Chidaneh.com placeholder image

دفتر کار شیک و مدرن، به سبک صدف بیوتی

به قلم: یاسمین ثریا

صدف بیوتی اولین بلاگر آرایشی ایرانی است که اکنون بیشتر تولیدکنندگان محصولات آرایشی خارجی و داخلی او را می‌شناسند و برای معرفی محصولات جدیدشان از او کمک می‌‌‌گیرند. صدف کارش را در اتاق دوران مجردی‌اش شروع کرد و بعد از ازدواجشبا همسرش علی، در خانه‌شان  ویدئوهای خوبی ساخت. حالا بعد از 3 سال فعالیت، صدف دیگر مانند قدیم‌ها نمی‌تواند محیط گرم خانه را از قیل و قال بلاگ‌روم خانگی‌اش دقیقا جدا کند زیرا حجم محصولات ارسالی برای او به حدی زیاد شده که خانه‌اش را نامنظم کرده است. چند ماه پیش صدف در نزدیکی خانه‌شان یک خانه کوچک گرفت و به دلیل مشغله زیاد نتوانست همان موقع دکورش را تکمیل کند اما هفته پیش اثاثیه عمده‌اش را از یک شرکت مبلمان گرفت. در ادامه روند تغییر دکوراسیون ویدئوها و طراحی دکوراسیون دفتر کار شیک و مدرن صدف بیوتی را بررسی می‌کنیم.

دفتر کار شیک صدف بیوتی

سرویس خواب بالسا

چرا در چیدانه سراغ صدف بیوتی رفتیم؟

صدف بیوتی، دختری 30 ساله ایرانی در سانفرانسیسکو است که از 3 سال پیش تا کنون به عنوان اولین بلاگر آرایشی ایرانی، برای مردم ویدئوی آموزش آرایش منتشر می‌کند. صدف پیش‌تر در اتاق خانه مادری‌اش ویدئو ضبط می‌کرد و بعد از ازدواجش در خانه‌‌شان با علی، فعالیتش را با کیفیت تصویری بهتر ادامه داد. حالا که صدف در بازار مارکتینگ تولیدکنندگان لوازم آرایش، در سطح جهانی خیلی شناخته شده است؛ دیگر منزلش گنجایش حجم کالاهای آرایشی ارسالی از تولیدکنندگان را ندارد و به عنوان یک اینفلوئنسر صاحب سبک و رده بالا، لازم است یک دفتر کار داشته باشد تا اگر مهمانی هم داشته باشد؛ بتواند در دفترکارش پذیرای او باشد.

مطلب پیشنهادی : خرید مبل راحتی، چه سبک و چه مدلی؟

دکوراسیون اتاق کار یا بلاگ‌روم صدف در خانه

صدف کارهای مربوط به صفحه اینستاگرامش را وقتی مجرد بود، در اتاق خانه مادرش‌ انجام می‌داد؛ بعد از عروسی، یک اتاق در خانه خودش و علی را به این کار اختصاص داد؛ در یک کنج با کامپیوتر کار می‌کرد؛ دو دیوار روبه‌روی هم را برای ضبط ویدئو گذاشته بود. یکی از دو دیوار بک‌گراند بود، دراوری با چند اکسسوری دکوراتیو یا آرایشی و دیوار روبه‌رو، میز آرایش، آیینه، محل نگهداری انواع لوازم آرایش و دوربین و نورها.

مطلب پیشنهادی : 10 سبک مبلمان، کدام مبل برای کدام دکوراسیون؟

تنوع دکوراسیون ویدئوهای صدف بیوتی

شما صدف را تنها یک آدم می‌بینید که جلوی دوربین می‌نشیند و خودش را آرایش می‌کند و بعد این ویدئو را برای شما در اینستاگرام می‌گذارد. اما کمی که دقیق شوید، می‌بینید، صدف برای زیباتر شدن بک‌گراند ویدوئوهایش کلی سلیقه به خرج داده است و برای این‌که تصاویرش یکنواخت نشود در جاهای مختلف خانه‌اش، جلوی میز اصلی اتاق کار و دراور پشت سرش، جلوی تخت‌خواب، جلوی کشوهای سه ستونه و حتی مبل هال و کابینت‌های آشپزخانه‌اش برای ما ویدئو می‌گیرد و به صورت پست و استوری در اینستاگرام منتشر می‌‌کند.

مطلب پیشنهادی : مبل مدرن، حتما یکی از این 49 مدل چشمتان را می گیرد!

دراور ساده دوران مجردی:

بعضی‌ها که به صدف حسودی می‌کنند؛ یادشان رفته که این دختر چقدر با زحمت ویدئوهای اولیه‌اش را با یک موبایل در اتاق خوابش گرفت و حتی  پایه دوربین هم نداشت؛ موبایل و بعدا دوربینش را روی یک سری جعبه می‌گذاشت که دوربین در راستای صورتش قرار بگیرد. بک گراند ویدئوهای صدف تا چند ماه یکدیواری سفید و یک دراور ساده بود که در خانه‌شان داشت.

دراورهای و کشوهای سفید:  صدف به مرور که در کارش موفق شد، برای خانه‌اش هم چند دراور و کشو خرید و در برخی ویدئوها برای تنوع جلوی تخت، میز توالت شخصی‌ یا حتی کابینت خانه‌اش نشست و فیلم ضبط کرد.

مطلب پیشنهادی : انواع مدل میز کنسول، 10 خانه ایرانی از بهترین های چیدانه!

دفتر کار شیک صدف بیوتی

اکسسوری‌های دکوراتیو صدف بیوتی

مگر در خانه دو نفر آدم چند دراور و میز پیدا می‌شود که بتوانی جلوی آنها مرتب ویدئو ضبط کنی و فالوئرهایت خسته نشوند؟ صدف هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به همین دلیل کم‌کم لوازم دکوراتیو هم روی این دراورهای سفید نمایان شد و صدف با خلاقیت و سلیقه‌ای که به خرج داد؛ ویدئوهایی با بک‌گراندهای زیبا ساخت. 

مطلب پیشنهادی : ایده های جذاب چیدن لوازم دکوری روی کنسول ها!

ولخرجی در دکوراسیون ممنوع

بعد از این که صدف بیوتی یا به قول بچه بیوتی‌ها، مامان بیوتی، کمی جلوی این دراورهایی که هر کدام را همراه فالوئرهایش، با کلی ذوق و شوق خریده بود؛ نشست و کلی ویدئوی آموزش آرایش ساخت؛ برای این‌که هزینه اضافه متحمل نشود و از همان لوازم به خوبی استفاده کند؛ هر چند وقت یک‌بار روی این دراورها را با اکسسوری‌های زیبای دکوراتیو تزئین کرد. کاری که شما هم می‌‌توانید به جای فروش ناگهانی میلمان‌تان و خرید مبل جدید انجام دهید و دکوراسیون منزل‌تان را نو کنید. این هم یک تاثیر خوب از یک اینفلوئنسر موفق.

اکسسوری‌های دکوراتیو بلاگ روم صدف در 2 سال اخیر

صدف وقتی در خانه‌اش کار می‌کرد، تم سفید را برای ویدئوهایش انتخاب کرده بود و بسته به فصل سال یا نوع آرایشی که در ویدئو می‌خواست نشان فالوئرها دهد؛ اکسسوری‌های پشت سرش را کنار هم می‌چید:

دفتر کار شیک صدف بیوتی

  1. مثلا پارسال برای آرایش پاییزی، از ریسه برگ‌های رنگارنگ پاییزی روی دراورش استفاده کرد. 
  2. یا وقتی یک آرایش با نمک تابستونی، پر از حس‌و‌حال صورتی – سرخابی دخترانه را خواست نشان دهد، لامپی که هدی‌بیوتی به طرح اسم صدف برایش فرستاده بود، پشت سرش‌ قرار داد.
  3. همچنین اگر آرایشش رمانتیک و با رنگ‌های تند و گرم بود؛ از گل‌های زیبای رنگی در بک‌گراند ویدئوهایش، زیاد می‌دیدیم.

می‌بینید که حتی تخت‌خواب و چند شاخه گل هم بک‌گراند یک ویدئوی باکیفیت را چقدر زیبا می‌کنند. تنها کافی است تا لوازم‌تان مرتب و با سلیقه چیده شده باشند. صدف حتی یک تابلویی که خودش طراحی کرده بود و گل‌های زیبای شاخه‌ای، بلورهای پر از گل‌خشک و باکس استوانه‌ای گل‌های سفید هم برای دکوراسیون بک‌گراند ویدئوهایش در نظر گرفته بود. می‌توانید برای زیبا ساختن کنسول پذیرایی‌تان مثل صف یک نقاشی بکشید و با یک پارچه خز و چند شاخه گل یک دکوراسیون جدید داشته باشید.

اکسسوری‌های دکوراتیو شخصی یا حاصل آنباکسینگ؟

اوایل که صدف در فروشگاه‌های دکوراسیون می‌گشت؛ اکسسوری‌ها را انتخاب می‌کرد و طبق نظرسنجی فالوئرها می‌خرید و در خانه روی دراورها می‌چید. بعدها که شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایش او را شناختند برایش لوازم و پکیج‌های زیبایی می‌فرستاند که بتواند آنها را حین ضبط ویدئوهایش در بک‌گراند قرار دهد: مثل این پکیج رژ لب غول پیکر.

المان صدف، در اتاق صدف بیوتی:

صدف نامی است که برای آن می‌توان طرح‌های مختلفی را در انواع شاخه‌های گرافیکی، ساخت اکسسوری، نقاشی روی دیوار، مبلمان و اثاث خانه و محل کار ارائه داد. اما صدف این المان را در خانه و بلاگ‌روم‌اش لوس نکرده و تنها مدتی یک اکسسوری به شکل صدف پشت سرش قرار داد.

به جز این صدف با مزه (منظررم صدف روی دراور است نه مامان بیوتی)، در اتاق خواب صدف یک ساعت صورتی کهنه‌کاری شده صورتی می‌دیدیم یا یک لامپ با طرح گل واژگون صورتی که راستش را بخواهید؛ همیشه دوست داشتم بروم خانه‌اش و بگویم: «وای چه لامپ خوشگلی!» و مامان بیوتی هم سریع جواب بدهد:« بگیرمال تو! بچه بیوتی!». 

کارخونه یا دفتر کار صدف‌بیوتی

حتما می‌پرسید مگر صدف بیوتی کارخونه دارد؟ هرچند بعید نیست که این اینفلوئنسر موفق ایرانی جا پای هدی‌بیوتی که بازار اروپا، امریکا و خاورمیانه را در دست گرفته بگذارد؛ اما نه صدف فعلا کارخانه‌ای ندارد. ولی «کارخونه» را دارد. این اسم در نظرسنجی‌های استوری‌هایش برای دفتر کارش انتخاب شد؛ خانه‌ای به فاصله 10 دقیقه از خانه خودش و علی که قرار است صدف به زود ضبط ویدئوهایش را در آن انجام دهد و اگر مهمان کاری یا کلاس آموزشی داشت؛ به همین کارخونه دعوتش کند. در واقع وقتی صدف بیوتی میان فعالان در حوزه آرایشی و بهداشتی اسم و رسم خوبی پیدا کرد؛ دیگر خانه‌اش گنجایش محصولاتی که به خانه‌اش ارسال می‌شد را نداشت و این موضوع باعث بهم ریختگی منزلش شد؛ به علاوه یک چهره شناخته شده باید دفتر کاری را برای قرارهای کاری خود داشته باشد که حالا صدف کارخونه‌اش ر دارد.

دفتر کار شیک صدف بیوتی

کارخونه صدف چه شکلی است؟

کارخونه صدف بیوتی یک خانه کوچک در نزدیکی خانه خودش است. این دفترکار در ابتدا یک خانه تقریبا نقلی متروکه بود که فالوئرهای پی‌گیر صدف، نمای اولیه آن را دیده بودند. از داخل خانه که صرف‌نظر می‌کردی حیاطش گویا ماه‌‌ها، از نوازش دست یک صاحب‌خانه مهربان محروم بود. حالا صدف بیوتی، بعد از چندماه به این خانه که دیگر دفتر کار اوست؛ اسباب‌کشی کرده؛ البته فقط برای کارش یعنی بلاگینگ. طی این چند ماه کارهای تاسیساتی دفتر کار یا کارخونه صدف بیوتی انجام شده و هفته پیش اولین اثاثیه و مبلمانش را یک‌جا از شرکتی معتبر گرفت. 

دفتر کار شیک صدف بیوتی

مبل دفتر کار شیک و مدرن صدف بیوتی

صدف چند ماه پیش به یک فروشگاه مبلمان و لوازم دکوراسیون رفت و چند مبل را به فالوئرها نشان داد. در نظر سنجی‌ها بچه بیوتی‌ها یک مبل صورتی چرک را انتخاب کردند اما وقتی لوازم صدف رسید؛ همه متعجب شدند، زیرا صدف همه را با انتخاب ناگهانی‌اش شگفت‌زده کرد. مبل صورتی مورد نظر بچه بیوتی‌ها تقریبا این شکل و رنگ را داشت.

دکوراسیون دفتر کار شیک با مبل صورتی  

می‌شد چنین مبل صورتی ظریفی را با لوازم طلایی و سبز ست کنی. رنگش هم به تم صورتی دخترپسند می‌خورد و نمای دفتر کار صدف بیوتی تمی زنانه و شابی شیک می‌گرفت. تولیدکننده ،چنین طراحی دکوراسیونی برای این مبل صورتی پیشنهاد داده است. می‌بینید؟ در تزئین دیوار از رنگ سبز کله غازی هم استفاده شده است. فرش طوسی خنثی است که توجه از المان اصلی یعنی مبل منحرف نشود و سایر لوازم یعنی میز و چراغ‌ها طلایی انتخاب شده که در کل فضا را شیک و لوکس کرده است.

دکوراسیون دفتر کار شیک : مبل صدف شکل برای صدف بیوتی 

صدف می‌توانست به شرکت تولید کننده مبلمان مذکور، این مبل‌ها را هم سفارش دهد زیرا لبه‌ آنها شبیه صدف است و به نام او می‌خورد اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ صدف از المان صدف در دکوراسیون بک‌گراند ویدئوهایش کمتر استفاده می‌‌کند و شاید این مدل هم به نظرش لوس آمده است.

سورپرایز کارخونه صدف بیوتی

بچه بیوتی‌ها یا همان فالوئرهای صدف بیوتی، منتظر بودند آن مبل صورتی که به آنها نشان داده بود را برای دفتر کارش بخرد اما روزی که اثاثیه رسید؛ همه دیدند یک مبل کاملا متفاوت وارد کارخونه صدف بیوتی شده است. البته صدف برای جذاب بودن پیجش باید گاهی اوقات چنین سورپرایزهایی را برای فالوئرهایش داشته باشد؛ از جمله دکوراسیون دفتر شیک و مدرن اش.

مبل رنگ کله غازی

صدف مبل سبز کله غازی تصویر بالا را با یک مبل یک نفره صورتی، همان‌رنگی که فالوئرها پسندیده بودند، ست کرده است. شاید فکر کنید که رنگ قرمز مکمل سبز است اما در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ سبز کله غازی این نوع صورتی را خیلی خوب کنار خود نشان می‌دهد و دکوراتورها این دو رنگ را به طرز خیلی پرکاربردی در پروژه‌های خود ترکیب می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی : رنگ کله غازی چه رنگی است؟

مبل کله غازی

ست مبل کله غازی با مرجانی

مبل کله غازی با خاکی

مبل کله غازی با چه رنگ هایی ست می شود؟

با این که سبز کله غازی یک رنگ خاص و منحصر به فرد است اما می تواند با رنگ ها دیگر هارمونی و زیبایی خوبی به وجود آورد. اولین انتخاب برای ست مبل کله غازی، ترکیب آن با رنگ های خنثی مانند طوسی و رنگ خاکی است. اما اگر بخواهید کمی شادابی به فضا اضافه کرده و ترکیب خاص تری به وجود آورید از ست کالباسی و کله غازی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : ست رنگ کالباسی، با این 3 رنگ محشر میشه!

پالت سبز کله‌غازی دکوراسیون صدف بیوتی

همه متخصصان دکوراسیون برای طراحی دکوراسیون داخلی پروژه‌های‌شان یک پالت تعریف می‌‌کنند و در آن رنگ‌های اصلی و تکمیلی را می‌گذارند و همه اثاثیه اصلی و اکسسوری‌های دکوراتیو را از این پالت انتخاب می‌کنند که بین 3-10 رنگ دارد و در این میان رنگ‌های اصلی 2-3 رنگ هستند و بقیه پالت را طیف‌های همین رنگ‌ها تشکیل می‌دهند. صدف هم در دکوراسیون کارخونه‌اش بیشتر سبز کله غازی، صورتی چرک یا کالباسی، طوسی و طلایی را به کار برده است. ترکیبی شبیه تصاویر زیر.

یک مبل صورتی بامزه

صدف بیوتی المان صدف را در دکوراسیون خانه یا محل کارش خیلی کم به کار می‌برد؛ اما به عنوان یک بچه‌ بیوتی فکر میکنم، کاربرد چنین مبل تک نفره‌ای هم در دکوراسیون کارخونه یا دفتر کار شیک و مدرن صدف بیوتی خوب بود؛ شاید صدف به این فکر کرده که اگر این طرح را در دکوراسیون کارخونه‌اش به کار ببرد؛ نمای مدرن و جدی دفترکار از بین برود.

میز تحریر دفتر کار صدف بیوتی

صدف برای این‌که کارهای صفحه اینستاگرامش را انجام دهد از شرکت تولید کننده مبلان، یک میز طوسی جمع و جور هم خریده است که در گوشه‌ای از کارخانه قرار دهد. این میز طوسی، چند تزئین طلایی رنگ دارد و انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا توجه را از آن مبل سبز و مبل یک نفره صورتی منحرف نمی‌کند و این دو جز زیبا همچنان در دکوراسیون دفتر کار صدف بیوتی می‌درخشند. 

قفسه دفتر کار صدف بیوتی

صدف به شرکت تولیدکننده‌ای که مبلمانش را گرفته، یک قفسه آکاردئونی هم سفارش داده است که چهار وجهی- فلزی طلایی تیره و طبقه‌های بتنی دارد. صدف می‌تواند مانند این تصویر اکسسوری‌های دکوری‌اش را در این قفسه بگذارد یا مجلاتی که با او مصاحبه کرده‌اند را روی این قفسه بچیند.

میزهای دفتر کار شیک و مدرن صدف بیوتی

صدف برای کنار مبلش این میز سفید مشکی را خریده که چون کوچک است؛ مانند میز گرد داخل تصویر چشم را به خود خیره نمی‌کند؛ صدف دکوراسیون دفترش را با تم شیک و مجلل پیش برده و برای حفظ این تم به جای آن میز گرد که شرکت تولید کننده برای میز کنار مبلی درنظر گرفته یک میز مکعبی شکل ساده را انتخاب کرده که در تصویر دوم مشاهده‌اش می‌کنید.

همان طور که می‌بینید هردوی این میزها دورکاری و یراق آلات طلایی دارند که با یراق میز تحریر صدف هماهنگ است و از طرفی به قفسه کتاب هم می‌خورند. این جزییات مانند آب روانی که لابه‌لای سنگ‌ها نفوذ می‌کند، دکوراسیون دفتر کار صدف بیوتی را تکمیل می‌کند.

لامپ کارخونه صدف بیوتی

خوب است صدف بیوتی برای کنار یکی از مبل‌های دفتر کارش یک آباژور ساده طلایی بخرد که نمونه‌های ترکیب رنگش را مطابق پالت دکوراسیون کله غازی و صورتی، در این تصاویر می‌بینیم.

 

اکسسوری‌ دکوراتیو برای دفتر کار صدف بیوتی

صدف احتمالا برای پر کردن قفسه پشت سرش در ویدئوها، لوازم آرایشی کاربردی در آن ویدئو ارا پشت سرش می‌چیند یا هر از گاهی بسته به موضوع ویدئو، چند اکسسوری جدید پشت سرش می‌گذارد. شما هم اگر از دکوراسیون دفتر کار صدف خوش‌تان آمده، می‌توانید از این مدل لوازم دکوری برای خانه یا محل‌ کارتان بخرید تا درخشش رنگ طلایی، سبز و صورتی را گرم‌تر سازد. این اکسسوری‌ها را می‌توانید روی میز جلو مبل، میز تحریر یا قفسه‌تان بگذارید.

فرش دفتر کار صدف بیوتی

صدف هنوز برای دفترکارش فرشی نخریده و فعلا فرش قبلی خانه علی را در دفتر کارش پهن کرده است. اگر شما هم چنین ترکیب رنگی را برای دفتر کارتان دوست دارید؛ توصیه می‌کنیم اصلا سراغ فرش‌های با طرح شلوغ  سبک ایرانی نروید. در عوض طیف‌های کم‌رنگ طوسی- ترجیحا بدون طرح را انتخاب کنید. 

مطلب پیشنهادی: مدل فرش اتاق خواب عروس، 8+1 نکته که فرش‌فروش‌ها نمی‌گویند

سبز کله غازی و صورتی برای همه جا

این ترکیب رنگ فقط مختص اتاق پذیرایی یا هال نیست و حتی می‌توانید آن را در اتاق‌خواب‌‌تان هم به کار برید. حتی ترکیب این دو رنگ می‌تواند به صورت دو جز روی دیوار یا اثاثیه باشد.

ترکیب رنگه کله غازی و صورتی حتی در سرویس بهداشتی هم قابل کاربرد است.

رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی، 6 رنگی که باید به آن فکر کنید!

 

پایان طراحی دکوراسیون دفتر کار صدف بیوتی

صدف بیوتی، هنوز چیدمان دکوراسیون دفتر کار یا کارخونه‌اش را تمام نکرده و باید تمام لوازم آرایشی که از خانه آورده و دکور قفسه پشت سرش را هم بچیند. شما دوست دارید، صدف چه چیزهایی را پشت سرش بچیند و باز هم برای ما ویدئو بسازد؟ برای‌مان بنویسید.

 

دیگر مطالب چیدانه 

استایل دفتر کار:

 

گشتی در دفاتر اداری شیک دنیا

نمونه دفتر کار ایرانی

 

چیدمان دفتر کار:

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه