Chidaneh.com placeholder image

مبل فوتون، جدیدترین نوع مبل تختشو راحتی

به قلم: مهسا پوررضا

در میان انواع مبل، مبل‌های تخت‌خواب شو از طرفداران بسیاری برخوردار هستند چرا که علاوه بر کارایی اصلی آن که به عنوان فضایی نرم و راحت جهت نشستن در فضای نشیمن و یا پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن را به کمک مکانیزمی به تخت‌خواب هم تبدیل نمود. مبل تخت‌خواب شو یک گزینه بسیار مناسب و کاربردی برای مواقعی است که مهمان به خانه شما می‌آید و تخت یا فضای کافی برای خواب مهمان خود ندارید. همچنین برای خانه‌های کوچک هم این نوع مبل بسیار مناسب است. مبل فوتون از جدید ترین این نوع مبل محسوب می شود که در این مقاله به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

مبلمان آل یاسین
مبل فوتون چیست؟
مبل فوتون چیست؟

معرفی و ویژگی های مبل فوتون

واژه Futon در زبان ژاپنی به معنای رختخواب است و اساسا ایده اولیه این مدل مبلمان در قرن 17 در ژاپن ایجاد شد. تشک های پشم و پنبه ای که ژاپنی ها استفاده می کنند و بسیار نرم و سبک هستند فوتون نام دارند که در ابتدا طبقه مرفه جامعه استفاده می کردند اما کم کم در اختیار همه قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم نیز به آمریکا و کشورهای اروپایی رسید و مردم عاشق این مدل تشک ها شدند.در سالیان بعد حاصل تلفیق فریم چوبی با این تشک های تاشو، نرم و سبک، مبل فوتون بود که تا به امروز به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین سبک های مبل راحتی استفاده می گردد.

تابلو فرش ریحان

مطالب مرتبط:مبلمان سنتی گره چینی، برای کجای منزل مناسب است؟

مبل فوتون چیست؟

مبل فوتون چیست؟

فوتون‌ها مبل‌هایی با اسکلت چوبی یا فلزی کم ارتفاع هستند که در مواقعی که به مکانی برای خواب نیاز دارید به راحتی باز می‌شوند. تشکی که روی این مبلمان قرار می‌گیرد می‌تواند از نظر ضخامت و کیفیت بسیار متفاوت باشد، به این معنی که کیفیت تشک نقش مهمی در راحتی شما هنگام خواب دارد. آن‌ها را می‌توان به راحتی از مکانی برای نشستن به مکانی برای خواب تبدیل کرد اما راحتی آن به شدت به کیفیت تشک روی فوتون بستگی دارد. فوتون‌ها برای افرادی ایده‌آل هستند که بودجه کمی دارند، می‌خواهند مبلمان خود را به تنهایی در خانه یا اتاق خود جابجا کنند و مدت زیادی از این مبلمان برای خوابیدن استفاده کنند.

مبل فوتون
مبل فوتون

این مبل مناسب خانه های کوچک و حتی اتاق خواب است. استفاده از فوتون یا مبل تخت خواب شو در سال های اخیر افزایش یافته است. فوتون تلفیقی از کارایی و راحتی است. این مبل فضای کمی را اشغال می‌کند و هنگام نیاز می‌توان آن را به تخت‎خواب تبدیل کرد. در دکوراسیون مینیمال که لوازم غیرضروری کنار گذاشته و حذف لوازم اضافی توصیه می‌شود، استفاده از فوتون افراد را در رسیدن به مفهوم مینیمال یاری می‌کند.فوتون ها در اندازه های مختلف تولید می‌شوند؛ یک نفره، دو نفره و سه نفره. با توجه به دکوراسیون سایر بخش های خانه می‌توانید انواع مختلف فوتون را که از متریال های متنوع ساخته شده اند، خریداری کنید. مبل تخت خواب شو را در قسمتی از خانه قرار دهید که هنگام نیاز بتوان آن را باز کرد و موانع زیادی مقابل آن نباشد.

مطالب مرتبط: مبل مدولار چیست؟ آشنایی با مبلمان چندمنظوره سکشنال

مزایای مبلمان فوتون
مزایای مبلمان فوتون

مزایای مبلمان فوتون

از مزیت و ویژگی های مهم این مبلمان می توان به 3 کارایی بودن آن اشاره کرد. 3 کاربرد آن شامل، تخت خواب، مبل و تشک است که با خرید یک مبل به این سه کارایی دست خواهید یافت. درجه راحتی مبل از اهمیت بالایی برخوردار است.به عنوان نمونه، تشک های مبل فوتون را می توانید در مدل های تویین مانند مبل تخت خواب شو دو نفره، کویین و سفارشی تهیه کنید. از دیگر مزایای آن فریم چوبی یا فلزی آن است. که کاملا تشک را پوشانده است و از روی تشک هیچ چیزی قابل رویت نیست. مهمترین مزیت مبل های فوتون، سبک بودن و سهولت در جابه جایی است. انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی که دائما در حال جا به جایی هستند، می باشد.

مبل فوتون چیست؟
هماهنگی مبلمان فوتون با سایر وسایل خانه

هماهنگی مبلمان فوتون با سایر وسایل خانه

هر وسیله ای در خانه کارایی مخصوص به خود را دارد و براساس آن باید رفتار شود. مبل های فوتون با خاصیت تبدیل شدن به تخت خواب فضای کمی را در بر میگیرند. به همین دلیل بهتر است با فاصله مناسب از دیوار گذاشته شود و مبل را در جایی قرار دهید تا در صورت خوابیدن مجبور به جابه جایی نشوید، مانند چیدمان مبل تخت خواب شو که در مطالب قبل به صورت کامل به آن پرداخته ایم .نکته مثبتی که این مبلمان دارند، هماهنگی آنها با سبک های مدرن است. این مزیت از شلوغ شدن اطرافتان جلوگیری می کند و فضایی مدرن و مینیمالیستی را برای خانه تان فراهم می کند. رنگ هایی که در مبل های فوتون به کار رفته به گونه ای است که به راحتی با دیگر وسایل خانه تان هماهنگ می شود. پس نیاز به تغییر و جا به جایی وسایل دیگرتان نیست.

هماهنگی مبلمان فوتون با سایر وسایل خانه

رنگ های فانتزی و تصاویر شخصیت های خاص نیز در این مبلمان به کار برده شده است که انتخاب را برای نوجوانان تان جذاب تر کرده است. مبل های فوتون نیازی به کوسن و پاف ندارند. زیرا بسیار نرم و راحت هستند و هزینه اضافی را برای شما کاهش می دهند. که از جدیدترین مبل فانتزی محسوب می شود. در انتخاب و خرید این مبلمان به تعداد نفراتی که قرار است استفاده شود توجه کنید، زیرا سایز تشک در این مورد بسیار مهم است. مبل های فوتون به صورت سراسری و به هم چسبیده می باشند و قابلیت جدا شدن از یکدیگر را ندارند.

 

مبل فانتزی فوتون

خواب خوب با مبل فوتون 

کیفیت تخت شما به طور مستقیم بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد. استفاده از انواع تشک سفت به خوبی از کمر شما حمایت می کند و کمردرد را کاهش می دهد.طبق گفته کلینیک کلیولند، قرار دادن تشک روی زمین، راه مضری برای افزایش استحکام تشک شما نیست. فوتون ها معمولاً سفت تر از تشک های سنتی هستند زیرا برای قرار دادن روی زمین طراحی شده اند و بنابراین استفاده از فوتون روی زمین می تواند به طور بالقوه برای شما مفید باشد.با این حال، به عنوان راه حلی برای کمردرد مزمن یا شدید، فوتون احتمالا بهترین ایده نیست، زیرا تشک های دیگر می توانند بهتر با بدن شما مطابقت داشته باشند.

مبل فانتزی فوتون

راحتی مبل فوتون

ساختار فوتون شما عامل مهمی در میزان خواب راحت شما بر روی آن است. اگر تمایل دارید به پشت بخوابید، فوتون نازک‌تر بهتر است و حمایت بیشتری می‌کند. اگر تمایل دارید به پهلو بخوابید، فوتون ضخیم تر برای محافظت از بدن شما ضروری است. فوتون ها را می توان از مواد مختلفی نیز تهیه کرد.پنبه ماده سنتی فوتون است، اما فوتون های مدرن را می توان از فوم یا پلی استر ساخت که پشتیبانی خوبی دارند و نسبت به سایر مواد در برابر قالب مقاوم تر هستند.

مبل راحتی فوتون

مبل فوتون و سلامت

فوتون های واقعی برای استفاده به عنوان رختخواب معمولی، مشابه تشک، طراحی شده اند. هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد خوابیدن منظم روی فوتون برای سلامتی شما مضر است تا زمانی که به اندازه کافی بالشتک برای حمایت راحت از بدن خود داشته باشید.با این حال، خرید فوتون باکیفیت، تفاوت بین یک خواب خوب و یک خواب خوب را ایجاد می کند. فوتون‌هایی که برای مبلمان ارزان‌قیمت طراحی شده‌اند، مانند وسایلی که برای اتاق خواب در نظر گرفته شده‌اند، نمی‌توانند پشتیبان شما را به درستی انجام دهند.

جنس و عملکرد مبلمان فوتون
جنس و عملکرد مبلمان فوتون

جنس و عملکرد مبلمان فوتون

تشک های ژاپنی برای خواب بسیار مناسب هستند و از پشم و پنبه تشکیل شده اند. بدلیل وجود پشم و پنبه بسیار نرم و سبک هستند. این تشک ها در گذشته تنها مورد استفاده ثروتمندان و اشراف بوده است. کیفیت مواد خوب و استحکام بالا در تشک ها بسیار اهمیت دارد. زیرا که از آسیب به ستون فقرات جلوگیری می کند. به همین منظور در انتخاب تشک دقت لازم را داشته باشید که از فناوری فوم های هوشمند استفاده شده باشند.فوم های هوشمند با تاخیر به حالت اولیه برمی گردند و تا مدت زیادی شکل اولیه خود را نگه می دارند. امروزه تشک های پنبه ای تولید و به بازار عرضه شده اند. فنر این مبلمان حداقل به 20 سانتی متر می رسد.عملکرد مبلمان فوتون، روش کلیک کردن ساده است که برای باز کردن اکثر این مبلمان استفاده می شود. در این روش ابتدا باید مبل را به جلو بکشید تا زمانی که صدای تیک شنیده شود . سپس بلافاصله به عقب بچرخانید تا باز شود و به حالت تخت در بیاید.

مراقبت از مبل های فوتون
مراقبت از مبل های فوتون

مراقبت از مبل های فوتون

در استفاده از مبل های توفون باید بسیار دقت کنید. به این دلیل که تشک های این مبل ها هم به منظور تشک خواب و هم به منظور تشک مبل به کار می رود زودتر از سایر مبل های تخت خواب شو، کهنه و بافت آنها خراب می شود.در این راستا به اهرم های این مبلمان نیز باید رسیدگی کرد. چرا که دائما در حال باز شدن و بسته شدن هستند. از آنجایی که همه روزه از این مبل استفاده می شود و شب را بر روی آن سپری می شود، مراقب باشید تشک های آن به مرور زمان به شما آسیب نرساند. انتخاب نوع تخت و تشک بر راحتی خواب شما و استراحت تان بسیار ضروری می باشد.

تفاوت بین فوتون و مبل تختخواب شو چیست؟

مبل تختخواب شو به مبلمانی گفته می شود که به عنوان کاناپه برای نشستن در طول روز و به عنوان تخت خواب برای خواب عصر عمل می کند. اینها به طور ویژه برای خدمت به این هدف دوگانه طراحی شده اند. انواع مختلفی از مبل‌های تختخواب‌ شو وجود دارد که می‌توان از اندازه تا ساخت و نوع تشک استفاده شده در داخل آن را انتخاب کرد.سبک های اصلی شامل مبل تخت خواب شو سنتی، مبل تختخواب شو  و مبل تختخواب شو فوتون است.

ممکن است در مورد تفاوت بین یک مبل تختخواب شو سنتی و یک قاب فوتون سردرگمی زیادی وجود داشته باشد و در بسیاری از موارد فروشندگان از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند. تفاوت اصلی این است که تشک مبل تختخوابشو در هنگام استفاده به عنوان کاناپه زیر قاب پنهان می شود و دارای بالشتک های جداگانه است.از طرف دیگر تشک فوتون به عنوان کوسن و تشک صندلی استفاده می شود. وقتی یک مبل تختخواب شو به شکل مبل است، مانند یک مبل سنتی به نظر می رسد و احساس می کند. آنها کاملاً روکش شده اند، دارای کوسن های ضخیم و دسته های مخملی هستند.

برای تبدیل مبل به تخت، بالشتک های صندلی بالایی برداشته می شوند تا قسمت بالای چارچوب تخت نمایان شود، سپس بیرون کشیده یا تا می شود تا تشک نمایان شود. در صبح، چارچوب و تشک را می توان دوباره قرار داد تا تخت را دوباره به مبل تبدیل کند.از طرف دیگر، فوتون از همان کوسن یا به عنوان مبل یا تختخواب استفاده می کند. فوتون ها با مبل ها متفاوت به نظر می رسند زیرا به طور کامل روکش نشده اند و برخی از مدل ها دسته ندارند. قاب‌های فوتون سنتی به سبک غربی دارای ساختاری چوبی یا فلزی هستند که قابل رویت است و با پارچه روکش پوشانده نمی‌شود.در حالت نشسته، پشت فوتون به سمت بالا جمع می شود. برای تبدیل فوتون به تخت، کاربران فقط باید پشت فوتون را به سمت پایین فشار دهند. این کار فوتون را صاف می کند و کوسن به یک تشک تبدیل می شود.

چرا یک مبل فوتون بخریم؟
چرا یک مبل فوتون بخریم؟

چرا یک مبل فوتون بخریم؟

هم در اتاق خواب و هم در اتاق نشیمن، فوتون یک جایگزین عالی برای تخت یا کاناپه سنتی است، زیرا فضای بیشتری را فراهم می کند، اغلب ارزان تر است، می تواند به همان اندازه راحت یا حتی راحت تر باشد، و معمولاً چند منظوره است.علیرغم مزایایی که دارند، برخی هنوز در مقابل فوتون تصمیم می گیرند و معتقدند که آنها فقط توسط دانشجویان و افرادی که تازه شروع به کار کرده اند استفاده می شوند. این نمی تواند دورتر از واقعیت باشد. قاب های فوتون دیگر فقط برای اتاق های خوابگاه کالج نیستند. قاب های فوتون پایه یا پایه هر مبل یا کاناپه سنتی قاب هستند.

نحوه انتخاب مبل فوتون

نحوه انتخاب مبل فوتون

اگرچه طراحان مبتکر ژاپنی به خاطر اختراع فوتون چند منظوره اعتبار دریافت می‌کنند، بقیه جهان اکنون به طور گسترده‌ای از آن استقبال کرده‌اند. دفاتر، اتاق‌ها مکان‌های ایده‌آلی برای قرار دادن فوتون هستند. که به راحتی از یک کاناپه به تخت در هنگام غروب خورشید تبدیل می‌شود. با انتخاب قاب، تشک و روکش می توان فوتون را برای نیازهای فردی شخصی سازی کرد.

اندازه مبل فوتون

هنگام انتخاب فوتون برای استفاده در خانه یا محل کار، اندازه یک نکته مهم است. اگر نیاز به اضافه کردن قابلیت خواب به طور مکرر و برای بیش از یک نفر در یک زمان دارید، احتمالاً به یک فوتون با اندازه کامل یا ملکه نیاز خواهید داشت.برای کودکان کوچک یا یک فرد مجرد، گزینه های جمع و جور مانند دوقلو، صندلی یا صندلی عشق وجود دارد. سیستم‌های تخت دوطبقه را می‌توان با یک تخت استاندارد در بالا و یک فوتون در پایین خریداری کرد که باعث می‌شود برای استفاده‌های متعدد در طول روز کاربردی باشد.

قاب مبل فوتون
قاب مبل فوتون

قاب مبل فوتون

اگرچه تشک فوتون را می توان به تنهایی روی یک طبقه استفاده کرد و در صورت عدم استفاده از آن دور نگه داشت، معمولاً همراه با یک قاب است که از مبل به تخت تبدیل می شود. اکثر قاب های فوتون برای دوام و سهولت در تبدیل طراحی و ساخته می شوند.قبل از خرید، قاب را به صورت فیزیکی به موقعیت های مختلف آن تبدیل کنید تا انتقال صاف و ساخت محکم را تأیید کنید. تا زمانی که کیفیت کافی باشد، انتخاب ها در درجه اول به سبک شخصی بستگی دارد، با فریم هایی که از ساخت چوبی کلاسیک گرفته تا فلز معاصر در رنگ ها و پرداخت های مختلف را شامل می شود.

تشک مبل فوتون

تشک مبل فوتون

تشک های فوتون معمولاً با 100 درصد پنبه پر می شوند و سطحی سفت و در عین حال انعطاف پذیر برای نشستن یا دراز کشیدن ایجاد می کنند. تشک‌های ضخیم‌تر پشتیبانی بیشتری می‌کنند، اما جابه‌جایی یا انتقال به موقعیت‌های دیگر نیز دشوارتر است. مواد جایگزین شامل مموری فوم، پلی استر، پشم و فنرهای داخلی است.

“اگر تشک فوتون جمع می شود و به صورت پراکنده استفاده می شود، فوم نازکی را انتخاب کنید که سبک تر است، راحت تر تا می شود و در هنگام حمل حجم کمتری دارد."

مبل فوتون

یکی از همه کاره ترین چیزها در مورد فوتون ها، امکان تغییر فورا سبک و رنگ با روکش ها است .که بسیاری از آنها با زیپ یا بسته های قلاب و چشمی برای تعویض آسان ساخته شده اند. تشک های فوتون اغلب با انتخاب روکش های اثاثه یا لوازم داخلی بادوام عرضه می شوند که امکان انتخاب سبک خود را در زمان خرید فراهم می کند. می‌توانید با استفاده از کاور اصلی به‌عنوان راهنما، جلد خود را بسازید. پارچه های رایج عبارتند از ملیله، کتان، پنبه و میکرو ،جیر. در صورت امکان، مواردی را انتخاب کنید که قابل شستشو با ماشین لباسشویی و ضد لک هستند. زیپ قدیمی را ذخیره کرده و در کاور جدید استفاده کنید.

مبل فوتون
مبل فوتون

جمع بندی:

مبل فوتون نوعی کوسن یا تشک است و فوتون ها به دلیل تطبیق پذیری آن ها ارزش زیادی دارند. بر خلاف تشک های استاندارد، فوتون ها بسیار انعطاف پذیر هستند و اغلب به عنوان کوسن روی قاب هایی که می توانند بین مبل راحتی  و تخت تبدیل شوند.استفاده می شوند. فوتون ها برای خوابیدن به جای تشک طراحی شده اند. با این حال، خوابیدن به طور منظم بسته به شرایط شما و فوتون خاص ممکن است ایده خوبی باشد یا نباشد. در این مقاله به مبل فوتون، جدیدترین نوع مبل راحتی  به صورت کامل و جامع پرداختیم.

مطالب بیشتر:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Azita در تاریخ 20 خرداد 1402
سوال 1...میتوان فعلا فقط تختتش را خرید واز تشکی پنبه ایی معمولی استفاده کرد؟....وسوال 2...تشکهای سنتی پنبه ایی بعداز مدتی استفاده سفت میشوند ولازم است که بوسیله حلاج زده شوند آیا این نوف فوتونها هم این چنینند؟باسپاس

ثبت دیدگاه