Chidaneh.com placeholder image

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه: این 10 مورد را به خاطر بسپارید!

به قلم: سمانه زارعی

اگر بخواهیم یک دکوراسیون تمام عیار برای آشپزخانه داشته باشیم لازم است برای کف تا سقف و از پنجره تا کابینت­ ها برنامه ­ریزی صحیحی داشته باشیم و حتی جزئیات کوچک که ممکن است در نگاه اول مهم به نظر نیایند؛ اهمیت زیادی دارند. همیشه راجع به اینکه چه راهکارهایی برای طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد؛ صحبت کرده ­ایم؛ و در مطلب دکوراسیون آشپزخانه به موارد مهمی پرداختیم. ولی در این مطلب راجع به اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه و خطاهایی که ممکن است در دکوراسیون آشپزخانه صورت بگیرد صحبت خواهیم کرد. 

 

چوب و هنر
دکوراسیون آشپزخانه

طراحی اصولی دکوراسیون آشپزخانه

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون خانه 60 متری
رسا قوام شهیدی

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه؛ این کارها را نکنید!

برای طراحی داخلی هر بخش از منزل اصول و استانداردهایی وجود دارد که متخصین دکوراسیون داخلی به آنها توجه دارند. اگر بخشی از طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را خودتان انجام می ­دهید لازم است در ابتدا نکته­ ها و اشتباهاتی که ممکن است به آنها توجه نکنید، را بشناسید. برخی از اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه در ادامه آمده است.

مطلب پیشنهادی: طراحی آشپزخانه، آشنایی با اصول طراحی آشپزخانه در معماری

 

معین صالحی
دکوراسیون آشپزخانه خانه پویه در مشهد
معین صالحی

1. اشتباهات چیدمان آشپزخانه

علاوه بر اشتباهاتی که ممکن است در طراحی و فرم آشپزخانه وجود داشته باشد؛ یکی از اشتباهات رایج؛ عدم توجه به اصول چیدمان آشپزخانه است. هر یک از انواع وسایل آشپزخانه جای مخصوص خود را دارند و با کمی خلاقیت می ­توانید از همه فضاهای آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید تا چیدمان فضا زیبا و کاربردی باشد. برای اینکه چیدمان مناسبی در آشپزخانه داشته باشید؛ مطلب اشتباهات چیدمان آشپزخانه را بخوانید.

 

رضا صوفی
طراحی آشپزخانه
رضا صوفی

2. اشتاباهات رایج در سبک نورپردازی آشپزخانه

یک بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه، تاریک بودن و عدم استفاده از پنجره است. آشپزخانه با وجود نور طبیعی و جریان هوای تازه دلنشین و زیبا می­ شود. پس حواستان به اشتباهات زیر باشد:

  • قرار دادن وسایلی جلوی پنجره که مانع از باز شدن پنجره می ­شوند.
  • استفاده از پرده ­های چسبیده به چارچوب پنجره که ورود نور را محدود می ­کنند.
  • نورپردازی نامناسب فضای آشپزخانه، که باعث دلگیر شدن و کوچکتر نشان دادن آشپزخانه می شود.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی آشپزخانه مدرن؛ این 6 نکته­ رو رعایت کردین؟

 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم حیدری
حسین گلیار

3. اشتاباهات رایج در انتخاب رنگ در آشپزخانه

ترکیب رنگ آشپزخانه یکی از ویژگی­ های با اهمیت در دکوراسیون آشپزخانه است و آشنا نبودن با ترکیب­ های رنگی باعث اشتباهاتی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد شد. به طور مثال وقتی از رنگ مشکی در آشپزخانه مخصوصا وقتی فضا خیلی بزرگ نباشد، استفاده می­کنید انتظار ایجاد یک فضای دلباز را نداشته باشید. از طرفی هم اگر همه قسمت­ های آشپزخانه را به رنگ سفید در بیاورید آشپزخانه سرد و بی­روح خواهد شد.

 

سوده حاجی کرم
خانه ای به شیرینی شکلات
سوده حاجی کرم

4. اشتاباهات رایج در انتخاب تزیینات آشپزخانه

برخی از افراد به تزیین آشپزخانه و استفاده از وسایل دکوری علاقه زیادی دارند تا حدی که این وسایل را علاوه بر پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب در آشپزخانه هم به کار می­برند. آشپزخانه به خودی خود فضایی پر وسیله و نسبتا شلوغ است مخصوصا اگر کوچک باشد در نتیجه؛ بهتر است از تزیینات و استفاده از دکوری­ ها در آشپزخانه بپرهیزید. یک مثال در شلوغی دکوراسیون آشپزخانه؛ استفاده از عکس و تزیینات بر روی کابینت و یخچال است. سعی کنید از تزیینات اضافی فضای آشپزخانه بپرهیزید.

 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم رضائیان
حسین گلیار

5. اشتباهات دکوراسیون اپن یا جزیره در آشپزخانه

اپن و یا جزیره در آشپزخانه از عناصر اصلی اغلب آشپزخانه­ های امروزی است. در مطلب آشپزخانه اپن یا بسته؟ به برخی از مزیت­ های آشپزخانه بسته و یا اپن پرداخته شد. تغییرات جزیره و یا اپن آشپزخانه نیاز به بازسازی فضا دارد، در نتیجه هنگام بازسازی باید مراقب اشتباهاتی در مورد جانمایی اپن و یا جزیره باشید. نکته­ های زیر از برخی اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه جلوگیری می­ کند:

  • فراموش نکنید که جزیره برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست و شاید اجرای اپن آشپزخانه مناسب­تر باشد.
  • انتخاب جزیره کوچک برای یک آشپزخانه بزرگ، باعث ایجاد عدم تناسب بصری و کاربردی خواهد شد.
  • از تعداد زیادی صندلی دورتادور جزیره استفاده نکنید زیرا ممکن است فضای زیادی اشغال کرده و جلوی مسیر تردد افراد را بگیرد.

 

معین صالحی
منزل زیبای خانم خیرخواه
معین صالحی

6. اشتاباهات رایج در انتخاب کابینت آشپزخانه

کار طراحی کابینت آشپزخانه را به متخصص بسپارید؛ طراحی کابینت ­های بزرگ و با اندازه غیر استاندارد استفاده از آن را مشکل می ­کند. یک اشتباه که در گذشته بیشتر در آشپزخانه­ ها دیده می­شد؛ ارتفاع کابینت­ های بالایی بود که با یک فاصله از سقف طراحی می ­شد؛ بهتر است کابینت ­ها را تا نزدیک سقف در نظر بگیرید. استفاده از یراق ­آلات و دستگیره­ های نامناسب و بدون کیفیت از اشتباهاتی است که در طراحی کابینت ممکن است رخ بدهد. اشتباه است که کابینت ­های با روکش با کیفیت پایین استفاده کنید، اگر قرار است سال ­ها کابینت آشپزخانه را تعویض نکنید.

 

کابینت هیمان
طراحی و اجرای کابینت مدرن در لواسان
کابینت هیمان

7. اشتاباهات رایج در انتخاب متریال برای آشپزخانه

انتخاب اشتباه مصالح و متریال یکی از رایج ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه است که می ­تواند دردسرساز باشد؛ زیرا آشپزخانه فضایی است که نیاز به نظافت و شستشوی مداوم دارد در نتیجه مصالح مورد استفاده باید قابلیت شستشوی راحت داشته باشند. مصالح زیادی برای به کارگیری در فضاهایی مثل کف آشپزخانه، دیوارها و بین کابینت­ ها وجود دارد و بهترین نوع آن با توجه به شرایط محیطی و نیاز شما انتخاب می­ شود. همینطور در انتخاب جنس کابینت­ های آشپزخانه توجه زیادی به خرج بدهید.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش بین کابینتی، 12 متریال برای دکوراسیون آشپزخانه!

 

سینک گرانیتی اتریس
سینک گرانیتی دوقلو مدل کینو
سینک گرانیتی اتریس

8. اشتاباهات رایج در انتخاب سینک آشپزخانه

شاید بتوان گفت سینک آشپزخانه مهم ­ترین وسیله در این فضا است. یک سینک کوچک برای آشپزخانه بزرگ مناسب نیست و آشپزخانه بزرگ نیاز به سینک دولگنه و زیبایی دارد که هنگام مهمانی و آشپزی شما را به زحمت نیندازد. آگاهی از تفاوت سینک توکار و روکار، باعث اشتباه کمتری در انتخاب و نصب سینک خواهند شد.

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ستارخان
استودیو پر

9. اشتباهات مربوط به سبک طراحی دکوراسیون

یکی از دیگر از رایج ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از عناصر و وسایل متضاد با سبک دکوراسیون آشپزخانه است. به طور مثال در آشپزخانه­ای با کابینت­ های ممبران با سبک کلاسیک، از صندلی ­های صبحانه خوری مدرن استفاده شود. پس حواستان باشد که وسایل و عناصر آشپزخانه را با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه مدرن، چند مدل ایده کلی!

 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

10. اشتاباهات رایج در انتخاب پرده آشپزخانه

برای آشپزخانه­ ایی که پنجره دارد، باید پرده مناسبی تهیه کنید. اینکه بخواهید پرده بلندی را برای پنجره آشپزخانه کوچک انتخاب کنید اشتباه بزرگی است. و یا نصب پرده­ای که طرحی فانتزی دارد در آشپزخانه مدرن جالب نخواهد بود. برای اینکه در انتخاب پرده آشپزخانه دچار اشتباه کمتری شوید مطلب نکات خرید پرده برای آشپزخانه را بخوانید.

 

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

معین صالحی
عکاسی خانه نسترن مرتضوی در مشهد
معین صالحی

کلام آخر:

در این مطلب 10 مورد از اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه که ممکن است رخ بدهد را بیان کردیم، اگر کار طراحی دکوراسیون آشپزخانه را به متخصصین طراحی داخلی بسپارید احتمال ایجاد اشتباه کم می­ شود و خیالتان در مورد کارکرد فضاها و زیبایی آشپزخانه مطمئن می­ شود. 

اهالی فن چیدانه در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
raha5146 در تاریخ 09 اردیبهشت 1395
in matlab kheili bi adabane neveshte shode ast,engar ke nevisandeh dele pori az moshtari haa dare.

ثبت دیدگاه