تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و دم دستی: 11 ایده همراه عکس

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و دم دستی: 11 ایده همراه عکس

به قلم: سمانه زارعی

همیشه وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون اتاق خواب می­ شود، هزینه­ ها و یا سختی­ های آن به ذهنمان می ­رسد و ممکن است از آن منصرف شویم. ولی در این مطلب از چیدانه راجع به تزیین اتاق خواب با وسایل ساده خواهیم گفت. راهکارهایی برای تزیین اتاق که هزینه ­ی زیادی برای شما نخواهد داشت. پس برای یک تغییر جذاب با این مطلب همراه باشید.

 

تابلو فرش ریحان

ایده تزیین اتاق، از رنگ دیوار تا ریسه­ های نوری!

به اتاق خواب خود نگاهی بیندازید، به نظرتان چه چیزی تکراری یا کهنه شده است؟ از وسایل اتاق خواب خسته شده ­اید؟ چه راهکارهایی به ذهنتان می ­رسد؟ این تصور که برای داشتن یک اتاق خواب متفاوت باید هزینه­ ی زیادی بپردازید و یا کار سختی به نظرتان برسد اشتباه است. شما می­ توانید با چند تغییر کوچک و با استفاده از وسایل دم دستی، یک اتاق خواب جدید داشته باشید.

چند ایده برای تزیین اتاق خواب

در ادامه مطلب چند ایده ­­ی تزیین اتاق خواب را برایتان توضیح خواهیم داد:

  1. رنگ جدید و متفاوت در تزیین اتاق خواب
  2. استفاه از پارچه ­های دور ریز در تزیین اتاق خواب
  3. خلاقیت در تزیین اتاق خواب با حروف به شکل تابلو
  4. وسایل اتاق خواب را نونوار کنید.
  5. ایده برای تزیین اتاق خواب با ریسمان دیواری
  6. قفسه دیواری برای تزیین اتاق خواب ساده
  7. گلدان گل در تزیین اتاق خواب
  8. تزیین اتاق خواب با وسایل قدیمی
  9. ریسه های نوری برای نورپردازی تزیین اتاق خواب
  10. به فرزند خود برای طراحی پر و بال بدهید.
  11. دکور اتاق خواب با این وسایل دور ریختنی

 

1. رنگ جدید و متفاوت در تزیین اتاق خواب

شاید بهترین تغییر برای اتاق خواب، تغیر رنگ باشد! ترکیب رنگی جدید و متفاوت علاوه بر اینکه روحیه شما را بهتر می­ کند و تغییر دکوراسیون کم هزینه محسوب می شود، باعث می­شود صبح که از خواب بیدار می ­شوید، خود را در فضا و محیطی جدید حس کنید و به دنبال تغییر و تحول در زندگی خود نیز باشید. یا اگر نمی­ خواهید رنگ جدیدی در دیوار اتاق استفاده کنید، یک راه برای تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده، استفاده از کاغذ رنگی و مقوا برای بخش­ هایی از دیوار است؛ به طور مثال شما می ­توانید تعداد زیادی مثلث کوچک با کاغذ رنگی در بیاورید و یکی از دیوارهای اتاق خواب دخترانه را با آن تزیین کنید.

 

2. استفاه از پارچه­ های دور ریز در تزیین اتاق خواب

پارچه­ ها از متریال­ های پرکاربرد در اتاق خواب هستند که تغییر آنها؛ باعث ایجاد تغییرات قابل توجهی در اتاق خواب خواهد شد. اگر سررشته ­ای در خیاطی داشته باشید کارهای زیادی می ­توانید انجام دهید. برخی از ایده­ های استفاده از پارچه در تزیین اتاق خواب عبارتند از:

  • اگر پرده اضافی دیگری در خانه دارید، می­توانید برای ایجاد تنوع، پرده را تغییر دهید. یا از پارچه­ های با قیمت مناسب برای دوخت یک پرده جدید استفاده کنید. پرده، روتختی و فرش با طرح و رنگ مشابه یک انسجام و وحدت بخصوصی به اتاق خواب شما می دهد. اگر از طرح شلوغ و رنگارنگ استفاده می­ کنید، باقی اجزای اتاق را با طرح ساده و ترجیحا رنگ های خنثی انتخاب کنید.
  • همچنین یکی از راه ­های خلاقیت با وسایل دورریختنی برای اتاق؛ دوخت پارچه چهل تکه برای روکش بالش، کوسن، رومیزی و یا روتختی با استفاده از پارچه­ های دورریز و کوچک است. طرح چهل تکه یکی از هنرهای ایرانی است و می ­تواند برای دکوراسیون اتاق خواب ایرانی ایده­ ی عالی باشد.
  • اگر کمی خلاق باشید، می ­توانید با استفاده از پارچه ­های رنگی متنوعی که دارید، یک تابلو دیواری بسازید، آن را قاب کنید و روی دیوار بزنید.

 

3. خلاقیت در تزیین اتاق خواب با حروف به شکل تابلو

لوازم دکوری در هر فضایی غوغا به پا می­کند. برای اینکه لوازم دکوری خاص و منحصر به فردی را در تغییر دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، به سراغ تابلوهایی بروید که حروف اسم خود، همسر و فرزندتان را نشان می دهد. ساخت این مدل تابلو مختص خودتان است و به سادگی با یونولیت، گل سفال، فوم، مقوا و خمیرهای مختلف ساخته می شوند. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید.

4. وسایل اتاق خواب را نونوار کنید.

یکی دیگر از ایده­ های تزیین اتاق خواب نونوار کردن وسایل است. اگر وسایلی دارید که نیاز به تعمیرهای جزئی دارند آنها را درست کنید. مثلا اگر دراور چوبی­تان رنگ و رویش پریده است، با استفاده از یک واکس چوب مناسب، ظاهر آن را تمیز و نو کنید. یا مثلا اگر قفل کمدتان چند وقت است که مشکل پیدا کرده؛ آن را زودتر تعمیر کنید تا اتاق مرتب­ شود. یا اینکه می­ توانید برای پوشاندن رنگ پریدگی بعضی از وسایل مانند دراور، میز آرایش و یا کتابخانه از کاغذ کادوهای زیبا استفاده کنید.

 

5. ایده برای تزیین اتاق خواب با ریسمان دیواری

استفاده از ریسمان یکی دیگر از ایده­ های تزیین اتاق با وسایل ارزان است. ریسه ­های دیواری شامل مدل­ های متنوعی می­ شود مانند ریسه­ های دکوراتیو و تزیینی که مناسب دیوارهای اتاق خوابتان است. همچنین برای اینکه برنامه، اهداف و نوشته ­هایی که برایتان خیلی ارزشمند هستند را فراموش نکنید و همیشه جلوی چشم­تان داشته باشید، ریسمانی تهیه کنید و آن را روی دیوار نصب کنید. حال می­ توانید این نوشته و گفته ­ها را روی کاغذ بنویسید و با گیره­ های کوچک از ریسمان دیواری آویزان کنید. از این ایده برای عکس­ های خانوادگی هم می ­توانید استفاده کنید.

 

6. قفسه دیواری برای تزیین اتاق خواب ساده

اگر به کار نجاری علاقه­ مندید و ابزارهای لازم را دارید؛ یک ایده خاص در ساخت وسایل تزیینی برای اتاق خواب پسرانه؛ ساخت شلف و قفسه است. حتی می­ توانید این کار را با کمک پسرتان انجام دهید. چند شلف با اشکال هندسی متنوع می ­تواند برای تزیین اتاق خواب با اکسسوری­ های زیبایی که روی آن قرار می­گیرد، جذاب باشد. استفاده از قفسه و شلف برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار کاربردی خواهد بود.

 

7. گلدان گل درتزیین اتاق خواب

بارها راجع به تاثیرات مثبت گیاهان آپارتمانی گفته­ ایم. قرار دادن چند گیاه آپارتمانی زیبا در گوشه ­ای از اتاق خواب، حس خوبی به اتاق می ­دهد. حالا اگر اتاق خواب نورگیر باشد که چه بهتر! برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا هم می ­توانند انتخاب خوبی برای اتاق خواب باشند. همچنین می ­توانید یک گلدان روی میز آرایش داشته باشید و هر از گاهی گل­ های شاخه بریده و طبیعی در آن قرار دهید.

 

8. تزیین اتاق خواب با وسایل قدیمی

یک صندلی چوبی که سالهاست در گوشه ­ای از انباری گذاشته ­اید، می­ تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، یک وسیله کاربردی در گوشه اتاق خواب شما باشد. هر سال زمانی که خانه تکانی می­ کنید، به وسایلی که تصمیم می­ گیرید بیرون بیندازید نگاهی بیندازید، شاید با کمی تغییر بتوانید به عنوان یک اکسسوری و یا یک وسیله در اتاق خواب از آن استفاده کنید. با کمی خلاقیت با وسایل دور ریختنی برای اتاق خواب، ایده ­هایتان را عملی کنید.

 

9. ریسه ­های نوری برای نورپردازی تزیین اتاق خواب

چند سالی می ­شود که کاربرد ریسه ­های نوری در تزیین اتاق خواب متداول شده است. این ریسه ­ها هزینه­ ی بالایی ندارند و در عین حال که روشنایی اتاق را تامین می­ کنند باعث جذابیت فضای اتاق خواب می­ شوند. ریسه­ های نوری ایده­ ای عالی برای تزیین اتاق خواب دخترانه با وسایل ساده است و شما با آن می­ توانید یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیار جذاب داشته باشید. ریسه­ های نوری در اتاق خواب بزرگسال هم کاربرد دارند و فضای رمانتیک و نور ملایم این نوع از روشنایی­ ها خواب آرامی را برای شما به ارمغان می ­آورد.

 

10. به فرزند خود برای طراحی پر و بال بدهید.

برای تزیین اتاق با وسایل ارزان کافی است خوب به داشته­ هایتان توجه کنید. مثلا برای ایجاد یک اثر هنری بر روی دیوار، لازم نیست نگران پیدا کردن یک هنرمند باشید. کودکان شما می ­توانند برای اتاق خواب خود تصمیم بگیرند. یک بخش از دیوار اتاق را برای نقاشی فرزندتان در نظر بگیرید و آرزوی همیشگی آنها که نقاشی روی دیوار اتاق است را تحقق ببخشید. با این کار کودک شما احساس ارزشمندی می­ کند و همچنین یک یادگاری ارزشمند از او در دیوار می ­ماند.

11. دکور اتاق خواب با این وسایل دور ریختنی

قبلا به استفاده از پارچه دور ریز در دکوراسیون اشاره کردیم، ولی شما می­ توانید با خلاقیت بیشتری از وسایل دور ریختنی برای طراحی استفاده کنید. وسایل چوبی غیرقابل استفاده، تنه درخت خشکیده، لامپ سوخته، کاغذ رنگی­ های کوچک، چوب بستنی و بسیاری از وسایل دیگر که به نظر دورریختنی هستند می­ توانند برای ساخت وسایل و یا اکسسوری­ های تزیینی مورد استفاده قرار بگیرند. برای ایده ­های بیشتر حتما به مطلب دکوراسیون اتاق خواب با وسایل دور ریختنی سر بزنید.

کلام آخر:

ایده ­های تغییر و تزیین اتاق خواب بسیار زیادند، شما می ­توانید با هزینه ­ی بسیار بالا همه بخش­ های اتاق خواب را تغییر بدهید. ولی هزینه کمتر، راه ­حل­ های ارائه شده برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده را در این مطلب بخوانید و با توجه به شرایط اتاق خواب آنها را عملی کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه