Chidaneh.com placeholder image

7 دیوارکوب تزیینی برای طراحی دیوار منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

باید بپذیریم که زیبایی فضاهای مختلف خانه صرفا به وسایل و مبلمان آن معطوف نمی شود، بلکه عناصر و المان های دیگری نیز می توانند در ایجاد دکوراسیون زیبای منزل موثر باشند. در این میان زیبایی کفپوش، دیوار و… نیز اهمیت بسیاری پیدا می کنند. به همین دلیل هم هست که کفپوش هایی با طرح، متریال و رنگ مختلفی در بازار موجود هستند و هر کسی نیز بنا بر نوع استفاده و موقعیتی که در منزل خود دارد یکی از آنها را انتخاب می کند. در این میان برای تزیین دیوار نیز روش های مختلفی همچون کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی دیوار به کار گرفته می شود. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که زیبایی دیوار صرفا به همین دو راه مشروط نمی شود. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در رابطه با دیوارکوب هایی بگوییم که دیوارهای منزل شما را تزیین کرده و زیبایی آنها را افزایش می دهند. پس همراه ما باشید. 

دیوارکوب ورودی

چوب و هنر

دیوارکوب ورودی

طراحی دکوراسیون راهرو و ورودی هر خانه ای مثل سایر بخش های خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر نیز نمی توان و نباید به همین سادگی ها از کنار آن رد شد. با انتخاب دیوارکوب ورودی می توانید نقطه ای کانونی در دکوراسیون راهرو و ورودی منزل خود پیدا کنید و فضای زیبایی را فراهم سازید. با این کار احساس خوش آمدگویی و استقبال بهتری را نیز برای مهمان های خود به همراه خواهید داشت. 

استودیو معماری چیدمانه
دیوارپوش کامپوزیت مدل لوتوس
استودیو معماری چیدمانه

یکی از انواع دیوارکوب هایی که در ورودی و راهروی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد نمونه های کامپوزیت هستند. پیش از این در مطلبی با عنوان «دیوارپوش کامپوزیت، نمایی از مصالح سخت در منزل!» در رابطه با مزیت های این نوع از دیوارکوب ها به چنین مواردی اشاره کرده ایم:

  • قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف بالا.
  • عایق صوتی، رطوبت و حرارت.
  •  از قیمت مناسب برخوردارند.
  • نسبت به نمونه‌های واقعی خود از وزنی سبک دارند.
  • قابلیت رنگ‌پذیری به رنگ دلخواه.
  • نصب راحت و سریع.
  • قابلیت اجرا در محیط داخلی و خارجی ساختمان.
  • در صورت نقل‌مکان می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید.
  • استحکام بالا در برابر ضربه.
  • امکان استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری.

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

دیوارکوب های بتنی از بهترین متریال هایی هستند که می توانند در طراحی دکوراسیون راهرو و ورودی مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل نیز در مطلب «دیوارپوش بتنی دکوراتیو، همه نکات از قیمت تا اجرا» به طور کامل به معرفی این نوع از دیوارکوب ها پرداخته ایم. بر اساس این مطلب استفاده از دیوار پوش بتنی هزینه‌ی کمتری نسبت به مصالح دیگر دارد، با استفاده از بتن دیوارپوش نیازی به کاربرد مصالح دیگر وجود ندارد و سطح یکپارچه و یکدستی ایجاد می‌کند، دیوار پوش بتنی طول عمر بالایی دارد، محدودیت مکانی برای استفاده از این نوع دیوار پوش وجود ندارد، اجرای آن مدت زمان زیادی لازم ندارد، در برابر آتش‌سوزی و هم چنین سایش و اصطکاک بسیار مقاوم است.

مطلب مرتبط:نسل جدید دیوار پوش، کاربرد انواع مدل ها در دکوراسیون داخلی

دیوارکوب نشیمن

دیوارکوب فضای نشیمن

دکوراسیون نشیمن به عنوان یکی از مهم ترین و پر رفت و آمدترین فضاهای خانه نیز نیازمند آن است که دیواری زیبا و چشمگیر داشته باشد. به همین دلیل هم انتخاب دیوارکوب نشیمن می تواند بسیار هوشمندانه و درست به نظر برسد. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون نشیمن منزل خود، دیوارکوب مناسبی را انتخاب کرده و زیبایی فضای نشیمن را دوچندان کنید. توصیه ای که برایتان داریم این است که در انتخاب متریال دیوارکوب نشیمن و همین طور رنگ آن حساسیت بالایی به کار بگیرید و نهایت دقت را در ایجاد تناسب، هماهنگی و یکدستی دیوارکوب با سایر وسایل موجود در دکوراسیون نشیمن را در نظر داشته باشید. 

چرمی

انتخاب نوع دیوارپوش می تواند متناسب با دکوراسیون منزل شما صورت پذیرد. برای مثال انتخاب دیوارکوب چرمی در نشیمن هایی که سبک کلاسیک و یا صنعتی دارند بسیار هوشمندانه خواهد بود. تا جایی که پیش از این در مطلبی با عنوان «دیوارپوش های چرمی برای یک دکوراسیون خیره کننده!» در رابطه ویژگی های با این نوع از دیوارکوب ها گفته ایم:

  • چرمینه نسل جدید پوشش های دیواری است.
  • در فضاهای داخلی ساختمان مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، پارکینگ ها، لابی ها و مهدکودک ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به صورت قطعات۶۰*۳۰ و ۴۰*۴۰ سانتی متر به صورت سه بعدی و توپر و نرم طراحی شده است.
  • از کنار هم قرار گرفتن آنها طرح هایی مدرن و متنوع خلق می شود. 
  • چرمینه به دلیل فرم و نوع مواد سازنده آن به عنوان عایق حرارت، عایق صدا، سپر آتش و جاذب صدا به کار برده می شود.
  • چرمینه حاصل همنشینی آخرین دستاوردهای پلیمری و فناوری های تولیدی با ذوق، خلاقیت و هنر است.

سازه تزئین
دیوارپوش سنگی در نشیمن
سازه تزئین

دیوارکوب هاب فایبرگلاس نیز از دیگر متریال هایی هستند که می توانند در دکوراسیون نشیمن شما مورد استفاده قرار بگیرند. پیش از این در مطلب «دیوارپوش پلیمری و فایبرگلاس، این ناشناخته ها را امتحان کنید!» در رابطه با این نوع از دیوارکوب ها گفته ایم که از دیوارپوش فایبرگلاس پلی مش می توان در ساختمان هایی با کاربری گوناگون (مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، درمانی، عمومی و غیره) استفاده کرد. دیوارپوش های فایبرگلاس پلی مش غیرقابل اشتعال بوده که برخی از مشخصات بارز آن را در زیر معرفی شده است:

  • دوستدار محیط زیست: دیوارپوش فایبرگلاس دوستدار محیط زیست است و از کوارتز طبیعی، جوش شیرین (SODA) ، دولومیت (DOLOMITE) ساخته شده است، لازم به ذکر است در ساخت این محصول از پی وی سی و مواد سمی و فلزات سنگین ساخته شده از بنزین و تولوئن استفاده نگردیده است .
  • بهترین پوشش برای دیوارهای سازه خشک (DRY WALL ): این محصول پوششی مناسب و یکپارچه در سطح دیوار (محل درزها و ترک ها) ایجاد نموده و ناهماهنگی و پستی و بلندی های احتمالی دیوار را به بهترین نحو پوشش می دهد، برای رنگ آمیزی های بعدی هم نیازبه زیرسازی ندارد.
  • مقاومت کششی بالا و تقویت دیوارها: به دلیل ساختار مقاوم و محکمی که دارد بهترین گزینه برای تقویت سطح دیوار است، از ضربه خوردن به دیوار جلوگیری می کند و ضربه را دفع می کند.
  • غیرقابل اشتعال: عایق مناسب برای جلوگیری از شعله ور شدن و انتقال حریق دارد، دیوارپوش فایبرگلاس بافته شده از فایبرگلاس دارای کلاس A در استاندارد عایق آتش است.

شما می توانید با مطالعه مطلب «انواع دیوارپوش فایبرگلاس، 30 طرح شیک و جذاب» با مدل های متفاوتی از این نوع از دیوارکوب ها آشنا شوید. علاوه بر این دیوارپوش های ام دی اف، کامپوزیت و… نیز گزینه های ایده آل دیگری هستند که می توانید در دکوراسیون نشیمن منزل خود از آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیوارکوب آشپزخانه

دیوارکوب فضای آشپزخانه

انتخاب یک دیوارکوب مناسب در دکوراسیون نشیمن می تواند بسیار هوشمندانه و درست باشد. معمولا در دکوراسیون آشپزخانه، دیوارکوب را به عنوان دیوار بین کابینتی در نظر می گیرند و با این کار نیز فضای زیباتر و گرم تری را فراهم می آورند. توصیه ای که برایتان داریم آن است که با توجه به رنگ، سبک و همین طور متریال کابینت آشپزخانه خود به سراغ دیوارکوب آشپزخانه یا بروید که فضای متناسب تر و هماهنگ تری را برای شما ایجاد کند.علاوه بر این می توانید از چنین فرصتی استفاده کنید و با نصب دیوارکوب در آشپزخانه، نقطه کانونی منحصر به فردی را ایجاد نمایید.

پیش از این در مطلب با عنوان «انواع دیوارپوش برای یک آشپزخانه بی نظیر» شما را با مدل های متفاوتی از دیوارکوب هایی که می توانید در دکوراسیون آشپزخانه تان نصب کنید آشنا کرده ایم. بر اساس این مطلب دیوارکوب های مناسب آشپزخانه شامل چنین مواردی می شوند:

  • استفاده از کاشی های کم عرض
  • سنگ های آنتیک به عنوان دیوار پوش آشپزخانه
  • دیوار پوش های لوکس برای آشپزخانه
  • کاشی های 1 سانتی متری برای دیوارهای آشپزخانه
  • دیوار پوش های چوبی برای آشپزخانه های گرم و صمیمی 
  • دیوارپوش های آجری دوست داشتنی 

مطالب مرتبط:

 دیوارکوب اتاق خواب

دیوارکوب فضای اتاق خواب

معمولا دیوارکوب هایی که در دکوراسیون اتاق خواب به کار می روند در دیوار پشت تخت خواب نصب می گردند. انتخاب یک دیوارکوب مناسب در دکوراسیون اتاق خواب می تواند نقطه کانونی متفاوت و منحصر به فردی را در اتاق خواب شما ایجاد کند. توصیه ما این است که در انتخاب دیوارکوب اتاق خوابتان حساسیت بسیاری به خرج دهید و به دنبال مدل هایی باشید که محیط اتاق خواب را گرم و آرام تر کرده و با سایر وسایل موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما نیز همخوانی و هماهنگی داشته باشد. شما می توانید از انواع دیوارکوب های فایبرگلاس، ام دی اف، پی وی سی، کامپوزیت، چرم و… در دکوراسیون اتاق خواب خود بهره بگیرید. 

مطلب مرتبط: نقاشی روی دیوار، زیبایی مقرون به صرفه!

دیوارکوب اتاق کودک

دیوارکوب اتاق کودک

امروزه دیوارکوب های بسیاری در بازار طراحی، تولید و اجرا می شوند و هر کدام از آنها می توانند به فراخور سلیقه و موقعیت مورد استفاده خود انتخاب گردند. به همین دلیل هم انتخاب دیوارکوب برای اتاق کودک هم می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. با این کار می توانید فضایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید و اتاق کودک خود را مختص به او طراحی نمایید. معمولا دیوارکوب های سه بعدی می توانند انتخاب های ایده آلی در اتاق کودک به شمار آیند. 

پیش از این در مطلبی با عنوان «بهترین دیوارپوش اتاق کودک شما کدام است؟» گفته ایم که استفاده از دیوار پوش های سه بعدی به عنوان پوششی بر روی دیوار ها ضمن اینکه دیوار اتاق کودک را از یکنواختی در می اورد ، جلوه ای زیبا به دیوارها می بخشد، این دیوار پوش های سه بعدی را اگر از قهرمان های کارتونی آن ها انتخاب کنید به خوبی می توانید در رشد مطلوب استعداد و شخصیت دلبندانتان موثر باشد.

“شما می توانید برای انتخاب و سفارش دیوارکوب منزل خود از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه