Chidaneh.com placeholder image

گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون کلاسیک؛ این 8 تا گیاه کمکتون میکنه!

به قلم: سمانه زارعی

هر تصویری که در ذهن راجع به دکوراسیون خانه آینده خود و یا ایجاد تغییر در دکوراسیون داریم؛ گیاهان یک گوشه ­ای از آن حضور دارند. مگر خانه بدون گیاه می­ شود؟ در مطالب قبلی راجع به گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون مدرن صحبت کردیم و همچنین گیاهانی را برای دکوراسیون بوهو پیشنهاد دادیم. امروز نوبت دکوراسیون پر طرفدار کلاسیک است. به نظر شما گیاهان آپارتمانی جایی در دکوراسیون کلاسیک دارند؟ چه گیاهانی با دکوراسیون کلاسیک تناسب دارند؟ برای پاسخ به این سوالات با این مطلب از چیدانه با موضوع گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون کلاسیک با ما باشید.

 

سرویس خواب بالسا

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون کلاسیک

با اینکه برخی معتقدند که گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون کلاسیک نقش زیادی ندارند؛ شما با ایده ­های مختلفی می­ توانید از مزایای داشتن گیاهان در خانه کلاسیک خود بهره ببرید. همانطور که قبلا هم گفتیم گیاهان به خودی خود سبک خاصی ندارند ولی برای تکمیل هر سبک دکوراسیون و ایجاد زیبایی و تناسب در دکور منزل می­ توانید از گیاهان به خوبی استفاده کنید.

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جنت آباد
استودیو پر

گیاهان در دکوراسیون کلاسیک؛ کدوم گیاه مناسبه؟

برای انتخاب گیاه متناسب با هر دکوراسیون لازم است با ویژگی­ های کلی هر نوع دکوراسیون آشنا باشید. خانه­ های کلاسیک یکی از انواع سبک­ هایی است که هنوز در ایران طرفداران خودش را دارد. همه ما دکوراسیون کلاسیک را مجلل و باشکوه می­ دانیم. جزئیات در این دکوراسیون اهمیت دارد. در نتیجه گیاهانی که ظاهری زیبا و باشکوه دارند برای این نوع از خانه ­ها مناسب هستند که در ادامه برخی از گیاهانی که برای دکوراسیون سبک کلاسیک مناسبند معرفی شده ­اند.

 

محمد محسنی
ددکوراسیون منزل خانم بامشاد
محمد محسنی

معرفی 8 گیاه مناسب برای دکوراسیون کلاسیک

 

گلخانه گیانو
انواع گیاهان آپارتمانی
گلخانه گیانو

1.پرنده بهشتی

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا از گیاهان زیبایی است که گل­ های نارنجی و آبی رنگ، آن را جذاب­ تر می­ کند. این گیاه در معرض نور غیرمستقیم و کافی قرار دهید. اندازه این گیاه به حدود یک متر هم می­ رسد. گلدهی این گیاه از زمستان شروع شده و تا اواخر بهار ادامه دارد. رطوبت را دوست دارد و آبیاری آن باید به میزان کافی انجام شود.

 

گلخانه گیانو
گل و گیاه خانگی زیبا
گلخانه گیانو

2.یوکا

از گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر خشکی است و آب زیاد آن را پوسیده خواهد کرد. این گیاه رشد کندی دارد. یوکا هم در داخل باغچه رشد می­کند و هم می­ تواند در گلدان و داخل خانه نگهداری شود. آفتاب کامل برای رشد یوکا مناسب است.

 

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

3.سانسوریا

سانسوریا از گیاهان سازگاری است که برای بیشتر دکوراسیون­ ها مناسب است. شاخه ­های سانسوریا به صورت پر پشت و در کنار هم یک گلدان زیبا برای منزل شما خواهد بود. سانسوریا از گیاهان تصفیه کننده هوا است و نگهداری آسانی دارد.

مطلب پیشنهادی: انواع سانسوریا، باید بدونی چطوری ازش مراقبت کنی!

 

باغ گل فدک
گلخانه فدک
باغ گل فدک

4.آگلونما

آگلونما جزو گیاهان برگ پهن است. این گیاه گونه سبز و ابلق دارد. گونه­ های ابلق آن به نور بیشتری احتیاج دارند. ولی به طور کلی آگلونما را در معرض نور مستقیم قرار ندهید. به سرمای زمستان و آبیاری زیاد حساس است پس میزان آبیاری را در زمستان کاهش داده و اگر در جای خنکی قرار دارد در فصل زمستان آن را به جای کمی گرمتر منتقل کنید.

مطلب پیشنهادی: آگلونما، شناسنامه ­ای کامل از این گیاه مقاوم!

 

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی لابی ساختمان به سبک نئوکلاسیک در عراق سلیمانیه
گروه معماری بهار بهستانی

5.نخل زینتی راپیس

گیاهی که در تصویر بالا میبینید نوعی نخل است که در دکوراسیون این منزل کلاسیک به کار رفته است. نخل­ ها انواع مختلفی دارند که ظاهرشان برای یک خانه با دکوراسیون کلاسیک می تواند مناسب باشد. نخل زینتی راپیس برگ­ های براق و کلفتی دارد. البته این گیاه در ایران به صورت محدود یافت می­ شود. این گیاه از نخل­ هایی با نگهداری ساده است که در اغلب آب و هوای خشک و یا مرطوب دوام می­ آورد. نخل هوای منزل شما را تصفیه می­کند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی لوکس، این 8 گیاه لاکچری در دکوراسیون!

 

فیکوس

6.فیکوس الاستیکا

گیاهی با برگ ­های بزرگ و چرمی است که با همین ویژگی­ ها محبوب شده است. اگر به درستی نگهداری شود به خوبی رشد خواهد کرد. فیکوس نور غیر مستقیم می خواهد و دوست دارد خاک مرطوبی داشته باشد ولی غرقابی نباشد. هوای مرطوب را می­ پسندد ولی در آب و هوای کمی خشک ­تر هم رشد می­ کند. فراموش نکنید شیره این گیاه باعث ایجاد خارش و حساسیت پوستی می­ شود.

مطلب پیشنهادی: رشد سریع فیکوس، تجربه رزا در نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

 

بن سای و گل و گیاه های آپارتمانی دکتربن
بونسای خزان دار
بن سای و گل و گیاه های آپارتمانی دکتربن

7.گیاهان بونسای

گیاهانی که به روش بونسای پرورش می­ یابند به دلیل ظاهر با اصالت خود انتخاب مناسبی برای خانه­ ای با دکوراسیون سبک کلاسیک هستند. گیاهان بونسای انوع مختلفی دارند که هر یک نیازهای مختلفی دارند. به طور کلی پرورش و نگهداری از بونسای کار راحتی نیست و حتما باید با مشورت کارشناسان در این زمینه انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: انواع بونسای آپارتمانی، درخت کهنسال در آپارتمان شما!

 

گلخانه و گل و گیاه حیدری
درختچه
گلخانه و گل و گیاه حیدری

8.کروتون 

یکی از گیاهان آپارتمانی با برگ­ های رنگی است که آب و هوای مرطوب را دوست دارد. این گیاه را می­ توانید در یک گلدان زیبا در گوشه­ ای از پذیرایی با نور مناسب قرار دهید. برخی از گونه­ های کروتون را در باغچه ­ها هم می­ توان کاشت.

 

مبلمان کلاسیک مایان چوب
چیدمان مبل کلاسیک اتاق پذیرایی
مبلمان کلاسیک مایان چوب

گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون کلاسیک؛ این ایده­ ها را به کار ببرید.

 

1.چیدمان گیاهان در منزل کلاسیک

در انتخاب و چیدمان گیاهان آپارتمانی مناسب برای دکوراسیون کلاسیک به نوع چیدمان وسایل منزل توجه کنید. به طور مثال همانطور که ویژگی ­هایی مانند نظم، تقارن و توجه به جزئیات در این نوع دکوراسیون دیده می ­شود در نتیجه در چیدمان و انتخاب گیاهان هم بهتر است این ویژگی­ ها وجود داشته باشد. مثلا در کنار پرده­ ی بلند و مجلل پذیرایی، یک گیاه آپارتمانی نسبتا قد بلند تناسب خواهد داشت. و یا می توانید در کنار شومینه یک استند زیبا قرار دهید و گلدان خود را روی آن بگذارید. همچنین وجود تقارن در قرارگیری گیاهان؛ در حد متعادل به زیبایی خانه کمک خواهد کرد.

 

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون کلاسیک

2. گیاهان در کنار متریال دیگر

یکی از متریال ­هایی که در دکوراسیون کلاسیک بیشتر دیده می­ شود استفاده از وسایل تمام چوب؛ مانند کابینت­ های چوبی آشپزخانه و یا مبلمان پذیرایی است. رنگ سبز گیاهان آپارتمانی زیبایی و جلوه چوب را در دکوراسیون کلاسیک تکمیل می ­کند. از آنجایی که دکوراسیون کلاسیک حسی از شکوه و تجمل را ایجاد می­ کند و ممکن است صمیمت و خودمانی بودن فضا را کمتر کند؛ وجود گیاهان به ایجاد حس آرامش و صمیمیت کمک می­ کند.

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جنت آباد
استودیو پر

3.گیاهان آپارتمانی با ویژگی­ های خاص

یکی از ترفندهای استفاده از گیاهان آپارتمانی در طراحی دکوراسیون کلاسیک؛ استفاده از گیاهان آپارتمانی با ویژگی­ های خاص و برجسته است. همانطور که در تهیه وسایل منزل و اکسسوری­ های متناسب با دکوراسیون کلاسیک به جزئیات ظریف و زیبای آنها توجه می­ شود؛ در مورد گیاهان هم می­ توانید همینطور عمل کنید. گیاهانی که رگبرگ ­های برجسته دارند، رنگ­ های خاص دارند و …. می ­توانند انتخاب شما باشند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان خاص آپارتمانی، 11 گیاه کمیاب با نگهداری آسان!

 

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
گروه معماری بهار بهستانی

دو گیاه آپارتمانی با برگ های بزرگ در گوشه اتاق

گلخانه و گل و گیاه حیدری
درختچه
گلخانه و گل و گیاه حیدری

4.گیاهانی با برگ­ های بزرگ

گیاهان آپارتمانی با برگ ­های بزرگ انتخاب دیگری برای شما هستند. این نوع از گیاهان آپارتمانی را به صورت تکی در گوشه ­ای از پذیرایی، نشیمن و اتاق استفاده کنید. فراموش نکنید در استفاده از این نوع گیاهان برای دکوراسیون کلاسیک مساحت و میزان فضای خانه بسیار اهمیت دارد. همانطور که استفاده از مبلمان کلاسیک در خانه­ های کوچک پیشنهاد نمی­ شود، گیاهان آپارتمانی با برگ­ های بزرگ که جای بیشتری احتیاج دارند در خانه­ های کوچک به عنصری جاگیر تبدیل می ­شوند. در مطلب گیاهان آپارتمانی با برگ­ های بزرگ به معرفی چند گیاه آپارتمانی پرداخته ­ایم.

مطلب پیشنهادی: انواع گیاهان آپارتمانی برگ پهن، با این گیاهان آپارتمان­تان را زیبا کنید.

 

گلخانه و گل و گیاه حیدری
درختچه
گلخانه و گل و گیاه حیدری

5.گیاهان آپارتمانی برگ براق در دکوراسیون کلاسیک

برگ­ های براق در گیاهان به زیبایی دکوراسیون کلاسیک کمک می ­کند. برخی از افراد به استفاده از وسایل براق و درخشان در دکوراسیون کلاسیک علاقه­ مندند و حسی از شکوه و تجمل برایشان دارد، گیاهانی با برگ براق با وسایل منزل کلاسیک همخوانی دارد. برگ ­های این گیاهان را می­ توانید با استفاده از دستمالی مرطوب تمیز کنید.

 

شیما خراسانی
جوشش هنر در خانه خانم نصر
شیما خراسانی

6. انتخاب گلدان برای گیاهان در دکوراسیون کلاسیک

گلدانی که برای گیاه آپارتمانی انتخاب می­ کنید؛ بخش زیادی از ظاهر گیاه را تشکیل می­ دهد. گلدان­ های سفالی، سنگی، فلزی و بتنی که تزیینات و برجستگی­ هایی روی آنها قرار دارد برای گیاهان در منزل کلاسیک مناسب هستند.

مطلب پیشنهادی: 8 چیدمان گلدان در آپارتمان، دکوراسیون منزل به سبک شما!

 

شیما خراسانی
جوشش هنر در خانه خانم نصر
شیما خراسانی

شرکت معماری نوین
طراحی و اجرا دکوراسیون منزل مسکونی
شرکت معماری نوین

کلام آخر:

در این مطلب ایده­ هایی برای به کار بردن گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون کلاسیک بیان شد. در اغلب ساختمان­ های با دکوراسیون کلاسیک گیاهان آپارتمانی در یک گوشه از خانه خودنمایی می کنند. شما می توانید با استفاده از گیاهانی که معرفی شدند نهایت بهره را از وجود گیاهان در دکوراسیون کلاسیک منزلتان ببرید.

برای تهیه گیاهان آپارتمانی با اهالی فن چیدانه در زمینه گل و گیاه در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه