمیز کردن اتاقشان یک وظیفه است که باید مسئولیتش را بپذیرند. رشوه ای در کار نیست. برای مثال: اگر به برنامه تلویزیونی خاصی علاقه دارند که سر ساعت مقرر شروع می شود. بگویید: اگر تمیز کاری را قبل از این برنامه تمام کنی، پف و فیل درست می کنم و باهم به تماشایش می نشینیم.

آموزش نظافت منزل به کودکان

آسان گیر باشید!

بچه ها قرار است با این کار مسئولیت پذیری را بیاموزند. قرار نیست آن ها تبدیل به خدمه های کار بلد کنید! آسان بگیرید! اگر در یک روز توانسته اند نیمی از کارهای چک لیست را انجام دهند، کار خیلی بزرگی انجام داده اند.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس
سرویس نوزاد نوجوان بادریس مدل کلبه B1025
مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس

مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس
دکوراسیون اتاق نوزاد
مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس

مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس
دکوراسیون اتاق خواب نوزاد
مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس

مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس
سرویس نوزاد نوجوان بادریس کد B1065
مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
مبلمان فانتزی اتاق کودک آپادانا
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

فرش پاتریس
فرش اتاق کودک
فرش پاتریس

نزدیک عید به کمک نیاز دارید؟ اینجا کلیک کنید و از گزینه ثبت خدمات در چیدانه کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه