Chidaneh.com placeholder image

17 میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: فرقی نمی‌کند میز جلوی مبلی شما بلند باشد یا کوتاه، محکم و سخت باشد یا رویه‌ای ویژه و خاص روی آن کشیده شده باشد؛ در هر صورت این میز باید نشانه‌ای از شما در خود داشته باشد و بتوانید آن را با افتخار به نمایش بگذارید. 
اگر به دنبال خرید میز جلوی مبلی جدیدی هستید، نگاهی به این پیشنهادات جدید و گاهی شگفت‌انگیز بیاندازید. برخی از آن‌ها کاربردهای متعدد دارند، برخی دارای فضایی برای نگهداری وسایل هستند و تعدادی از آن‌ها می‌توانند به وسایل قدیمی شما کارکردی جدید ببخشند. اما اگر قرار باشد به یک نکته مشترک در میان همه آن‌ها اشاره کنیم باید بگوییم که آن‌ها در هر اتاقی که قرار بگیرند توجه را به خود جلب کرده و تبدیل به نقطه کانونی آن اتاق می‌شوند، با چیدانه همراه شوید.

کویا دیزاین
مبلمان راحتی
کویا دیزاین

chidaneh ad banner

 میز جلو مبلی با پالت های چوبی

پالت‌های چوبی و جعبه‌های قدیمی جایگزین خوبی برای میزهای سنتی هستند و قابلیت جابه‌جایی و انعطاف بالایی هم دارند. آنچه در عکس می‌بینید جعبه‌های چوبی ساده‌ای است که تنها برعکس شده‌اند ولی اگر شما زیاد دست به تغییر دکوراسیون می‌زنید می‌توانید این جعبه‌ها را به هم پیچ کنید تا جابه‌جایی‌شان راحت‌تر شود. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که چند جعبه را روی هم بگذارید یا یکی از آن‌ها را ببرید تا اندازه‌اش کوچک‌تر شود. همچنین می‌توانید از یک تخته چوبی را روی یک جعبه میوه کوچک قرار دهید تا کمی بالا بیاید و از آن به عنوان میز استفاده کنید. یک لایه رنگ مناسب می‌تواند شکل این جعبه‌ها را کاملا دگرگون کرده و زیبایی دوچندانی به آن‌ها ببخشد.

نکته: به این که تخته یا جعبه شما از کجا آمده و قبلا چه استفاده‌ای از آن می‌شده توجه داشته باشید. هیچ کس دلش نمی‌خواهد وسیله‌ای آلوده به مواد سمی یا موارد ناخوشایند دیگر را وارد خانه خود کند.
مطالب پیشنهادی: مدل میز جلو مبلی، از چوبی های کلاسیک تا فلزی های مدرن!

میز جلومبلی با جعبه های چوبی

در این عکس شاهد امکانات متنوعی هستید که استفاده از این جعبه‌ها در اختیار شما می‌گذارد. در این شکل از طراحی شما فضایی برای نگهداری مجلات، کتاب‌ها و کنترل تلویزیون خود در اختیار داشته و دیگر هیچ بهانه‌ای برای شلوغ بودن و به هم ریختگی روی میز وجود نخواهد داشت.
مطلب پیشنهادی: تزیین زیر میز شیشه ای، یکی از این 30 مدل برای میز شما!

میز جلو مبلی با یک چمدان سفری بزرگ

 این چمدان سفری بزرگ نه تنها حس و حالی قدیمی و دلپذیر به فضای این اتاق می‌بخشد بلکه می‌توان از داخل آن به عنوان جایی برای نگهداری وسایل نیز استفاده کرد. این کاربرد برای کسانی که فضای کمی در خانه خود دارند کاملا ایدآل است. گرچه می‌توانید برای این کار چمدانی نو خریداری کنید ولی مطمئن باشید اگر سری به حراج‌های خانگی یا مغازه‌های دست‌ دوم فروشی بزنید در آنجا چمدانی پیدا خواهید کرد که شخصیت و قدمت بیشتری داشته و در عین حال قیمتش نیز بسیار کمتر از قیمت یک چمدان نو باشد.

نکته:

  •  در هنگام خرید به اندازه چمدان دقت کنید.
  • یک نکته بسیار مهم این است که چمدان ارتفاعی مناسب و مشابه با یک میز جلوی مبل معمولی داشته باشد.
  • چمدان در حالت خوابیده نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور شوید برای برداشتن یک چیپس انرژی فراوانی صرف خم شدن کنید.

مطالب پیشنهادی: تزیین میز گرد منزل، متفاوت اما آسونه!

اگر چمدانی خیلی خوب برای میز جلو مبلی پیدا کردید که تنها یک ایراد داشت و آن هم ارتفاع کمش بود، می‌توانید با اضافه کردن چند پایه زیر چمدان، این ایراد را برطرف کنید.

صاحبان این چمدان قدیمی از این هم فراتر رفتند و رویه چمدان را با پارچه‌ای از برند آیکیا (Ikea) پوشاندند. این پارچه علاوه بر طرح زیبایی که دارد از آسیب احتمالی سطح چمدان به دلیل ریختن قهوه یا باقی ماندن جای لیوان‌ها جلوگیری می‌کند.

مطالب بیشتر: میز جلومبلی برای خانه کوچک، استانداردش چیه؟

میز جلو مبلی با قالیچه ایرانی

 این یک قالیچه پرنده واقعی نیست، ولی حق دارید به اشتباه بیافتید. این میزِ «قالیچه‌پرنده‌ای» روی پایه‌ای از جنس تخته چندلایه قرار گرفته است. در صورتی که صاحب میز ترجیح بدهد روی قالیچه بنشیند می‌توان براحتی قالیچه را از روی این تخته برداشت و روی زمین گذاشت.

مطالب بیشتر: از صندوق های میوه میز جلومبلی بسازید!

میز جلو مبلی با صفحه شیشه ای

می‌توان صفحه‌ ای شیشه‌ ای را تبدیل به یک میز ساده‌ای برای جلوی مبل کرد. تنها کافی است چند چرخ به عنوان پایه به آن اضافه کنید تا میز شما قابلیت حرکت خیلی خوبی پیدا کند.

مطالب پیشنهادی: انواع میز جلو مبلی سنگی، این سبک برای خونه چطوره؟

میز جلو مبلی با یک درب قدیمی

 تقریبا هر سطح صافی را می‌توان به عنوان میز جلوی مبلی به کار برد. در این زمینه به طور خاص درها می‌توانند خیلی مفید باشند. می‌توان یک در را رنگ زد و آن را به اندازه دلخواه برید. دری که در این عکس می‌بینید در حالت اصلی خود نگه داشته شده است، حتی دستگیره آن را هم برنداشته‌اند و تنها چند لوله استیل به عنوان پایه به آن متصل شده و به حالت میز درآمده است.
با توجه به انواع و اقسام مختلف درهای موجود احتمالا دشوارترین کار انتخاب دری مناسب با اتاق خودتان خواهد بود. اگر دری که پیدا کردید خودش رنگی زیبا داشت فقط کافی است آن را با یک لایه پلی اورتان (polyurethane) بپوشانید تا رویه‌ای مقاوم، با دوام و حرفه‌ای بوجود آید و در عین حال شکل و رنگ اولیه در نیز از بین نرود.
نکته: حتما لولاهای زیری را تقویت کرده و بدین‌ترتیب از مستحکم بودن میز خود مطمئن شوید.

مطالب بیشتر: انواع میز جلو مبلی، میز دوست داشتنی من کدام است؟

میز جلو مبلی با کنده چوب

 برای ایجاد ظاهری واقعا ارگانیک در اتاق خود، به شکلی که فضای بیرون به درون خانه آورده شود، می‌توانید از کنده‌های کارشده و روکش‌داده شده درخت برای میز جلو مبلی استفاده کنید.

شاید حتی بتوانید این کنده چوب را مجانی تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی: میز جلو مبلی ، 8 مدل شیک به انتخاب شما !

میز جلو مبلی با سازهای کوبه ای

 اگر شما هم مثل خیلی از مردم برای مدتی ساز می‌زدید و بعد رهایش کردید، می‌توانید سازهای خود را تبدیل به مجموعه‌ای جذاب از میزهای جلوی مبلی کنید. تنها چیزی که برای تبدیل این سازها به بخشی از فضای نشیمن  نیاز دارید چند صفحه شیشه‌ای است که روی آن‌ها قرار بگیرد.

مطالب بیشتر: میز رزین اپوکسی، برای یک دکوراسیون شیک و امروزی!

میز جلو مبلی با وسایل قدیمی

 استفاده جدید از وسایل قدیمی یکی از ایده‌هایی است که در چیدانه همیشه شما را به آن توصیه می کنیم. پایه اصلی این میز از یک کارخانه تولید ماشین‌آلات تهیه شد: بخشی از یک ماشین صنعتی به عنوان عنصر اصلی میز جلو مبلی به کار رفته و روی آن یک شیشه قرار داده شده است.

مطالب بیشتر: میز جلو مبلی در دکوراسیون منزل، ویژگی ها و سبک ها

کویا دیزاین
میز طرح دار
کویا دیزاین
کویا دیزاین
میز طرح دار
کویا دیزاین

میز جلو مبلی با گاری قدیمی

 شاید دیده باشید که گاری‌های قدیمی روستایی یا صنعتی در خیلی از اماکن به عنوان میز جلوی مبلی استفاده می‌شوند. افراد زیادی به این وسایل آنتیک علاقه پیدا کرده‌اند و از این وسایل چنین استفاده‌ای می‌کنند. من حتی موفق شدم یک شرکت تجاری پیدا کنم که تخصصش آماده‌سازی گاری‌های قدیمی برای استفاده به عنوان میز است. بدین‌ترتیب می‌بینید که تقاضا برای این نوع از میزها در بازار وجود دارد.

اگر می‌خواهید چنین میزی را خودتان بصورت شخصی درست کنید، در کنار سمباده‌ زدن، لکه‌ گیری و پوشاندن درزهای گاری می‌توانید ظاهر آن را هم به دلخواه خود تغییر دهید. برای مثال می‌توانید میخ‌ها و مهره‌های به کار رفته در گاری را عوض کنید یا یک سطح شیشه‌ای روی آن قرار دهید.

در اینجا یک گاری قدیمی فرانسوی را می‌بینید که با اضافه کردن یک رویه شیشه‌ای ساده به آن جانی دوباره یافته است.

مطالب بیشتر: میز جلو مبلی برای مبل راحتی ، کدومو بخرم!؟

میز جلو مبلی با میز و صندلی کودکان

 این ترکیب میز جلوی مبلی چقدر زیبا است؟ میز و صندلی آنتیک کودکان که در این تصویر می‌بینید هر کدام بصورت جداگانه خریداری شده بودند ولی در ترکیب با هم تاثیری دوبرابر بیشتر پیدا کرده‌اند. میز و صندلی‌های کودکان محیطی برای فعالیت کوچولوها در اختیارشان می‌گذاشتند و پس از بزرگ شدن بچه‌ها یکی از راه‌های تغییر کاربری آن‌ها می‌تواند استفاده از آن‌ها به این شکل باشد. با این حال حتی خانه‌ای که بچه‌ای در آن نباشد هم می‌تواند از حس و حال کودکانه این سبک سود ببرد.

مطالب بیشتر: 8 میز جلو مبلی که با هر مبلمانی ست می شود!

میز جلو مبلی با کمک چند چهار پایه

اگر یک جایگزین ارزان‌تر برای میز جلوی مبلی خود می‌خواهید می‌توانید از تعدادی چهارپایه استفاده کنید. نه تنها استفاده از آن‌ها به عنوان یک میز جلوی مبلی سرهمی ظاهری بسیار خوب دارد، بلکه در هنگام پذیرایی از مهمانان نیز می‌توان از آن‌ها به عنوان صندلی‌های اضافه استفاده کرد. ترکیب انواع متفاوتی از چهارپایه‌ها (با ارتفاع یکسان) را امتحان کنید تا تصویری تلفیقی و زیبا بدست آورید.

نکته: در این مورد استفاده از چهار پایه‌ های سنگین‌تر باعث جلوگیری از لق زدن میز می‌شوند.

اگر نیاز به سطحی صاف دارید که در عین حال ظاهر چهارپایه‌ها را هم پنهان نکند، می‌توانید یک صفحه ساده شیشه‌ای روی چهارپایه‌ها قرار دهید.

مطالب پیشنهادی: 8 میز جلو مبلی و میز عسلی شیک برای دکوراسیون منزل

میز جلو مبلی با جعبه های بسته بندی

 جعبه‌ های بسته‌ بندی جایگزینی مقرون به صرفه برای میزهای جلوی مبلی معمول به شمار می‌روند و استفاده از آن‌ها در فضاهای کوچک بسیار پرفایده است. جعبه را با وسایل ضروری پر کنید، روی آن یک گلدان تزئینی بگذارید و تمام: یک میز جلوی مبلی کوچک و زیبا.

مطالب پیشنهادی: ساخت میز جلو مبلی متحرک با پالت های چوبی ارزان

یک خصوصیت خوب دیگر این جعبه‌ها این است که می‌توانید آن‌ها را به راحتی جابه جا کرده و از آنجایی که پول زیادی هم بابتشان پرداخت نکرده‌اید بدون احساس عذاب وجدان آن‌ها را دور انداخته و تعویض کنید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 15 بهمن 1395
در نوین خانه انواع خدمات دکوراسیون داخلی در کنار تمامی خدمات مربوط به تعمیرات و تاسیسات ارائه می شود. بخش مربوط به اتاق نشیمن در وبسایت نوین خانه : https://goo.gl/SnGufy
رحمانی در تاریخ 03 مهر 1397
تعمیر و تغیرر شکل میز جلو مبل

ثبت دیدگاه