Chidaneh.com placeholder image

افسردگی رنگ طوسی را با زرد درمان کنید!!

به قلم: نجمه مهران پور

شما از چیدانه پرسیدید:

من در حال خرید جهیزیه هستم، کاغذ دیواری اتاق نشیمن طوسی، و مبلمانم طوسی-زرد است. آیا همرنگ بودن این دو در دکوراسیون، مشکلی به وجود نمی آورد ؟

chidaneh ad banner

چیدانه به شما پاسخ می دهد:

قبل از هرچیز، شروع زندگی مشترک را به شما تبریک می گویم، امیدوارم رنگ زندگیتان همیشه سبز و زیبا باشد!

[[nid:275095]]

امنیت، اعتماد، خرد، وقار و البته گاهی اندوه …؛ صفاتی که به رنگ طوسی نسبت داده می شود. شادی، خوشی، خوش بینی، طلوع خورشید، امید،گرما …؛ این ها هم ویژگی های بارز و ملموس رنگ زرد هستند.

پس با ترکیب رنگی خوبی سروکار دارید! اما بیایید ببینیم چطور می توانیم اندوه و کسالت رنگ طوسی را  با شادی و گرمای رنگ زرد و البته افزودن چاشنی های رنگی دیگر، از بین ببریم؟!

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد (علیرضا و سارا)
استودیو پر

رنگ طوسی را بهتر بشناسیم…

طوسی، رنگ مورد علاقه ی طراحان سبک مدرن و مینیمالیست هاست. این رنگ، از ترکیب سفید و مشکی حاصل می شود، میزان ترکیب این دو رنگ درجه ی روشنی یا تیرگی رنگ طوسی را مشخص می کند؛ هر چه سفید، بیش تر؛ طوسی روشن تر و فضا بزرگ تر نشان داده می شود و هرچه مشکی این ترکیب بیش تر باشد، نتیجه به دودی نزدیکتر شده و باید با احتیاط بیشتری در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

استودیو پر
خانه ی آپادانا
استودیو پر

وقتی با یک رنگ خنثی مثل طوسی سر و کار داریم ، با ترکیب آن، با هریک از رنگ های اصلی یا فرعی، به راحتی می توانیم تنالیته ی گرم یا سرد آن رنگ را بسازیم. مثلا با افزودن کمی قرمز به طوسی، آن را گرم و یا با ترکیبش با آبی، یک تناژ طوسی سرد داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:

لوازم دکوراتیو هما
کوسن طوسی و زرد
لوازم دکوراتیو هما

با توجه به اینکه رنگ طوسی، هم در دیوارها و هم در مبلمان شما به کار رفته، برای آن که فضا از یکنواختی و کسالت خارج شده و غم و اندوه رنگ طوسی، جای خود را به شادی و انرژی بدهد، وجود رنگ های شاد متناسب با آن ضروریست. رنگ زردی که در مبلمانتان به کار رفته، تا حدودی این کمبود را جبران می کند. می توانید برای افزایش تاثیر آن، از رنگ زرد در کوسن ها و وسایل دکوری هم استفاده کنید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از محصولات گلدونک
عرفان شریف نژاد: عکاس

[[nid:143708]]

نقش گیاهان

گیاهان سبز طبیعی، یا حتی چند شاخه گل در یک گلدان زیبا، گرچه ممکن است از لحاظ ابعاد، کوچک باشند، اما تاثیر شگرفی بر زیبایی و طراوت و حس و حال سرزندگی و نشاط منزلتان خواهند داشت… از وجودشان غافل نباشید!

امیر صادقی
عکاسی پروژه ی منزل گوهردشت کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

انتخاب فرش و پرده ی مناسب

رنگی که برای فرش و پرده در ترکیب با رنگ طوسی اختصاص می دهید، تاثیر قابل توجهی در شکل گیری رنگ غالب فضا دارد. پس ترجیحا آن ها را از تنالیته های روشن انتخاب کنید. پرده ها باید این قابلیت را داشته باشند که نور و روشنایی روز را به خوبی، به داخل فضا هدایت کنند. فراموش نکنید که هر چه پای نور را، بیش تر به خانه تان باز کنید، حس بهتر و انرژی بیشتری را در خانه به جریان می اندازید!

ببینید : کدام پرده در دکوراسیون منزل شما می درخشد ؟!

ثمین موسوی
عکاسی از منزل آقای طالبی
ثمین موسوی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد (علیرضا و سارا)
استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی کرج (شهرک بنفشه)
استودیو پر

تنوع ترکیب رنگی

اما برای آن که بتوانید بر طوسی غالب به فضا غلبه کرده و از افسردرگی این رنگ بکاهید، پیشنهاد می کنم 2 یا 3 رنگ شاد که با یکدیگر هارمونی دارند، انتخاب کرده و تم رنگی سایر اجزای دکوراسیونتان را به آن ها اختصاص دهید!

ترکیب زرد و بنفش با طوسی

رنگ بنفش، که از ترکیب آبی و قرمز به دست می آید، در چرخه ی رنگ های اصلی مقابل رنگ زرد، و به عنوان مکمل آن شناخته می شود. ترکیب این دو  رنگ، دکوراسیون شیک و فوق العاده ای برایتان خواهد ساخت و آنقدر زیبا و خیره کننده می شود، که به راحتی بر سکون و یکنواختی رنگ طوسی غلبه خواهد کرد.

می دانستید ارغوانی، به رنگی برای ثروتمندان معروف است؟!

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی کرج (شهرک بنفشه)
استودیو پر

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم فلاحی
حسین گلیار

ترکیب زرد و آبی با طوسی

اگر می خواهید رنگ های سرد و گرم دکوراسیونتان را به تعادل برسانید، این ترکیب، فوق العاده می شود… یک ترکیب متعادل، شاد و پر انرژی و در عین حال، آرام و باوقار. رنگ زرد و بنفش به عنوان رنگ های مکمل هم در کنار رنگ خنثی یعنی طوسی، هارمونی جذابی را خلق می کنند.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی آپارتمان مدرن، سرد دوست دارید یا گرم؟

گروه طراحی اُرهای
کاغذ دیواری مدرن
گروه طراحی اُرهای

این ترکیب های رنگی، آنقدر قوی هستند که به راحتی طوسی را کنار می زنند! اما اگر باز هم  دلتان خواست فضا را شادتر کنید، می توانید قسمتی از دیوار را با یک کاغذ دیواری ترجیحا با زمینه ی سفید یا زرد، کانون توجه قرار داده و نگاه بیننده را از دیوار های اطراف به این قسمت منحرف کنید.

امیدوارم مهمان بعدی تور خانه گردی چیدانه شما باشید.

مطلب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه