Chidaneh.com placeholder image

ساخت گلدان دست ساز با وسایل دورریختنی

به قلم: آرمین سرخوش افشار

گل‌ها همیشه بخشی از زندگی ما بوده‌اند، خواه کسی به ما هدیه داده باشد یا در خانه هایمان داشته باشیم. زمانی که گیاه شما به فضای بیشتری برای رشد کردن نیاز داشته باشد یا وقتی گلدان‌های معمولی برای نیازهای خاص شما کافی نباشد چه می‌کنید؟ پیشنهاد ما در چیدانه به شما ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی و بازیافتی است. اگر فکر می‌کنید که ساخت گلدان دست‌ساز با وسایل دور ریختنی مشکل است سخت در اشتباه هستید. 

گلدان‌های ارزان قیمتی که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

سرویس خواب بالسا

بیشتر بخوانید: ساخت گلدان بتنی برای گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

ساخت گلدان با استفاده از ظروف ماست

ساخت گلدان با استفاده از ظروف ماست

به این نکته باید توجه داشته باشیم که بعضی از وسایل ارزان و اصلی همان‌طوری که ما نیاز داریم ساخته می‌شود و می‌توانیم کمی مهارت‌های خودمان را هم تمرین دهیم. این پروژه شامل ساخت گلدان از ظروف ماست می‌باشد. احتمالاً این ساده‌ترین پروژه است که می‌توان از ظروف ساده پلاستیکی که به محض خالی شدن دور انداخته می‌شود ساخت. برای خاص جلوه دادن آن می‌توانید از اسپری رنگ یا مدل‌هایی بر روی آن استفاده کنید و اجازه دهید تا آن خشک شود، سپس به سادگی گیاه خود را در آن بکارید. 

گلدان‌های کتاب

ساخت گلدان با کتاب!

اولین باری که این پروژه را دیدم شگفت‌زده شدم. این ایده به قدری جدید است که فکر نمی‌کنم تا به حال نمونه آن را دیده باشید. این گلدان‌های کتابی دست‌ساز واقعاً زیبا به نظر می‌رسند و اگر می‌خواهید تعدادی از آن‌ها را خودتان تهیه کنید این کاری است که باید انجام دهید: 

چند کتاب قدیمی پیدا کنید، سوراخی را ایجاد کنید که بعداً یک ورق پلاستیکی در آن قرار دهید تا از نفوذ آب و کثیفی به بقیه کتاب جلوگیری شود. درون آن خاک مخصوص گیاه ریخته، پس از آن گیاهان را از گلدان خارج کنید و در کتاب قرار دهید. پلاستیک‌های اضافی را ببرید و گلدان جدیدی که ساخته شده را تمیز کنید. این یک فرصت عالی هنری است که یک چیز زیبا را به یک چیز زیبای دیگر تبدیل می‌کنید. 

ساخت گلدان با استفاده از جعبه‌های چوبی

ساخت گلدان با استفاده از جعبه‌های چوبی

ساخت گلدان با جعبه‌های چوبی بسیار زیبا و ساده می‌باشد. این گلدان‌های با جعبه چوبی به دلیل بزرگ بودن می‌توانید بیشتر از یک گیاه در آن بکارید. همچنین می‌توانید دکوراسیون حیاط خود را تغییر دهید و انواع گیاهان تازه یا ادویه‌جات مناسب پخت و پز را در آن بکارید. تنها کاری که شما باید انجام دهید پر کردن این جعبه‌های چوبی با خاک حاصلخیز و کاشتن گیاه مورد نظر است. با آب دادن به آن از رشد گیاهان خود لذت ببرید. 

گلدان با استفاده از جعبه‌های چوبی پس از آماده شدن
گلدان‌های دست‌ساز سیمانی مدرن

گلدان‌های دست‌ساز سیمانی مدرن

گلدان‌های سیمانی با یک حس تازگی و دست‌ساز بودن خیلی جالب هستند. این گلدان‌های سیمانی می‌تواند توسط هرکسی ساخته شود که نتیجه آن ساده، شیک و دوست داشتنی خواهد بود. مخلوطی از یک قسمت سیمان و چهار قسمت ماسه می‌باشد. برای به دست آوردن شکل مناسب می‌توانید به دنبال ظروف غذایی قدیمی با فرم‌های غیر معمول باشید. پس از این‌که یک ظرف بزرگ‌تر را از سیمان پر کنید، یک ظرف کوچک‌تر مانند ظرف بستنی که می‌تواند مناسب باشد، در آن قرار دهید و اجازه دهید چند روزی بماند. پس از آن چند سوراخ برای زهکشی ایجاد کنید، لبه‌ها را صاف کنید و گیاه مورد نظر را در آن بکارید.

گلدان‌های دست‌ساز سیمانی مدرن پس از آماده شدن
ساخت گلدان سیمانی

نوعی دیگر از گلدان سیمانی 

از آنجا که پیش‌تر درباره ساخت گلدان‌های سیمانی صحبت کردیم، پیشنهاد می‌کنیم ساخت یک گلدان سیمانی دیگر را ببینید. اساس ساخت این گلدان مشابه گلدان سیمانی قبلی است اما تفاوت اندکی در روش ساخت وجود دارد. برای ساخت این گلدان سیمانی از نی به عنوان زهکشی گلدان و سیمان‌های رنگی استفاده می‌کنیم. نتیجه کمی مدرن‌تر از روش قبل است ولی به ‌طور کل از نظر تزیینی با گلدان سیمانی قبلی یکسان می‌باشد. 

بیشتر بخوانید: ساخت گلدان خانگی، با یک بافت زیبا برای زمستان!

گلدان سیمانی پس از آماده شدن
گلدان کالسکه

گلدان کالسکه

این نوع گلدان واقعاً منحصر به فرد است. ترکیب دو عنصر با هم و میزان بی‌ربط بودن باعث خاص شدن آن خواهد شد. کالسکه‌ای که برای انتقال نوزاد است می‌توانید به عنوان گلدان از آن استفاده کنید. حس قدیمی کالسکه و رنگ سبزی که به گیاهان منتقل می‌شود. 

فراموش نکنید که گلدان کالسکه دارای چرخ می‌باشد و به راحتی می‌تواند در هر جایی از خانه قرار دهید.

ساخت گلدان با وسایل بازیافتی به صورت وارونه

ساخت گلدان با وسایل بازیافتی به صورت وارونه

گلدان‌های قوطی می‌توانند ایده جالب و ارزان برای خانه شما باشند، اما آیا می‌توانند به صورت وارونه نیز باشند؟ من شخصاً فکر نمی‌کردم که گیاهان به صورت وارونه رشد کنند، اما امروز نه تنها متوجه شدم که این امکان‌پذیر است بلکه بسیار خوب نیز به نظر می‌رسد. برای انجام این پروژه تنها به یک قوطی کنسرو با یک درپوش پلاستیکی نیاز خواهید داشت. پس از اینکه کف ظرف را به منظور زهکشی با دریل سوراخ کردید، قوطی را برگردانید و مقداری خاک در آن بریزید و گیاه خود را بکارید.

مشکل اینجاست که چه کنیم تا گیاه و خاک آن نریزد؟ ته قوطی را بر روی فیلتر قهوه گذاشته و دایره می‌کشیم و به اندازه قطر گیاه آن را سوراخ می‌کنیم، سپس درپوش پلاستیکی قوطی را گذاشته و گلدان را برمی‌گردانیم. اکنون ما یک گیاه وارونه با وسایل بازیافتی برای تزیین خانه خواهیم داشت.

گلدان با وسایل بازیافتی به صورت وارونه
گلدان شیشه‌ای

گلدان شیشه‌ای

استفاده از ظروف ادویه برای ساخت گلدان ایده‌ای جالب و کاربردی خواهد بود. در این گلدان‌ها می‌توانید گیاهان یا ادویه‌جات تازه کاشته و در پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. چه ایده خوبی است، حتماً روزی آن را اجرایی خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: 30 مدل تزیین گل در گلدان شیشه ای استوانه ای

باغ پالت

باغ پالت

اگر در تراس خود فضای کافی برای قرار دادن گلدان ندارید بهتر است که از فضا به صورت عمودی استفاده کنید. این نوع گلدان بدون این که فضای زیادی از تراس شما بگیرد، می‌توانید به طور عمودی تعداد گیاهان خود را افزایش دهید. با یک پالت ساده که به سادگی در نزدیکی سطل زباله یا پشت فروشگاه محلی یافت می‌شود، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. 

پالت را کمی تعمیر کرده و پشت آن را پارچه اضافه کنید. بهتر است که گیاهان از نوع آبشاری باشند و قطعاً کل مجموعه خوب و زیبا به نظر می‌رسند. این یک راه‌حل عالی برای لذت بردن از بهار در بالکن است.

گلدان‌های کیسه قهوه یا برنج

گلدان‌های کیسه قهوه یا برنج

اگر زیاد طرفدار گیاهان سنتی نیستید، می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید. برای این کار به ایده‌هایی نیاز خواهید داشت. یکی از ایده‌های بسیار جالبی که چیدانه به شما پیشنهاد می‌کند، استفاده از کیسه‌های قهوه یا برنج به عنوان گلدان می‌باشد. کار مشابهی را انجام می‌دهد اما کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. کیسه‌های قهوه یا برنج به دلایل زیادی فوق‌العاده هستند. آن‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند، مقاوم در برابر آب و هوا و همچنین تجزیه پذیر هستند. با این حال بهترین ویژگی این است که می‌توانید در کمتر از نیم ساعت خودتان آن را درست کنید، نتیجه فوق العاده می‌باشد و به دکوراسیون شما احساس طبیعی و همچنین جلوه اصلی می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: ساخت گلدان با قوطی، به همین سادگی!

گلدان‌های رنگ آمیزی شده

گلدان‌های رنگ آمیزی شده

اگر مهارت‌های هنری دارید، می‌توانید گلدان‌های خود را با طرح‌های زیبایی نقاشی کنید. قوطی‌های رنگ قدیمی به عنوان گلدان بسیار مناسب هستند، می‌توانید آن‌ها را با طرح‌های دلخواه خود رنگ آمیزی کنید و یا مانند این تصویر پارچه‌های رنگی رنگی بچسبانید.

گلدان‌های رنگی تخته سیاه

گلدان‌های رنگی تخته سیاه

اگر نمی‌خواهید گلدان‌های قدیمی خود را عوض کنید و تنها می‌خواهید که آن‌ها را تغییر دهید، این ایده برای شما مناسب می‌باشد. با مقداری رنگ سیاه و چند طرح دیوانه کننده به طور مثال طرح تخته سیاه می‌توانید گلدان‌های قدیمی خود را احیا کنید. در قسمت تخته سیاه نام گیاه را بنویسید یا نقاشی‌های خنده دار بکشید. 

رنگ آمیزی گلدان‌های رنگی تخته سیاه
ساخت گلدان‌های رنگی تخته سیاه
گلدان آب گیر

ساخت گلدان آب گیر

قبلاً برای ساخت گلدان از طریق آب استفاده نشده بود. احتمالاً به دلیل این که این اقلام به طور قابل ملاحظه‌ای گران‌تر از یک گلدان معمولی با اندازه تقریباً یکسان است و این گلدان‌ها برای نگهداری آب طراحی شده‌اند، بنابراین برای ساخت یک گلدان، شما باید سوراخ‌هایی در آن‌ها ایجاد کنید.

ساخت گلدان آب گیر
گلدان‌های آبگیر آجری

ساخت گلدان‌های آبگیر آجری

مورد دیگری که هرگز فکر نمی‌کردم امکان پذیر باشد گلدان‌های آبگیر آجری است. این مصالح ساختمانی طبیعی و با دوام، تضاد بسیار خوبی را با گیاهان آبدار زیبا ایجاد می‌کنند. آجرهای فرسوده خیلی بهتر هستند زیرا علاوه بر این که قدیمی و زیباتر هستند، هزینه خیلی کمتری نیز دارند. (در صورتی که استفاده شده باشند احتمالاً دور ریخته می‌شوند، بنابراین رایگان هستند.)

قسمت دشوار این است که بر روی آجرها سوراخ کنید، خیلی سخت نیست اما باید بسیار صبور باشید؛ زیرا هر ضربه‌ای می‌تواند آجر را خرد کند. جاشمعی اختیاری است؛ اگر دوست داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. 

بیشتر بخوانید: انواع گلدان، بیا ببینیم کدوم به دکوراسیون تو میاد!

گلدان جعبه چوب بازسازی شده با طرح شورون

گلدان جعبه چوب بازسازی شده با طرح شورون

ایده استفاده از یک جعبه چوبی قدیمی به عنوان گلدان جدید نیست، اما همچنان شگفت انگیز است. این جعبه چوبی مخصوص کاشت درخت آووکادو است. واقعیت جالب در مورد این گلدان این است که کناره‌های گلدان از چوب بازیافت شده با الگوی شورون ساخته شده است. این گلدان لذت بخش برای باغ شما می‌تواند بسیار مناسب باشد. در حال حاضر با بهتر است با شروع فصل بهار شما هم شروع کنید!

ساخت گلدان جعبه چوب بازسازی شده با طرح شورون
ساخت گلدان قطره‌ای

ساخت گلدان قطره‌ای

اگر شما روح آزاد دارید و عاشق رنگ‌ها هستید، گلدان قطره‌ای برای شما بسیار مناسب است. ریختن رنگ هنگام رنگ آمیزی دیوارها بد است، اما ریختن عمدی رنگ روی برخی از گلدان‌های سنتی در واقع یک ایده بسیار جالب است. من نمی‌دانم چگونه این ایده به وجود آمد، اما نتیجه فوق العاده است.

ساخت گلدان با فلاپی دیسک

بیشتر بخوانید: ساخت گلدان های زیبا با لوله pvc

با استفاده از فلاپی دیسک خودتان، گلدان بسازید. 

در این قسمت برای طرفداران کامپیوتر یک روش منحصر به فرد برای ساخت گلدان داریم. در قدیم فلاپی دیسک‌ها برای ذخیره سازی اطلاعات با حجم بسیار پایین حدود یک مگابایت استفاده می‌شدند. برای کسانی که آن‌قدر سن دارند که می‌دانند فلاپی دیسک چیست، این واقعاً می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. این نوع ذخیره سازی اطلاعات مدت‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته است، بنابراین اگر آن‌ها را داشته باشید، به احتمال زیاد بلااستفاده هستند.

ساخت گلدان با استفاده از قوطی‌های رنگ بازیافتی

ساخت گلدان با استفاده از قوطی‌های رنگ بازیافتی

بازیافت امروزه نه به این دلیل که یک روند است و همه افراد خوب این کار را انجام می‌دهند، بلکه از آنجا که سیاره ما منابع کمتری دارد و این وظیفه ماست که مطمئن باشیم فرزندان ما این سیاره را همان‌طور می‌بینند که ما اکنون می‌بینیم، مهم است. قوطی‌های رنگ قدیمی به دلایل مختلف اغلب به عنوان گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساخت گلدان با استفاده از شیشه‌های مربا نقاشی شده

ساخت گلدان با استفاده از شیشه‌های مربا نقاشی شده 

شیشه‌های مربا عالی هستند. مردم از آن‌ها برای کارهای مختلفی استفاده می‌کنند. در میان آن‌ها، می‌توانید گلدان‌های شیشه‌ای در شکل‌ها و رنگ‌های متنوع پیدا کنید. این شیشه‌ها بسیار مقاوم هستند، بنابراین آن‌ها در نگهداری مقداری خاک و گیاه کوچک مشکلی ندارند. با توجه به حجم آن‌ها فقط گیاهان کوچک و متوسط را می‌توان قرار داد؛ زیرا ریشه آن‌ها به فضای زیادی احتیاج ندارد. برای زیباتر کردن ظاهر آن‌ها می‌توانید به هر رنگی که دوست دارید اسپری کنید و اگر از این شیشه‌ها بیشتر استفاده کنید، می‌توانید ترکیب رنگ‌های تزئینی بسیار زیبایی ایجاد کنید.

ساخت گلدان با استفاده از فنجان چای

ساخت گلدان با استفاده از فنجان چای

برای من اولین بار است که گلدان فنجان چای می‌بینم. من تا به حال نشنیده‌ام که مردم گیاهان را در فنجان چای بکارند. شاید به این دلیل که آن‌ها نسبتاً کوچک هستند و می‌توانند مقدار کمی خاک در خود نگه دارند، اما وقتی این گلدان‌ها را دیدم، نظرم تغییر کرد. به طور کلی فنجان چای بسیار زیبا به نظر می‌رسد و بسته به جزئیات و مدل‌های مختلف فنجان می‌تواند نقش‌های متنوعی در طراحی داشته باشد. اگر می‌خواهید گیاهان کوچکی داشته باشید که کاملاً روی پنجره شما قرار بگیرند، این می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. طراحی فنجان به همراه سنگریزه تزئینی و رنگ‌های طبیعی گیاه می‌تواند چهره طاقچه‌های کسل کننده پنجره شما را تغییر دهد.

ساخت گلدان با استفاده از فنجان چای
ساخت گلدان با استفاده از فنجان چای پس از آماده شدن

بیشتر بخوانید: گلدان شیشه ای، 51 مدل جدید بزرگ و رنگی

ساخت گلدان با استفاده از پرده حمام

ساخت گلدان با استفاده از پرده حمام

در این مقاله از چیدانه ما از ایده‌های دیوانه‌وار برای ساخت گلدان صحبت کردیم؛ در این قسمت می‌توانید نحوه ساخت گلدان با استفاده از پرده حمام را ببینید. بله، درست شنیده‌اید، پرده حمام ایده‌ای بسیار ساده است، درست مانند ساختن کیف اما به جای استفاده از پارچه و دوختن آن‌ها به یکدیگر، از مواد ضد آب مانند پرده حمام استفاده می‌کنید و همه چیز را بر اساس اندازه دلخواه خود می‌چسبانید. پرده حمام بسیار قوی است و می‌تواند مقدار مناسبی از خاک را به همراه گیاه مورد نظر شما در خود نگه دارد. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که پرده حمام رنگی روشن یا پرده‌ای با طرح پیچیده در خانه خود داشته باشید، می‌توانید برای خود گلدان بسازید.

بیشتر بخوانید: ساخت گلدان کوچک در 7 مرحله!

گلدان سرامیکی براق

گلدان سرامیکی براق

در این مقاله از چیدانه ما در مورد گیاهان غیر معمول و طرح‌های اصلی بسیار صحبت کردیم، اما گلدان‌های سنتی هنوز جذاب هستند و بسیاری از ما به جای قوطی‌های رنگ یا ظروف پلاستیکی غذا، آن‌ها را ترجیح می‌دهیم. سنتی به معنای قدیمی نیست، برعکس، این بدان معناست که استانداردهای کیفیت برای مدت طولانی بدون تغییر را دارد. برای افزودن جلوه‌ای مدرن به این کاشی‌های سرامیکی فوق العاده، می‌توانید از رنگ‌های آکریلیک استفاده کنید و فقط برخی خطوط را بکشید یا حاشیه‌ها را با رنگ‌های روشن و زنده رنگ آمیزی کنید. مطمئناً این کار باعث می‌شود تا گلدان‌های شما شاداب‌تر شود.

مراحل ساخت گلدان سرامیکی براق
ساخت گلدان با استفاده از چوب‌ها در فضای باز

ساخت گلدان با استفاده از چوب‌ها در فضای باز

من نمی‌دانم چند نفر از شما حیاط یا تراس‌های بزرگ دارید، اما کسانی از شما که خوش شانس هستید که چنین فضاهایی داشته باشید این ایده‌ای برای شماست. چرا از چوب‌های قدیمی خود چنین گلدانی درست نمی‌کنید؟ شما می‌توانید بعد مورد نظر را انتخاب کنید، مطمئن شوید که فضای کافی برای افزودن هر تعداد گیاه به دلخواه خود و همچنین ترکیب گیاهان، رنگ‌ها و چیدمان مختلفی دارید.

ساخت گلدان با استفاده از چوب‌ها در فضای باز
ساخت گلدان با استفاده از چوب‌ها در فضای باز
ساخت گلدان با استفاده از لاستیک خودرو

ساخت گلدان با استفاده از لاستیک خودرو 

به یاد دارم چند سال پیش این نوع گلدان را در حیاط قدیمی دیدم. این احتمالاً تصادفی بود، زیرا لاستیک در همه جا وجود داشت و به نوعی برخی از گیاهان در یکی از آن‌ها رشد کرده بودند، اما می‌توانیم به صورت عمدی خودمان گلدان‌هایی به این صورت بسازیم. احتمالاً شما گلدان‌هایی را دیده‌اید که از لاستیک ساخته شده‌اند و روی هم چیده شده‌اند، مانند یک سطل زباله کوچک که به رنگ سفید و قرمز رنگ آمیزی شده و در آن یک گل بزرگ بوته‌ای رشد کرده است.

گلدان‌های پلکانی در فضای باز

بیشتر بخوانید: گلدان چوبی، مدل‌های فانتزی و دکوری برای رومیز و حیاط!

گلدان‌های پلکانی در فضای باز

یکی دیگر از ایده‌های جالب برای تنوع بخشیدن به چیدمان گلدان یا ایجاد گل آرایی جدید با استفاده از گلدان‌های سرامیکی سنتی، این ایده می‌باشد. نگاهی بیندازید که چقدر زیبا به نظر می‌رسد که این سه گلدان به هم چسبیده‌اند. برای ایجاد یک چیدمان مشابه به تنهایی کافی است یک گلدان بزرگ، متوسط و یک گلدان کوچک بردارید و آن‌ها را درون یکدیگر قرار دهید تا بتوانید یک گلدان زیبا و مقرون به صرفه ایجاد کنید. اگر واقعاً می‌خواهید ظاهری شگفت انگیز داشته باشد، گلدان‌ها را با رنگ‌های روشن و متنوع رنگ آمیزی کنید تا در تراس شما به طرز شگفت انگیزی بدرخشند.

ساخت گلدان با استفاده از تنه درخت

ساخت گلدان با استفاده از تنه درخت

من لذت می برم زمانی که می‌بینم چگونه طبیعت به ما ایده می‌دهد تا همه چیز را از دست ندهیم بلکه آن را تغییر دهیم. ایده ساخت گلدان با استفاده از تنه درختان فوق العاده است. اگرچه این تنه‌های درخت که در تصویر می‌بینید بسیار بلند هستند و به سلیقه من نزدیک نیست ولی می‌توانید از این تنه‌های درخت نیز استفاده کنید. اگر ارتفاع تنه‌های درخت 10 اینچ یا بیشتر و رنگ تیره باشد مناسب‌تر است. این نوع گلدان‌ها برای برخی گیاهان کوهی بسیار مناسب هستند و اگر آن‌ها در زیر حصار یا زیر نمای سنتی قرار بگیرند، جلوه بسیار خوبی خواهند داشت.

ساخت گلدان با استفاده از لاستیک‌های قدیمی

ساخت گلدان با استفاده از لاستیک‌های قدیمی

این ایده واقعاً شگفت انگیز است. ما قبلاً دیده بودیم که گلدان‌ها از لاستیک خودرو ساخته شده‌اند، اما این مدل شبیه به آن‌ها نیستند. طراحی فوق العاده با استفاده از لاستیک‌ها امکان پذیر است. همان‌طور که می‌بینید تکه‌هایی از لاستیک‌های قدیمی بازیافت شده و مجدداً مورد استفاده قرار گرفتند تا گلدان‌های بسیار جذاب و منحصر به فرد ساخته شوند. من این ایده را دوست دارم و این که چقدر خوب توانسته‌اند فرم اولیه تایر را نشان دهند و همچنان آن را با طراحی بسیار جالب تغییر دهند. با توجه به اندازه‌های مختلف لاستیک می‌توان گلدان در اندازه‌های متنوعی ساخت.

مراحل ساخت گلدان با استفاده از لاستیک‌های قدیمی

به دلیل این که این گلدان‌ها بسیار بادوام و انعطاف پذیر هستند، بنابراین افتادن این گلدان‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برای گلدان‌های بزرگ‌تر، تعدادی از این لاستیک‌ها به هم چسبانده می‌شوند و جابجایی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

گلدان با لاستیک‌های قدیمی
گلدان با استفاده از لاستیک‌های قدیمی
ساخت گلدان با استفاده از چکمه‌های بارانی

بیشتر بخوانید: گلدان حیاطی بزرگ، چندین جنگل کنار هم بسازید!

ساخت گلدان با استفاده از چکمه‌های بارانی

هر ذهنی فکر و ایده جدیدی دارد و هر کدام از افراد متفاوت هستند و متفاوت می‌بینند. ایده ساخت گلدان با استفاده از چکمه‌های لاستیکی فوق العاده است. این چکمه‌های رنگی که به حصار آویزان شده‌اند، عالی به نظر می‌رسند و از خاک و گل‌های بهاری پر شده‌اند. همه چیز مربوط به تخیل است.

ساخت گلدان با استفاده از جعبه سایه بر روی حصار

ساخت گلدان با استفاده از جعبه سایه بر روی حصار

گل‌آرایی‌هایی که به صورت عمودی هستند، بیشتر مناسب باغ‌های کوچک شهری است، زیرا در برج‌ها و آسمان خراش‌ها به ندرت فضای زیادی وجود دارد. این جعبه‌های سایه را می‌توان به راحتی از مقداری چوب قدیمی تهیه کرد و روی حصار آویزان کرد. در داخل آن می‌توانید انواع گیاهان را با شرایط متناسب با ارتفاع و عرض جعبه قرار دهید. این گلدان‌ها می‌توانند به همان اندازه باشند که دوست دارید از گل‌های دلبند خود در هوای نامناسب محافظت کنید.

ساخت گلدان با استفاده از لاستیک‌های قدیمی خودرو در فضای باز

ساخت گلدان با لاستیک‌های قدیمی خودرو در فضای باز

همان‌طور که قبلاً گفتم، این نوع گلدان در روستاها که فضای زیادی در خانه دارند بسیار رایج است. این پالت رنگ سفید و قرمز را احتمالاً به دلیل تضاد زیاد دیده‌ام. یکی از مزایای این گلدان‌ها فضای زیاد است، بنابراین برای گیاهان بزرگ یا حتی درختان کوچک یا بوته‌ها مناسب هستند.

ساخت گلدان به صورت سبد آویز

ساخت گلدان به صورت سبد آویز

سبدها و گلدان‌ها نقاط مشترک زیادی دارند، بنابراین می‌توان آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کرد. تعجب آور نیست که یک سبد را می‌توان به عنوان گلدان آویزان استفاده کرد. البته این فقط یک گلدان آویزان نیست. این سبد دستباف است که با استفاده از سه حلقه ساخته شده است و برای این منظور عالی است. می‌توانید آن را جلوی پنجره آویزان کنید تا گیاهان از نور خورشید زیادی برخوردار شوند.

ساخت گلدان با استفاده از بطری‌های رنگ شده

بیشتر بخوانید: ساخت پایه گلدان چوبی، این طوری گل هاتون بیش تر به چشم میان!

ساخت گلدان با استفاده از بطری‌های رنگ شده

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بطری‌های پلاستیکی بسیار متنوع هستند و می‌توان از آن‌ها در روش‌های خلاقانه زیادی استفاده کرد. اگر قسمت بالای بطری پلاستیکی را جدا کنید، ظرفی برای شما باقی می‌ماند که می‌توانید به راحتی آن را به یک گلدان کوچک تبدیل کنید. برای زیباتر جلوه دادن آن می‌توانید از رنگ‌های مختلف برای تزئین نمای بیرونی بطری استفاده کنید و می‌توانید چند عدد از این مینی گلدان‌ها تهیه کنید و آن‌ها را در خانه آویزان کرده یا در قفسه‌ها و میزها قرار دهید.

ساخت گلدان به وسیله قوطی‌های فلزی نوشابه یا ماءالشعیر

ساخت گلدان به وسیله قوطی‌های فلزی نوشابه یا ماءالشعیر

قوطی خالی ماءالشعیر، نوشابه و … می‌تواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان گلدان برای گیاهانی مانند کاکتوس‌ها و … که برای رشد، نیاز به فضای خاصی ندارند استفاده شود. برای ایجاد تغییر و همچنین برای حفظ قوطی‌ها در بهترین حالت ممکن، باید از قوطی بازکن برای باز کردن قسمت بالا، چکش و میخ استفاده کنید.

ساخت گلدان به وسیله کاسه و شمعدان

ساخت گلدان به وسیله کاسه و شمعدان

این گلدان‌ها کاملاً منحصر به فرد به نظر می‌رسند. آن‌ها ترکیبی از شمعدان‌ها، کاسه‌ها و لیوان‌های مختلف ساخته شده‌اند که بر اساس شکل و اندازه مطابقت دارند. شما می‌توانید با استفاده از چند وسیله از آشپزخانه خود، کاری مشابه انجام دهید. پس از مشخص شدن چند جفت، پیش بروید و قطعات را به هم بچسبانید و سپس چند لایه رنگ، اسپری بزنید. از گلدان‌های جدید و منحصر به فرد خود لذت ببرید.

ساخت گلدان به وسیله کوزه‌های سفالی دست‌ساز

ساخت گلدان به وسیله کوزه‌های سفالی دست‌ساز

ساخت گلدان‌های سفالی بسیار سرگرم کننده است و شما تقریباً می‌توانید هر شکل یا طرحی را که می‌خواهید انتخاب کنید. به عنوان مثال این یک کوزه نهنگ فوق العاده زیبا است. اگر می‌خواهید یکی شبیه آن درست کنید، مقداری خاک رس آبی بچرخانید و شکل بیضی درآورید، سپس دم را بریده و فشار دهید و آن را شکل دهید تا بالا بیاید، در نهایت بدن را با بریدن یک نوار بزرگ خاک رس به هم وصل کنید و لبه را به بیضی وصل کنید. قسمت اضافی را قطع کرده و خطوط را صاف کنید، سپس چشم‌ها و دهان کوچک را با استفاده از یک نوک تیز و یک چاقوی کاردستی ایجاد کنید.

ساخت گلدان به وسیله یک میز کوچک

 

ساخت گلدان به وسیله یک میز کوچک

این یک روش واقعاً زیبا و شیک برای نمایش یک گیاه متوسط یا بزرگ و بلند کردن آن از سطح زمین است. این نوعی میز است که به طور خاص برای قرار دادن یک گیاه در داخل طراحی شده است. به نظر می‌رسد که پایه‌های گیره مویی دارد اما در واقع نگهدارنده های دستمال کاغذی هستند. آن‌ها با استفاده از پیچ به کف آن متصل می‌شوند.

ساخت گلدان به کمک سیمان

ساخت گلدان به کمک سیمان 

همان‌طور که قبلاً از پروژه‌های ذکر شده می‌دانید، ساخت گلدان سیمانی آسان و بسیار رضایت بخش است. شما می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید درست کنید و با استفاده از رنگ‌ها آن‌ها را به روش‌های بسیار زیبا تزئین کنید. 

گلدان‌های بافته شده

بیشتر بخوانید: 12 ایده خلاقانه تزیین گلدان سفالی با وسایل ساده!

گلدان‌های بافته شده

همان‌طور که می‌دانید، این گلدان‌های بافته شده کاملاً خاص هستند. آن‌ها فقط با سیم تزئین نشده‌اند، بلکه توسط آن محکم نگه داشته شده‌اند. طرز تهیه گلدان‌های بافته شده این است که با چند گلدان پلاستیکی کوچک شروع کنید و کناره‌های آن‌ها را به نوارهای عمودی برش دهید. سپس مقداری نخ را برداشته، یک سر آن را به ته گلدان بچسبانید و سپس بافت را شروع کنید تا به پایان برسد.

گلدان‌های جعبه چوبی

گلدان‌های جعبه چوبی

یک روش جالب برای پنهان کردن یک گلدان که جذابیت کمتری دارد و یا جلوه دادن به آن در عین حال که به برجسته شدن و تطبیق دکوراسیون کمک می‌کند، ساخت جعبه چوبی برای آن است. اگر ظاهر روستایی را ترجیح می‌دهید یا از چوب تمیز استفاده نمی‌کنید، در این صورت جعبه گلدان می‌تواند از چوب بازیافتی ساخته شود که در این صورت مدرن‌تر به نظر می‌رسد. 

پایه حلقه‌ای آویز برای قرار دادن گلدان

پایه حلقه‌ای آویز برای قرار دادن گلدان

اگر گلدانی تمیز، ساده و شیک می‌خواهید، می‌توانید از یک پایه حلقه‌ای آویز برای قرار دادن گلدان بر روی آن استفاده کنید. این ایده خیلی زیبا و منحصر به فرد است و می‌تواند برای انواع مختلف گیاهان مناسب باشد تا زمانی که به خوبی در دایره وسط قرار بگیرد. با گیاهان آویزان بسیار زیبا به نظر می‌رسد زیرا به هیچ وجه مانع رشد آن‌ها نمی‌شود.

ساخت گلدان به شکل علامت جلوی درب

ساخت گلدان به شکل علامت جلوی درب

این چیزی است که می‌تواند روی درب ورودی یا بالای دیوار کنار در ورودی یا ایوان جلویی نمایش داده شود. این یک علامت خوش آمد گویی چوبی است که روی آن یک گلدان زیبای قدیمی قرار داده شده است، یک جایگزین خوب برای تاج گل معمولی یا سایر تزئینات رایج می‌باشد. اگر می‌خواهید چیزی شبیه به این بسازید به یک تخته چوبی (یک پالت بازیابی شده نیز می‌تواند مناسب باشد)، یک گلدان که در این حالت شبیه یک جعبه فلزی قدیمی، مقداری رنگ، تکه‌ای چوب، پیچ و البته گیاهی برای داخل گلدان نیاز دارید.

استفاده از قوطی چای به جای گلدان

استفاده از قوطی چای به جای گلدان 

این قوطی‌های کوچک چای بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند که در صورت خالی بودن دور ریخته می‌شوند و ممکن است هرکسی در ذهن خود فکر کند که چگونه می‌توان از آن‌ها مجدد استفاده کرد. یک ایده این است که آن‌ها را به گلدان کوچک تبدیل کنید. این یک تغییر نسبتاً ساده است و می‌توان آن را به روش‌های مختلف انجام داد.

ساخت گلدان به کمک تکه‌ای چوب

ساخت گلدان به کمک تکه‌ای چوب 

استفاده از چوب درخت در پروژه‌های مختلف همیشه فوق العاده است و یکی از چیزهای دوست داشتنی که می‌توانید با آن درست کنید، میز مرکزی است. می‌توانید چند سوراخ در چوب ایجاد کنید و آن‌ها را با کمی خاک پر کنید، سپس مقداری گیاه کوچک به آن اضافه کنید. بسیار با طراوت به نظر می‌رسد و واقعاً ایده‌ای عالی است نه فقط برای مناسبت‌های خاص بلکه برای دکوراسیون روزمره خانه شما.

ساخت نیمکت با گلدان‌های داخلی

ساخت نیمکت با گلدان‌های داخلی

ساخت این پروژه دوگانه عالی است زیرا در نتیجه شما یک نیمکت در فضای باز خواهید داشت که می‌توانید روی آن بنشینید و همچنین چند گلدان بسیار زیبا نیز وجود دارد. یک ایده استفاده از بلوک‌های بتنی است که هم به عنوان پایه نیمکت محکم هستند و هم این که می‌توانید داخل آن‌ها خاک ریخته و گیاهان خود را بکارید. برای صندلی نیمکت هم می‌توانید از یک تکه چوب ساده استفاده کنید.

ما در این مقاله از چیدانه سعی کردیم ایده‌های جدیدی از ساخت گلدان به شما ارائه کنیم. امیدواریم که از این ایده‌ها خوشتان آمده باشد و بتوانید به خوبی از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: homedit ترجمه: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه