Chidaneh.com placeholder image

مشاوره دکوراسیون داخلی: آنلاین، آسان و رایگان!

به قلم: تحریریه چیدانه

در این مطلب از مشاوره دکوراسیون داخلی چیدانه می‌خواهیم به برخی از سوالات شما عزیزان که غالبا از سوالات پر تکرار سایر کاربران نیز می‌باشند، پاسخ دهیم. پس با چیدانه همراه باشید شاید سوال امروز مخاطبان ما، دغدغه شما هم باشد!

پرسش‌های متدوال شما:

chidaneh ad banner
  • کدام مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل مناسب تر است؟
  • چطور یک کوسن خوب انتخاب کنیم؟
  • هنگام انتخاب فرش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • چه نکاتی در خرید پرده موثرند؟
  • فرش دستباف زمینه قرمز لاکی را با چه رنگ مبلی ست کنیم؟
  • چگونه رنگ قرمز را در پذیرایی ست کنیم؟
  • چه مبلی برای خانه نقلی مناسب است؟
  • چگونه چیدمان سالن پذیرایی را انتخاب کنم؟
  • چگونه مبل نشیمن و پرده و کابینت را ست کنم؟
  • به نظر شما چه رنگ کوسن و فرشی با مبل طوسی می‌آید؟
  • برای قاب گچ بری شده کدام عنصر مناسب است؟
  • چگونه سایر لوازم را با مبلمان سفید و قهوه‌ای ست کنم؟
  • رنگ مکمل برای سفید و طلایی چه رنگی است؟
  • با طاقچه بزرگ نشیمن چه کنم؟
  • چطور و چه زمانی از شرکت‌های طراحی داخلی کمک بگیریم؟

خانه‌ی آرام خانم سایه

کدام مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل مناسب تر است؟

امروزه مبلمان به یکی از عناصر کاربردی دکوراسیون داخلی منازل تبدیل شده که به راحتی در حس شما از فضا تأثیرگذار خواهد بود. شما باید با توجه به سبک دکوراسیون تان مبلمان مناسب فضا را انتخاب کنید. سبک کلاسیک و سبک مدرن نسبت به سایر سبک ها طرفداران بیشتری دارند.

بافت و رنگ مبلمان، فاکتور بعدی تاثیرگذار در انتخاب شما خواهد بود. بافت چوب و پارچه معمولاً به فضا گرما می دهند و فلزات و چرم معمولاً از حس گرمی و صمیمیت فضا می کاهند.

رنگ های روشن، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره نظیر سرمه‌ای، قهوه ای، خاکستری تیره و مشکی فضا را کوچکتر از حد معمول نشان می‌دهند.

می توانید از یکی دو صندلی قدیمی هم متناسب با سبک مبلمان تان استفاده کنید. اگر خواستید چند مبلمان در دکوراسیون منزلتان به کار ببرید حتما به تناسب میان آنها دقت کنید تا فضا دچار آشفتگی نشود و نظم آن حفظ شود.

برای ایجاد هارمونی بیشتر، تناسب میان مبلمان انتخابی با فرش، پرده، کوسن و سایر اجزای دکوراسیون تان را رعایت کنید.

نکات طلایی برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون را در این سری از مطالب مشاوره دکوراسیون داخلی بخوانید.

معین صالحی
عکاسی از خانه آبی خانم زینب محمودی
معین صالحی

چطور یک کوسن خوب انتخاب کنیم؟

کوسن ها در دسته ی اکسسوری های جانبی لوازم اصلی دکوراسیون، یعنی مبلمان منزل، قرار می‌گیرند که اهمیت وجودشان برای انسجام و تنوع هنری فضا غیرقابل انکار است.

کوسن ها باید از نظر ابعاد، متناسب با ابعاد مبلمان شما انتخاب شوند. این تناسب باید در طرح و رنگ آنها هم مورد توجه قرار گیرد. برای این منظور می‌توانید از رنگ‌های مکمل کمک بگیرید و تنوع رنگی به آنها بدهید. این کار به جذابیت مبلمان ساده ی شما کمک بیشتری خواهد کرد.

اما در انتخاب متریال سازنده ی آنها کمی با احتیاط جلو بروید و ترجیحاً از بیش از یکی دو جنس متفاوت انتخاب نکنید، تا هنگام شستشو با مشکل مواجه نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب راهنمای خرید کوسن را بخوانید.

فرش دستباف ذوالانواری
بهترین مدل فرش دستباف رنگی
diamond+فرش دستباف ذوالانواری

هنگام انتخاب فرش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یک فرش خوب به خانه شما بافت و هویت می دهد، حس خوبی هنگام راه رفتن زیر پای شما ایجاد می کند، و با اتصال بصری قسمت‌های مختلف خانه، می تواند آن را به جایی گرم و صمیمی تبدیل کند.

ابعاد فضا را در نظر بگیرید

برای انتخاب فرش مناسب، هماهنگی ابعاد فرش با فضا را همواره مد نظر داشته باشید. فرش نباید همه ی کف اتاق را پوشش دهد؛ بلکه بهتر است در مرکز فضا و خارج از پایه های مبل یا نهایتاً زیر پایه های جلویی مبل را بپوشاند و بقیه ی قسمت ها باز باشد.

تنوع ایجاد کنید

گرچه فرش های با فرم مربع و مستطیل مرسوم ترند اما فرش های مدرن با شکل طبیعی پوست حیوانات هم می توانند جلوه‌ای متفاوت به دکوراسیون تان بدهند.

بهتر است جنس و بافت فرش تان با سبک دکوراسیون تان هماهنگی داشته باشد و همچنین در هر فضا، فرش متناسب با حال و هوای آن را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال یک فرش ابریشمی، مناسب فضاهای لوکس و کم رفت و آمد است، در حالیکه فرش های با الیاف پشم و کتان، تقریباً در همه ی فضا ها کاربرد دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب راهنمای خرید فرش ماشینی را مطالعه کنید.

اگر به دنبال فرش دستباف هستید، مطلب بهترین مدل فرش دستباف اطلاعات مفیدی به شما می‌دهد.

دکوراسیون نادیا افضلی
پرده در دکوراسیون کلاسیک
دکوراسیون نادیا افضلی

چه نکاتی در خرید پرده موثرند؟

پرده ها از نگاه طراحان داخلی، از مهمترین عناصر دکوراسیون محسوب می‌شوند؛ چرا که مستقیماً با نور طبیعی منزل سر و کار دارند.

بافت پرده را با توجه به محل زندگی تان میتوانید انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، پرده های سنگین تر مانند مخمل، برای فضاهای سردسیری بسیار مناسب اند و پارچه های سبک و لطیف برای محیط های گرمسیر.

رنگ پرده باید با مبلمان شما تناسب داشته باشد. اگر مبلمان طرح دار است پرده های ساده را انتخاب کنید و بالعکس، تا تعادل میان این دو عنصر مهم برقرار شود.

بهتر است عرض پرده را سه سانتیمتر بیشتر از پنجره در نظر بگیرید. ارتفاع معمول آن هم بین 160 تا 360 سانتی متر (با توجه به ارتفاع پنجره و سقف) متغیر است. پیشنهاد می شود میل پرده ها را 10 تا 15 سانتی متر بلندتر انتخاب کنید، تا فضا بزرگ تر و زیباتر دیده شود. برای تنوع بیشتر می توانید از پارچه ی پرده ای تان، گیره های زیبا بسازید و در فاصله های مناسب نصب کنید.

مشاوره دکوراسیون داخلی: مطلب راهنمای انتخاب پرده را مطالعه کنید.

[[nid:36386]]

فرش دستباف زمینه قرمز لاکی را با چه رنگ مبلی ست کنیم؟

وقتی زمینه ی فرش و قالیچه ی شما قرمز رنگ است پس نیاز به ایجاد یک تعادل و هماهنگی خاص در فضا داریم، برای ایجاد این هماهنگی بهترین گزینه ها برای ما رنگ های روشن و خنثی است که به خوبی می تواند فضا را تلطیف کند، رنگ هایی مانند کرم، خاکی، طوسی همگی از جمله رنگ هایی هستند که به خوبی می توانند با رنگ قرمز ست شوند و فضای متعادلی را برای شما به وجود آورند.

گروه مبلمان نیک آذین
نمونه محصولات مبل نیک آذین
گروه مبلمان نیک آذین

چگونه رنگ قرمز را در پذیرایی ست کنیم؟

استفاده از رنگ قرمز در هر فضایی حالت ریسکی بالایی دارد، چرا که باید به نحوی در فضا استفاده شود که بعد از مدتی چشم را نزند، به طور کلی رنگ های قرمز با تناژ گرم برای مبلمان مناسب ترند اما هیچ قاعده ای شما را از داشتن رنگ های قرمز شاد منع نمی کند، می توانید از آن به صورت تک رنگ در فضای داخلی خود استفاده کنید، اما به طور کلی رنگ قرمز رنگ هیجانی است و باید در ترکیب با سایر رنگ ها آن را متعادل تر کرد تا حس آرامش را در فضای شما ایجاد نماید.

چه مبلی برای خانه نقلی مناسب است؟

در انتخاب مبل برای فضاهای کوچک آن چه که حائز اهمیت است پیش از هر چیز اندازه و رنگ آن هاست، مبل های استیل و سلطنتی برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نیستند، در انتخاب مبل های راحتی نیز بسیار دقت کنید، مبل های راحتی با ابعاد بزرگ و پف زیاد فضای شما را گرفته می کند،هیچ الزامی نیست که یک دست مبل کامل تهیه کنید، استفاده از نیم ست ها با طرح های ساده و رنگ های روشن بسیار برای این منظور مناسب است. مبل های L  شکل هم گزینه ی مناسب دیگری برای این منظور می باشند.

مشاوره دکوراسیون داخلی: در مطلب دکوراسیون منزل کوچک عکس دیزاین 12 خانه نقلی را ببینید.

کارما
دکوراسیون داخلی منزل
کارما

چگونه چیدمان سالن پذیرایی را انتخاب کنم؟

در چیدمان سالن پذیرایی باید به نوع پلان خود دقت کنید، میز غذا خوری شما باید در نزدیکی آشپزخانه باشد و فضای بزرگی دارید، فضای تلویزیون شما که نشیمن خصوصی تلقی می شود از فضای نشیمن شما جدا باشد، بهتر است نوع مبلمان فضای نشیمن میهمان نیز رسمی انتخاب شود،مورد بعدی که باید به آن توجه شود انتخاب رنگ مبلمان و سایر عناصر است، اگر فضای آشپزخانه شما به نحوی است که از نشیمن دید دارد پس در انتخاب نوع پرده و سرویس آشپزخانه دقت کنید، چرا که باید با نشیمن شما هماهنگ باشند.

کابینت آشپزخانه پروژه مرعشی

چگونه مبل نشیمن و پرده و کابینت را ست کنم؟

در انتخاب پرده برای فضای آشپزخانه هایی که به نشیمن دید دارند باید دقت بسیاری کرد، برای این منظور می توانید از شید های ساده استفاده کنید و یا رنگ و طرحی متناسب با کوسن مبل های خود انتخاب کنید، پیش از خرید هر چیز باید به رنگ کابینت های توجه داشته باشید، اصولا کابینت ها به رنگ های خنثی هستند که بتوانند با هر رنگی در فضا هماهنگ شوند، اما اگر کابینت های شما رنگ خاصی داشت از رنگ های مکمل برای و یا تناژهای رنگی سرد تا گرم رنگ کابینت ها برای مبلمان و پرده ی خود استفاده کنید.

مشاوره دکوراسیون داخلی: 6 قانون ست کردن رنگ ها را در این مطلب بخوانید.

شرکت معماری دکوکو
فضای غذا خوری پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

به نظر شما چه رنگ کوسن و فرشی با مبل طوسی می‌آید؟

رنگی طوسی به دلیل ماهیت خنثی خود به خوبی در کنار سایر رنگ ها می نشیند، اما بهتر است از رنگ های گرم مثل صورتی، زرد، آبی و یاسی تناژهای مختلف این رنگ ها برای ترکیب با رنگ سرد خنثی استفاده کنید. یک کوسن بافت دار به رنگ تند و روشن به خوبی به فضای شما روح می بخشد، از طرفی فرش شما باید در هماهنگی با رنگ پرده شما باشد، لذا رنگ پرده را نیز باید رنگی روشن اما گرم انتخاب کنید، به خوبی می توانید از دو رنگ مکمل برای پرده استفاده کنید.

مشاوره دکوراسیون داخلی: در این مطلب به طور کامل درباره ست فرش با مبلمان و کاربرد رنگ طوسی بخوانید.

برای قاب گچ بری شده کدام عنصر مناسب است؟

برای قاب های گچ بری شده موجود در فضای داخلی بهترین گزینه استفاده از آینه است، این قاب ها از گذشته نیز برای این منظور در خانه ها در تعبیه می شدند به خوبی می توانید با قرار دادن یک آینه فضای خود را دوچدان کنید و میزان نور ورودی را دو برابر کنید. از طرفی می توانید داخل این قاب ها از انواع تابلوها استفاده کنید حتی می توانید در این رابطه از یک نقاش کمک بگیرید و طرح خاصی را در آن نقاشی کنید و فضای متمایزی را خلق نمایید. پتینه کاری و کاغذ دیواری نیز بسیار شیک و امروزی هستند.

چگونه سایر لوازم را با مبلمان سفید و قهوه‌ای ست کنم؟

ترکیب رنگ خنثی سفید با رنگ قهوه ای ترکیب ایده آلی برای اکثر خانه هاست، برای ترکیب این مبلمان با سایر عناصر داخلی باید به چند نکته توجه کرد، نخست آنکه برای چنین ترکیب های گرمی حتما میزان نور ورودی به اهمیت دارد چرا که این رنگ فضا را گرفته می کند، پس پرده ی شما باید از جنس حریر باشد تا نور را به خوبی منعکس نماید. و برای والان آن از رنگ هایی مثل زرشکی یا کرم یا آبی استفاده کنید. برای تعادل فضایی می توانید از رنگ های مورد استفاده در پرده برای کوسن ها استفاده کنید، در انتخاب لوستر دقت کنید، لوستر های چلچراغی برای دکوراسیون با مبلمان کلاسیک و سقف های بلند مناسب است، در حالی که لوسترهای مدرن و غالبا سقفی برای مبلمان مدرن و سقف های کوتاه مناسب است. برای سایر عناصر مانند ساعت دیواری و تابلوها سعی کنید از رنگ های که تم سرزندگی بیشتر و طبیعت را در خود دارند استفاده کنید، رنگ هایی از خانواده ی سبز برای این منظور بسیار مناسب است.

مشاوره دکوراسیون داخلی: این مطلب درباره ست مبلمان قهوه‌ای اطلاعات خوبی به شما خواهد داد.

رنگ مکمل برای سفید و طلایی چه رنگی است؟

ترکیب رنگ سفید و طلایی، ازجمله  ترکیب رنگ های لوکس به شمار می رود، بنابراین باید این ترکیب را حفظ نمایید،رنگ های مثل آبی فیروزه ای، بنفش، زرشکی، سیاه از جمله رنگ هایی است که به خوبی با این رنگ ها هماهنگ می شوند و جلوه ی لوکس فضای شما را حفظ می کنند.

با طاقچه بزرگ نشیمن چه کنم؟

یک طاقچه ی بزرگ در فضای شما می تواند یک موقعیت بی نظیر را برای شما رقم زند، به خوبی می توانید آن را تبدیل به یک کتابخانه کنید، و یا مجموعه ای از قاب عکس های خود را به صورت کلکسیون در آن فضا قرار دهید، یک ایده ی دیگر قرار دادن مجموعه ای از گلدان ها در این فضا است، عناصری مثل تندیس های چوبی یا سفالی بشقاب های قدیمی نیز برای این منظور بسیار مناسب اند.

مشاوره آنلاین دکوراسیون

چطور و چه زمانی از شرکت‌های طراحی داخلی کمک بگیریم؟

یک شرکت طراحی داخلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید فضای داخلی و دکوراسیون منزلتان را ایده‌ آل کنید. سپردن کار به طراح شاید در ابتدا هزینه‌ بر باشد، اما اگر کار درست انجام شود، نهایتا شما از عهده کلی هزینه‌ های نابجا در امان مانده‌ اید. یک طراح در هر پروژه تجربه‌های زیادی به دست می‌ آورد که در پروژه‌ های بعدی به کار می‌بندد؛ اما شما برای طراحی فضای خود اولین تجربه را دارید که این موضوع شما را به سمت هدر دادن هزینه و وقت سوق می‌دهد.

مطلب مرتبط: شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را چگونه بشناسیم؟

برای مشاوره دکوراسیون داخلی از چیدانه کمک بگیرید

برای داشتن دکوراسیونی خوب و مناسب روحیه افراد ساکن در منزل شاید بهتر باشد از یک مشاوره دکوراسیون کمک بگیرید. اگر برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل تان نیاز به کمک مشاور دارید، می توانید با شماره 09962261259 در تلگرام ارتباط داشته باشد.

 مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محدثه در تاریخ 18 اردیبهشت 1402
سلام شما جاکفشی هم طراحی میکنید؟
سمیرا در تاریخ 08 مرداد 1402
باتشکر از مطالب قشنگتون عالی بود

ثبت دیدگاه