Chidaneh.com placeholder image

مبل چتری، کدام فضاها مناسب تر هستند؟

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب مبلمان منزل یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون منزل به شمار می آید. به همین دلیل هم هست که در دنیای طراحی داخلی امروز از تنوع مبلمان بی شماری برخوردار است. مبلمانی که هر کدام در سبک ها و مدل های مختلفی عرضه می شوند و در واقع می توانند به نوبه خود برای هر خانه ای مناسب و ایده آل به نظر برسند.

طراحی و دکوراسیون داخلی آریودیزاین
صندلی چتری
طراحی و دکوراسیون داخلی آریودیزاین

اسکای اسکرپر

در این میان مبل های تکی و یا صندلی ها نیز دستی به میان دارند و تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی فضا و همین طور تکمیل سبک دکوراسیونی به دنبال خواهند داشت. این نوع از مبلمان غالبا تکی و یا جفت مورد استفاده قرار می گیرند و نمی توان آنها را مانند سایر مبلمان به صورت ست و در تعداد بالاتری به کار برد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به سراغ یکی از خاص ترین و جالب ترین این نوع از مبلمان یعنی مبل چتری برویم و ببینیم که چگونه می توان مدل از مبل چتری در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

مدل مبل چتری

مبل چتری در دکوراسیون منزل

مبل چتری نوع خاص و متفاوتی از مبل های یک نفره ای است که می توان یا به صورت تکی و یا جفت از آن استفاده کرد. همان طور که از نام این صندلی و مبل بر می آید، طراحی آن به شکل چیزی شبیه به چتر است و نشیمن صندلی داخل یک فضای گود قرار می گیرد. این نوع از صندلی به لحاظ ظاهر و طراحی منحصر به فرد خود کمی لوکس به نظر می رسد و به همین دلیل هم می تواند فضای خانه شما را تا حدودی پر زرق و برق تر و جذاب تر نشان دهد.

مطلب مرتبط: خرید مبل راحتی، چه سبک و چه مدلی؟

مبل چتری چرم

معمولا صندلی های چتری در دکوراسیون با سبک های متفاوتی قابل استفاده خواهد بود، اما بیشتر طراحی آن در سبک های کلاسیک، نئو کلاسیک، صنعتی، مدرن و… صورت می پذیرد. شما می توانید با کمک مدل مبل چتری خود فضای خانه تان را جذاب تر و البته متفاوت تر جلوه دهید. در ادامه این مطلب شما را با فضاهای مناسب برای استفاده از مبل چتری آشنا خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: 8 مبل تک نفره فانتزی در دکوراسیون منزل

مدل مبل چتری در نشیمن

استفاده از مبل چتری در نشیمن

طبیعی است که یکی از بهترین بخش ها و فضاهای استفاده از مبل چتری، دکوراسیون نشیمن است، اما نحوه استفاده از این نوع صندلی در دکوراسیون نشیمن کاملا متفاوت است. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد یکی از ویزگی های اصلی مدل مبل چتری این است که تنها به صورت تکی و یا جفت مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل هم نمی توان به عنوان مبلمان اصلی در دکوراسیون نشیمن روی آن حساب کرد.

در نتیجه یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از یک مبل چتری تک و یا حتی جفت در گوشه ای از دکوراسیون نشیمن خود استفاده کنید و با قرار دادن یک میز جلومبلی کوچک و جمع و جور در کنار آن، فضای بسیار خودمانی و دنجی را برای دورهمی های دونفره و صمیمانه تان همراه با صرف یک فنجان چای مهیا سازید. با این کار می توانید فضای متفاوتی را در کنار دکوراسیون نشیمن خود داشته باشید تا هم فضاهای تفکیک شده ای بسازید و هم زیبایی مبل چتری خود را بیشتر نشان دهید.

مطلب مرتبط: آنچه قبل از خرید مبل چرم باید بدانید!

مبل جفت در نشیمن

مبل چتری در نشیمن

در کنار این نیز راه دیگری وجود دارد که بتوانید مبل چتری خود را در فضای نشیمن به کار ببرید. شما می توانید با حفظ تناسب مدل، سبک و یا رنگ مبلمان نشیمن و همین طور مبل چتری خود از دو مبل چتری به عنوان دو مبل تکی ست مبلمان خود استفاده کرده و آنها را در کنار سایر مبلمانتان قرار دهید. با این کار نیز می توانید جایگاه مبل های چتری خود را ویژه تر کرده و تنوع بیشتری به ست مبلمان نشیمن خود ببخشید.

مدل مبل چتری تکی

استفاده از مبل چتری در اتاق مطالعه

از آنجایی که مبل چتری غالبا به صورت تکی به کار می رود می تواند انتخاب خوبی برای اتاق کار یا مطالعه نیز به حساب آید. به همین دلیل هم بسیاری از افرادی که دفتر کار خود را در خانه دایر کرده اند و رسمیت فضا نیز برایشان شرط اول را دارند می توانند بی برو و برگرد به سراغ مبل چتری بروند.

علاوه بر این شما می توانید از یک مبل چتری تکی در اتاق مطالعه و کنار کتابخوانه تان استفاده کنید و فضای بسیار ایده آل، مناسب و البته دنجی را برای مطالعه خود فراهم آورید. توصیه ما این است که در این صورت از یک میز جلومبلی یک نفره نیز استفاده کنید تا بتوانید کتاب و یا فنجان چای خود را نیز بر روی آن قرار دهید.

مطلب مرتبط: مبل ال یا معمولی، برای خانه ام کدام را بخرم؟

مبل چتری در گوشه های خانه

استفاده از مبل چتری در گوشه های دنج

یکی از ویژگی های مثبت مبل چتری این است که با وجود آن که فضای چندانی را اشغال نمی کند می تواند تاثیر بسیار زیادی در فضای خانه داشته و انتخاب خوبی برای فضاهای پرت و بدون استفاده باشد. به همین دلیل هم اگر در فضای خانه خود گوشه های پرتی دارید که نمی دانید با آنها چه کنید می توانید در صورت امکان به سراغ مبل چتری بروید و آن فضا را به گوشه ای دنج و جذاب تبدیل کنید.

مطلب مرتبط: 20 مبل کلاسیک پرطرفدار از ویترین کالاهای چیدانه!

مبل چتری در اتاق ناهارخوری

با این کار علاوه بر استفاده بهینه از تمامی قسمت های خانه می توانید سبک دکوراسیونی موجود در آن فضا را تشدید کرده و یا آن را شکل دهید. برای مثال اگر در فضای راهروی میانی خانه خود که حد فاصل میان اتاق هاست فضای بدون استفاده ای دارید می توانید با کمک یک مبل چتری از آن فضا استفاده کرده و به این فضای بدون استفاده شخصیت ببخشید. در این صورت برای مثال با استفاده از مدل مبل چتری نئوکلاسیک می توانید سبک نئوکلاسیک را در دکوراسیون راهروی منزل خود افزایش دهید.

مطلب مرتبط: 10 سبک مبلمان، کدام مبل برای کدام دکوراسیون؟

مبل چتری در زیر پله

علاوه بر این می توانیم بگوییم که فضاهای پرت و خالی پایین پله ها که غالبا بسیاری از افراد نمی دانند با آنها چه کنند نیز می توانند گزینه ای ایده آل برای قرارگیری مبل چتری به حساب آیند. نمونه بارز این راه هوشمندانه را نیز در این تصاویر مشاهده می کنید.

“شما می توانید برای خرید و سفارش مبل چتری مورد نظر خود از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه